Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
10.4.2012 19:04 - noir
OnGe: Kolikrát za hru člověk potká "Ubraň se božímu zásahu" nebo "Ubraň se zuperzbrani"? Vpodstatě všechno se dá napasovat na "porazit nepřátelské vojáky"-ostatně ti asi superzbraň obsluhují, anebo na "porazil jsi bestie". Ta "hra" nedává smysl. A nikdy ji nikdo netestoval, nevěřím, že by si těchhle věcí kdokoliv, kdo to za 10 minut prolétne, nevšiml. Tedy pokud nemají nějakou poruchu soustředění nebo něco takového. Na druhou stranu testovat hru na skupině, která potřebuje nutně nootropika, asi není nejlepší nápad...
10.4.2012 20:37 - Jerson
Přečtl jsem velkou část, tedy kromě těch pasáží, které blyy podle šablony Ctrl+C, Ctrl+V, změň název rasy, technologie a barvu.
Je to fakt strašné. Příšerný setting, který absolutně nedává smysl (všechno se v něm třikrát symetricky opakuje v jiných obměnách), pravidla s hromadou nesmyslů, které rozhodnou boj v jednom, možná ve dvou kolech - a deset tisíc možností, jak to všechno zkombinovat. Což je u hry, která má nutnost kombinace před misí jako podmínku a náhodné generování misí jako regulérní možnost, opravdovým hráčským peklem.
10.4.2012 21:05 - noir
Jerson: Jo, dalo by se to nazvat "WH40Kx3"
10.4.2012 23:02 - alef0
Píše:
Par postrehu:
str. 26 - konecne nejaky uvod, co je to zac. A dozvidame se, ze se pravidla snazi byt minimalisticka. To je pokus o vtip u 500 strankovych pravidel?

Pravidlá sú zrejme menšieho rázu, len sú roztrieskané cez 500 strán, čo som aj vyčítal autoriv. Ono fundamentálny problém Voidu je ten, že nájsť v tom rolovú hru je často problém. Jadro systému, teda súboják, má asi 20 strán.

Zvyšok sú tabuľky a fluff.

Poloanglické pravidlá majú vysvetlenie, že sa v nich lepšie autorovi odlišovali herné pojmy od neherných. Je to svojský názor, bola o tom debata na RPG Fóre.
10.4.2012 23:19 - Dukolm
Tak jsem tomu něco věnoval na první pohled a prolistování a přečtení některých pasáží. A systém a seting vypadá jak když Pejsek a kočička vařily dort.
Přeplácané kupa věcí tam je beze smyslu a autorovy asi připadalo když to tam bude bude to více cool. Ty pasáže vypadající jak splašené CTRL+C a CTRL+V s generátorem nazvu.

A dále jenom další hrůzy
minimalistické rpg s 500 stránkami
české rpg - to ani náhodou
Velká podobnost s warhammer až do oči bijící (a to jsem warhammer kdysi listoval jen letmo a o WH setingu vím jen co jsme se kde doslechl)

shrnuto a podtrženo
Pejsek a kočička taky daly do dortu všechno dobré ale ve výsledku z něho bylo špatně. Existuje kupa systému nabízející stejné vlastnosti a hlavně pořádně testované a pak kupa zajímavějších setingů.
Takhle hra mi nepřišla vůbec ale vůbec ničím zajímavá.
11.4.2012 00:05 - Quentin
Píše:
minimalistické rpg s 500 stránkami

tohle neni tak strašnej protimluv. Kdybych vzal asterion a hral ho v shadows, tak taky muzu rict, ze hraju minimalisticke rpg se 2k stranami :)
11.4.2012 00:32 - alef0
Ja som sa zamyslel, že odkiaľ vôbec vyšiel ten epiteton, že minimalistické.
11.4.2012 08:15 - noir
Asi si začnu číst Void vždycky po ránu, hrozně mi to zvedne náladu!
Příklady cen:

Bezmotorová veslice pro 4 osoby: 10 000 VS Paprskový superanihilační kanón (to je fakt název!): 5000
Kanonová houfnice: 1000 VS kolo: 1000

Zítra vám přinesu pro legraci některá vtipná kouzla :)
11.4.2012 09:25 - OnGe
Noir: Ja bych rekl, ze Void je zamysleny tak, aby se clovek vecem jako superzbran, bozi zasah, temnota a dalsi branil pomerne casto. Jestli ten zamer vysel nebo ne, to bych posoudil az po dalsich 500 strankach, ale nevim, jestli budu natolik hrdobec, abych to prelouskal.

noir píše:
dalo by se to nazvat "WH40Kx3"

Nahodou, 3x je tam jen to, co tam neni 5x :)
12.4.2012 09:57 - Wild West
Jerson píše:
setting, který absolutně nedává smysl (všechno se v něm třikrát symetricky opakuje v jiných obměnách)


To je podle mne jádro věci. Matematický fetišista jak ze zlého snu.
Mají pravidla 500 stran, nebo 530? je to kupodivu důležité...
http://www.d20.cz/blog/Gediman/50705.i1587.html#i1587
12.4.2012 10:01 - Colombo
Napsal bych ti PM, ale nemůžu...
Tak co, už jsi hrál Skyrim?^_^ A co si o tom myslíš?
12.4.2012 12:08 - skew
Wild West píše:
Mají pravidla 500 stran, nebo 530? je to kupodivu důležité...
http://www.d20.cz/blog/Gediman/50705.i1587.html#i1587

533 včetně titulní strany. Dostatečně blízko řekl bych.
12.4.2012 12:36 - Jerson
když jsem četl že chce vyplnit daný počet stran, nenapadlo mě že to bude dělat pomocí kopírování historických událostí pro každou trojici ras. Ale zase je to přehledný svět - když jako světlý elf vyhlásím válku medvědům, tak vím že do pár let musí tmavý elf vyhlásit válku kočkám. nebo já musím psům a medvědům může jen lesní elf, protože oba jsou třetí v pořadí? No každopádně je jisté, že když vyhraju já a přivedu si domů kočičí princeznu, tak vyhraje i tmavý elf a přivede si psa. Nebo fenu. nebo tak něco.

Když čtu o CP, tak každý je buď nejlepší v galaxii nebo jediný který přežil (cosi). Tedy až má toho co už pětkrát zemřel.
12.4.2012 13:03 - DenGrasse
Jerson píše:
...medvědům může jen lesní elf, protože oba jsou třetí v pořadí?
Tohle je "nebezpečná" myšlenka, kterou nesmíš vyslovit - jakmile si jí Gedi všimne, použije ji :-) Zjevně jsi pronikl do hloubi systému více než sám autor, ale neboj, on to napraví!
Když tak čtu reakce nadšených čtenářů, hluboce lituji, že jsem své slzy nad Gedimanem vyplakal již kdysi dávno a tak mne jeho výtvor nechává až děsivě chladným; bez ohledu na to, co napíše, mne už nemůže překvapit. Snad jedině, kdyby dostal rozum.
Pořád mi přijde jako hrozná škoda, že tak pracovitý a nadaný člověk není schopen spolupracovat na širším projektu; jak skvělé by to bylo! Stačilo by mu říct na čem má zapracovat, on by to vyrobil pro všechny myslitelné možnosti ve třech, pěti, sedmi atd. exemplářích; výsledek by se proškrtal systémem náhodných čísel a zbyl by dokonale uvěřitelný projekt!

ad WW:
1) i matematický fetišismus má své místo na světě
2) nejen matematický, ale i "maximalistický". V díle musí být vše, nač autor kdy narazil; při obrovském množství podnětů je optimalizace na jednotnou platformu logicky nemožná. Výsledkem je hřebíkomet, který je účinnější než plazmové dělo.
12.4.2012 13:07 - Vojtěch
Ale to je naprosto jasné! Hřebík prorazí povrch a působí poškození uvnitř, kdežto plazma se jen rozplizne po povrchu a je to jen takový lepší plamenomet. Proti hrdinům je prostě takový zabiják obyčejné pěchoty prostě neúčinný.
12.4.2012 14:29 - Merlin
proč..jste mě..nevarovali...důrazněji!!!!!!! právě mi vyrvali pistoli z ruky a jsem tady za vola...a to jsem na straně 15...dvakrát trojic vyhynulých ras...podobných langustám lidské velikosti....všechny rasy žijí ve skupinách pojemnovaných (XY) a tvořící si domy pojmenované jako (ZV)

edit: zajímal by mě popisovaný archeologický průzkum nehmotné vyhynulé rasy...hmm..
12.4.2012 14:49 - Vojtěch
No, tam kde nejsou najednou žádné vykopávky hmotné je jasné, že musí být nehmotné (nebo někdo lopatou přehazuje éter a hledá divně seskupené chuchvalce mlhy).
12.4.2012 14:58 - Merlin
:) rozhodně mě ale zaujaly obrázky :)))) tvořené automatickými tvary v malování..:) dost dobrý :))))
12.4.2012 15:00 - Vojtěch
On je v nich snad i ten komix *zvrací*
12.4.2012 16:41 - OnGe
DenGrasse píše:
Tohle je "nebezpečná" myšlenka, kterou nesmíš vyslovit - jakmile si jí Gedi všimne, použije ji :-)

Chyba - on uz ji pouzil. Staci se podivat na historii treba trpasliku, gnomu a hobitu, kteri valci s prislusnou variantou skretu. Historie se sklada z prvniho velkeho konfliktu, kradeze a adaptace technologie te ktere rasy skrety, zniceni rise dane rasy skreti megahordou, pomsta koncici vyhlazenim skreti megahordy a nakonec velkouzasnolepa valka proti skretum bez jasneho vysledku, kterou prerusila Astralni valka. Je takove hezky uhlazene, nic z toho nevycniva, neni se ceho chytit a zaboha (ani za 25) si nedokazu zapamatovat, kdo s kym se to vlastne mydlil (no a asi je to tak dobre)

Vojtěch: Nevim jak obrazky, ale komiks je delany v Inkscapu. Kazdopadne obrazky vypadaji celkem dobre a srovnas-li je s obrazky zverejnenymi v prubehu let na webu, tak jsou primo skvele (jo, vsichni se tvari jako by meli zacpu, cherub vypada jak okridleny reznik s prtavou hlavou a tak, ale stejne)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096310138702393 secREMOTE_IP: 3.149.233.72