Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
12.4.2012 17:06 - DenGrasse
OnGe píše:
Chyba - on uz ji pouzil.
Pokud jen jednou, pak to bylo podvědomě. :-)))
12.4.2012 18:58 - Wild West
Merlin: s nehmotnými vykopávkami nemusí mít Gediman problém - nevyhnutelně je lze odvodit či vypočítat kombinatoricky.

Colombo o.t. - to je jednoduché; ještě jsem to nevzal do ruky, protože píšu články, knihu, obživly Katedrály... a taky trochu pracuju...

Když vjedeš do Katedrál, je tam způsob spojení. Ovšem je možné, že po této glose už spojení netřeba...
13.4.2012 07:34 - Jerson
pokoušel jsem se Gedimanovi vysvětlit důvod, proč jsou jeho časová kouzla naprosto ultimátní, ale asi mě nepochopil. každopádně téměř jakoukoliv misi lze splnit v nulovém čase. a ještě si tím vytvořit hromadu klonů.
13.4.2012 08:31 - noir
Jerson: To není pravda - díky systému náhodných událostí v boji za tu dobu každý zemře - je sice pravda, že kouzelník má 60 kol předtím, než kdokoliv jiný hraje, ale stejně ho uprostřed hustého lesa s největší pravděpodobností zabije zásah elektrickým proudem...
13.4.2012 10:21 - Jerson
Je fakt že když si budu každé kolo házet má útok a na zranění, tak v šedesáti kolech hodím dvacítku skoro jistě. ale když předtím sešlu úspěšně kouzlo předtuchy, tak můžu i tyhle efekty ignorovat a hrát, jako by se nestaly.
13.4.2012 14:00 - sirien
systém nahodilých událostí...??? Tyjo já si to snad fakt i prohlídnu
13.4.2012 15:30 - Jerson
kdyby jen to - rituály ovlivňující chování lidí, věcí i událostí v celé oblasti, občas i na celé planetě to pro mě dorazily. void je prostě česká obdoba FATALu. To co považuju za chybu je ve skutečnosti záměr - tak má Void vypadat. je jedno, jak se bude hrát, buď půjde všechno levou zadní, nebo postavy zemřou po pár kolech (tedy minutách) Mohlo by být zajímavé udělat video ze hry ve stylu Gamers, ale asi by to byla šílenost.
13.4.2012 20:22 - skew
Jerson píše:
void je prostě česká obdoba FATALu
Minus sperma, chcánky, blitky a sračky. Z tohohle ohledu by bylo hodně nefér srovnávat.
13.4.2012 23:36 - Quentin
Píše:
Minus sperma, chcánky, blitky a sračky. Z tohohle ohledu by bylo hodně nefér srovnávat.

Já si ten fatal snad přečtu. Tohle ve hrách beztak mám :)
14.4.2012 09:38 - sirien
QuentinW píše:
Já si ten fatal snad přečtu. Tohle ve hrách beztak mám :)

No, na Tvym místě bych s nima zacházel líp, přecejen nejsou nejlevnější a u RPG i nějaká ta úcta ke knihám, ne?
14.4.2012 11:17 - Sosáček
sirien píše:
No, na Tvym místě bych s nima zacházel líp, přecejen nejsou nejlevnější a u RPG i nějaká ta úcta ke knihám, ne?

Neboj, Quentin ma jenom slepeny stranky nekterejch rpgcek ... tech kterejch hral s Markem ... :D

QuentinW píše:
Já si ten fatal snad přečtu. Tohle ve hrách beztak mám :)

FATAL je hra ktera tlaci rasistickou, misogynni a homofobni agendu. Je postavena na tom ze zencky jsou podlidi, znasilneni je v pohode protoze mas prace pravo vzit si co ti patri a "negri" jsou zvirata, a tohle autor tlaci do nejvetsich detailu a naprosto se v tom vyziva.

Void je jenom system heavy hra kde se autor rozhodl ze vice je vice (misto mene je vice) a neudelal poradne beta test protoze na to nemel lidi, to je vsechno.

Nekdo kdo srovnava o tom budto vi houby, nebo sam premysli jak autor FATALu(*) a tak mu to neprijde.

(*): pokud FATAL neni ostra satira spolecnosti, ovsem

EDIT: a co se tyka toho vyvazeni Voidu ... mno. Kdo z vas si mysli ze se podobnym zpusobem neda prekroutit dnd3 nebo nejaka hra od whitewolfu tak to je budto naivita nebo dvoji metr na hry ktery mate a nemate radi.

Dnd4 nevim, ale twin strike.

EDIT2: a kecy o vykradani warhammeru? A co je asi WoWko? Zase, dvoji metr nebo neznalost.
14.4.2012 14:16 - klaymen
Oranzovy Traktor: nie WoW, ale Warcraft vseobecne je vykradacka Warhammeru, aj ked cim dalej, tym viac sa Blizzard snazi byt odlisnejsi. A rovnako Starcraft je vykradnuty Warhammer 40k. Ja osobne som nikdy netvrdil ze Blizzard je originalny (skor naopak), oni len vedia dobre spracovat napady druhych.
Bohuzial v tom "dobre spracovat" Gediman riadne zaostava.
14.4.2012 14:35 - Sosáček
No on Warfcraft vznikl tak, ze meli puvodne udelat Warhammer, ale Games Workshop (pokud to uz tehdy byli oni a jmenovali se takhle) nakonec couvli s licenci, tak cast predelali a vsechno prejmenovali a vydali to jako Warcraft.

Coz je nakonec asi dobre, pac kombo Blizzard + Games Workshop by bylo spatne spatne spatne.
14.4.2012 15:08 - Colombo
Klaymen: to o Starcraftu se říká často. Přesto mi připadá, že má mnohem blíže původní inspirace Warhammeru 40k (alspoň jak jsem slyšel) Hvězdné Pěchotě.
14.4.2012 15:51 - klaymen
Colombo: najocividnejsi priklad pre SC je Zerg Hydralisk, inymi slovami Tyranid Ravener. Protoss je zasa hi-tech psychicky aktivna zmes Eldarov a Tau. Dalsie priklady by sa tiez dali najst.

Hviezdna Pechota je len jednym zdrojom. Dalsi je napriklad Sudca Dredd (Adeptus Arbites), alebo britski futbalovi hooligans (Orkovia).
Potom hromada mensich inspiracii ako napriklad Mongoli (White Scars), stary Egypt (Thousand Sons, Necroni), WW1 Nemci (Armageddon Steel Legion), a tak dalej.

Oranzovy Traktor: ano, pocul som o tom a takisto som pocul ze to je len urban legend, aj ked v oboch pripadoch som nenasiel nijake konkretne dokazy.
14.4.2012 17:00 - sirien
Oranžový Traktor píše:
FATAL je hra ktera...

Hm. A jakože vážně a nebo jakože ve stylu Violence (TM)?

Oranžový Traktor píše:
ale Games Workshop (pokud to uz tehdy byli oni a jmenovali se takhle) nakonec couvli s licenci

Slyšel sem dokonce, že tam za to pak zpětně padaly hlavy. Co je na tom pravdy nevim...
14.4.2012 22:14 - Jerson
Asi jsem se měl vyjádřit jinak. Void je prostě velmi specifické RPG, pro běžného hráče nehratelné a plné nesmyslů, které jsou ale záměrem tvůrce, nikoliv chybou.
14.4.2012 22:19 - Sosáček
sirien píše:
Hm. A jakože vážně a nebo jakože ve stylu Violence (TM)?

No, ja nevim, pac autora neznam, a dostatecne pokrocila parodie sileneho a zvraceneho nazoru je nerozlisitelna od skutecne veci (ja si treba u noira furt nejsem jistej). Ale prej o tom dotycny i nejak nejvic flamoval na Siti, takze to tak budto fakt je, nebo ten trolling vzal fakt komplexne.
16.4.2012 10:43 - OnGe
klaymen: Drobna poznamka - jednak podobnost neznamena souvislost, druhak Tau vymysleli az PO StarCraftu ;)
16.4.2012 11:11 - klaymen
OnGe: iste, no Protossovia maju Tau spolocny akurat kastovy system. Plazmove zbrane ma uz Imperium, akurat "da blue-skinned gitz" sa v tej technologii dostali dalej (pretoze ich neobmedzuju Adeptus Mechanicus). Stale maju blizsie k Eldarom ako k Tau.

A to ze podobnost neznamena suvislost hovor EA. :) GW im pohrozili zalobou lebo k C&C: Tiberium Alliances mali medzi artworkmi tank, ktory az na par detailov ako keby z oka vypadol prvym modelom Baneblade a dalsie vozidlo bola uz uplne okata kopia Ork Bonecruncha z Epicu (vratane mnohych detailov!). EA sa hned ohradili ze "ale to su len koncepty", no pokial viem tak viaceri ludia ich na to upozornovali uz od zaciatku.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095789909362793 secREMOTE_IP: 18.189.180.76