Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
16.4.2012 11:23 - Gurney
klaymen píše:
GW im pohrozili zalobou lebo k C&C: Tiberium Alliances mali medzi artworkmi tank, ktory az na par detailov ako keby z oka vypadol prvym modelom Baneblade a dalsie vozidlo bola uz uplne okata kopia Ork Bonecruncha z Epicu

lol autorský práva v nejzběsilejší podobě :D
16.4.2012 12:44 - klaymen


Toto su dotycne "vymysly" EA.

Btw Gurney, GW maju trademark na vsetko ohladom WH, staci si pozriet hocijaku PC hru z Warhammeru. Okrem mien, insignii, symbolov, maju aj vozidla a preto sa nedivim ze sa to GW bohvieako nepaci.
16.4.2012 14:12 - sirien
klaymen: Gurney spíš naráží na samotnou skutečnost, že si tyhle věci TMkovat vůbec lze.
16.4.2012 15:02 - Vojtěch
Mno, o tomhle by asi mohla vyprávět bývalá FASA, která použila překreslené (ale tvarově téměř nezměněné) obrázky mechů z nějakých anime (Macross, atd.). Museli pak vyhodit asi polovinu obrazových materiálů pro hráče docela ikonických strojů (při přechodu mezi 3. a 4. edicí základních pravidel) a nakonec co hra 2x přešla pod jiného vydavatele došlo k předělání a kompletnímu grafickému redesignu (Project Phoenix). Humbuk kolem toho by se dal dohledat pořád na netu. Stčí Googlem prohnat Battletech unseen :)
16.4.2012 15:52 - Jerson
klaymen píše:
https://fpbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/574927_387357631285632_125326137488784_1319052_144844824 9_n.jpg

Ten odkaz mi nefunguje.
16.4.2012 17:00 - klaymen
Jerson píše:
Ten odkaz mi nefunguje.


Prispevok som uz editol a nalinkoval som ten obrazok priamo.
16.4.2012 17:28 - Gurney
klaymen: Nemůžu si pomoct, ale přijde mi víc wtf, že si můžeš licencovat tvar smyšlenýho vozidla, než že se tanky z WH objeví v C&C. Být designérem (a nejen herním, klidně i reálných vozidel nebo vlastně čehokoli) skoro bych se bál že haluzově vyrobím něco podobnýho jako se objevilo v nějakým SF filmu/hře/komiksu/wargame a nejen, že mi někdo zakáže "jejich" design použít, ale navíc budu mít ještě na krku žalobu.

Že je na WH licencovaná každá hovadina vim (což je mimochodem docela pikantní, protože kdyby reálné historické insignie, kostýmy, vozidla nebo Nový zákon podléhaly autorským právům, tak by už GW pod náporem žalob dávno padnul).
16.4.2012 17:35 - klaymen
Gurney: Je to licencovane aby nemohol nikto prist s wargame nazvanou HammerWar s Imperiom, ako znak bude dvojhlava orlica, atd., snad chapes co tym chcem povedat. Na jednej strane to je blbost, na druhej strane si chrania svoje IP.

A keby sa dalo licensovat nabozenstvo, Zidia by z krestanov a moslimov mohli vysudit aj posledne nohavice :)
16.4.2012 18:18 - Gurney
Ano, chápu co tím chceš říct, já poukazuju (mimo jiné) na to jak wtf je situace, kdy můžeš bez nejmenších problémů zcela volně užívat tento znak ale nikoli tento.
16.4.2012 18:29 - Vojtěch
Bah, kdyby to byl jen tvar tanku, co si lze licencovat. Tvar iPodu je taky licence, ne? Nesoudili se náhodou nedávno se Samsungem o tvar placky, jestli mají tvar dostatečně odlišný?
16.4.2012 18:31 - OnGe
Gurney píše:
Být designérem (a nejen herním, klidně i reálných vozidel nebo vlastně čehokoli) skoro bych se bál že haluzově vyrobím něco podobnýho jako se objevilo v nějakým SF filmu/hře/komiksu/wargame a nejen, že mi někdo zakáže "jejich" design použít, ale navíc budu mít ještě na krku žalobu.


Pruser je, ze ono to tak opravdu funguje (zejmena v USA) a nejen v oblasti fikce. Staci se podivat na tahanice mezi Apple, HTC a kdovi kym jeste o to, jak vyjizdeji okynka na tabletech.
16.4.2012 20:49 - sirien
Vojtěch píše:
Tvar iPodu je taky licence, ne?

Průmyslovej vzor.
17.4.2012 07:02 - Jerson
Když Voidu nezatleskali ani Ecthelioni ani nikdo jiný na RPGF, je to s ním hodně špatné. fakt jsem čekal že Gedimanúv výtvor ocení už jen kvůli jeho existenci.
17.4.2012 09:53 - skew
Jerson píše:
Když Voidu nezatleskali ani Ecthelioni ani nikdo jiný na RPGF, je to s ním hodně špatné. fakt jsem čekal že Gedimanúv výtvor ocení už jen kvůli jeho existenci.
Má void na RPGf vlastní vlákno? Pamatuju si matně, že Gediman říkal něco o korupci na d20 a (a tady se možná pletu) že na RPGf je přátelštější atmosféra a tak, takže bych čekal že to bude propagovat tam, ale nenašel jsem.

EDIT: hahaha, disregard that I suck anotace s odkazem na diskuzi
17.4.2012 10:07 - Alnag
Na to jak je ta hra po všech směrech neuvěřitelně špatná, žasnu, kolik propagačního prostoru má.
17.4.2012 10:21 - Vojtěch
Nevím v čm vidí problém se dvěma sloupci ve Wordu.

Rozložení strany -> sloupce -> dva.

Celkem pohodlně se s tím pracuje *shrug* Holt asi výsledek s Ctrl+C / Ctrl+V z předtím jinak formátovaného textu bude asi na nervy, ale...
17.4.2012 10:59 - pipux
Ad diskuze o autorských právech různých tanků, tančíků a insignií: autorská práva jsou něco, co je zakořeněné v současném, kapitalistickém společenském modelu. Není to izolovaný problém, a navíc to ani není moc dobře řešitelné ... pokud nechcete provést socialistickou revoluci.
Nehledě na autorská práva, zde mě spíše zvedá ze židle ten fakt, že "designéři" z EA jsou neschopní přijít s vlastním návrhem (a když už něco vykrádám, udělám lépe, když si vypůjčím třeba jen kostru původního návrhu, na niž natáhnu vl. kabátek).

Alnag píše:
Na to jak je ta hra po všech směrech neuvěřitelně špatná, žasnu, kolik propagačního prostoru má.

Tomu bych skoro i říkal atribuční chyba. Hra vychází v kolosální velikosti (přes 500 stran) a k tomu autor šíří do éteru své nadšení a energii, takže ta hra prostě musí být dobrá; a k poměru nadstandardní velikosti hry bych i já měl investovat mnoho zájmu do tohoto díla.
17.4.2012 11:53 - Gurney
Taky jsem se divil, že se Gedimanovi nedostalo aspoň povzbudivého poplácání po zádech za to že udělal vlastní hru.
17.4.2012 12:04 - OzzKar
není hra definovaná tak jako že to někdo HRAJE?
17.4.2012 12:59 - Shako
OzzKar píše:
není hra definovaná tak jako že to někdo HRAJE?

Myslis, ze ji nehraje ani sam velky Gediman?:)
Hra je neco, co ma slouzit k zabave. Nemusi ji nutne nikdo hrat, aby to byla hra.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10610890388489 secREMOTE_IP: 3.144.84.155