Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
17.4.2012 13:04 - Vojtěch
Mno... autora to určitě na nějakou dobu zabavilo.
17.4.2012 13:05 - Wild West
Pro masochosty existuje souběžná debata
http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=89&t=8946

a je vidět, že i tam vzbudilo dílo velikou pozornost.

533 stran, pane nadkolego; víme, že je to podstatné. (Možná jedině podstatné).

No a stran těch licencí; nemám takové vzdělání, jako jiní autoři, ale "licencování" vyvolává jistý zmatek v tom, co je průmyslový vzor (TM) a co je autorské právo (C). Průmyslový vzor je nutno zachytiti do jakéhosi mezinárodního rejstříku metodou "kdo dřív přijde, ten dřív mele".

Copyright nikde registrovat nemusíte; vzniká zachycením na hmotné pláni, třeba v computeru nebo na papíru.
No,a jsou věci chráněné tak i onak; nedávno u nás vyhrál šroubovák coby autorské dílo (umělecký design).
17.4.2012 13:18 - Shako
Uz ta uvodni cast je pecka. Jerson se pta kolik lidi to testovalo...

Gediman píše:
šest - což je sice možná málo, ale pro mě to bylo více než dostačující. Nemůžu si stěžovat
17.4.2012 13:28 - Wild West
Komentář komentářů jinde (což se prý nemá) je jednoduchý; "přátelské ovzduší" RPGF se projevuje v tom, že napřed všichni od stolu pogratulovali Gedimanovi, že napsal tolik stránek, ovšem s nevysloveným - či později i vysloveným - omluvným dodatkem, že teda jako nemají čas to číst, a že by snad Gediman mohl udělat nějaké stručné shrnutí; což by zřejmě nemohl; občas je nad některými skutečnostmi zdvořilý údiv, občas probleskne pochyba, občas jen mírně skrývané zděšení, do toho Onge a Jerson, kteří to fakt asi četli, pročež jejich nadšení je úměrně menší (ba, obávám se, ono tu není nadšení ani trochu...), zkrátka, je to hodně podobný vývoj, jako tady; okamžik pravdy, kdy by si to někdo zkusil zahrát, tam ještě nenastal, ale události se sunou podobným směrem.

Na tomto tématu se mi nejeví být rozdíl mezi d20 a RPGF průkazný.
17.4.2012 15:04 - klaymen
Gurney píše:
Taky jsem se divil, že se Gedimanovi nedostalo aspoň povzbudivého poplácání po zádech za to že udělal vlastní hru.


Mozno pre nich pripada prilis malo indie? Aspon z toho co zvyknem citat na RPGF mi pripada ze tam prevlada nazor: indie>mainstream.
17.4.2012 15:34 - alef0
Gurney píše:
napřed všichni od stolu pogratulovali Gedimanovi, že napsal tolik stránek

vs
Wild West píše:
Taky jsem se divil, že se Gedimanovi nedostalo aspoň povzbudivého poplácání po zádech za to že udělal vlastní hru.

:-)

Diskusia už teraz prešla do režimu, kde sa odhaľujú a spisujú faktografické chyby. Onge tam vypozoroval množstvo logických chýb, ja som si prešiel tvorbou postavy a vypustil viacero podobných názorov ako má on (napr. sme nezávisle od seba zistili, že armor + podhadzovanie = nepriestrelné postavy).

Ukazuje sa ale, že Void má problém v samotnom aspekte hry; vyčítal som už cez víkend, že nájsť tam herné procedúry či vodidlá pre GMa / hráčov, je ťažké, až nemožné.
17.4.2012 15:40 - Nerhinn
Čtu si tu diskusi na RPGF... a uvědomuji si, jak moc se mi po Gedimanovi stýská :(
17.4.2012 15:42 - Shako
Nerhinn píše:
Čtu si tu diskusi na RPGF... a uvědomuji si, jak moc se mi po Gedimanovi stýská :(


Jj, jak jsem cetl vyjadreni. Mel jsem stejne pocity... :-D
17.4.2012 15:43 - Sparkle
Prosím, pokud se zde najde někdo, kdo tuto hru otestovanou všehovšudy šesti lidmi hodlá opravdu studovat a komentovat obsah ať už zde nebo na RPGF, aby se mi ozval do pošty, mám pro něj nabídku na lepší využití volného času a ještě za to dostane odměnu.
17.4.2012 15:44 - Colombo
Za odměnu cokoliv!
17.4.2012 15:49 - klaymen
Sparkle píše:
Prosím, pokud se zde najde někdo, kdo tuto hru otestovanou všehovšudy šesti lidmi hodlá opravdu studovat a komentovat obsah ať už zde nebo na RPGF, aby se mi ozval do pošty, mám pro něj nabídku na lepší využití volného času a ještě za to dostane odměnu.


Testovat Legendy? :P
17.4.2012 15:55 - DenGrasse
Přemýšlím jestli nezačít se studiem psychologie. Na VOIDu by šla udělat diplomka...
Vydání VOIDu je prvním okamžikem, kdy lituji, že Freud už nežije; mnoho aspektů nám totiž zůstane navždy utajeno.
17.4.2012 16:01 - Sparkle
klaymen píše:
Testovat Legendy? :P


Za to nikomu nic nedám :D
17.4.2012 16:04 - Alnag
Souhlasím se Sparkle. Využijte času lépe, pište články pro D20. :) (Bez odměny, vyjma dobrého pocitu.)
17.4.2012 18:18 - Jerson
už využívám času lépe a místo čtení a psaní o Voidu píšu Omegu. Ale když si chci oddechnout, přečtu si diskusi o Voidu. Je to jako pustit si komedii.
17.4.2012 20:35 - sirien
Jerson: V téhle diskusi?
boubaque píše:
Předně gratuluju k dokončení projektu, zvlášť takhle rozsáhlého.

Joe píše:
pripájam sa k boubaquovi v oboch smeroch - gratulácii...

Alef0 píše:
Blahoželám k finálnej rovinke!

Návštěvník píše:
Ja bych to nezatracoval - trebas takove DrD II taky neni vyladene a vesele se prodava. A to pry bylo testovane

Návštěvník píše:
...[Joe cosi]...dvoji metr? Co u dracaku (2) proslo tady neprojde?


Na RPG F by byli někteří lidé očividně schopný ocenit i výtvor opice z NASA co bude náhodně mlátit do klávesnice.
Skoro bych se i vsadil, že by se tam našel někdo, kdo by tvrdil, že to je jen "zašifrovaný" a že po rozšifrování příslušnym klíčem to je fakt superkvalitní indie.

Nicméně, i tam se očividně najde hlas rozumu:
onge píše:
Spatna reklama, taky reklama, ale z historickych duvodu bych spis doporucoval D20 obchazet po spickach a obloukem

Gediman píše:
Na (informační) kanál d20.cz jsem již před několika roky uvalil tu nejpřísnější karanténu - drží dodnes

onge píše:
Je sice pravda, ze to nejspis rozproudi diskusi na dalsich 500 postu, ale rekl bych, ze na D20 uz zanechal Void natolik silny dojem, ze pujde tezko jakkoliv prebit. Na druhou stranu, asi bude lepsi kdyz tam bude viset nova, nez stara verze.


vytrženo z kontextu, nicméně...
Gediman píše:
Ve skutečnosti to není tak zlé, jak to vypadá


___
Alef0 píše:
Keď vydáš to číslo, rozhodne to tam daj. Niekedy sa treba odtrhnúť od osobných antipatií.

(neboj, Alef0, máme své zdroje, tohle nás rozhodně minout nemohlo)
17.4.2012 21:28 - Jerson
no, ale to ocenili jen vznik díla, nikoliv dílo samotné. Právě proto jsem se taky rozčiloval, že ho ocenili dřív než ho četli.
Každopádně doufám, že si Sosáček Void zahraje, když si ho chce zahrát více než Omegu :-)
17.4.2012 21:42 - Sosáček
sirien píše:
Na RPG F by byli někteří lidé očividně schopný ocenit i výtvor opice z NASA co bude náhodně mlátit do klávesnice.

Myslis Shakespeara?
17.4.2012 22:20 - sirien
Jerson:
Ty na minulé stránce píše:
fakt jsem čekal že Gedimanúv výtvor ocení už jen kvůli jeho existenci.
17.4.2012 22:24 - Gurney
sirien píše:
...

Takže poplácání za to že vytvořil novou (jakkoli špatnou) hru, místo trapné konverze nějakého kvalitního rpg se mu dostalo. My bad, nesledoval jsem tu diskuzi dost podrobně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11113309860229 secREMOTE_IP: 13.58.151.231