Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
19.4.2012 17:54 - DenGrasse
crowen: chceš říct že by ho udělal celý znovu :-)
19.4.2012 18:25 - Jerson
pochybuju, že vydavatel bude něco takového editovat.
Už jsem přidal i svůj názor do anotací. Void má hezkou čistou jednu hvězdičku, ale jen proto, že neexistuje nižší stupeň.
19.4.2012 18:46 - klaymen
http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=344681#p344681

"No, další komunita je tomu ale docela dost otevřená, už mám několik pozitivních reakcí + lidi, kteří to už hrají, či hrát chtějí."

ZOMFG srsly?

A po malom googleni jediny pozitivny komentar som nasiel tu od Bethesa:
http://www.postavy.cz/novinky/void-sci-fantasy-je-tu/
19.4.2012 19:33 - alef0
Inak díky za záplavu hodnotení!

Ono vydať za peniaze to nemá zmysel v takej podobe, aké to je (viď viacmenej jednotne negatívne reakcie krížom cez fóra.). Editor sa na tom musí namakať oveľa viac: reálne je treba osekať veci o všetky šablónovité elementy a hlavne dať dohromady mechanické jadro: lebo to funguje len veľmi zťažka, až vôbec.
19.4.2012 19:43 - ilgir
Jako pozitivní shledávám ty seznamy zbraní a vozidel - nedivím se, že to některé teenagery zaujalo. Obrázky jsou sice trošku zvláštní, ale i tak.
19.4.2012 20:10 - alef0
Mne obrázky prídu cool, seriózne, proste má to taký schematický štýl, aký sa mi páčil už v Alphe Centauri (tej hre).
20.4.2012 04:36 - Me-dea
Mně se obrázky taky líbí. Opravdu. Tedy ty obrázky zbraní.
Anotaci psát nebudu, protože se mi vážně nechce číst 500+ stran holého textu, který mi připomíná vysokoškolská skripta *brrr*. Ale po prolétnutí, když autor neměl problém vykrádat cizí systém(y) (warhammer), tak proč proboha nezkusil na netu ukořistit pár ilustrací, aby ten holý text trochu zpříjemnil? A ten deník postavy v excelu je smutný.
20.4.2012 09:50 - Jerson
protože měl stanovený rozsah 532 stran, měl hromadu textu a všechno se mu tam ještě ani nevešlo.
20.4.2012 11:43 - DenGrasse
Člověk, který nikdy RPG nehrál, nebo je v začátcích, se toho chytit může. Nelogičnosti neřeší, a když objeví štafloidního hobita, má pocit že objevil Ameriku. Myslím, že většina z nás si tímto obdobím prošla :-) Zápory co zde vidíme jsou pak považovány za klad.
Musím přiznat, že se mi trochu ulevilo, když jsem se dozvěděl že i VOID má publikum :-)

Jinak Jerson to v té anotaci vystihl přesně: na škále špatný-dobrý způsobil VOID to, čemu lidé od počítačů říkají "přetečení zásobníku".
20.4.2012 13:08 - Gurney
Jsem to dnes prohlížel a nějak tam nemůžu najít ty úžasné obrázky, které tak všichni vyzdvihují. Sice se tam nějaké parodie na bokorysy zbraní z WH40k rpgček nacházejí, ale většina z nich vypadá jako by je někdo dělal v Malování (byť jsou asi spíš produktem základních znalostí nějakého vektorového grafického programu).

A že to někdo hraje - v časech kdy jsem hledal alternativy k DrD jsem taky přečetl a následně považoval za hodné vyzkoušení všelijaké hrůzy (byť oproti Voidu to zřejmě všechno byla přímo brilantní rpgčka).
20.4.2012 14:43 - OnGe
DenGrasse píše:
Člověk, který nikdy RPG nehrál, nebo je v začátcích, se toho chytit může. Nelogičnosti neřeší, a když objeví štafloidního hobita, má pocit že objevil Ameriku. Myslím, že většina z nás si tímto obdobím prošla :-) Zápory co zde vidíme jsou pak považovány za klad.

Tady jsi docela uhodil hrebicek na hlavicku - kdyz se z tehle perspektivy podivame na hru jako autor, pak celkem dava smysl, ze vypada tak jak vypada. Svedci to o konske davce nepoucitelnosti, ale myslim ze to vysvetluje Gedimanovy postoje.
20.4.2012 14:43 - skew
Gurney:
Mě osobně se třeba ty obrázky taky nelíbí, ale fungují dobře pro srovnání. A pro utvoření představy je i schematická čmáranice lepší než nic.
20.4.2012 15:38 - Jerson
Mě se tak trochu líbily obrázky některé techniky, i když myslím že bych dohledal i originální ográzky a ty by vypadaly lépe.
Každopádně je vidět, že jakkoliv špatná věc si své příznivce najde.
20.4.2012 16:20 - Colombo
Nevíte, kde zmizly ty super obrázky od toho jednoho týpka, co to gedimanovi poslal?
20.4.2012 16:45 - OnGe
Colombo: Nikam, jenom zmizel odkaz na galerii:
http://www.gediman.cz/galerie.php
20.4.2012 17:36 - DenGrasse
OnGe píše:
Svedci to o konske davce nepoucitelnosti, ale myslim ze to vysvetluje Gedimanovy postoje.
Svědčí to hlavně o tom, že Gediman sám se přes tuhle fázi nikdy nedostal.

Colombo:
Gediman píše:
Voják Šedých říší, zde vyobrazen s elektrickou puškou a malým pavoučím Dronem, který má správně patřit technikovi. Elektrické zbraně budou mít však Gnómové, alespoň v základní knize…
Aneb vše je třeba uvést na pravou míru! Co kdyby vznikly nějaké nejasnosti o tom, kdo může používat elektrické zbraně???

Gediman píše:
Trpaslík – střelec
Vyzbrojen zvláštní formou harpunového kanonu. Trpaslíci používají harpunové zbraně, což jsou mnohem ničivější příbuzní šipkových a hřebíkových zbraní, ačkoliv mají své nevýhody.
Proč někdo používá hřebíkové a šipkové zbraně, když existují jejich mnohem ničivější harpunové verze, se patrně také nedozvíme.

EDIT: nevím jestli někdo četl testovací dobrodružství...
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=testovaci-mise-lov-na-traga-ii
Ale vřele doporučuji.
20.4.2012 18:31 - Vojtěch
DenGrasse píše:
Proč někdo používá hřebíkové a šipkové zbraně, když existují jejich mnohem ničivější harpunové verze, se patrně také nedozvíme.

Protože ti v obchodě přeměří vous a když bez hrbení nepodběhneš měrku, tak ti harpunový kanon prostě neprodají. Je to v tvém vlastním zájmu, protože harpunové zbraně netrpaslíka automaticky uloví a odnesou k nohám nejbližšího vousáče zakrslého...
20.4.2012 18:55 - skew
DenGrasse píše:
Proč někdo používá hřebíkové a šipkové zbraně, když existují jejich mnohem ničivější harpunové verze, se patrně také nedozvíme.
Ale jo přece
DenGrasse píše:
mají své nevýhody



Nevím jestli to už někdo tady nebo na RPGf rozebíral, nicméně prolítám právě zbraně a matematika mě nenechává chladným.
Skřetoidní (a tuším i zakrslé) rasy používají šipkomety, hřebíkomety a harpunomety, které mechanicky fungujou úplně stejně, jen mají různé parametry. Což je samo o sobě legit, samozřejmě.

Horší je ta matematika. Různé verze mají za stejnou cenu 2x (resp. 4x) lepší damage, ale zase 2x (resp. 4x) horší dostřel a postih za velkou vzdálenost.
Problém je, že už základní dostřel ve kterém střílí bez postihu je dost velkej..
Takže šipková puška má dmg 10 a bez postihu střílí na 200m, naproti tomu harpunová má dmg 40 a dostřel "jenom" 50m. Ještě horší je to u kanonů, kde i ten silnější střílí v klidu na půl kiláku.
20.4.2012 18:58 - sirien
Hm.

Když objevím nějakou úplně ultimátně hustou hru a založím tu téma, ve kterém napíšu, jak děsně příšernej a nehratelnej to je shit, zpochybním příčetnost autora, poplivu výtvarníka a vymyslím si padesát dalších negativ...

...myslíte že opravdu přesvědčím k přečtení víc lidí, než kdybych to hrozně vychválil?

EDIT: protože jestli jo, tak mi autoři DrDII dluží velmi hlasité poděkování a já dlužím Ecthelionům omluvu za SotE

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13933205604553 secREMOTE_IP: 18.191.228.88