Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
2.5.2012 12:35 - skew
Merlin píše:
ale protože budu souběžně pracovat na výše zmíněných příručkách, možná se nakonec také protáhne na nějaký ten rok.
A, moje chyba.
2.5.2012 12:52 - Colombo
Den Grasse: můžu tě ujistit, že s tímhle má matematický fetišismus, potažmo jakákoliv matematika, pramálo společného.
2.5.2012 13:21 - Merlin
Shako píše:
A budou tam taky takove skvele "ilustrace"?

samozřejmě, neboť Windows malování s předvolenými tvary jsou k tomuto nejvhodnější.

skew píše:
A, moje chyba.

chápu, sám bych v tom množství zajímavých informací a děsivého scénáře pokračování ztratil nit :)
2.5.2012 13:21 - Merlin
Colombo/DenGrasse: myslím, že se všichni shodneme na pouhém fetišismu...potažmo na Void: Sci-feti
2.5.2012 13:32 - Vojtěch
klaymen píše:
Ludia Sedych Risi budu dobri s jednorucnymi dlhymi mecmi, z Ciernych Risi zasa s jednorucnymi kratkymi mecmi a z Bielych Risi (alebo ako sa to volalo) zasa s obojrucnymi mecmi?


Boha jeho zadrž! To je nevyrovnané!

Šedí: Dlouhý meč (1d8) + Štít (bash 1d4, AC +2) + Ring Mail (AC 6)
Bílí: 2x Kr. meč (2d6) + Half-plate (AC 7) + Terč (AC +1)
Černí: Twohander (2d6) + Plate Mail (AC 8)
2.5.2012 13:33 - Merlin
Vojtěch píše:
Boha jeho zadrž! To je nevyrovnané!


mluvíš o Voidu..co sem pleteš vyrovnanost???
2.5.2012 13:47 - klaymen
Vojtĕch, nezabudni na rovnako odstupnovanu kvalitu zbrani. Ocelovy mec bude obycajny, potom bude titanovy mec za dvojnasobnu cenu s dvojnasobnou nicivostou a nakoniec nejaky Gedimanov vymysleny material, alebo mithrilovy (popripade nieco podobne originalne) s dvojnasobkom sily titanoveho a aj s dvojnasobnou cenou.
2.5.2012 13:49 - Vojtěch
Dobře, tak se to numericky moc lišilo
2.5.2012 16:45 - DenGrasse
Colombo píše:
Den Grasse: můžu tě ujistit, že s tímhle má matematický fetišismus, potažmo jakákoliv matematika, pramálo společného.
Průvodní jevy již dříve popsal WW.
4.5.2012 13:06 - Wild Void West
Píše:
Ludia Sedych Risi budu dobri s jednorucnymi dlhymi mecmi, z Ciernych Risi zasa s jednorucnymi kratkymi mecmi a z Bielych Risi (alebo ako sa to volalo) zasa s obojrucnymi mecmi? A tri druhy elfov sa budu specializovat na kratke, dlhe a kompozitne luky? Trpaslici a ich varianty zasa tri varianty sekier?


Zdá se, že se badatelům postupně podařilo duševně naladit na Void vlnu.
Zdá se, že se podařilo naladit Void vlnu postupně duševně všem badatelům.
Podařilo se duševně naladit Void všem badatelům, zdá se.
4.5.2012 13:16 - Vojtěch
Nebyl to Planescape Torment, kde jsme se dozvídali, že bohové přemýšlí v kruzích a vše přichází třikrát?
4.5.2012 21:58 -
Že vše přichází třikrát jsme se dozvěděli v Setkání s Rámou a jeho pokračováních.
4.5.2012 22:10 - Gurney
...a divili jsme se, jak se z jedné výborné SF knížky stala nekonečná rádobymoralizující série... (OT, ale nemoh jsem si to odpustit..)
4.5.2012 22:33 - klaymen
A dufam ze rozsirujucich priruciek ku kazdej z troch variant Voidu bude nejaka mocnina troch. Zatial by na prvy Void sedelo 9 priruciek.

Vsetko bude v perfektnom matematickom poriadku. Mind rape^3.

"Třikrát, Bohušu, třikrát! A jĕštĕ dýmku míru."
7.5.2012 11:06 - DenGrasse
Nemůžu se zbavit pocitu, že si z toho lidi dělaj legraci.
7.5.2012 11:30 - Me-dea
To není pocit ale realita. :-)
7.5.2012 12:06 - OnGe
DenGrasse: Ja se nemuzu zbavit positu, ze si legraci dela sam autor. System, kde se do obra trefi kazdy i se zavazanyma ocima, ale i nejelitnejsi obri strelec ma az 15% sanci, ze se vubec trefi do trpaslika, ale za to po nem muze strilet ze zbrani urcenych pro bitevni lode, jejichz skody se pocitaji v jine tride. Samozrejme, chudaka trpaslika muze zachranit jeho lehka prilba, kdyz mu padne 1. Nebo kdyby ji nemel, tak ho zachrani hod proti Durabilty, ktery mu da vyrazne vetsi sanci na uspech. Na druhou stranu obri disponuji chladnymi zbranemi takove sily, ze ne-obriho protivnika mohou zabit ne jednou, jako bezne verze, ale hned 4x na jednu ranu (hobity a jine chcipaky klidne i vickrat), kde je pouzivani energetickych zbrani spojeno s 5% rizikem zabiti strelce, nebo kde si muzu udelat postavu, co strili na vsechny nepratele ve vyseci 45 stupnu (cert vi, jak se to pozna) do vzdalenosti 1km strely s opravnym hodem tak dlouho, dokud zvladne s d20 podhodit 19 (a jeste milion dalsich wtf) preci musi byt legrace.
7.5.2012 12:39 - Wild West
Píše:
ne-obriho protivnika mohou zabit ne jednou, jako bezne verze, ale hned 4x na jednu ranu


Hm, tady mne napadají jenom ty divné potvory z Morrowindu - BloodMoonu, které bylo nutno zabít třikrát, protože dvakrát vstaly z mrtvých. Jinak to není zas až tak velká výhoda, zabít někoho nělkolikrát jednou ranou.

Představa hobita, který vstává z mrtvých po prvních zabitích je ovšem malebná. Zní to jak z nějaké hodně zhulené Cthulhu střílečky.
7.5.2012 12:45 - Me-dea
Já bych to pojala: jedním švihem zabije 4 hobity i s chaloupkou.
7.5.2012 13:01 - Vojtěch
A není to desiterpretace? Jako třeba že Obr švihne a čtyři nejbližší hobiti umřou (třeba jako že ten poslední má možnost 15% úniku)? :o)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096174955368042 secREMOTE_IP: 3.145.47.253