Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
7.5.2012 13:13 - skew
OnGe píše:
hned 4x na jednu ranu (hobity a jine chcipaky klidne i vickrat)
Abych reinterpretoval Gedimana, "hobity a jiné chcípáky" by platilo jen v případě PvP (to se nepočítá!).
Nepřátelé v bestiáři mají ale hitpointy celkem nezávislé na rase, takže záleží hlavně na tom, jak moc je oponent nadupanej.

Takže obr* zabije čtyřikrát a víc jednou ranou jenom záložní vojáky (HP 10), základní vojáky (HP 20) a veterány (HP 40). Elitu zabije jenom třikrát a hrdiny jen jeden a půlkrát.
Když se postaví prti sobě rovnému, tak nejslabšího obra sejme na dvě rány, elitního na čtyři a hrdinu na sedm.

Jako ve finále proč ne, když měří pět až devět metrů**. Hlavní otázka je, proč teda měří pět až devět metrů.

*(s obouruční dvoubřitou sekerou má dmg 200 + 2*Str = 236 minimálně)
**5m mají trollové, zlobři 7 a obři 9. Čtyřnásobně silné chladné zbraně mají všichni, rozdíly v síle jsou z hlediska dmg celkem zanedbatelné.
7.5.2012 13:18 - Wild West
Skew:

Na hlavní otázku ti myslím už tady odpověděl předem každý psychiatr. Devět je třikrát tři.

Jinak pod dojmem "vícenásobného zabití" mi naskakuje ještě "overkill" z dob studené války. Realita se tehdy dopracovala přibližně k overkillu asi 200, a z nějakého důvodu se to jevilo být strategicky užitečné. Bezradně krčím rameny. Hobit zabitžý čtyřikrát je dozajista mrtvější, než zabitý jen 1,5x.
7.5.2012 14:00 - OnGe
skew: nj, jenze tyhle pecky davaji i obri NPC. Treba Drtic (zakladni obri vojak) ozbrojeny obrim kyjem da ranu za 60, coz staci na zabiti vetsiny PC. Superdritc ozbrojeny palcatem da ranu za 80 a Megadrtic s libovolnou drevcovou zbrani - rekneme drevcovym kladivem (ano, wtf) za 400. Hobit, ktery si nezvysuje HP-tvorne atributy ma HP 16 (zabit Megadrticem 25x), clovek ma HP 40 (zabit Megadrticem 10x), nejhouzevnatejsi zelenac - ork - ma HP 66 (zabit Megadrticem 6x, ale Superdricem jen jednou a ranu od Drtice dokonce prezije) a abychom se dostali do stejne vahove kategorie, tak obyc Obr (nejodolnejsi PC) s HP 324 padne po jedne rane od Megadrtice.

...a pardon, k tenhle skodam se musi jeste pricist obrikova sila, tedy 18-19, takze pocet mrtvych na jednu ranu jeste trochu stoupne.
7.5.2012 14:11 - OnGe
Abych to shrnul - postavy s FP 100 se sice po smrti reinkarnuji, ale protoze je smrt otazkou jedineho hodu proti vetsine protivniku (pokud zrovna nejste Obr - coz vam taky moc nepomuze, protoze budete mit problem kohokoliv trefit), ztezi ma sanci se toho dozit - leda by se vsichni pred bojem modlili tak dlouho, nez by tech 100 dosahli (coz pri +1 za uspech a -1 za neuspech muze trvat dost dlouho a postavy s CH mensim nez 10 na to mohou rovnou rezignovat)
7.5.2012 15:10 - sirien
tak sem se rozhod že to číst nebudu... zkazilo by mi to srandu z těch úryvků, které sem postujete :)
7.5.2012 16:45 - OnGe
sirien: ver tomu, ze ty uryvky jsou jen titerny zlomek srandy, co Void nabizi
7.5.2012 18:33 - klaymen
Me-dea píše:
To není pocit ale realita. :-)


Ja si zasa myslim ze DenGrasse to myslel skor takymto sposobom:
http://www.iamboredr.com/files/aed6a821bd9e.jpg
15.5.2012 10:53 - Wild West
Aby sláva tohoto kolosálního výtvoru nezapadla, další úžasná vychytávka; nový ceník:
Píše:
http://www.gediman.cz/cenik.pdf
15.5.2012 11:06 - Merlin
WW: kvalita...chci prohlídku exponátů za 10!
15.5.2012 11:43 - York
Wild West píše:
Aby sláva tohoto kolosálního výtvoru nezapadla, další úžasná vychytávka; nový ceník:

Píše:
http://www.gediman.cz/cenik.pdf


A takhle vznikají mystifikace :)

Nejde o nový ceník, jde o starý ceník s položkami seřazenými podle ceny, který má sloužit jako podklad pro vytvoření nového ceníku.
15.5.2012 13:08 - Merlin
York: ale to hned mění situaci...už tu prohlídku exponátů nechci. počkám si na jinou cenu
15.5.2012 13:17 - Me-dea
Hmmm malé občerstvení, rapír, sbíječka a plamenometná pistole stojí stejně ... v takovém světě chcí žít! Kladivo stojí jako 4 sbíječky. No, je to vážně děsné. Raději jsem to dál ani nečetla. Ale tak pokud si to Gediman seřadil podle ceny, aby to spravil, tak to určitě (snad ... nejspíš ... možná?) bude lepší.
15.5.2012 13:59 - Wild West
York:

Potom jedině omyl v rámci mystifikace; mystifikace už je totiž ten samotný ceník.
Jeden ceník vládne všem, jeden jim všem káže; oštěpy vedle setů neviditelnosti (nebo čeho), občerstvení vedle raketometu, všechno pokryje číselná řada. Jaká, to je asi celkem jedno.
15.5.2012 14:17 - Merlin
Medea: jistě, že je kladivo dražší než 4 sbíječky...cco tě na tom překvapuje? Kladivem se zabíjí líp než sbíječkou!
15.5.2012 14:29 - Me-dea
Ale nudněji. Zkus někoho "usbíjet" sbíječkou a utlouct kladivem. U čeho bude víc zábavy? :-)

A já myslela, že posvátné je číslo 3 a ne 1. Tedy že ceníky musí být přece 3, aby to zapadlo do "velkého vesmírného kolotoče" ehm chci říct "řádu věcí", ne?
15.5.2012 14:50 - Merlin
Hmmm...promiň mozek mi nedokázal spojit slova Void a zábava.

Spíš mne překvapuje, že tam nejsou ceny...3,6,9,12....
15.5.2012 15:17 - klaymen
Me-dea píše:
A já myslela, že posvátné je číslo 3 a ne 1. Tedy že ceníky musí být přece 3, aby to zapadlo do "velkého vesmírného kolotoče" ehm chci říct "řádu věcí", ne?


3^0=1
Ako vidis, tu trojku napasujes kde chces. :)
15.5.2012 15:22 - DenGrasse
Ceníky nestojí v centru Tvůrcova zájmu. Pokud někomu není jasné, jak se to pozná, pak tak, že je ochoten uvažovat o jejich změně. Proto nepodléhají ani Základnímu mystickému pravidlu, které jinak prostupuje celé Velké dílo.
15.5.2012 15:37 - Vojtěch
Ona se i ta trojice najde. Stíhačka, útočný letoun i bombardér stojí stejně a tedy jsou jasná trojice třeba.
15.5.2012 17:07 - OnGe
Vy si delate legraci, ale sbijecka je spolecne s retezovou pilou a hydraulickymi nuzkami v rukou toho spravneho prtaveho milicionare jednou nejzabijactejsich zbrani ve Voidu, davajici pecky za 100 (kolikrat tim dokazete zabit PC viz. muj prispevek vyse na teto strance)!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.115070104599 secREMOTE_IP: 18.223.106.232