Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
16.5.2012 11:04 - DenGrasse
Ano, člověk se diví, proč vlastně armády nepoužívají místo neúčinných pušek hřebíkovnice.

Ony všechny tyhle blbosti mají původ ve Warzoně, kde existovalo jisté množství těchto "zvláštních" zbraní. MC je ovšem do jisté míry "komiksový" svět, kde se nadsázka unese (neumím si představit jak někdo má na pušce bajonet ala motorová pila, tím by se leda sám zmrzačil) a navíc to byly vesměs zbraně Černé legie, které pohání černá symetrie, čili v zásadě technobabble okecané magií. V zásadě nelze dokázat, že hřebík vystřelený černou symetrií není ničivější než kulka.
Jak funguje hřebíkomet ve VOIDu si ani neumím představit.
16.5.2012 11:34 - Wild West
Můj laický dojem (ke kterému Jerson zřejmě vychrlí milion podrobností) je, že hřebík je stejně ničivý jako kulka; pes je zakopán v dostřelu čili range a v přesnosti střelby. Hřebík prostě blbě letí, to je fyzika.

Hydraulické nůžky jsou ovšem dost šílená věc i v boji nablízko. Brilantně s nimi mávat a odrážet výpady mečem je zřejmě další náraz na nám známou fyziku.

Teoreticky lze samozřejmě známou fyziku pravidly změnit a upravit, ale tím se otevírá opravdová propast; nevěřím, že by se někomu podařilo udržet konsistentnost světa s podstatně změněnou fyzikou.

Já se přiznám, že jsem měl s podobnými fyzikálně neřešitelnými zbraněmi v komiksových světech vždycky trochu problém. Pokud to proletělo třemi kreslenými obrázky ("zmrazovače", "metače sítí", "rotační sekačky a vrtule"), tak se to celkem ztratilo, ve filmech už je to někdy dost nadoraz (X Meni občas balancují na této hraně) a čím déle a intenzivněji se to používá, tím ta šílenost víc vynikne.
Někdy to překvapivě funguje v computerových střílečkách.
16.5.2012 12:43 - skew
DenGrasse píše:
Jak funguje hřebíkomet ve VOIDu si ani neumím představit.
Ask and ye shall recieve
Void, gnómské zbraně str. 261 píše:
Hrebíkové zbrane vystrelují kovové hrebíky, v jejichž hlavickách se nachází dávka výbušniny. Tato výbušnina je zažehnuta elektrickým výbojem a hrebík tak velmi rychle a bez hluku vystrelen. Jasný výboj, který tesla-cívka vyvolá, však nelze prehlédnout.

Void, hobgoblinkské zbraně str. 297 píše:
Hrebíkové zbrane vystrelují kovové hrebíky, v jejichž hlavickách se nachází dávka výbušniny. Tato výbušnina je zažehnuta mikrovlnným zábleskem a hrebík tak velmi rychle a bez hluku vystrelen. Jasný záblesk, který mikrovlnná „lampa“ vyvolá, však nelze prehlédnout.
16.5.2012 12:51 - Vojtěch
Tedy exploze trhaviny a rázová vlna při překročení zvukové bariéry projektilem nic...
16.5.2012 12:55 - Merlin
Mám jenom takový dojem, nebo opravdu Gediman nerozumí fyzice/chemii/matematice/přírodopisu od třetí třídy základní školy výše???
16.5.2012 13:44 - Me-dea
výbušnina ... zažehnuta ... bez hluku

Oooooooo *úžas* ... možná v jeho světě není vzduch ale vakuum :-)
16.5.2012 13:52 - Vojtěch
Asi se ztratil někde v polovině popisu rail-gun / coil-gun (nejen pro Battletechem zasažené publikum známé Gauss rifle).
16.5.2012 13:54 - Me-dea
A přitom je tak snadné ty popisy přepsat třeba právě z wikipedie. Proč proboha "znovu vynalézat kolo".
16.5.2012 14:03 - Vojtěch
Protože kolo ve Voidu má 3 šlapky, 3 kola, 3 řídítka, 99 článků řetězu, 3 převody, 1 sedlo pro 3 jezdce a stojí 10 (tedy stejně jako elfský tricykl a skřetí šlapadlo, které mu dělají společnost)?
16.5.2012 14:07 - Me-dea
Tím kolem myslím kolo ne bicykl. Ta fráze, pokud to neznáš, znamená: zbytečně vynalézat něco, co už bylo vynalezeno. Ale jinak jsem se nad tvým vtipem pousmála :-).
16.5.2012 14:12 - Jerson
protože Gediman musí být za každou cenu originální. I když mi stále uniká proč. nicméně to má výhodu, že člověk zabývající se RPG alespoň vidí, jak se na něj dívají ostatní lidé. jak jsme vlastně divní, když si vymýšlíme nereálné světy a divné tvory a hrajeme za ně ... a my můžeme říct "jsou mnohem divnější lidé, třeba Gediman." někdo vždycky musí být na okraji a ostatním označovat místo, kde začíná šílenství. Jinak by se tam mohl dostat někdo z nás, třeba ... člověk který měl ve hře jako postavu celou planetu, nebo vedl hru kde byly postavy dvojrozměrné kruhy... a tak :-)
16.5.2012 14:15 - Vojtěch
Na kolo se takhle hloupý vtip dělá o dost obtížněji - to by pak mohlo i přesahovat úroveň diskutovaného tématu...
16.5.2012 14:45 - OnGe
Jestli vas zarazi princip hrebikometu, nebo jinych Voidovych zbrani, podivejte se na nejake nezbranove technologie (popsane na konci pravidel). Matne si vzpominam na pohon trpaslicich hvezdnych parolodi - lod ma gravitacni pohon, ktery lod pohani dopredu nebo dozadu podle toho, jak se otaci. Na otaceni gravitacnim pohonem se pouziva paromotor. Zkratka se nad tim nesmi uvazovat, ani pomyslet na to, ze by se nad tim mohlo uvazovat.

Nemyslim si, ze se Gediman snazi byt za kazdou cenu originalni, spis se snazi si vsechno (ale uuuuplne vsechno) udelat podle sebe, vlastnich pravidel, rozdelit to do vlastnich skatulek a rozmnozit tak, aby vzniklo neco, co jinak muzete videt leda kaleidoskopem.
16.5.2012 14:57 - klaymen
Me-dea píše:
Proč proboha "znovu vynalézat kolo".


Podla niektorych ludi to evidentne zmysel ma.

Sice s nim osobne nesuhlasim, ale budiz.
16.5.2012 16:12 - York
klaymen píše:
Sice s nim osobne nesuhlasim, ale budiz.


Jen počkej, Voidostapo si tě najde!
16.5.2012 16:15 - klaymen
York píše:
Jen počkej, Voidostapo si tě najde!


Nechaj ma hadat. Posle na mna hobitich strelcov s absolutne presnou strelbou aby ma upizlali na smrt? :)
16.5.2012 17:14 - DenGrasse
skew píše:
Hrebíkové zbrane vystrelují kovové hrebíky, v jejichž hlavickách se nachází dávka výbušniny. Tato výbušnina je zažehnuta elektrickým výbojem

Ugh. Nenapadlo mne, že hřebíky budou obsahovat výbušninu.
* představuje si kutila zatloukajícího hřebík, který obsahuje v hlavičce výbušninu * :-))))
Čili je to regulérní náboj ve tvaru hřebíku???
Když je to regulérní náboj ve tvaru hřebíku, proč je odpalován z railgunu???
Odkud napájejí štafloidní hobiti své railguny??? Že by paromotorem?

Čím víc se o tom dozvídám, tím víc mě to trápí.

Jerson píše:
někdo vždycky musí být na okraji a ostatním označovat místo, kde začíná šílenství

Obávám se, že VOID nevymezuje místo, kde začíná šílenství...
16.5.2012 17:54 - Vojtěch
A mikrovlnná lampa svítí? ;)
16.5.2012 18:25 - chrochta
No tak, nechte Gedimana... Výrobci letadel a letecké společnosti takhle svého času vyvinuli oheň, který nekouří ale zato vydává záření zabraňující panice...
17.5.2012 10:26 - DenGrasse
chrochta: ale snad nenutili někoho hrát to jako RPG :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12684392929077 secREMOTE_IP: 18.191.13.255