Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
17.5.2012 14:21 - sirien
Zlatej Storyteller system s jeho Resources mechanikou, co? :)

Merlin píše:
Hmmm...promiň mozek mi nedokázal spojit slova Void a zábava.

Zajímavé, já to mám spojené hned s 2045 diskusními příspěvky :D

skew píše:
Tato výbušnina je zažehnuta elektrickým výbojem a hrebík tak velmi rychle a bez hluku vystrelen

Koukám, že Me-dea vypíchla úplně totéž co já, lol :D

Omlouvám se za hroznej off topic o nějakém podřadném WoD hraní, jenž je s Mistrovým dílem nesrovnatelné, ale tohle mi připomnělo jednu suprovou storku z jednoho šílené cross-over multikampaňového hraní Prague by Night:

Jednou takhle skupina upírů helpla changelingům (fae) a ti jim za to dali universální favor (splatný všemu changelingy). Tito upíři na favor pomalu zapomněli, až se o mnoho a mnoho session později tito městští, převážně civilizovaní upíři dostali do hrozného průšvihu - kdesi mimo, daleko od svého zázemí a spojenců, se stali loveckým cílem jakési skupiny divokých, zlých a agresivně naštvaných (a tuším že snad i wyrmových) vlkodlaků, jenž netoužila po ničem jiném než po medailoncích z upířích zubů. Jak známo, nejlepších pět vteřim v životě vlkodlaka je upíří krk praskající mezi vlkodlakovými čelistmi (a nejhorších deset minut je pak vyprskávání bývalého upíra, nyní v podobě hnusného biologického popela, z vlkodlačí tlamy), a tak upíry moc nepotěšilo, když se jim podařilo k tomu všemu ještě rozbít jejich mysticky ošéfovanou brokovnici upravenou ke střelbě sekaného stříbra.
Zoufalí upíři se shromáždili na jakémsi palouku a začali zoufale prohrabávat kapsy (rozuměj: hráči začali pročítat i ty nejmenší, případně nejstarší, tužkou psané a časem již takřka smazané poznámky na svých sheetech), až jeden z nich vytáhl užmoulaný dubový list (symbol onoho favoru). Protože nikoho nenapadl žádný jiný, ani sebešílenější, nápad, rozhodli se list rozemnout a přivolat tak nejbližšího changelinga.
Changeling se skutečně objevil a začal se vyptávat, cože to po něm jako chtěj. Oni mu ukázali rozbitou brokovnici, že jí je potřeba opravit. Jenže changeling, chudák, neměl šajnu, co to sakra brokovnice je a jak funguje. Upíři mu to tedy vysvětlili: "hele, tudy se tam naláduje nasekaný stříbro, tady zatáhneš, tim natáhneš tohle, stříbro tim zapadne sem, pak zmáčkneš tohle, tim se tohle natažený spustí, ono to udělá bum a odtud to stříbro vyletí strašlivě rychle dopředu". Changeling na to kouká, ale furt si neví rady a tak praví "vpohodě, já to zanesu ke gnómům a ty už si s tim nějak poraděj, chvíli počkejte". Sbalil brokárnu a zmizel pryč.
Upíři čekají deset minut, dvacet, půl hodiny, hodinu, dvě hodiny... a z vědomí smečky vlkoušů co je někde poblíž a nemůže se dočkat až je najde už začínají být fakt hodně nervní. K třetí hodině se najednou objeví changeling a s sebou vede gnóma držícího brokovnici. Gnóm jí smutně ukazuje a říká: "hele, ať sme dělali co sme dělali, prostě to nefunguje." Upíři už takřka vyjí zoufalstvím, leč gnóm plynule pokračuje: "tasy do toho naládujeme nasekaný stříbro, tady zatáhneme, tim tohle natáhneme, stříbro tak zapadne sem, pak zmáčkneme tohle, tim se uvolní tohle natažený a odtud to stříbro vyletí strašlivě rychle dopředu. Ale ať děláme co děláme, ono to prostě vůbec nedělá to "bum". Upíři na gnóma chvíli zmateně hledí, až jim postupně začne docházet, co to sakra ten malej zakrslík žvatlá... nic nedokáže dost dobře popsat hysterickou snahu dostat brokovnici z gnómových rukou inhed zpět, když gnóm s nadějí v hlase dodal: "ale nechte nám to ještě hodinku nebo dvě, a my zvládneme přijít i na to!"


klaymen píše:
Podla niektorych ludi to evidentne zmysel ma.

nj, ale zrovna tam se dají najít i lidé co si myslí, že Roník je génius a DrDII je nejen hratelná, ale dokonce i dobrá hra, takže to zase nemůžeš brát moc vážně :)
17.5.2012 16:37 - chrochta
DenGrasse: Ne, u nich na tom postavili defaultní "certifikát požární bezpečnosti dopravních letadel" :)
17.5.2012 16:54 - DenGrasse
chrochta: to je taky docela dobrý :-)
17.5.2012 17:10 - OnGe
DenGrasse: se porad nediv a otevri Gedimanova pruvodce po galaxii (aka Void) a vsechno tam najdes. Hrebikoment neni railgun a ani hobiti nemaji railguny a paromotor pohani zbrane trpasliku. Temni elfove maji railguny - nikdo jiny, jinak by v tom byl neporadek.

Hobiti maji sipkomety zalozene na magnetomotoru, coz neni zadna elektromagneticka zbran, ale "Šipkové zbrane jsou poháneny pomocí magnetocelového jádra a obsahují mnoho ozubených kol, táhel
a prevodu. Vystrelují malé kovové šipky pomocí napínacího pružinového systému. Díky tomu jsou tiché a nevydávají žádný záblesk. Šipka samotná je v letu stabilizována kridélky, takže její dostrel je vysoký". Dale se je mozne docist, ze gnomove staveji svoji technologii na magnetomotorech, protoze jsou dostatecne ekologicke pro pohon zemedelskych stroju (gnomi teslamotory jsou zas dost rychle na pohon vyrobnich linek a trpaslici paromotory dost silne na pohon dulnich stroju)

A trpaslici parni harpunomety jsou ale nejzajimavejsi: "Trpaslicí zbrane jsou založeny na paromotorech potrebujících vodu a horlavou hmotu známou jako
karboplast. Zbrane vystrelují mohutné harpuny za pomocí rychle expandující páry. Jsou to nicivé projektily, které jsou v letu stabilizovány svoji cepelí fungující zároven jako kridélka. Tyto zbrane jsou velmi hlucné a z ventilu vypouští páru, kour a žhavé uhlíky."

Trpaslici strelci jsou vubec celkem masochisti, protoze kdyz si nechteji nechat do bot padat zhave uhliky, tak si vezmou fuzni zbrane, ktere v pripade selhani strelce zapali (v pripade vetsich kousku zpopelni).

Znovu doporucuji precist technologie na konci pravidel - skvela sbirka.
17.5.2012 17:23 - skew
OnGe píše:
A trpaslici parni harpunomety jsou ale nejzajimavejsi
Obzvlášť když je zkřížíš s brokovnicemi a pohraješ si s velikostmi.
Takže můžeš mít pistolovou harpunovnici (that is, pistoli střílející chuchvalce harpun). Nebo když je modifikuješ na rotační harpunomety.
...
Hej, myslíš že je možné modifikovat na rotační i těžké brokovnice (ie. i trpaslické těžké harpunovnice)?
17.5.2012 17:45 - Me-dea
Rotační brokovnici jsem viděla v jedné hodně staré hře o jakémsi moderním samuraiovi jménem Shadow Warrior na enginu Duke Nukema 3D. "Riot gun" se ta zbraň jmenovala.

Popis z wiki té hry: "The Riot Gun is a four barreled shotgun similar to a Pancor Jackhammer. It holds 52 shells and can fire one or four shells at a time.". Jsou tam i obrázky.
17.5.2012 18:05 - OnGe
skew: Jasne ze je - muj gnomi terminator uz Automatickou Rotacni Tezkou (ART) hrebikovnici a ma ji jako oblibenou zbran, takze i kdyz padne 20, je tu 50% sance, ze se nerozbije. Nemuzu se dockat, az ji vyzkousi v akci. Rozhodujicim momentem bude hod na iniciativu, pak uz staci jen dost dlouho podhazovat 18 a zasypavat hrebiky vsechny ve vyseci 45 stupnu do vzdalenosti jednoho kilometru

...a ze pry je cistici palba overkill...
17.5.2012 18:16 - Me-dea
Automatickou Rotacni Tezkou = ART, jako umění, je naprosto úžasná zkratka
asi ještě lepší než moje PES (podpůrný energetický systém, ženská verze se jmenuje FENA, i když to nic neznamená) :-)
17.5.2012 18:21 - OnGe
Taky jsem na ni nalezite hrdy :D
18.5.2012 12:10 - DenGrasse
OnGe: Mistr překonal všechna má očekávání a ta byla po znalostech jeho předchozího díla velmi, velmi vysoká!
2.8.2012 09:41 - Wild West
Píše:
Šipka samotná je v letu stabilizována kridélky, takže její dostrel je vysoký


Zejména ve vesmírném vakuu. Ten parostroj ve vesmíru by asi taky byl dost zajímavá věc; cybersteampunk?
2.8.2012 09:59 - Colombo
WW: tak parostroj je v pohodě. Je to prostě velmi neefektivní reakční motor.
2.8.2012 10:06 - Merlin
neotevírejte pandořinu skřínku!!!!
2.8.2012 17:32 - Nachtrose
Strong in this one the necromancy is.
2.8.2012 19:06 - Vojtěch
Něco pro zasmání asi není poslední dobou dostatečně nosné vlákno, tak se vrací další klasika :)
2.8.2012 22:20 - Sparkle
Prý je ten Void horší než Hrdinové Fantasy a Stín meče, říkal mi teď o víkendu tuším Quentin.

To jako fakt?
2.8.2012 23:25 - ShadoWWW
Sparkle: Jo.
2.8.2012 23:46 - sirien
Sparkle: you've got no fuckin' idea... mrkni na tuhle diskusi od začátku a budeš tušit o co de.
(btw., Gediman vyhlásil na Kostku totální informační embargo - nějak se mu nelíbila naše hodnocení a připomínky... ostatně jeho projekt tak úplně neuspěl ani v jinak velmi přátelském a k čemukoliv vstřícném RPG Fóru)
5.8.2012 06:28 - Jerson
nutno ale říct, že minimálně jeden člověk na RPGF Void hraje, Onge, tuším.
12.8.2012 13:26 - OnGe
Dva, Gedimana nepočítaje a v dohledné době možná i tři :)

Hry jako Stín meče nebo Hrdinové fantasy neměly Monty Pythonského ducha a toho Void má! Maniakální gnóm s automatickou rotační hřebíkovnicí, který chytne nerva poté, co se mu jeho oblíbená zbraň v půlce boje rozbije a rozláme obrněný transportér obuškem, opékání chyméřích steaků v lesíku před kosmoportem, vlkouš zápasník se zásobou sekyrek (nevěřili byste, jak snadno se sekyrky rozbíjejí), trpaslíci, co pro samou mobilizaci nemají čas honit elfí hvězdolet s ukradenými fúzními bombami a tak maniakálnímu gnómovi a vlkoušovi se sekyrkama půjčí kormidelníka a dají rozpočet na postavení vlastní fregaty, kterou mají po akci vrátit (a později jsou "nuceni" nechat opuštěnou loď obíhat jakousi pochybnou planetu v naději, že na ni vesmírní piráti zatím dají pozor), teleportování zombie-elfů přes palubu a další veselé příhody - to je deviza Voidu.

Dračákoviny jako vyrážení dveří hobitem, kroll co vám do jámi hodí lano, aniž by ho nahoře přivázal a podobně proti tomu působí jako slabý odvárek. A co je nejlepší - působí to jako že to tam patří. Pohrávám si s myšlenkou, udělat si postavu Obra s IQ vypnuté automatické pračky, který rozlišuje svět na "je k jídlu" a "není k jídlu" a jako zbraň (nebo spíš golfovou hůl) používá obří dřevcové válečné kladivo (zbrojnice nabízí úžasné špeky), kterým nepřátele nebije, ale odpaluje. Veškerou intelektuálně náročnější činnost (komunikace s ostatními, zavazování tkaniček...) bude obstarávat jeho Leprechaunský otrok. Bez Voidu by mě takováhle vypečená (dvoj)postava těžko někdy napdla.

Pravidlová podivnost tomu místy dává také docela nový rozměr, ale hrát to s fungujícími pravidly by určitě bylo fajn. Hrát to jako "this is a serious game", působil by Void značně laxativně, ale to je asi jako chtít si ustlat na cirkulárce. Void je třeba brát s humorem, pak je to tak dobrá hra, že se dá hrát i s děsnými pravidly :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10861301422119 secREMOTE_IP: 18.118.2.15