Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
12.8.2012 20:30 - Me-dea
Tak ten OnGeho příspěvek mě odradil stokrát víc než všechny předchozí chyby Voidu (přeplácanost, nečitelnost (zábavné asi jako matematická skripta), věci přes kopírák, nefungující pravidla, WTF výbava, pravidlo tří, ... co já vím, toho by se asi našlo). Ale ten příspěvek mě dokonale šokoval.
12.8.2012 22:13 - Vojtěch
Hele, OnGe, ono se takhle dá hrát Pathfinder, stejně jako kterékoli jiné D&D, nebo DrD. Když chci dělat blbiny, tak mi tyhle systémy vůbec meze nekladou (v 3E jsem DMoval sukubin výlet mezi šmouly, v 4E můj poloviční Napolión (půlčík warlord) nedokázal vytáhnout šavli (zarezlá), rozkazy udílel kuřecí nohou, a do boje chodil v prošlápnutém blembáku a kabátě). Šílené nápady jsou jedna věc, systém je dokáže zpravidla podpořit, ale otazka je jak elegantně. A tady to moc není. To co popisuješ si dovedu klidně představit se Stíny Impéria (Fate) aniž bych to modifikoval, a pro Pathfinder, nebo 4E, případě Star Wars by to byla otázka drobných úprav. Šílenství si klidně mohou do hry vnést hráči sami, ale být do ní nucen pravidly (aniž by to byl záměr autora a bylo to zábavné)...
13.8.2012 08:30 - Merlin
šílenství je byť i jen čtení "pravidel"...
13.8.2012 10:06 - OnGe
Když na to přijde, můžu vymýšlet šílenosti i s lístkem od tramvaje, ale moc stimulující to není. Void je v tomhle směru jednoznačně bomba. Pravidla šílenosti nepodporují asi jen vytvářením wtf momentů (třeba když dvě kola střílíte automatickou rotační hřebíkovnicí do oddílu trpaslíků, kteří vytrvale vrací údery vlkoušovi se sekyrkama a jediný výsledek je cinkání brnění). Já mluvím spíš o světu jako takovém a celkovém pojetí (a to jsme ještě neaplikovali pravidlo tří).

Pochybuji, že to byl záměr a nevím jak je kdo do čeho nucen, ale já se s Voidem do ničeho nutit nemusím - to jde samo. Asi by to bylo lepší na fateu, wushu, nebo třeba úplně bez pravidel, ale to nic nemění na tom, že je s Voidem sranda. Můžete poukazovat na nefunkční pravidla, těžkopádnost, špatnou čitelnost, tvůrčí zvrhlost v podobě toho, že co ve Voidu není třikrát, tak je tam pětkrát, přeplácanost a milion dalších kvalitativních nedostatků - a budete mít pravdu. Přesto všechno (a možná že trochu i proto) má Void zkrátka grády, jen je potřeba k němu (podobně jako jedovatému hadovi) přistupovat ze správné strany.
13.8.2012 11:02 - Colombo
wushu né, wushu né!
13.8.2012 11:55 - Merlin
Nebohý Gediman vybral prasátko, aby někomu zaplati, aby to hrál a chválil?
13.8.2012 12:28 - skew
Vojtěch píše:
ono se takhle dá hrát Pathfinder, stejně jako kterékoli jiné D&D, nebo DrD...
Určitě dá, ale některé lidi (mě) u toho bude rušit ta nepatřičnost, nepřirozenost. Tak nějak víš, že jsi jakoby v cizím prostředí. Takovej ten pocit "tohle není vaše běžná hra".
A navíc bys musel nejspíš vědomě obcházet pravidla, aby se ti dostávalo podobných výsledků.
Pokud to má být správně bizarní až absurdní hra, musíš na to mít pravidla*.

*tahle věta by si nejspíš zasloužila nějak víc upřesnit páč je děsně obecná, ale nechce se mi.
13.8.2012 14:21 - Merlin
skew: takže abych to dobře chápal..abys mohl hrát "píp" tak musíš mít stupidní blábol vydávaný za vážná pravidla?
13.8.2012 16:11 - skew
Jo.
Akorát se blbě definuje to "píp". Každopádně je to něco jiného, než kdybys hrál ulítlou hru v normálním systému.
13.8.2012 22:12 - Jerson
No, ale je vidět, že Void si své příznivce našel a zaplnil chybějící místo na trhu. Mýlil jsem se. Byť mě to nijak nemrzí :-)
14.8.2012 10:09 - OnGe
Každý zboží má svýho kupce :)
14.8.2012 13:29 - Merlin
OnGe..některý věci bych nechtěl, ani kdyby mi za to platili!!!!
14.8.2012 14:10 - Ebon Hand
Hlupáku, nikdy nevíš kdy budeš potřebovat nouzově zatopit v kamnech, nebo dojde toaleťák..
14.8.2012 14:51 - Merlin
Věřím, že Void v sobě skrává tajemství...v nevhodnou chvíli bych si jím rozřízl některou z citlivých částí těla...nebo by mi bouchnul v kamnech
14.8.2012 18:13 - Me-dea
On Void by nemusel být špatná hra, kdyby na něm Gediman dál pracoval, místo toho, aby se vrhal na psaní tuctu dalších příruček k naprosto nefunkční základní knize. Chyb to má fakt dost, ale vše se dá opravit.
14.8.2012 18:15 - OnGe
Tak to asi, Merline, nebudeš kupec pro tohle zboží :) To je v pořádku. Ne každý ocení suchý anglický humor, vlhko deštného pralesa, kořalku se 70 a více procenty alkoholu, vynalézavost afrických elektrikářů nebo přítomnost ručníku při kontaktu s masožravou blátotlačkou z Taartlu, stejně jako ne každý ocení to, čím je Void.

Však i tebe a mnohé jiné zdejší frekventanty svým způsobem fascinuje. Jak jinak byste dokázali stvořit 104 stran diskuse, když Gediman to zabalil už někde před padesátkou?
15.8.2012 15:57 - Jerson
Stejně jako oficiální diskuse k DrD+ měla desetkrát víc stran než pravidla samotná. O špatných hrách se diskutuje, dobré se hrají a diskutovat není moc o čem :-)
19.9.2012 23:24 - Sparkle
Jdu si to zítra s Gedimanem zahrát.
19.9.2012 23:40 - Nerhinn
Foťák s sebou!
20.9.2012 06:49 - Jerson
A nám říkáš, že ztrácíme čas diskusí :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10539102554321 secREMOTE_IP: 18.117.196.217