Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
18.11.2009 14:38 - noir
Bouchi: Díky za bleskovou a zcela precizní reakci!
Gediman: Zkusíš odpovědět na otázky, které jsem ti pokládal?
sirien: Hm, mě teda přišlo zajímavé, že šlo bez potíží vytvářet postavy kombinující technologii a magii. A fungovalo to. A fluff (hlavně romány)s tím hodně pracoval. SR jsem hrál podobně dlouho dobu, takže máme asi podobné kvantum zkušeností. Že má asi spoustu chyb, nepopírám. Ještě bych zapomněl, co je další důležitá věc-reálný svět změněný pár událostmi. Možnost využívat pro hraní reálných map i znalostí mi přišla taky jako důležitá vlastnost systému.
18.11.2009 14:45 - Blaine
Ja jsem osobne SR nikdy nehral, ale musim priznat, ze pri cteni ve mne vzbuzuje presne ty veci, ktere popisuje noir. Ten silny a precizni fluff. Jak je to se systemem nevim, nehral jsem a nikdy jsem to nijak neresil.
18.11.2009 14:54 - Gediman
Píše:
M.j. zaznamenals už nějaký pozitivní pohled na Void?

Od osob nezúčastněných (což jste asi vy) ne. A asi ani nikdy nezískám, pokud mi konkrétně neřeknete co se vám nelíbí* a jak byste si to představovali. Položil jsem anketu, na jejímž základě jsem chtěl systém předělat, jediný kdo inteligentně odpověděl byl Jerson. Takže ono je to také o přístupu. Jestli máte zájem, pak tedy anketu pokládám znovu.

* rádobychytré odpovědi typu "Void" jsou automaticky ignored.
18.11.2009 15:23 - sirien
noir: Tohle je na SR hodně paradoxní - je to silně gameistický systém a přitom má velice precizní fluffovou stránku.
Bohužel, aplikace fluff -> systém už tak povedená nebyla. Problémy najdeš zejména v kontrastu magie a technologie, které jsou z principu nekombinovatelné (by systém), nicméně které by bylo hypoteticky možno zkřížit (by fluff).
Samozřejmě teď nemluvím o tom žes mohl vytvořit mága, co neumí čarovat a deckera, co neumí deckovat (protože na to nezbyly body) v jedné osobě. Spíš mluvím o věcech jako jsou očarované kulky (rakety) a tak.
18.11.2009 16:11 - Jerson
Gediman píše:
A asi ani nikdy nezískám, pokud mi konkrétně neřeknete co se vám nelíbí* a jak byste si to představovali. Položil jsem anketu, na jejímž základě jsem chtěl systém předělat,...

Když jsem byl jediný, kdo rozumně odpověděl, dostane se ti ještě další odpovědi.

Co konkrétně se lidem na Voidu nelíbí je vypsáno zejnména v prvních padesáti příspěvcích, ale i dál. Jak bychom si to představovali už není tak docela naše starost - ty jsi tvůrce, takže bys měl přijít se svým nápadem, který buď projde, nebo bude shozen ze stolu a budeme očekávat nový nápad.
A už vůbec bys neměl spoléhat na nějakou anketu, kde by ti kdokoliv jiný měl takové nápady poskytovat - to že jsi ochoten předělat Void je první krok správným směrem, ale předělávat ho na základě ankety je krok do bažiny. Kdybys měl vizi, jaký systém to má být a napsal ji tady, tak ti můžeme říct, které pravidlo do té vize zapadá a které ne. Ale takhle ...
18.11.2009 16:13 - Gediman
Neříkám, že bych automaticky vyplnil vše, co v ankětě napíšete, jen by mě zajímala vaše představa o systému. viz např. tvé odpovědi.
18.11.2009 16:21 - Merlin
Gediman píše:
Neříkám, že bych automaticky vyplnil vše, co v ankětě napíšete, jen by mě zajímala vaše představa o systému.

proč?
18.11.2009 16:31 - Gediman
Protože to co dělám teď je prý úplně špatně. Zajímalo by mě, co by tedy nebylo špatně... Ale jak říkám, je tak pro informaci.
18.11.2009 16:49 - Merlin
Gediman: přečti si tuhle diskuzi od prvního příspěvku a zkus neignorovat otázky a poznatky tam napsané. Budeš překvapený
18.11.2009 17:09 - skew
Hele, co to zkusit úplně od začátku, včetně celé diskuse ? Takovej reset.


  • 1) Gediman napíše, jakej systém chce udělat. V bodech. Žádný konkrétní kecy o povoláních a rasách, schopnostech a tak, jen abstraktní obecný věci. Poipis fluffu, jestli to má být taktické a tak.
  • 2) Ostatní si to přečtou, bez jakékoliv návaznosti na dosavadní Void. Řeknou, kterou část pravidel má začít vyýmýšlet první.
  • 3) Gediman to zkusí udělat sám a ostatní mu řeknou, co si o tom myslí, v případě veskrze kladných reakcí mu navrhnou, na kterou část se má zaměřit dál, v případě veskrze záporných reakcí to Gediman předělá.
  • 4) A tak dál.
  • 5) ???
  • 6) PROFIT!
(jenom nápad)
18.11.2009 17:20 - sirien
Blázníš? Tahle diskuse má 392 postů jejichž převážným obsahem je snaha pomoci, Gedimanovo ignorování, následná dopálenost, Gedimanovo ignorování, následná jízlovost...
...a Ty bys chtěl těch bez padesáti tisíc postů znovu rozjíždět? Tyvole sorry, do toho už nejdu.
18.11.2009 17:50 - skew
Jsem si říkal, že možná* spousta zbytečných nesouhlasů pochází z toho, že Gediman vystřelil do vesmíru něco, co stálo na blbých základech a zpětně nebyl schopen / ochoten / whatever vnímat jejich chybnost právě proto, že už toho udělal / navymýšlel dost. Jakože šel (relativně) dlouhou cestu sám a pak se blbě snáší výkřiky, že šel úplně blbě.

Postupně, jak dopálenost a jízlivost roste, roste imho i neschopnost akceptovat připomínky
(pokud si to překládáte jako "měli jste na Gedimana být hodnější", tak ne... hej, kurva, vlastně možná i jo, nebo se teda nevyjadřovat vůbec... ale možná se pletu já, opět viz.*).

*koule na pročítání těch 50ti stran nemám

EDIT: srozumitelněji:
ve chvíli, kdy Gediman ignoruje připomínky (jeho fail), nemá moc smysl zvyšovat hate a zároveň si dávat tu práci a říkat mu, co dělá blbě (fail ostatních).
Unless you're doin' it for teh lulz.
18.11.2009 18:07 - Gediman
Souhlasím se skewem! Já jsem restartu schopný, co vy ostatní? Prostě vymažeme tuhle část časoprostorového kontinua a začneme od začátku, na čistém listu. Pokud toho jste schopní, pak já vám slibuji, že celý systém zahodím do koše a začnu znovu. Jako že Gediman je můj nick a Císař můj patron.

Popravdě, cestou vlakem mě napadlo obživit a trochu vylepšit pravidla jednoho textového RPG, které jsem vedl přes diskuzák :) Je naprosto rules-light, stojí v podstatě jen na vyprávění a tvorbě příběhu. Ten restart bychom mohli zkusit rovnou na tomhle, co říkáte?
18.11.2009 18:09 - noir
Gediman: Jsem pro! Restart! Začni tím, co ti v dobré víře radil sirien - prostuduj si pořádně pravidla 12 kvalitních her.
18.11.2009 18:25 - Alnag
Ideálně přečíst a zahrát (nebo alespoň vytvořit si postavu a projít si nějakou základní situaci).
18.11.2009 18:41 - Merlin
proto mě zarazilo Gedimanovo prohlášení, že má s RPG dost zkušeností. jak pak vyšlo najevo, nemá prakticky žádné (ne warzona vážně není roleplaygame)
19.11.2009 00:18 - skew
Gediman píše:
Popravdě, cestou vlakem mě napadlo obživit a trochu vylepšit pravidla jednoho textového RPG, které jsem vedl přes diskuzák :) Je naprosto rules-light, stojí v podstatě jen na vyprávění a tvorbě příběhu. Ten restart bychom mohli zkusit rovnou na tomhle, co říkáte?

Hmmm... ne, tohle není ten reset co jsem měl na mysli, no sir. Jsme myslel fakt bílej papír, na kterej jenom napíšeš, co jakou hru by jsi chtěl, nějaký obecný myšlenky...
Hej, jednodušší imho bude, když si přečteš sirienův článek. S tím, že pokud to nechceš vydat, tak by ti možná možná lidi odpusitli ten počet nahraných a nastudovaných her (což ti slíbit samozřejmě nemůžu...).
19.11.2009 07:26 - Jerson
skew píše:
*koule na pročítání těch 50ti stran nemám

Eh ... my jsme těch padesát stran napsali. No nic.

Jinak Gediman deklaroval vydání počátkem roku 2010, nebo alespoň je to napsané hned v úvodu. Opakovaně to taky označil jako jedno z měřítek úspěchu - to píšu spíše pro informaci.

Moje ochota kecat do jakéhokoliv RPGčka je asi neomezená, ale nápady sem už psát nebudu, ty nerostou na stromech.
19.11.2009 10:30 - Gediman
Hej, vymyslel jsem mechaniku, která zcela využívá d100, resp. jemnost stupnice. :) Je naprosto jednoduchá.
19.11.2009 10:32 - Pety
No vzhledem k tomu ze FATAL ma mechaniku ktera je naprosto jednoducha a vyuziva mechaniku d1000 tak me to moc nenaplnuje optimismem.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10460615158081 secREMOTE_IP: 3.137.192.3