mňo, děkuji za krásnou demonstraci toho že bylo správně změnit překladový klíč...
Jerson: nepleť si spell level (4) s levelem postavy (kouzlo 4.
stupně může seslat postava nejdřív na 7. úrovni)
Jinak ne, nějaká rozumná obrana přímo v samotných pravidlech nabídnuta neni. (
viz tato volně související diskuse.) Na druhou stranu takovou není až tak těžké si představit, zejména s ohledem na to, že postava na 7. úrovni už neni úplně "hej ty tam", takže pokud udělá něco co je pro okolní svět WOW, tak to neni tak moc problém - a v high-magic světech kde takových je relativně víc zase budou rozumně rozšířená protiopatření.
Loki: Ono tohle je fakt o tom, že to kouzlo je zároveň mocné svým efektem a zároveň jednoduše dostupné - je to prostě tradičně DrD style mizerně vyvážené kouzlo; na obranu
původních autorů, vyvážení toho kouzla původně vzniklo pro dungeon-crawl a nějaké combat questy v divočině a v podstatě to je "naceněné" jako bojové utility-movement kouzlo. Samozřejmě, od doby 1.1 pravidel se měl najít
někdo, kdo by pozdější změny a rozšíření herních stylů reflektoval.
Totiž - ono mě tak napadá že ani tohle není celý problém. CELÝ problém je v tom mít takhle mocné a přitom laciné kouzlo a snažit se přitom zachovat tradiční DrD nesmyslnou iluzi, že s přítomností takovéto magie může ten svět dál vypadat stejně (...nudně pseudo-historicko-středověce). Jak psal Gurney - kdyby někdo udělal setting kde jsou takto laciná kouzla podobného typu (teleport, létající košťata, magické portály...) a zohlednil to v jeho podobě a fungování, tak by to mohlo být dost zajímavé.