4e w/o +1/2 lvl bonus

Zamyslete se na chvíli, co by se stalo s pravidly čtvrté edice D&D, kdyby se do ničeho nepočítala polovina úrovně. Hrdinové by se po úrovních stále zlepšovaly; pořád by dostávaly nové powery, featy a hlavně hit pointy; ale útoky, obrany a dovednosti by se přestaly zvedat do nebeských výšin.

+
Hlavní výhodou je že se by se výrazně "zploštil" power lvl skrze celou hru. Potvory s nižším lvlem by byly silnější, s vyšším naopak slabší.

+
Lépe by spolu ve skupině vycházely postavy různých úrovní.

+
Bylo by téměř nemožné dosáhnout neprorazitelných obran nebo autohitujících útoků. S nynějším systémem je fighter někdy kolem 10-12 lvlu nesmrtelný proti běžným městským strážím.

+
Hráči by měli snazší papírování.

+
Skilly by byly transparentnější, nebylo by třeba po úrovních zvedat DC. Klidně by se dalo vrátit ke klasickým tabulkám typu
Šplhání DC
lano 5
skála 10
stěna 15
hladký povrch 20-25

-
Některé tabulky v pravidlech by přestaly sedět; třeba u rituálů

-
Vypravěč by musel u všech monster odečíst od všeho 1/2 lvlu. Podle mě celkem dost práce

-
Bylo by malinko náročnější odhadnout náročnost encounteru a nejspíš by se musely upravit i čísla u zkušenosti

-
Sudé úrovně by ztratily kus svého sweetness a vůbec by některé hráče mohlo štvát, že se jim postavička pořádně nezlepšuje.



Sám se k tomu zatím neodvážím, ale myslím, že kdyby někdo chtěl hrát víc low-epix, sandboxově nebo sword&sorcery, tzn všeobecně více při zemi a realističtěji, tak by si tímhle mohl dost pomoci.

Názory?

(původně byl tenhle zásah Mytkův nápad, ne můj)


EDIT pro pochopitelnost:
Nevím, jak to bylo myšleno původně, ale mám pocit, že tahle úprava je ideální pro sandbox. 4e je psaná s tím, že se budou hrát připravená(nejlépe i publikovaná) dobrodružství, to umí a nemá s tím problém. Tahle úprava by mohla pomoct těm, kteří chtějí hrát klasický simulační sandbox (vysvětlení zde). Proto prosím nepište, jak je tohle pravidlo naprd, když hrajete tím prvním "as written" stylem.

Pro mě je hraní sandboxu bez téhle úpravy jako hraní Oblivionu - svět tam sice je, ale stejně se chová podle vaší úrovně. Hraní s touto úpravou by mělo být simulační v tom smyslu, že svět není na postavách závislý. Že stráže nejsou jednou lvl 3 soldiers a podruhé lvl 13 minions.
Napsal: Quentin
Autorská citace #41
20.8.2009 12:44 - Vaeranias
Colombo:
Tou realističností myslíš skutečně realističnost nebo uvěřitelnost? DnD ani další podobné rpg si myslím nečiní nárok na realističnost o nic víc než akční filmy. Nejsou to simulátory, realitu z toho nikdy nemůžeme dostat. Ale můžeme dostat uvěřitelný chod dobrodružství, a o to myslím jde. A jestli skočíš do pověstné propasti se slovy "však mám víc ejčpí než je maximální demáž stometrového pádu" nebo vyrazíš sám proti setnině v útvaru s kušema a píkama, tak jsi u každého DM v běžné kampani umřel a netřeba házet, protože tak velí zákon uvěřitelnosti :-).
Autorská citace #42
20.8.2009 12:53 - Colombo
Vaeranias: v tvém pojetí mezi uvěřitelností a realističností nevidím rozdíl. Zejména, co se týče akčních filmů. V oněch akčních filmech může zabít hrdinu i děcko s nožem, v DnD těžko, leda by mělo "powers" kill hero.
Autorská citace #43
20.8.2009 12:55 - Lotrando
Záleží na verzi DnD. Ve starších stačilo kouzlo Wish.
Autorská citace #44
20.8.2009 12:56 - Corvus
xx píše:
Ja bych ti pro styl hry kdy postavy nejsou po nejake dobe imunni vuci strazim a tlupa nepratel je pro ne nebezpecna doporucil jinou hru nez dnd, protoze dnd na to neni moc staveny.

moderne dnd na to nikdy nebolo dobre ani 3e a duplom nie 4e.

niektore implementacie povodneho d20 systemu ale hej (vid Warheart, ktory takto funguje)

..a myslim ze povodne oldschool dnd to podporovalo tiez (ale to len odhadujem)
Autorská citace #45
20.8.2009 12:59 - Lotrando
Corvus: ty už jsi jak Jerson :) Vždy tři posty od chvály svého systému. Nic ve zlým.
Autorská citace #46
20.8.2009 13:02 - Merlin
špičkový simulátor s XY vzorci pro "náhodné" vlivy může být realistický...RPG je zábavné, nikoliv však realistické (ať chceme či nikoliv), protože pak by přestalo být zábavným a jen pro výstřel z luku by bylo potřeba 2463,5 tabulek (jen výstřel) :)

Argo: se omlouvám...chybu napravím
Autorská citace #47
20.8.2009 13:08 - Quentin
corvus, sos: mno ... o tom by tahle úprava měla být.
Autorská citace #48
20.8.2009 13:12 - Sosáček
Merlin: to by bylo sloztejsi nez vypocet cesty na Mars. Spis mi pripada ze je to nesmysl.

Quentin: jasne, ale tech uprav mas stranku a stejne resis ze funguji divne a cast vubec (ty ritualy ktere zminujes).

Divam se na to jako ze muzes sice upravit nakladni auto s valnikem na improvizovany autobus (nebo vozit lidi v cisterne), ale proc nevzit uz hotovy autobus? Druhou stranou ale je, ze ty gamisticky boje se dost lidem libi, takze je dnd pro ne fajn, hm.
Autorská citace #49
20.8.2009 13:16 - Merlin
dopis: vážně? jistě, taky si myslím, že je nesmysl snažit se rpg simulovat realitu ;)
Autorská citace #50
20.8.2009 13:21 - Sethi
Budu se opakovat, ale...

Přijde mi, že si někteří to číslo, které má postava v sheetu napsané poblíž jména, příliš berou. Nevím, co by mělo být špatného na tom, že svět roste spolu s postavami - hlavní projev tohodle růstu ve 4e je přece růst postav do šířky (a to nejen těch se slabostí pro čokoládu). Relativní síla protivníků dává smysl - když byly postavy malé, městští strážní byli hrozně drsní a dokázali jim dát na hubu (měli tak o ty dva levely výše). Teď, když už postavy nějaký ten kus světa viděly a bojovaly se zlovolnými kurtizánami hraběte Buráka a vyjednávaly s nepochopenými přišerami s podzemních rozměrů, pochytily nějaké ty nové triky a stráži dokážou v klidu nabančit (strážní jsou o nějaký ten level pod postavami). Vážně je ta jedna číslice takovým trnem v oku, že vám nedá spát?
Autorská citace #51
20.8.2009 13:33 - Corvus
Lotrando píše:
Corvus: ty už jsi jak Jerson :) Vždy tři posty od chvály svého systému. Nic ve zlým.

chichi a vies ze som uvazoval ci ho spomenut presne aby som nevyzeral takto? :D
ale vies takto upravene dnd je moja parketa a preto sa po 100 rokov zucastnujem diskusie na d20.cz :)
Autorská citace #52
20.8.2009 13:46 - Quentin
sos píše:
jasne, ale tech uprav mas stranku a stejne resis ze funguji divne a cast vubec (ty ritualy ktere zminujes).

celá ta úprava je "hráči si nepočítají bonus za polovinu úrovně a vypravěč odečítá všem nepřátelům bonus za polovinu úrovně"

thats it. Rituály a pár tabulek u skillů jsou detail.

a propo, vypravěč co má koule udělat nějakej HC sandbox by s trochou práce navíc asi problém neměl :)
Autorská citace #53
20.8.2009 13:50 - Lotrando
Corvus: já bohužel zažil hráče co se bojí cokoliv udělat, proto mám zas radši pravidla, která trošku podporují opačný způsob hry a dávají tak trochu jistotu. ale to má každý nastavený jinak.
Autorská citace #54
20.8.2009 14:04 - Merlin
hele..asi budu za lamu...ale..co je to ten sandbox? to je krabice na písek???
Autorská citace #55
20.8.2009 14:10 - Nachtrose
Jak jsem to tu pochopil ja, tak sandbox je zpousta prace pro nejisty vysledek.
Autorská citace #56
20.8.2009 14:11 - Sethi
Pískoviště. Herní svět, který prostě... stvoříš se vším všudy a předhodíš ho hráčům, ať tvoří dál. Chtějí založit město? Ok... Mají pocit, že zabíjení je pod jejich úroveň a chtějí si místo toho vystavět vlastní gildu zabijáků, která odvede špinavou práci? Nebo by se radši věnovali řezbářství a ovládli trh s židlemi? Není problém.

Mezi MMO je příkladem takového sandboxu třeba Ultima, nebo chystané Mortal Online.
Autorská citace #57
20.8.2009 14:11 - Merlin
aha...to znám z práce :P

uši: aha, díky...tak to asi mám taky pískoviště, i když většinu písku tam vozím já, hráči si dělají jen bábovičky.
Autorská citace #58
20.8.2009 14:12 - Sethi
Po pravdě, přijde mi to nosné právě pro online světy obývané hromadou lidí - víc lidí, větší input, méně práce pro jednoho. Sandbox pro malou družinku mi přijde... no... přinejmenším odvážný.

By se z toho mohl vypravěč taky postavit na hlavu.
Autorská citace #59
20.8.2009 14:18 - Nachtrose
Podle toho Quentinova popisu bych za sandbox oznacil klidne jakekoli MMORPG. Treba i WoWko. Hlavne co se rozzonovani podle levelu tyce. Postava na urcite urovni vi, kam si troufnout muze a kde uz ji natrhnou sedinku. A mestke straze? Na vesnicich je postava casem preroste a nejsou problem, v hlavnich mestech cloveku nakopou i na maximalni urovni.
Autorská citace #60
20.8.2009 14:24 - Lotrando
To je právě to co nechce.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11057496070862 secREMOTE_IP: 3.137.218.215