4e w/o +1/2 lvl bonus

Zamyslete se na chvíli, co by se stalo s pravidly čtvrté edice D&D, kdyby se do ničeho nepočítala polovina úrovně. Hrdinové by se po úrovních stále zlepšovaly; pořád by dostávaly nové powery, featy a hlavně hit pointy; ale útoky, obrany a dovednosti by se přestaly zvedat do nebeských výšin.

+
Hlavní výhodou je že se by se výrazně "zploštil" power lvl skrze celou hru. Potvory s nižším lvlem by byly silnější, s vyšším naopak slabší.

+
Lépe by spolu ve skupině vycházely postavy různých úrovní.

+
Bylo by téměř nemožné dosáhnout neprorazitelných obran nebo autohitujících útoků. S nynějším systémem je fighter někdy kolem 10-12 lvlu nesmrtelný proti běžným městským strážím.

+
Hráči by měli snazší papírování.

+
Skilly by byly transparentnější, nebylo by třeba po úrovních zvedat DC. Klidně by se dalo vrátit ke klasickým tabulkám typu
Šplhání DC
lano 5
skála 10
stěna 15
hladký povrch 20-25

-
Některé tabulky v pravidlech by přestaly sedět; třeba u rituálů

-
Vypravěč by musel u všech monster odečíst od všeho 1/2 lvlu. Podle mě celkem dost práce

-
Bylo by malinko náročnější odhadnout náročnost encounteru a nejspíš by se musely upravit i čísla u zkušenosti

-
Sudé úrovně by ztratily kus svého sweetness a vůbec by některé hráče mohlo štvát, že se jim postavička pořádně nezlepšuje.



Sám se k tomu zatím neodvážím, ale myslím, že kdyby někdo chtěl hrát víc low-epix, sandboxově nebo sword&sorcery, tzn všeobecně více při zemi a realističtěji, tak by si tímhle mohl dost pomoci.

Názory?

(původně byl tenhle zásah Mytkův nápad, ne můj)


EDIT pro pochopitelnost:
Nevím, jak to bylo myšleno původně, ale mám pocit, že tahle úprava je ideální pro sandbox. 4e je psaná s tím, že se budou hrát připravená(nejlépe i publikovaná) dobrodružství, to umí a nemá s tím problém. Tahle úprava by mohla pomoct těm, kteří chtějí hrát klasický simulační sandbox (vysvětlení zde). Proto prosím nepište, jak je tohle pravidlo naprd, když hrajete tím prvním "as written" stylem.

Pro mě je hraní sandboxu bez téhle úpravy jako hraní Oblivionu - svět tam sice je, ale stejně se chová podle vaší úrovně. Hraní s touto úpravou by mělo být simulační v tom smyslu, že svět není na postavách závislý. Že stráže nejsou jednou lvl 3 soldiers a podruhé lvl 13 minions.
Napsal: Quentin
Autorská citace #61
20.8.2009 14:27 - Sethi
To ani ne - definice sandboxu v MMO skutečně znamená to, že můžeš ten svět přetvářet dle svých přání - stavět si domy, zakládat města, stavět doly, lomy, těžit dřevo. Pokud se nemýlím, WoW ti neumožňuje vybrat si místečko uprostřed plání a postavit si tam baráček.

Třeba taková EVE sandboxová je, pokud se nemýlím - třeba i v tom, že developerský vývoj děje hry přímo reaguje na to, co dělají hráči.
Autorská citace #62
20.8.2009 14:30 - Nachtrose
Ja to pochopil prave tak, ze chce. Aspon podle toho, jak se mu nelibi, jak svet roste s postavami.
Autorská citace #63
20.8.2009 14:31 - Sethi
Teď si nejsem úplně jistá, o čem je řeč, ale pokračujte, já se zase někde chytím.
Autorská citace #64
20.8.2009 14:33 - Quentin
Píše:
Ja to pochopil prave tak, ze chce. Aspon podle toho, jak se mu nelibi, jak svet roste s postavami.

Naopak, v sandboxu by měl být svět na postavách úplně nezávislý

Píše:
Po pravdě, přijde mi to nosné právě pro online světy obývané hromadou lidí - víc lidí, větší input, méně práce pro jednoho. Sandbox pro malou družinku mi přijde... no... přinejmenším odvážný.

By se z toho mohl vypravěč taky postavit na hlavu.

ti vypraveci, co bavi tenhle worldbuildyng, nebo jak to nazvat, si s tím jedním světem často vystačí a vystřídá v něm několik her, nebo rovnou multikampaní.

A ano, kdyby to bylo snadné a bavilo to všechny, tak by nevypadala 4e, tak jak vypadá :)

edit: ušisko: máš pravdu, to budování pevností, balení vesnických děvčat a závody v lukostřelbě se do toho sandboxu často dostanou až jako důsledek té hráčské volnosti. Ne každý den se musí do dungeonu.
Autorská citace #65
20.8.2009 14:39 - Quentin
Uši: když už mluvíš o onlineovkách; eve je sandbox, wow je přesně jako defaultně nastavená 4e
Autorská citace #66
20.8.2009 14:40 - Faire
Problém je v tom, že rozdíly mezi levely jsou příliš velké. Je třeba buď je brát relativně (a měnit je podle potřeby, záporák má při prvním utkání s postavami lvl 3, o chvíli později v případě potřeby lvl 6), nebo se vzdát jisté konzistence světa (právě způsob, který rozzónování, kterým se s tím vypořádalo WOW je přesně to, co jde proti normální logice, a co ve skutečnosti sandboxu brání).
Autorská citace #67
20.8.2009 14:41 - Sosáček
EVE mi ani nepripominejte. Whitewolfome melu udelat papirovy EVE rpgcko, a pak z toho seslo. Ksakru.
Autorská citace #68
20.8.2009 14:48 - Sethi
Co je defaultně nastavená 4e? Existuje něco takového v praxi? 4e je hromada plastelíny - jestli si z ní ten oný vypravěč postaví mapu s přesným určením levelů potvor vyskytujících se od základní vesnice až po top level dungeony, nebo jestli spolu s hráči vytvoří živý, pulzující minisvět (který nemusí být nezbytně závislý na postavách, ani v nejmenším), nemá s defaultním nastavením co dělat.
Autorská citace #69
20.8.2009 14:56 - Sethi
Faire píše:
záporák má při prvním utkání s postavami lvl 3, o chvíli později v případě potřeby lvl 6

Proč by měl být tohle problém? Vzhledem k tomu, že z prvního setkání vyvázl, lze soudit, že byl silnější - a sedí snad doma na zadku, pokud ho zrovna nehoní hrdinové, když viděl, že z toho souboje sám vyvázl jen tak tak? I on se bude snažit nabírat nové zkušenosti.
Autorská citace #70
20.8.2009 14:58 - Lotrando
uši: no právě, teď už na něj mají, chtějí zmlátit šedivý a ono to nejde :)
Autorská citace #71
20.8.2009 14:59 - Quentin
Uši1: Má. Živý pulzjící svět se s "as written" 4e dělá těžko. Minimálně hůř než třeba bez té poloviny lvlu

Uši2: Vhodnějším příkladem jsou právě ty stráže.
Autorská citace #72
20.8.2009 15:01 - Sosáček
ušiušiuši™ píše:
Proč by měl být tohle problém? Vzhledem k tomu, že z prvního setkání vyvázl, lze soudit, že byl silnější - a sedí snad doma na zadku, pokud ho zrovna nehoní hrdinové, když viděl, že z toho souboje sám vyvázl jen tak tak? I on se bude snažit nabírat nové zkušenosti.

Protoze to nekterejm lidem leze na nervy. U zaporaka mozna ne, ale u strazi jak rika kolega snadno.
Autorská citace #73
20.8.2009 15:05 - Colombo
viz ta hlavní záporačka od Hally v Order of the stick.
Autorská citace #74
20.8.2009 15:10 - Rytíř
Sethi, pro mě se v tomhle rovnostářském přístupu kdysi skrývala těžká frustrace. Tak já se honím, riskuju život v bojích s příšerami, o nichž si i děti bojí doma u pece povídat, vítězně zkrvavím celá podlaží nedobytných jeskyní... a když ověnčen slávou a starobylými artefakty přitáhnu domů, mám se pořád jako dřív bát toho, že mi místní šerif nabančí, když si večer v hospodě moc přihnu, tak jako to dělával kdysi?
No to snad ne. Mám bejt hrdina, čili pokud selže má moudrost a schopnost se ovládat, prostě tu hospodu vykydlim a nádavkem srovnám se zemí půl ulice, než mi dojde, že bych se měl krotit, protože prostě už je to jinak, vylétl jsem z hnízda, změnil jsem se..

Ta změna je snadněji pochopitelná číslama, v reálu probíhá na trochu jiné úrovni. Ale důsledek je stejný. Když se vrátí dospělej chlap tam, kde vyrůstal, najednou si dokáže tykat s chlapama, který ho před 10 lety tahali za uši a sekýrovali za pitomosti. A když udělal kariéru, může s úžasem zjistit, že oni mu na oplátku vykají a podlézají...
Autorská citace #75
20.8.2009 15:14 - Merlin
Quentin: ty si tou 1/2 levelu posedlej (nic ve zlým) a totálně tě irituje :D
Autorská citace #76
20.8.2009 15:17 - Nachtrose
QuentinW: mozna jsem natvrdlej, ale ty tvoje straze porad nejak nechapu. Pokud se jedna o poradkovou hlidku z balikova, ktera nebyla dal, nez u hranice lesa za vsi, tak ta mozna nakope postavam na prvnim - druhem levelu. Kdyz ale postavy projdou kosek sveta a okusi boj s kdecim, tak tuhle "straz" sfouknou osklivym pohledem. Zato palacova garda v hlavnim meste, ktera kdyz neni zrovna na strazi, tak cvici denne nekolik hodin, to bude vytuhly orisek i pro ostrilene hrdiny.

Nechces mi preci tvrdit, ze nocni hlidac z venkova ma byt schopny nakopat postavam, jenz odvratili invazi orku, rozprasili kosteje i s jeho armadou nemrtvych a kazde z nich se doma nad krbem skvi minimalne jedna draci hlava?

/edit: tak rytir byl rychlejsi :-)
Autorská citace #77
20.8.2009 15:17 - Lotrando
A proč jako hrdina řešíš místního šerifa? Přehlížím ho jak lány, nikde přece nemáš nařízeno nic o jeho schopnostech.

Základní nepochopení je v tom, kdy scalovat a kdy ne. Jak používat pravidla, abych dosáhl kýženého efektu.
Autorská citace #78
20.8.2009 15:18 - Sethi
Pořád nechápu, proč by byl takový problém využít prostě relativní nebezpečí - které funguje jak pro stráže, tak pro záporáky. Jen zatímco se stráže pohybují v průběhu získávání zkušeností (ve smyslu rozhledu a zážitků, ne těch čísílek, co způsobují zvedání jiných čísílek) po škále nebezpečí v rozsahu od "ne úplně radno si zahrávat" přes "jednou my, jindy oni" až po "ach ne, zase stráže, to je nuda," v případě záporáka půjde spíš o hodnoty od "lituju, že jsem se vůbec narodil" po vytoužené "myslím, že teď už máme nějakou šanci." Jestli se bavíme o pohybu mezi levely 3-7 nebo 10-25 je přece jedno.

Přijde mi, že se necháváte příliš svazovat čísly.

/edit: Píšete podezřele rychle.
Autorská citace #79
20.8.2009 15:25 - Quentin
  • vertikálně je lvl postavy, v tomhle případě defendera
  • horizontálně je lvl monstra
  • čísla v tabulce zobrazují kolik musí potvora hodit na dvacetistěnce aby zasáhla
  • tabulka vlevo ukazuje, jak je to bez přidané poloviny lvlu, tabulka v pravu ukazuje defaultní nastavení.
  • zelená čísla jsou ideální stav - boj s potvorou na svym lvlu, cca 75% obrana
  • červená čísla jsou stav, kdy má potvora minimální šanci na zásah


Celkový důsledek nebude takhle okatý, protože potvory mají pořád svoje powers a Hpčka, ale dá se říct, že hlavní efekt pro vypravěče je rozšíření repertoáru potvor vhodných pro každou úroveň.
Autorská citace #80
20.8.2009 15:27 - Lotrando
QuentinW píše:
že hlavní efekt pro vypravěče je rozšíření repertoáru potvor vhodných pro každou úroveň z ,co já vím, +/-5 na +/-7 a víc.


viděl jsi adventure tool?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098625898361206 secREMOTE_IP: 18.220.11.34