Markovie

Doména vznikla roku 698. Byla součástí Jádra Mlžné země, ale během Velké konjunkce (r. 740) se z Jádra vytrhla. Znovu byla objevena roku 743 jako ostrov v Moři žalu.
Napsal Vannax

Temný vládce: František Markov
Informace k Markovii: Domains of Dread

Dobrodružství: Neither Man Nor Beast (Ani člověk, ani zvíře)

Náměty na další dobrodružství z Fraternity of Shadows:

Skupina kolonistů z Lamordie, která měla osídlit Markovii, zmizela. Loď, na které pluli, byla nalezena na pobřeží Markovie, ale její vrak byl již opuštěn. Byla najata družina dobrodruhů, která má vyšetřit, co se s kolonisty stalo a podat o tom zprávu. Tato skupinka zamíří k ostrovu a v bouři se jejich loď rozbije. Dobrodruzi najdou stopy, které vedou od místa ztroskotání. Vydají se po nich, až najdou jeden domek. Přivítá je shrbená postava, celá nezvykle hodně chlupatá. Tento chlapík jim vezme kabáty a pláště, zbroje a zbraně, aby si udělali pohodlí a se souhlasem družiny i jejich zbraně a další vybavení (aby je nic netížilo, jak jim to vysvětluje) a zavede je do kuchyně. Zde se setkají s Františkem Markovem (který pravděpodobně používá pseudonym) a ten je pozve, aby s ním povečeřeli. Dobrodruzi se usadí ke stolu a u večerní tabule obsluhuje a stále je po ruce mnoho plocholebých, značně oblečených sluhů. Ti dobrodruhům nabídnou lamordijské víno či barovijskou brandy. I přes případné podezření dobrodruhů není nijak přiotrávené nebo jinak toxikované (alespoň zatím ne). Pak jsou pohoštěni báječnou večeří z neurčeného masa (Markov může tvrdit, že jde o hovězí z Darkonu, ale ve skutečnosti je to sladké maso kolonistů z Lamordie). Poté dostanou dezert. Jedná se o moučník plněný jakousi viskózní rudou náplní (patrně se dozví, že jde o sladkou omáčku z s Kartakanským míkalbernem, ale je to vlastně krev kolonistů). Na závěr jim opět nabídne drink na zapití (tentokrát již s uspávacím prostředkem) a pak jim řekne co ve skutečnosti jedli. Dobrodruzi musí provést ověření děsu nebo šílenství (dle vobly Dějmistra). Pokud vypili poslední nápoj, pak upadnou do bezvědomí a pokud ne, srazí je v tuto chvíli kolem stojící sluhové. Probudí se v celách pod domem a musí se teď dostat ke svému vybavení (které je ukryté kdesi v domě - kde, to ví jen DM) a uniknout. Podaří se jim přežít?

Autor: Stygian Inquirer (Kanada)

---

Toto je námět Jakobova dobrodružství Více člověk, než zvíře, které navazuje na oficiální dobrodružství Ani člověk, ani zvíře.

  • Za několik let, kdy Markov znovu nabýval sil potom, co jej Akanga mučil, se v Markovii mnoho věcí změnilo.
  • První věcí je to, že Markov ztrail vládu nad zemí: nemůže vyvolávat bouře a povolávat žraloky, nemůže vytvářet své zmršené (má sotva vládu nad svým pochroumaným tělem).
  • Jeho zmršení se převyvinuli zpět do zvířecí formy, pak se zase začaly měnit na zmršené, to když Markov pomalu začal nabývat „duševního zdraví“: hlavní rozdíl je však v tom, že jim již není schopen vštěpovat deluzi o „Diosombletovi“. Zmršení si vytvořili kmenovou organizaci s různými kulturními formami a dokonce přijali náboženství: Zuřivá štvanice. Toto náboženství založila jeho nejvyšší kněžka: Šeríhs (zmršená orlice *hraničář/klerik), která se nyní chystá vyzvat Markova na utkání o vládu nad ostrovem.
  • V době těchto tří � čtyř let od událostí z prvního dobrodružství založilo Dementlieu kolonii: Port-au-Etrangér.
  • Mezitím Markov zjistil, že už nemůže vládnout úplně celému ostrovu: v Markovii se objevily další dvě mocné bytosti, z nichž se stávají temní vládci. První z nich je Kamil-Limak, děsivý runový strážce (viz MMII) ze světa Greyhawku, kterému činí potěšení přeměňovat živé bytosti do mechanizovaných stvoření a druhým je kaorti (viz Fiend Folio) nazývaný Kialkuklaik (kaorti Kouzelník 10), který se snaží změnit celou Markovii na vzpomínku na Dalekou Říši.
  • Hráčské postavy samozřejmě musí vážit své jednání protože moc nad Markovii může spadnout do rukou kterémukoli ze tří soupeřů...
  • Dobrodružství je samozřejmě ucelenější, ale musel jsem to shrnout.

Autor: Jakob (Itálie)

---

" Markovia? Někteří lidé říkají, že se jim s tímto slovem vybaví "řezník". Proč někdo spojuje řezníka s opuštěnou zemí, tomu příliš nerozumím.
Názor jiných je ještě daleko divnější: Umělec! No, popřemýšlejte o tom.
Já uvažuji ještě o další možnosti. Myslím si, že toto místo je místo řezníka nebo umělce spojeno s podivným psychotickým člověkem nebo bytostí, jejíž povaha má aspekty obou těchto profesí. Zvrhlík, který se vyžívá v bolesti, krvi a smýšlí o tom jako o jakémsi groteskním umění." (Podle slov jednoho námořníka z Lamordie.)

Autor: Alhoon (Řecko)

---

Před lety Markov prováděl slibný pokus o plnou transformaci zvířat na lidské bytosti. Tyto experimenty byly dokonale podobné lidem, po fyzické stránce byly neobyčejně silné a v mnohých ohledech byly vynikající. Horší bylo, že vyžadovaly neustálý přísun lidské mozkomíšní tekutiny, aby nedocházelo k reverzi na zmršené. Markov si některé z nich udržoval jako své asistenty, ale když již neměl kde brát mozomíšní tekutinu, raději je zničil, aby předešel jejich vzpouře. V nastálém zmatku ale jeden uniknul.

Po týdnech strávených v džungli si Carne vyrobil nahrubo posvazovaný vor, kterým se vypravil na cestu k Lamordii. S mentální a tělesnou výbavou lepší, než mají lidé, mu nedalo příliš práce se přizpůsobit lidské civilizaci. V podstatě trochu proslul jako filozof - zastával nauku o nadřazenosti lidské rasy, přežití nejlepšího a myšlenku o vládnoucí rase super bytostí. Šlechtě a učencům se zalíbila myšlenka o rase odělené od spodiny v podobě pěšáků a sedláků.
Cosi z Markovovy poseldosti se vetřelo k této samozvané superbytosti - stejně jako Markov i on se snažil být bohem pro nižší bytosti. Na zvláštní klinice začal Carne experimentovat s přetvářením pacientů na Superlici kombinací zvířecí síly a odolnosti s lidským tělem. Z této kliniky pocházely finance pro skutečný Carneův cíl - stvoření armády bezduchých otroků.
Na mutanta Carneho se přeneslo i něco z Markovova šílenství - toužil vládnout opičím otrokům stejně jako tehdy Diosamblet. V utajení vychovával armádu, se kterou chtěl zotročit lid. Den co den byl cíli blíže.
Bohužel Carne potřeboval lidskou mozkomíšní tekutinu, aby se uchránil před úpadkem mysli do zvířecího šílenství. Co však bylo ještě horší, k udržení své příčetnosti potřeboval této vzácné tekutíny stále více. Místní obyvatelstvo si začalo všímat častých zmizení. Carneho spojenci udržovali tento tajný problém pod pokličkou a zastrašovali obyvatele - ovšem mohlo se stát, že nějaký uvědomělý městský funkcionář najme pár dobrodruhů, aby se problému na zoubek podívali na vlastní pěst.

Autor: ScS of the Fraternity (Kanada)

---

Ještě si vzpomínám, když se země otřásla. Všichni jsme mysleli, že už to přišlo, i když jsem nikdy moc nedal na přiblblé řeči, které o tom kněží neustále vedli... Tak jako tak to zničilo moje starý kšefty. Jezdil jsem s karavanam z Falkovnie do G´Henny a když zmizela G´henna, o hodně jsem přišel. Markovia mi nechybí ani z poloviny tak. Ztratil jsem několik dobrých hlídek, když jsme putovali tou divočnou a jednou když jsem přijal pohostinnost u poustevníka Markova, tak tak jsem zachránil kejhák, a bylo mi jedno, že jsem přišel o vozy, kolegy kupce a hlídky. Hrozné místo skrz naskrz. Teď mi kámoš Gunther řek´, že našli Markovii někde v Moři žalu. Stále doufám, že se doslechnu, že v tom mořil zmizela. Po tom, co mě ty pololidi naháněli tim šíleným lesem, tak jsem byl fakt RÁD, když jsem se tehdy dostal do Barovie. Nikdy bych si nemyslel, že něco takovýho vypustim z pusy. Radim ti hochu, Markovii se vyhni. Lepší na moři pojít na kurděje, než se z ňákýho důvodu vydat tam."

- Starý Pietro, dřívější vůdce karavan, z doslechu v jednom levném hotýlku v Zátoce Martira

Autor: Cole Deschain (USA, Aljaška)

---

Svědectví Duncana ApLeary, námořníka na odpočinku. Když jsme se prvně viděli, myslel jsem, že ho proklela čarodějnice.

Caliban? Jó, myslim, že by se tak ňák menoval. ale až tak na tom nesejde. Byl to dobrák a nesejde na tom, jak vypadal.
Během bouře jsem skončil přes palubu a podařilo se mi udržet na hladině na kusu záchrannýho člunu. (Ezry se mě muselo zželet, jinak bych se tu noc utopil.) Když bouře pominula, loď byla pryč a jediný břeh v dohledu byl právě tenhle ostrov s jakejmasi podivnejma sochama na pláži. Plaval jsem tam skoro celej den...
Potkal jsem ho třetí den, co jsem byl na ostrově. Naháněly ho nějaký zvířata co běžely jak lidi. Po dvou, chápeš? No, oba jsem se stěží odtamtud dostali a znovu jsme na sebe narazili o něco později. Párkrát jsme si navzájem zachránili život a dali jsme zase do pořádku záchranný člun, který jsme našli na východním pobřeží.
No jasně, že to bylo riskantní. Záplatovanej záchrannej člun, seštupovaná plachta a nevěděli jsme jako daleko od Jádra jsme; ale na tom ostrově jsme zůstat nemohli, tam by nemoh´ zůstat žádnej člověk se zdravým rozumem. Měli jsme štěstí; pár dní potom nás na palubu vzala obchodní loď a nachali nás odpracovat si cestu zpátky ke břehům. Ale to on neudělal.
Řekl bych, že nesl nějaké zlé prokletí, pamatuješ. Zuby měl moc velký, aby se mu vešly do pusy a prsty měl moc krátký na to jaký měl ruce, a vůbec neměl palce, fakt. Spletl jsem se. Když jsme se vzdalovali od ostrova, začal se měnit. Začal myslet jinak, choval se divně a tělo se mu začalo kroutit jak po skorbutu. Srdce mu selhalo týden cesty před přístavem.
Nemohl jsem vypočitat, kde je, ale lodní záznamy mi napověděly. Byl to tenhle ostrov, vidíš? Něco na tom ostrově tam mění zvířata, takže choděj a běhaj jako lidi, ale některý se změnily ještě víc až se staly lidma. A když se dostanou z ostrova pryč, tak se buď změní zpátky nebo v mukách zemřou.
Stejně jako můj přítel.

Autor: Reginald de Curry (USA)

---

Jediný syn jedné rodiny z Barovie se odstěhoval ze vsi a vystavěl si malý domek právě na hranici s Markovií. Nějakou dobu poté nastalo Velké Pozdvižení a rodina oplakala ztrátu svého syna, mladé snachy a malé vnučky. Nyní, když se země znovu objevila, chtějí zjitit, jestli jsou ty fámy pravdivé a jestli jejich zálesácký syn přežil. Najmou na cestu skupinu hrdinů, pronajmou loď a vydají se hledat.

Možné pokračování:

1. Syn a jeho žena jsou mrtví, od doby, kdy byli zneužiti v ďábelském pokusu již utekla dlouhá doba. Ovšem výsledky těchto experimentů mají duši a mysl mrtvých jedinců. Věří, že jsou lidé přeměnění do zvířeckých lidí a ne zvířata s lidskými vzpomínkami. Když hráči přijedou a začnou pátrat, setkají se s těmito mutanty, a když si nakonec získají jejich přízeň a pomoc, požádají, aby hrdinové našli nějaký lék a pomohli jim zjistit osud jejich jediné dcery.
Dcera žije, unikla počátečnímu útoku Markova a uprchla do lesů a tam si mezi místními zvířaty vytvořila svůj domov. Je zdivočelá, protože celá její výchova od útlého věku probíhala v lesích. Je ještě šance nalézt v ní lidskost nebo se již na věky vytratila? Mohou si hráči získat její důvěru a podaří se ji přivést k jejím rodičům? Jaký život může prožívat rodina, kde rodiče jsou zvířata s myslí člověka a dítě je člověk s myslí zvířete...
2. Na Markovii se dostane vzteklina a rychle se rozšiřuje živočišnou populací a hrozí, že způsobí kolaps všeho, co Markov vytvořil. Horčnatě hledá lék a v zoufalství pošlé své nohsledy (mořské zmršené?), aby našli pomoc. Jsou vysláni do Jádra. aby unesli léčitele, kleriky a doktory.
3. U vzpurného Markovova experimentu se vyvine zvýšená inteligence a rozhodne se provádět vlastní experimety. Rozhodně se však jít naprosto jinou cestou, než Markova a zkouší použít jinou základní matérii. Tvor zkouší převést rostliny k lidskosti a vnuknout jim vnímavost. Budou tito rostlino lidé fungovat? Nebo to povede jen k vytvoření živých, rostoucích rostlinných golemů?

Autor: David of the Frat (Kanada)

---

Vjornm Horstman a Falkovnijský Vědecký ústav se doslechli zvěsti o Markovovi a jeho zvířecích lidech. Vyslali tam zástupce Talonu, aby prošetřil jak Markov vytváří své zmršené a nejlépe, aby s sebou zpět přivez nějaké vzorky.
Tento agent infiltroval do rušného přístavu a nechal se najmout k expedici na Markovii pod záminkou, že hledá exotické rostliny nebo že hledá Lamordijské kolonisty. Agentovi se do rukou dostane magické zaměřovací zařízení, vypůjčené od Ústavu kouzel. Členové expedice jsou během cety na ostrov tajně označeni. Brzy po příjezdu na ostrov agent vyklouzne a zmizí. Důvěřivci po něm přirozeně začnou pátrat. Agent vodí své figurky za nos a v utajení je pozoruje.
Kdyby byli hráči zajati a dovlečeni k Markovovi, agent počká až budou v polovině přeměny a pak je "osvobodí". Samozřejmě hned jak jsou zpět na lodi, podstrčí jim agent silná sedativa, aby je udržel v klidu po celou cestu do Horstmanovy tajné laboratoře v Lamordii..

Autor: ScS of the Fraternity (Kanada)

---

Napsal Vannax 15.01.2007
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13122606277466 secREMOTE_IP: 18.232.88.17