Nerhinn
8.8.2012 15:53
Amazing Encounters
Zápisky: Aiss, Sven1, Sven2, Sven3, ostatní
Užitečné: diskuse, wiki
Ikony: seznam, fungování
.

IKONY
1) Vecna (tak trochu Lich King a tak trochu Princ stínů)
2) Igwilv/Baba Jaga/Démoni/Stínopádové hnusky (Diabolistka)
3) Letní dvůr/Tiandra (Elfí královna)
4) Zimní dvůr/Ledopaní/Herald zimy (ano, všechno hezky pohromadě)
5) Peklo (Asmodeus, Glasya a kdokoli další)
6) Havraní Královna/Maeve (Kněžka)
7) Divoké přírodní síly/gnollové/Zelený dvůr/Nifterlú/Jaseb (High Druid)
8) Vládci Varteny/Stornonti/ Mori (?) (Císař) chápejte jako "civilizace, řád" a lidstvo vůbec

A nyní rozdělení shora uvedených ikon kvůli bodům:
hrdinská (heroic): Císař, Tiandra
dvojznačná (ambiguous): Havraní královna, High Druid
záporácká (villainous): Vecna, Igwilv, Peklo, Ledopaní

Příští hra: ST 3.12.
14.5.2014 21:52 - Almi
V současnosti jsme začali konečně Ikony testovat pořádně v rámci Encounters. Zároveň si načítám, jak se tvoří a fungují Ikony v jiných settingách (Mitgard má dokonce jako Ikonu Babu Jagu :)) a jak s nima hrát. Jak to hru pozmění. Musím říct, že to vypadá hodně pozitivně.
14.5.2014 21:56 - noir
Tak jo, akci jsem zvládl, jdu spát, takže zítra můžu hrát...
15.5.2014 00:00 - Almi
Noir: Super! :)

ALL: Začal jsem si řadit naše Ikony do tabulek, porovnávat a přiřazovat. Vycházejí mi zajímavé synergie a vztahy, dost vypovídající o zaměření naší kampaně a světa - je výrazně temnější, drsnější a krutější, než svět 13th Age. Skutečná points of lights tak, jak je předvídala DnD 4e...

..myslím, že bych Vám mohl představit první nástřel Ikon pro náš svět a kampaň. Předesílám, že je nutné chápat Ikony tak, jak jsou popsány v 13th Age (a jak stručně přeložila Nerhinn). Inspiroval jsem se proto právě Ikonama ve 13th Age a jejich chápaním tam, s určitými odlišnostmi pro naši kampaň. Ikony jsou různě silné a mají kolem sebe různě silné a různě organizované frakce, pomocníky a přisluhovače. Někdy tito přisluhovači se mnohdy i sváří a perou mezi sebou, ale ve finále vyznávají stejnou "filozofii" - krásným příkladem budiž Peklo. Někdy naopak Ikony mohou být zdánlivě podobné (v 13th Age třeba Emperor a Dwarf King) a přesto odlišné - u nás typicky Letní a Zimní dvůr, i stranou stojící Divoké přirodní síly, které se obě strany staží přetáhnout na svou stranu. V naší kampani hrají natolik odlišné role, že si zaslouží vlastní Ikony v čele.

Další mou motivací byla snaha o pokud možno jednoznačné ztotožnění Vašich postav s Ikonami na úrovních nízkých a snaha o zachycení vývoje na úrovních paragonských až epických. Tak, abyste si vše dokázali snadno zpětně představit.

Přesto na počáteční vyzkoušení povoluji pouze 3 body. Proto pečlivě volte, leč vězte, že brzy budete mít body 4, abyste po nějaké době dosáhli na plných 5 bodů odpovídajících epickému rozměru a složitosti i spletitosti vztahů Vašich postav.

Dosti teorie, zde jsou:

IKONY
1) Vecna (tak trochu Lich King a tak trochu Princ stínů)
2) Igwilv/Baba Jaga/Démoni/Stínopádové hnusky (Diabolistka)
3) Letní dvůr/Tiandra (Elfí královna)
4) Zimní dvůr/Ledopaní/Herald zimy (ano, všechno hezky pohromadě)
5) Peklo (Asmodeus, Glasya a kdokoli další)
6) Havraní Královna/Maeve (Kněžka)
7) Divoké přírodní síly/gnollové/Zelený dvůr/Nifterlú/Jaseb (High Druid)
8) Vládci Varteny/Stornonti/ Mori (?) (Císař) chápejte jako "civilizace, řád" a lidstvo vůbec

nehrají: Bahamut (Velký Zlatý Drak)
nehrají: Tiamat (Trojice)
- oboje by příslušelo už nehrajícímu členu AA a krásně ilustruje, proč se (téměř) s nikým příběhově nepotkával...

A nyní rozdělení shora uvedených ikon kvůli bodům:
hrdinská (heroic): Císař, Tiandra
dvojznačná (ambiguous): Havraní královna, High Druid
záporácká (villainous): Vecna, Igwilv, Peklo, Ledopaní

Hodně jsem nad rozdělením přemýšlel, je docela drsné...ale asi nejvíc odpovídající (a hezky vypovídající o drsnosti kampaně).

Co vy na to? Myslíte, že jste schopni si své 3 bodíky pro úvod rozvrhnout podle návodu Nerhinn v postu číslo 760?
15.5.2014 00:19 - Nerhinn
Almi, super! Btw, dala jsem ti tam ten odkaz.

Jinak za mě po jednom bodu pro vztah:
-pozitivní s Císařem
-rozporuplný s Tiandrou
-rozporuplný s Ledopaní

Docela mi to láme srdce, ale má láska k Nifterlu a neláska k Peklu holt asi nejsou tak důležité. Ostatně říká se, že to nejhorší, co můžeš svému nepříteli udělat, je ignorovat jej :)
15.5.2014 00:46 - Shako
Almi: Vypadá to dobře.
Kam řadíme feyri? Démoni?
Kam řadíme ty draky, jejiž artefakt jsem vypil?
Kam řadíme Kylaru? Demoni nebo Peklo?


Patrik
- pozitivní s Civilizací
- rozporuplný s Igwilv

U toho posledního bodu váhám mezi letním dvorem (Stříbrňák, případná Patrikova minulost...) a přírodními silami (Gnollovém, Nifterlu - asi rozporuplný vztah bude nejlepší volba), případně druhému bodu do civilizace (to se mi zdá nejmín zajímavé řešení).

Zímní dvůr, Havrany, Peklo i Vecnu budu zatím ignorovat.
15.5.2014 08:14 - Almi
Nerhinn: děkuji!

Shako:

Fey´ri patří pod démony (jakkoli se podezřele často motají kolem zimy)

Ti Draci pokud by hráli, by patřili pod Tiamat. Ale v současném vyznění kampaně patří pod Divoké přírodní síly (High Druid)

Kylara je Pekelná succuba... :)

ALL: Nebojte, 3 body jsou pro vyzkoušení, od další hry počítám se 4mi bodíky, to už se půjde dokreslovat mnohem lépe...
15.5.2014 08:57 - noir
Díky všem! Mě tam teda taky chybí Archmage, zajímavý je, že i on se v podstatě hodí k Vecnovi. To jen zdůrazňuje, jak moc je tahle ikona pro naši hru důležitá. A proto: Adara - rozporuplný 3 s Vecna :)
15.5.2014 09:06 - noir
Jo, pochopitelně jsem ztratil deník z minula, takže nevím, jak se jmenujou ty dýky, krystaly nebo co to je, jak jsem si je přivlastnil od Feyriů. Nemáte někdo tušení?
15.5.2014 09:11 - Shako
noir píše:
Adara - rozporuplný 3 s Vecna :)


Můžeš mít max 2 body. ;-)
15.5.2014 09:40 - Almi
Noir: Šlo o Kvílející dýky (Howling daggers)..pokud je taková dýka "tasena", ozývá se jen podprahové cosi jako meluzína či vítr. Nic příjemného. Ale mnohem horší je, pokud se takové dýky pustí do akce...to už jsou slyšet hodně...

ad. Archmage: Ano, odhadl jsi to přesně... je to hodně dáno tím, že v naší kampani není prakticky žádný pozitivní mystik. Jedinou výjimkou je snad mistr Hirako..ale i on je dost tajemnou figurou.
15.5.2014 09:57 - noir
Almi: Adara je pozitivní, fakt. Někdy ti řeknu ten příběh, co jsem si k němu vymyslel :)

A díky za kudly!

Shako: Detailisto :)
16.5.2014 09:48 - Nerhinn
Poslední hra byla super a nové mechaniky ji hodně popostrčily k lepšímu. Akorát bych možná nějak víc dohodla to, jak to budeme dělat, když jeden hráč popisuje, jak dopadla akce druhého. Poté, co jsem si úspěšně hodila na hledání stop v těch kamíncích (a fakt jsem se snažila a spálila na to i consumable) a Smud mi řekl, že tam byli nějací drápkatí ďáblové, jsem docela ztratila chuť něco dalšího dělat, protože v lepším případě mě to pouze nebude zajímat, v horším se to obrátí proti mně.

Druhá věc - nevím, kdo přesně to odstartoval, ale už nějakou dobu si předáváme mylnou informaci o levelu. Prošla jsem tuhle dikusi a hráli jsme 7 her na lvl19, 5 her na lvl20, 4 hry na lvl21 a 2 na lvl23. Někde někdy někdo řekl 23 a táhlo se to, ale pokud mám být fér, asi bych měla navrhnout, abychom se vrátili o jeden dolů. Už tak máme málo času to celé rozuzlovat.

Příští hra - za dva týdny, tedy čt 29.05.?
16.5.2014 10:49 - Shako
Včera to bylo fajn, díky za hru. Moc se mi nechtělo, ale stálo to za to.

Souboje jsou poslední dobou vcelku v pohodě - občas bych si dal nějaká navíc, ale raději jen jeden krátký než jeden mega epický na celé sezení. Tady vidím výrazné zlepšení od té doby, co jsem to komentoval naposled. ;-)
Velkou zásluhu na tom má Almi - potvory jsou zajímavé a zároveň mi nepřijdou překombené. Noir má svoji postavu taky super zvládnutou a přesně ví, co chce použit, když je na řadě. Díky oběma. U ostatních myslím, že by se ještě dalo zlepšovat. ;-)

Za sebe musím říct, že jsem naprosto spokojen s s essentials postavou.
Používám melee basic + případný posílený útok nebo útok druhou zbraní, případně oboje. Mám spočítané průměrné DMG pro všechny variant (4 možnosti) a vůbec mi nechybí to hazení zbraň1 + 2d10 + zbraň2 + 2d6 + X + Y + alfa.... a stoleté sčítaní, jestli to bude 70 nebo 120 dmg. Stačí, že musím neustále počítat situační bonus k útoku +1 až +7, případně dohazuju nějaký situační bonus dmg.
Pak mám asi 8 power na minor/move. Interupty mám snad jen 2 a vůbec mi nechybí.
Díky tomu, že soubojů moc není, tak není potřeba moc řešit, co je daily a co encounter - což je vyhovující zjednodušení. :)

Ikony vypadají velmi dobře. Díky tomu se snad budu i míň se ztrácet v celkové politické situaci. ;-)


Víme, jak to bude přes léto? Jak už jsem říkal - krom Gameconu nemám jiný pevný bod, ale to neznamená, že budu pořád k dispozici.

EDIT: Reakce

Nerhinn píše:
Akorát bych možná nějak víc dohodla to, jak to budeme dělat, když jeden hráč popisuje, jak dopadla akce druhého. Poté, co jsem si úspěšně hodila na hledání stop v těch kamíncích (a fakt jsem se snažila a spálila na to i consumable) a Smud mi řekl, že tam byli nějací drápkatí ďáblové, jsem docela ztratila chuť něco dalšího dělat,


Navrhuju jednoduché řešení. Pokud hráč dělá něco, k čemu dostal od Almiho příběhové pravomoci, tak si to může popsat dle libosti. Pokud zrovna nemá chuť/dobrý nápad (občas se stane), tak prostě řekne, že se toho může ujmout někdo jiný. Do té doby navrhuju, aby se ostatní zdrželi komentářů - vzniká v tom občas trošku chaos, co se objevilo. Ale jinak nepociťuju ten problém, který popisuješ. Ten informační chaos, jak každý chrlí varianty mi příjde horší. :)

EDIT 2:

Nerhinn píše:
Prošla jsem tuhle dikusi a hráli jsme 7 her na lvl19, 5 her na lvl20, 4 hry na lvl21 a 2 na lvl23.


:-D :-D :-D

Je mi to dost upřímně jedno na jakém lvl se hraje. Jen chci být stejně sladěný jako ostatní postavy.
16.5.2014 13:13 - Almi
Děkuji všem za fajn hru a hezké komentáře zde. Souhlasím..

ad. level postav: Zůstává level 23., nebude žádné power down... chtěl jsem dát level up, ale pokud to je, tak jak to je, tak to berete, jako by právě level up byl :)

Nerhinn: Jak jsme to probírali - musíš se prostě ozvat..nebo do mne kopnout. Pokud má mít hra spád, nedokážu sledovat všechno a všechny. Mojí snahou a úlohou je, aby jste se neztratili v informačním chaosu.
A zrovna ta situace s těma stopama mi sice přišla vůči Tobě nefér, ale bylo to příběhově lepší, než kdybych ti řekl pravdu - že jsi tam prostě nic nenašla... takhle to slibovalo aspoň něco dalšího.

Těším se na příště a vy se těšte na souboj s první mocnou fey´ri, tajemnou Paní Morettou...možnost získání dalšího bandalíru..dýk... a třeba i děsivé masky!
16.5.2014 13:24 - noir
Taky díky všem. Za mě taky včerejší hra bez negativních poznámek :)
Přišlo mi, že ikony v našem podání fungujou dobře, ale to "kradení si" jejich využívání jsem zaznamenal taky - mě zase jednu čórla Verča, byť to bylo myšleno dobře a nedorozumění. Když jsem použil Přírodu, abych si z Malstromu nalootoval nějaký epic předmět, tak jsem jen tak kývl na ALmiho, co by to tak mělo být a on to přesunul na Verču. Což bylo určitě myšleno dobře, protože jsem asi vypadal, že nevím, co bych si vlastně přál. Ale mělo to smysl, bylo to příběhový, tak jsem to nechal :)

Jinak se mi hra taky líbila, souboj fajn odsejpal, ikony měly smysl a hlavně dávají příběhu docela epický rozměry. Skoro bych se přimlouval, aby už nebylo víc bodů, protože pak se rozplynula jejich výjimečnost...
16.5.2014 16:09 - Nerhinn
No, ve skutečnosti Almi řekl, že jsi tam našel něco, co bylo pána Durmena a na mě se podíval, co by bylo snadno identifikovatelné. A mě napadl medailon, protože Durmena jsme v bojovém vlastně ještě nepotkali (a taky mě nenapadlo, že vyloženě chceš loot, a taky mě nenapadlo, že by sis mohl nechat něco, co patří pánu Durmenovi) a do té doby jsme moc neřešili, co má s sebou/na sobě. Ale možná bys ten medailon s ním mohl příště vyměnit za něco, po čem bys ty toužil víc..?
16.5.2014 16:13 - noir
Né, to je v poho, mě to fakt přijde úplně super věc - jen jsem na tom chtěl ukázat, že jsme se o tuhle příběhovou pravomoc přetahovali všichni :)
P.S.: Loot chci vždycky! Ještě mi chybí pár detailů k dokonalosti...
17.5.2014 00:29 - Smud
Za me taky super! Troufam si tvrdit ze moje kola v boji byli jedny z nejrychlejsich :) Dmg jsem mel po prvnim utoku taky uz predpocitanou a hodit 4x d20 na utok je fofr.
17.5.2014 01:05 - Sethi
Já jsem měla v tom boji asi jediné kolo :)
20.5.2014 12:10 - Almi
Sethi: Zato docela důležité..ta vílí divočina v maelstroemu to hodně rozhodla. Jsem nadšený vůbec ze způsobu, jak jste celou scénu řešili. Nejne, že mne to bavilo, ale ještě jste si nahodili pár zajímavých scén/situací do budoucna. Moc se těším!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.068659067153931 secREMOTE_IP: 3.149.251.154