Sathel
22.7.2010 23:14
Do kina! (Praha)
.



AKTUÁLNÍ AKCE:
25.11.2010 19:21 - sirien
NECHOĎTE na Harryho Pottera do kina!!

Je to do puntíku přefilmovaná knížka. Nic se tam neděje, nadhodí se minoritní zápletky které se zase rozřeší, příběh se posunuje od nikud nikam. Naprosto chybí rozumný filmový střih, vypuštění pro film nepodstatných částí a filmově přijatelné tempo

Celým filmem se děsivě prolíná skutečnost, že nebyl důvod dělit sedmý díl na dva filmy a udělali to jen pro prachy. Všechny scény jsou zbytečně protažené, třetina scén tam je přidána naprosto zbytečně - nic se v nich neděje, žádná akce, nic neříkají, jen atmosférické záběry odněkud někam, které ale nenavozují žádnou atmosféru.

Film zcela postrádá akci, i ta trocha akčních scén které tam jsou je nudná, odfláklá hrozně rychle s mizernými efekty, mnohdy zmatečná, příliš rychle utnutá na úkor dalších nudných scén.
Pseudovážné scény jsou tak "povedené", že skrz celé kino běžely záchvaty smíchu v okamžiku, kde režisér očividně plánoval napětí nebo dojetí.

Vidět to v kině je naprostá zbytečnost. Já sám jsem tam asi pětkrát málem usnul (a to to mělo v půlce přestávku, hh), lidi v celym sále se průběžně bavili mezi sebou a nikomu to nijak zvlášť nevadilo (Slovanský dům - bavit se tam nahlas při běžném filmu, někdo mě zabije, tady se to po první třičtvrtě hodině stal standard), komentoval se film, hláškovalo se (místy tak nahlas že se najednou rozesmála třeba pětina sálu, nikdo si nestěžoval, leda tak ti co hlášku neslyšeli že se nemohou zasmát spolu s těmi šťastnějšími), asi dvě řady za mnou si v jednu chvíli někdo dohadoval kam pudou pak do hospody a na jak dlouho, řadu přede mnou se dva lidi pár minut bavili o nějaký písemce ve škole - na filmovém zážitku mi tahle "rušení" absolutně neubrala.

3D už nemá smysl naprosto vůbec, protože v tom filmu není nic, co by 3D vyžadovalo. Problém není, že by ten film byl totálně mizernej - ten film je prostě ukrutně nudnej.

Stáhnout, zkouknout doma, peníze na kino radši utratit za něco zábavnějšího.
29.11.2010 07:55 - wraiths
sirien: 3D... jaky 3D ? To jsi zas vzal kde.
29.11.2010 08:14 - Sathel
Dneska už je všechno 3D, HP7 není?
29.11.2010 08:34 - Argonantus
Je zajímavé, jak Sirien, coby známý Potterobijec, pečlivě protrpěl všech sedm knih, a zřejmě i sedm filmů.
29.11.2010 08:43 - Sethi
HP7 je placatý, chválaodpovědnéentitě.
29.11.2010 10:41 - wraiths
Sathel: Ne, nebyl natocenej. je jen verse digital.
29.11.2010 11:10 - orkim
Musim plne suhlasit so Sirienovym hodnotenim HP7. Popisany priebeh premietania sa do puntiku zhoduje s mojim zazitkom.
29.11.2010 11:52 - Arya
Nakonec jsem za tu pauzu byla ráda, bylo to děsivě nudný a jinak bych tam usla. Už takhle jsem k tohu neměla daleko...
29.11.2010 15:32 - sirien
Argonantus: Že jsem přečetl všech sedm knih se ví dlouho a že jsem viděl i všechny filmy také není žádné tajemství... ostatně sem nikdy netvrdil že bych to nečet nebo nesledoval, naopak, je to příjemně čtivá braková literatura C-Dčkové úrovně bez jakékoliv literární, umělecké nebo intelektové hodnoty - podobně jako paperbackové detektivky a filmy jsou docela hezká přehlídka zvláštních efektů.
Divim se že to vypichuješ zrovna Ty, který tvrdíš že je potřeba znát své nepřátele... ostatně jen těžko bych mohl být tak silný anti-potterovec, kdybych ho nečetl a neviděl, že jo.
29.11.2010 16:29 - Jerson
Argonantus píše:
Je zajímavé, jak Sirien, coby známý Potterobijec, pečlivě protrpěl všech sedm knih, a zřejmě i sedm filmů.

Sirien je z těch, kteří když něco krotizují, tak s tím napřed získají osobní zkušenost, aby věděli co kritizují. Upřel bych mu řadu vlastností, ale tuto nikoliv.
Tím se třeba liší odemně, který Pottera nemá rád jen na základě shlédnutí tří filmů a přečtení názvu obálky jedné knihy.
6.12.2010 12:19 - Argonantus
No, pokud to Sirien udělal za účelem dštít oheň a síru komplexně na vše, co se Pottera týká, pak to je buď obdivuhodné sebezapření, nebo nějaká zvláštní úchylka.
Většina nepřátel něčeho postupuje jako Jerson; v jistém bodě prohlásí "nikdy více" a fakt už se toho nedotknou.

Osobně zejména nedoporučuji různé kompromisní postupy - třeba zavrhnout něco s heslem "nikdy více" a pak podlehnout. Párkrát jsem to udělal, a hořce litoval (režiséři Oliver Stone nebo nově Poledňáková).
6.12.2010 13:01 - noir
Vřele nedoporučuji Skyline. Vše dobré je v traileru, zbytek filmu stojí nestojí za zlámanou grešli.
6.12.2010 16:20 - sirien
Argo: Siriena to bavilo číst, ale následně mu hrozivě leze krkem jak z toho kdekdo dělá fascinující haló, když to je ve své podstatě čtivější podprůměrnej brak.
6.12.2010 16:43 - Sethi
Zatímco to haló, které se dělá okolo podprůměrné brakovosti díla, je ohromně naplňující..?
6.12.2010 17:11 - sirien
Ušatá™ píše:
Zatímco to haló, které se dělá okolo podprůměrné brakovosti díla, je ohromně naplňující..?

Tak nějak. Především bych měl dneska (včera, předevčírem, zítra) dodělat téma bakalářky a udělat jednu case study a tři domácí úkoly, chápej.
7.12.2010 10:20 - Argonantus
Pro úplnost - Harry Potter je svým způsobem geniální literatura.
Asi jako Ransome nebo Agatha Chritie (oboje velmi příbuzné záležitosti). Objevila se v pravý okamžik, přinesla přesně to, co lidi chtěli, a dotáhla původní záměr do konce.

"Brak" je pro mne mrtvý pojem, který nic neznamená (právě jako "kýč"). Brak býval zábavný, pokleslý, hodně se tam zabíjí (detektivky, westerny), často fantastický a nereálný (scifi - "příběhy o příšerách s vykulenýma očima, které čtou kluci s vykulenýma očima").
Kdybych užil tohle slovo v tom smyslu, jak se užívalo, často pak čtu výhradně brak a chodím do kina skoro jen na brak; ono se taky už skoro nic jiného nepíše a netočí.
Pokud je cílem braku být komerčně úspěšný, slavný a známý, potom je "podprůměrnost" Harryho Pottera popřením nosu mezi očima. Asi jako kdybych tvrdil, že Sirien je skromný a nenápadný a nejvíc ze všeho obdivuje Harryho Pottera.

Měl bych samozřejmě k Potterovi pár výhrad, ale to je na delší Potterologické semináře.
7.12.2010 12:16 - noir
Argonantus: Popravdě řečeno srovnávat Agathu Christie, která několikrát zrevolucionalizovala žánr, obohatila ho o nová pravidla, která pak sama porušila, dokázala tvořit v několika žánrech, oslovila čtyři naprosto odlišné generace a napsala několik desítek knih s autorkou jediného (byť velkého a úspěšného) románu je skoro nemožné.

Rowlingová nepřinesla vůbec nic nového, forma i obsah jsou výpůjčky od jiných autorů. Christie v podstatě vytvořila sama nový žánr, a to ani nemluvě o tom, v jaké době se jako ženská autorka dokázala prosadit...
7.12.2010 13:08 - Argonantus
Agatha Christie byla léta považována - Sirienovými slovy - za brak, jako každá správná detektivka; její forma detektivky vychází z Conana Doyle a vznikala v době, kdy byla podobných detektivek celá řada (ba přímo lavina). Odlišnosti slečny Marplové a Poirota od Sherlocka Holmese samozřejmě existují, ale pokud se uváží také existence Lorda Petera Wimseyho (též napsaného ženou) nebo otce Browna, Gideona Fella nebo Arsene Lupina, domnívám se, že ve spisování Agathy Christie je přesně tolik nového a originálního, jako u Rowlingové, která prostě tento detektivkový vzorec posunula do světa kouzelníků, a Poirotovu závěrečnou vysvětlovací scénu nahradila Brumbálovou vysvětlověcí scénou (povinnou v každém díle i v případě, že je Brumbál mrtev).
Společnou mají ty báby i komerční oblibu a to, že lámou rekordy v počtech vydaných knih. Obě jsou strašlivě britské.

Rowlingová nemohla oslovit čtyři generace, neb existuje teprve od devadesátých let; ale mohu tě ubezpečit, že její vyznavači jsou třeba v našem případě už teď ze tří různých generací.

Už jsem několikrát Jersonovi oponoval, že Rowlingovou doba nesmete a stane se anglickým národním pokladem, právě vedle Agathy Christie, Ransoma, Medvídka Pú a jiných podobných věcí.
No, a jedině čas to může rozhodnout.
7.12.2010 13:38 - noir
Popravdě řečeno nemáš pravdu, a to vůbec. Revoluční použití cizince, stařeny (ženy) v hlavních rolích byly zcela mimo hlavní proud. Nemluvě o tom, že přenesla detektivku na divadelní parkety (nejhranější divadelní hra v historii na pokec), jako jedna z prvním měla detektivky zfilmované. Ostatně psala je tak, aby jako filmy fungovaly (např. Vražda na Nilu). To je pořád málo? A co třeba že byla první, kdo přišel s konceptem "vyřeš si sám"? Furt málo?

A že byla pokládána za brak? To máš odkud? Když psal Chandler Prosté umění vraždy (za války), už ji bral jako největší osobnost žánru - a to přesto, že k ní měl spoustu výhrad. Že ji u nás oceňoval nejen Škvorecký, ale i ultrakritický Zábrana je asi omyl, ne?
7.12.2010 14:16 - Argonantus
No, moc se nechci hádat o detektivkách, protože to je mimo téma. Ale doporučuji si přečíst alespoň toho Škvoreckého; byla to ve své době dost revoluční kniha (a pak zase zmizela i se Škvoreckým). Dozvěděl by ses, že detektiv je prakticky vždy výjimečná osoba, hrdý outsider, který úspěšně soutěží s mocným policejním sborem, ač na to vůbec nevypadá. Počínaje praotce Dupinem, který byl excentrický umělecký cvok, přes Holmese, excentrického cvoka kokainového, přes "malého katolického kněze, který sem očividně nepatřil", vikářovu ženu, excentrického lorda, obézního doktora, který skoro nemůže chodit... a v této menažerii se nevyhnutelně došlo ke staré babce.

Byla pokládána za brak, protože jsem v té době žil. Všechny detektivky byly brak. Zjevně jsi neposlouchal paní učitelku.
Četl jsem spousty různých obhajob detektivky, od Čapka přes Arthura Bentleyho až k tomu Škvoreckému; detektivka byla oblíbená, ale nikdy nebyla považována za "vážnou" literaturu. Kdyby uznávaná byla, nebylo by třeba ji stále obhajovat a vysvětlovat. Kdybys navrhl pro Agathu Christie nobelovku za literaturu, asi by kritici padli smíchy (a samozřejmě ji nikdy nedostala).
"Největší osobnost žánru" je právě jiný způsob, jak taktně sdělit, že mezi opravdovou šlechtu "vážné literatury" nesmí (a už jsme se o to mnohokrát hádali u scifi a fantasy; a mohli bychom klidně třeba u hororu a dalších věcí).

Abych to stočil zpět k Rowlingové; Nobelovka zůstane Elfriede Jelinekové nebo Hertě Mullerové, a Rowlingová ji nikdy nedostane, a nikoho to ani nenapadne. Nicméně Rowlingovou si přečte asi stokrát tolik lidí, jako Mullerovou a Jelinekovou dohromady. Právě jako na tom byla kdysi Agatha Christie a třeba Selma Lagerlofová.

V tomto smyslu mi to srovnání připadá aktuální; a stále ještě - ač to tak nevypadá - reaguju na ten Sirienův "podprůměrný brak". Brak možná, ale rozhodně ne podprůměrný. Ve svém oboru zcela mimořádný.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066983938217163 secREMOTE_IP: 3.16.29.209