Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
15.3.2012 11:13 - Wild West
No, on ten Gedimanův net je dost zajímavý. Tady je třeba hodně aktuální zpráva o vývoji
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=zprava-o-vyvoji-3

a hned vedle ní najdete dvě ještě novější (ale asi z nich nezmoudříte).
15.3.2012 11:24 - Wild West
Pipux:

Lukeš je autor jako každý jiný. Nedostatek způsobilosti k právním úkonům (který možná ani nebyl určen) mu nebrání v autorství; jen by musel při jednání s nakladateli a podobně mít opatrovníka.
Ježto je to zřejmě velice stará historka a autor zemřel 1977, museli by se jeho práv domáhat dědicové. Což asi dělají, protože se jeho dílo zřejmě podle citací vydává. Velmi pravděpodobně je to AVN těch dědiců.
15.3.2012 11:37 - Wild West
Ještě jedna poznámka, promiňte - Gediman je fakt inspirující bytost

Píše:
Void: Fantasy je druhý chystaný projekt, jehož vytvoření nebude tak složité. Bude se podobat Sci-Fantasy, ovšem bez jakýchkoliv sci-fi prvků. Na své si tedy příjdou hráči, kteří si pod pojmem "hry na hrdiny" představí hlavně rytíře, draky, čaroděje a zabíjení monster v zatuchlém dungeonu ;)


Jo, čtete správně - bude ještě jeden systém, jehož vytvoření nebude složité. A pak ještě jeden, jehož název asi snadno uhádnete, ale jehož vytvoření prý složité bude.

Po Den Grasseho historce o 4+1 námořní rase jsem si začal fenoménu víc všímat, a hle:
Píše:
Dílo má 530 stránek a toto číslo je už konečné.


Každý, kdo něco delšího vytvářel ví, že je málo tak nejistých věcí, jako konečný počet stran. Zejména v podobném rozsahu. Do poslední chvíle se škrtá, nastavuje, škrtá, nastavuje...

Je možné, že někdo stanpoví přesný počet stran a ten vyplňuje?
Když tak koukám na ty matematicky dokonalé seznamy bohů,k100 a další podivnosti, najednou vidím, že Gediman je úplně dokonalé ztělesnění mého zlého snu matematického vytváření světů (viz Jak nenapsat RPG propadák). Pokud budou vlastnosti kombinace N prvků ze základu X, potom to MUSÍ fungovat i v simulovaném životě, tedy při hře. Celá epizoda na str. 29 s testovací hrou je vlastnbě důsledek tohoto přístupu - vymyslí se vzorec, život se nějak přizpůsobí.

Kdybyste viděli, kolik lidí s podobnými názory nezajištěně běhá po terénu a provozují normální život...
17.3.2012 12:03 - Osidlus
Dovolím si pár otázek, protože vydestilovat odpověďi z fóra by se mi nemuselo podařit.

Byly už tedy naplněny ambice mít tu onen hledaný český nápaditý herní systém pro fantasy RPG? Naplnilo je DrD2 nebo šlo by využít CPH? Pokud ne proč?


Co dává herním systému fantasy "feel"? Příklad vemu-li meč ze Shadowrunu Síla+1 M poškození, super meč Síla+3 M poškození, nezdá se mi to z pohledu fantasy pro rozlišování kvalit dostatečné. Myslíte, že je to zažitím anebo ke každému settingu patří "určitá čísla"?
17.3.2012 12:43 - pipux
Osidlus píše:
Byly už tedy naplněny ambice mít tu onen hledaný český nápaditý herní systém pro fantasy RPG?

Kdo si přeje tento český, nápaditý RPG systém?
Jaké vlastnosti jsou v takovém systému hledané a žádané?

Tvůrci jednotlivých systémů ti mohou říci "ano", protože jsou přesvědčeni o vhodnosti právě té své implementace, že. Zkus však také klást otevřenější otázky.

Osidlus píše:
Myslíte, že je to zažitím anebo ke každému settingu patří "určitá čísla"?

Určitá čísla se dají najít - např. takové Pitchforks & Peasants hraní (tj. "hraní na vidláky") má své specifické kouzlo.

Dále, pokud uvážíš dva souboje ve dvou systémech, kde v prvním případě půjde o dlouhodobou potyčku s vrstvením různých speciálních schopností přes sebe po dobu půl hodiny, zatímco v druhém systému postačí pár hodů kostkou k tomu, aby jedna strana tu druhou naprosto rozsekala, pak ti oba způsoby něco vypovídají životě v obou prostředích; životě a zákonitostech, které se oba herní systémy snaží simulovat.
17.3.2012 12:50 - sirien
DrDII ani omylem. Recenze (Sirien) a recenze (Jerson).
Hrdinové fantasy by z vydaných teoreticky ušly, ale je to víceméně jen takovej víc vychytanej klon DrDo - na začátku devadesátejch by to byl možná systém co by stál za pozornost, ale už v době co vyšly by srovnání s moderními hrami neunesly.
DrD+ je zlo které ani nemá smysl víc rozpytvávat
Stín meče byl takřka výsměch.

Střepy snů teoreticky nejsou úplně špatný, ale sou hrozně stylově vyhraněný a je to víceméně spíš indie (nic ve zlym k tomuhle, ale prostě to má relativně úzkou cílovku a když do ní nespadáš...)

Příběhy Impéria jsou docela ucházející - recenze (Sirien) - ale není to úplně fantasy - systémem to je relativně elegantně upravenej FATE, settingem je to ale spíš takovej mix dobového steampunku řízlého urbanfantasy inspirací... takovej Johnatan Strange a pan Norrel v míň historicky věrném provedení říznutý Pirátama z Karibiku.

Pokud chceš český RPG které je nápadité, použitelné, funkční a odpovídající standardům moderních her tak pořád zbývá podle mě jen to CPH, to ale nevyšlo fyzicky, takže se mezi české RPG produkty tak jako řadí/neřadí. Kdybych měl ale doporučit, tak doporučim CPH.


A pak tu máš samozřejmě překlady - tady na Kostce kompletní DnD 3,5 a 4e, dál stojí za zmíňku třeba překlad FATE 2e
17.3.2012 13:21 - Osidlus
Píše:
Kdo si přeje tento český, nápaditý RPG systém?
Jaké vlastnosti jsou v takovém systému hledané a žádané?


No v Alnagově tématu "Jak nenapsat RPG propadák" jsem vyrozuměl, že určitý spíše vlastenecký (a taky pro potřeby začátečníků) zájem tu je mít to české RPG. Možná i proto, že by mohlo mít vychytávky nám třeba bližší, než třeba Anglosasům ...třeba pyrofor class z DrD.

Jinak vlastnosti třeba Alnaga, + například pocit unikátnosti postavy, odkrývání nových schopností či dovedností postavy, pocit realističnosti-míra dle cílové skupiny.

Píše:
Dále, pokud uvážíš dva souboje ve dvou systémech, kde v prvním případě půjde o dlouhodobou potyčku s vrstvením různých speciálních schopností přes sebe po dobu půl hodiny, zatímco v druhém systému postačí pár hodů kostkou k tomu, aby jedna strana tu druhou naprosto rozsekala, pak ti oba způsoby něco vypovídají životě v obou prostředích; životě a zákonitostech, které se oba herní systémy snaží simulovat.


Toto jsem myslel jinak, to už jsou jiné dva systémy to co popisuješ, a ano feeling z nich bude také jiný. Ale mějme jeden systém popsaný čísly tak, že budou třeba dvojnásobkem původního- tedy teoreticky by se měly chovat stejně (proč to rozpitvávat). Ale třeba čísla pro atributy u prvního systému, kde budou 1-20 mi přijdou pro fantasy "hezčí" než 2-40, tím chci říct, že i čísla používaná systémem, mají schopnost evokovat určité žánrové ladění. A proto se ptám jestli je to zažitím anebo opravdu to tak vidí i nějaký nováček třeba.

Sirien: děkuji
17.3.2012 13:44 - pipux
Osidlus píše:
A proto se ptám jestli je to zažitím anebo opravdu to tak vidí i nějaký nováček třeba.

Rozumím.

Jednou z designových zásad je navrhnout systém tak přehledně, jak jen to půjde; nadbytečné prvky (např. dvojnásobek čísla) jsou pak zbytečný, rušivý šum.

Na druhou stranu, pokud zavedeš ve známém a zavedeném systému nějakou cílenou úpravu, ptej se, jaké odezvy se ti dostane.
V tenisu se např. počítají podání v číslech 15-30-40, což je naprosto ilogické a složité (stačilo by 1-2-3), každý však má zažité, že jde o tenis.
Tzn., že nějaký pojem (číslo herní mechaniky) může mít jak logicko-matematickou, tak sémanticko-reprezentační hodnotu.

Platí tu jedno zlaté pravidlo lidského počínání: pokud si chceš udělat nepřátele, zkus něco změnit.

Proč? Protože když už si člověk k něčemu jednou vytvoří sémantickou hodnotu (a začlení tento faktor do své soustavy hodnot, mentální mapy) a ty ho pak nutíš, aby ve tvé, nové verzi pravidel svoji soustavu hodnot restrukturalizoval, dostává se tento člověk do rozporu mezi novým a starým (což je, v každém případě, nepříjemná situace).
Zavrhnout nové a zůstat při starém je nejsnažším východiskem z dané situace; restrukturalizace hodnot je obecně náročnější mentální počin, vyžadující více úsilí, více internalizovaných důvodů v daném jedinci.

Pokud tedy chceš zavést nějaký systém/koncepci, pak máš vysokou naději na akceptanci tvého sémantického značení publikem jen tam, kde a) předchozí, odlišné sémantické značení neexistuje, anebo b), když daný člověk toto předchozí sém. značení nezná.

Co má či nemá zažité "český nováček", toť otázka -- nevím!
17.3.2012 14:05 - Gurney
Osidlus píše:
jsem vyrozuměl, že určitý spíše vlastenecký (a taky pro potřeby začátečníků) zájem tu je mít to české RPG.

To není vlastenectví, to je děs nad tím jaké hráče vychovává DrD (byť si myslím že zlo není usídleno ani tak v na svou dobu celkem ucházející PPH jako v příšerné (bez ohledu na dobu) PPJ.
17.3.2012 14:35 - sirien
Osidlus píše:
určitý spíše vlastenecký (a taky pro potřeby začátečníků) zájem tu je mít to české RPG.

Jak u koho.
Nepřijde mi že by byl pyrofor nějak bližší, je to prostě classa z u nás rozšířenýho RPGčka, to je všechno. Navíc to je settingová zhůvěřilost, protože to je classa která se do dvou třetin settingů prakticky vůbec nehodí a pro zbylou třetinu je dost neohrabaná.

Jediná tendence co tu podle mě plošně existuje je mít kvalitní RPG v češtině, přičemž mnoho lidí zastává názor, že udělat a vydat překlad je cca všechno co by bylo potřeba k plné spokojenosti.
17.3.2012 15:10 - Osidlus
pipux: díky, špicový příspěk! Napadlo mě, jestli by stálo za to tu společně odkrývat sémantické rysy fantasy RPG. Ale myslím si, že třeba dynamickou část systému už nezdefinujeme - tedy jak jednotlivé mechaniky fungují dohromady a nebo na sebe navazují, tak jak bychom je v našem "zažitém" archetypu pro fantasy RPG chtěli.

Mě šlo o to, zda-li, když budu/mám nějaký RPG systém, budu schopen říct, ano toto by mohlo mít fantasy feeling, na základě objektivních měřítek.

Gurney: třeba bys odvedl neskutečný kus práce pro tvorbu next RPG, kdyby jsi označil to, kde se to podle tebe v PPJ láme. Matně si vzpomínám, že i já jsem spíš naházel příšerky po místnostech a pak lepil příběh...taky týmovost se tam moc nepodporovala, třeba taková formace pro válečníky(v úzké uličce klidně aplikovatelná v málo lidech)!

Sirien: a to já třeba jsem rád, že vznikla, mám rád takovou tu špinavou fantasy, ne souboje křištálovými mečíky, a tam mi pasuje.
17.3.2012 15:17 - sirien
A kdes probohy přišel na to, že v západních hrách neni špinavá fantasy a že tam sou křišťálové mečíky? Bych se spíš zajímal o to jak funkční ta pravidla jsou v porovnání s jinými pravidly, která lze použít pro tentýž styl.
17.3.2012 16:30 - Osidlus
Sirien: tak si to ujasněme-

Já: české RPG by bylo mimo jiné dobré, protože by mimo jiné jsme tam mohli mít i nám bližší vyhychytávky jako byl třeba např. pyrofor.

Ty: mě pyrofor bližší nebyl, do 2/3 settingů se nehodí a ve zbytku je neohrabaný

Já: mě pyrofor sedí do špinavé fantasy

Ty: proč si myslíš, že na západě nemají špinavou fantasy? (vidíš tu manipulaci?)

Já: dobře, proč ti tedy přijde do špinavé fantasy neohrabaný charakter, který umí vyrábět mechanismy, jedy a výbušniny (raketky vynecháme, vemme si jen esenci postavy)?
17.3.2012 17:01 - alef0
Píše:
Byly už tedy naplněny ambice mít tu onen hledaný český nápaditý herní systém pro fantasy RPG? Naplnilo je DrD2

Ako som písal v inej téme: niektorí ľudia majú záhadné nutkanie hľadať ten Jeden Pravý Herný Systém Pre Hranie Fantasy V Českom Jazyku a samozrejme, že ho tu v pluralite hier a systémov nenájdu, lebo už nie je rok 199x.

Ale čo by bodlo, je mať *ďalší* overený systém pre hranie fantasy po česky, lebo nie je fantasy ako fantasy a pozorovanie hry DrD2 je iné než pozorovanie hry v DrDo než pozorovanie hry v D&D.

Myslím si, že vymýšľať ho je zbytočné, keď stačí zobrať existujúci a preložiť ho. (Napr. ako sa veľa ľudí zhodlo na Pathfinderi.)

Osidlus, videl si dvojku DrD? Lebo mne sa javí, že veľa vecí v ňom je (napr. veľa vecí z pyrofora), to len aby nebežala teoretická debata bez opory v praxi. Detto aj bonusy nie k hodom sú nejaké obrovitánske.
17.3.2012 17:20 - sirien
nezaměňuj manipulaci a nepochopení, když si mluvil o špinavé fantasy tak mi unikla návaznost na pyrofora, měl sem dojem že mluvíš v kontextu "potřeby" nového českého RPG a podle toho sem i odpovídal.

Ohledně toho pyrofora: prozačátek je pyrofor dost omezenej koncept kterej je navíc dost nepovedeně zapracovanej.
Je to postava co umí vyrábět věci (a prakticky jen vyrábět věci, navíc s nároky na čas, zdroje a podmínky které z něj činí postavu s brutalitou požadavku na přípravu předcházející akci která nesrovnatelně přesahuje i Vancian magic). Technicky to je support postava, protože v důsledku stejně půlka těch věcí je určená k tomu aby je rozdal ostatním postavám.
Věci které vyrábí zvětšiny jen nahrazují to, co umí jiné postavy - zbytek případů jsou věci, které by jiné postavy umět mohly, jen k tomu nejsou v přiručkách příslušná kouzla.
Existence pyrofora je v praxi přímým důsledkem a) toho že autoři pořádně nevěděli co vlastně dělat s alchymistou a b) neexistencí enchanterovacího principu

Prakticky vzato celá ta postava by se v jiném systému dala shrnout do jedné doplňkové specializace/featu/prestižky, kterou si může volitelně přibrat libovolná magicky pozitivní classa (případně jako kombo dvou nebo tří skillů v SB systémech).
17.3.2012 17:25 - alef0
Ja len doplním, kolujú legendy o tom, že alchymista vznikol preto, že niektorého z autorov DrDo fascinovala stredoveká mágia (ktorá bola presne o varení a destilovaní, patláma, patláma, žbluch) a alchymista bol tak nejak spísaný bez toho, aby sa vehementne testoval.
17.3.2012 18:42 - Wild West
Takže dlouhý, negativní a destruktivní příspěvek.

1) Osidlovy původní otázky:
Píše:
Byly už tedy naplněny ambice mít tu onen hledaný český nápaditý herní systém pro fantasy RPG?


Takto deklaroval svoje záměry původní Altar, jinak nevím, zda ostatní to takto chtěli. Altar IMHO záměr dokonale naplnil, prodal 50.000 exemplářů DrD, které se hraje dodnes. Námitky o tom, jak je tento systém strašný, jsou pouze jeden z názorů. V dnešní zcela odlišné situaci se asi nic podobného už nemůže opakovat.

DrD2 ani CPH podle mne takový názor nemělo. Zeptej se autorů. IMHO byly v obou případech skutečným motorem akce kreativita autorů, podobně jako u Voidu. Rozdíl je v tom, že autoři DrD 2 a CPH byli nepoměrně schopnější designéři. jestli byli ještě něco víc, to si netroufám odpovědět.

Píše:
Co dává herním systému fantasy "feel"?

IMHO je to setting, systém má na to vliv nepatrný. Pokud v tom samém systému vyměním hobity za vojáky Impéria, bude feel úplně jiný. Systém začne být výrazný v momentě, kdy nefunguje (Void, str. 29).

V další poznámce příklad, kdy je místo 1-20 číslo 2-40 to IMHo nemá vůbec nic
společného s fantazy, to zdvojnásobení je prostě nepřirozené a divné, ať by se jednalo o systém pro cokoli (třeba scifi nebo vztahy).

2) Pipux 1592 - úplný souhlas s vysvětlením. A navíc - jsem zrovna ukázkou ultrakonzervativních názorů. Většinu systémových novinek pokládám za ztrátu času. Void títmo skepticismem rozhodně neotřásl. DrD II zatím taky ne.

3) Gurney - jak známo, notoricky nesouhlasím. na RPGF jsem zavalpval citáty z pravidel DrD, abych dokázal, že všichni, co měli se hrou problémy, pravidla buď vůbec nečetli, nebo nepochopili - v každém případě ingorovali úplně základní věci. Asi nebudu mít sílu tenhle flame posté opakovat, protože je věcí pevné víry, že DrD je špatný systém, v čemž se dojemně shodují guruové RPGF i D20.

4) Moc nechápu, co to je "špinavá fantazy". Sapkowski?

5) Pyrofor, alchymista - souhlasím se Sirienem, že je pyrofor nedotažený, nesouhlasím, že by byl nějak "omezený".

Alefe, souhlasím v té motivaci, je to zejména postava theurga, co prokazuje jistý zájem tvůrců o podobné věci, ale jinak - víš vůbec něco o středověké alchymii, nebo jen tak směle improvizuješ? Tak, jak to popisuješ, alchymie zaručeně nevypadala.

Alchymista je v jádru výborný nápad, ale je velice obtížné to povolání dotáhnout do použitelnosti. Jako ostatně úplně každá povolání, pokud má za něco stát. Herně jsou u nás oba typy alchymistů mezi nejoblíbenějšími. Vada je, že jsou to trochu moc silné postavy.

6) Když se vrátím k tomu feelingu - nejvýraznější se mi zdá být na dálku CPH. Tam je úplně jasné, co autor chtěl dosáhnout a o co mu šlo. Ostatní případy jsou více či méně pejskokočičkózní. Možná měli autoři jasno, co chtějí dosáhnout, ale ne vždy na to měli síly a znalosti.
17.3.2012 18:52 - Wild West
Jinak ještě, pokud jsem dával pozor, existují:
DrD old
Stín meče
DrD+
Hrdinove fantasy
Čas pro hrdiny čili CPH
Omega, novější systém téhož autora
Střepy snů (Erric)
Story of the Empire (Skaven)
ČaroDej (Slovensko)
Kouzlem a Mečem (zřejmě Petr H a ještě někdo), zkráceno KaM, což mne vždycky strašně mátlo (Knights and Merchants)
Void

a určitě to není všechno.
Samozřejmě, Sirien má pravdu, že jsou to všechno dost odlišné váhové kategorie a ne všechno je totální systém - něco jsou předělávky.
17.3.2012 19:00 - noir
WW: Nezapomeň na Yrhedessovo oko!
17.3.2012 19:12 - alef0
Ak máme festival českých a slovenských hier, tak:
* Časy se mění (Markus, vyšlo v Pevnosti)
* Story of the Empire je oficiálne Příběhy impéria, autormi sú Ecthelioni (Skaven je len vydavateľ).
* ak poľské Yrrhedesovo oko, tak aj Dobrodružná hra Pán prstenů (Mladá fronta)
A potom tony webových vecí v pestrej kvalite dokončení:
* tá Alnagova vec
* Dandelion
* Dračia kliatba
* Mořský vlk
* Tain
* Factum


Píše:
Alefe, souhlasím v té motivaci, je to zejména postava theurga, co prokazuje jistý zájem tvůrců o podobné věci, ale jinak - víš vůbec něco o středověké alchymii, nebo jen tak směle improvizuješ? Tak, jak to popisuješ, alchymie zaručeně nevypadala.

Neviem o stredovekej alchýmii nič viac než sa hovorí v Cisárovom pekárovi. Ten môj výrok (prechrústaný amnéziou) však platí. (Keby si bol prihlásený, pošlem ti PMku s viac informáciami.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10020899772644 secREMOTE_IP: 3.15.5.183