Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
17.1.2014 19:12 - Vojtěch
To to bylo až tak špatné? :)
17.1.2014 21:49 - Sparkle
Vojtěch píše:
To to bylo až tak špatné? :)


Jestli se ti chce číst 13 stránek diskuse: http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=237&t=9961
18.1.2014 04:08 - Vojtěch
OMG! OMG! Dal jsem to! A stálo to za ty 2 a něco hodiny. Zvlášť obranné reakce stálých hráčů a autora... cca strana 8+

BTW dostanu za přečtení nějaký achievement? :o)
18.1.2014 10:11 - Jerson
Když je něco tak tragické, že už to snad nemůže být horší, vždycky se najde někdo neznalý věci a vytvoří ještě horší věc.
18.1.2014 12:53 - Sosáček
Vojtěch píše:

OMG! OMG! Dal jsem to! A stálo to za ty 2 a něco hodiny. Zvlášť obranné reakce stálých hráčů a autora... cca strana 8+

BTW dostanu za přečtení nějaký achievement? :o)

Achievement unlocked:
Píše:
Lowest of low

You now understand just how deep the rabbit hole goes.
18.1.2014 13:35 - ShadoWWW
Jakub88 píše:
Hoh... To je Modus tak hroznej, že mě už srovnáváte s Gedimanem???

Tak jsem se na to podíval. Naštěstí to má jen 6 stran.

Hmm, další univerzální systém... Působí tako jako hodně osekané DrD2 Lite. To, co by mě asi nejvíc zajímalo - příklad hry - bohužel zcela chybí.

Bohužel je to tak osekané, že na tom není ani co hodnotit. Ale vůbec mě to nezaujalo.
18.1.2014 13:39 - Gurney
Vojtěch píše:
OMG! OMG! Dal jsem to! A stálo to za ty 2 a něco hodiny. Zvlášť obranné reakce stálých hráčů a autora... cca strana 8+

Congrat. Asi...
19.1.2014 08:12 - ShadoWWW
Tak jsem se právě vzbudil. Na RPGF vyšla pravidla nové hry - Kostky osudu. Kdy to jen skončí??? Za chvíli tam během roku vyjde víc her než článků na Kostce...
19.1.2014 10:22 - Alnag
ShadoWWW: Skončí to, až na Zemi bude poslední hráč RPG, který dokončí svou - vysněnou - hru. Bude pro jednoho hráče. Všichni ostatní se na to totiž v mezičase dávno vykašlou protože nebudou moci najít spoluhráče a 4D WOWko bude přeci jen lákavější.
19.1.2014 10:56 - York
Proč vymýšlet něco nového, když to za nás můžou vymyset za hranicema, že?

Popravdě mě spíš udivuje, že dvojka až teď někdo inspirovala k vytvoření vlastní hry. Čekal bych, že k tomu dojde mnohem dřív.

Na druhou stranu je to asi jedno, protože si to původní autoři dvojky téměř určitě nepřečtou, a tudíž to dvojku* nejspíš nikam neposune.

* Řeč je o naší mainstreamové hře, btw.
19.1.2014 11:17 - Gurney
York píše:
Proč vymýšlet něco nového, když to za nás můžou vymyset za hranicema, že?

Jenže oni už to za hranicema vymysleli - tak deset až patnáct let zpátky. Takže to "nové" asi zas tak nové nebude...
19.1.2014 11:20 - York
Gurney píše:
Jenže oni už to za hranicema vymysleli.


Obávám se, že třeba dvojka je opravdu originální ;-) Stejně tak například Jersonova Omega.
19.1.2014 16:11 - Gurney
York: Jak je vidět stále jsi nepochopil pointu sdělení* - rozhodně to není tak, že všechno už bylo vymyšleno nebo že by české hry byly automaticky horší, jde o to že cca devět z deseti "nových" a geniálních českých her prostě nic zajímavého nepřináší a jejich autoři prostě znalostma ani zkušenostma nemají na to vytvořit rpgčko který by pro někoho jiného než jejich vlastní skupinu mělo smysl číst nebo dokonce hrát (btw já se nepovažuju za člověka, který by takovými znalostmi a zkušenostmi disponoval). Ve chvíli kdy někteří z nich svoje výtvory poté propagují skrz každý jeden post co napíšou nebo mají dojem, že čas co do toho vložili nějak zavazuje ostatní lidi k přečtení a testování jejich systému, začíná to být otravné.

* jak mimochodem vyplývá i z tvé "parafráze" na RPGF, která tvrdí úplně něco jiného než říkám tady na kostce. Jinak děkuji mockrát ale účet na RPGF si umím založit sám, poprosím tě tedy aby sis svoji frustraci nad reakcemi na nové české počiny nadále vybíjel bez spojení se mnou.

Mimochodem svými výroky na RPGF jsi mi připoměl proč se vyhýbám (nebo se o to aspoň snažím) diskuzím "můj systém XYZ" - je to spoustu času se čtením, skoro nikdy mi to nepřinese nic co by mi něco dalo k mému vlastnímu hraní a když už to tedy doopravdy aspoň částečně přečtu, uvidím diskuzi s autorem do které nemá smysl nijak zasahovat protože bych se odkazoval na hry a přístupy, které jsou mu evidentně zcela neznámé (a přitom by ani nešlo o něco "experimentálního", spíš věci a hry o kterých se lidi na EnWorldu, RPGSite a dalších anglických forech běžně baví) nebo je rovnou přesvědčen o vyjimečnosti svého výtvoru a už plánuje vydání.

Nemluvě o tom, že každý kdo se odváží říct bez obalu něco z výše zmíněného dřív nebo později někde dostane dys na téma "musíš brát v úvahu české prostředí, vloženou práci and shit" se závěrečným zhodnocením "bastardi z d20 zase poplivali co mohli".
19.1.2014 17:13 - York
Gurney píše:
jak mimochodem vyplývá i z tvé "parafráze" na RPGF, která tvrdí úplně něco jiného než říkám tady na kostce.


Dal jsem místo toho přesnou citaci. Nebo to mám chápat tak, že si vůbec nepřeješ, abych tě citoval? Pokud je to tak, klidně to odstraním úplně. Není to úplně běžný požadavek, takže jsem nečekal, že s tím bude problém.

Ad zbytek postu: Tvůj názor respektuju, jen s ním prostě nesouhlasím.
19.1.2014 17:18 - sirien
Modus = Modulární systém.
lol.
Vzpomínáte někdo na JAGS? Variace GURPS nazvaná Jast Another Gaming System?

Základní podstata problému tak, jak jí vidím já: Lidé kteří mají zkušenost s minimem RPG (obvykle DrD+SR+GURPS+2 další mainstream systémy) a kteří nemají nastudováno nic o teorii RPG designu a o formách herních přístupů atp. propadnou dojmu, že hry které "jsou v nabídce" (= hry které oni znají) nejsou nijak zvlášť dobré, nepřináší to co by oni chtěli a že oni to dokáží líp, protože přece ty hry které oni znají vypadají v podstatě jednoduše.

V lepším případě je výsledkem takové snahy Yorkova Drakkara, tzn. nějaká odvozená variace od funkčního jádra nějakého jiného RPG (v Yorkově případě velmi očividný Shadowrun) jejíž hratelnost je v podstatě adekvátní původní hře, protože autor byl dostatečně kompetentní, sebekritický a ochotný si něco nastudovat, aby dokázal změněný systém vyvážit.

V horším případě... tu máme Void a Astrální doupě.

Problém pak je to, co jsem psal Yorkovi k Drakkaře: ano, ten systém je na pohled určitě hratelný, rozumně postavený, má nějaké nápadité mechaniky a zajímavé koncepty, ty se ale vyvažují dohromady s balastem který si hra neodvratně nese z původního systému a z autorovy snahy uzpůsobit hru co nejvíce sobě a svým potřebám (tj. namísto toho aby napsal hru způsobem A a sám pro sebe si hrál vlastní hru s house-rules, tak tyto house-rules rovnou implementuje do znění hry, čímž sice dosáhne svého ideálu, ale sníží přínos té hry pro ostatní)
Takový systém je... přijatelný, ale když člověk vezme v potaz práci která do něj byla investovaná, nedává to smysl. Kdyby se autor takové hry raději začetl do už existujích RPG, našel v něm takové, které je jeho představě nejbližší a to si pak namoduloval pomocí house-rules (která jsou často k nalezení na fórech nebo jsou dokonce přímo navržena v poznámkách v samotných pravidlech) tak by v 95% případů dokázal dosáhnout stejného herního efektu za mnohem menší míru snahy, navíc by komunitě namísto další hry kterou nejspíš nebude nikdo hrát přinesl sadu alternativních nastavení pro hru, kterou už spousta lidí hraje.


V podstatě ze všeho, co u nás kdy vzniklo, když pominu čistý překlad SR, stojí za řeč jen dvě hry: Příběhy Impéria, které jsou ale fluffová záležitost (systémově to je takřka čistý Fate) a CPH.
Všechno ostatní jsou buď shity (DrD, Stín meče... mnoho dalších... Astrální doupě vytyčující současné známé dno potenciálu špatnosti), nebo indie specifické záležitosti pro úzkou skupinu hráčů, které by možná mohly oslovit někoho i na západě, ale spíš ne a určitě ne v nějaké zajímavé míře (SS, DrD2) nebo "nudné" variace tisíckrát omletého, které nemohou zaujmout nikoho kdo má dostatečný rozhled aby znal možné alternativy (Drakkara)
19.1.2014 17:35 - sirien
York: ...každopádně když tak koukám na tu diskusi co Gurney odkázal, možná se příště rozmysli, co hodláš napsat než šáhneš na klávesnici, protože při čtení těch keců tam začínám litovat, že jsem se namáhal obětovat svůj čas na to si Drakkaru přečíst a okomentovat Ti jí.

Když tak sleduju jak tam bez váhání cituješ ShadoWWWa, Gurneyho a Alnaga mimo kontext, aby tenhle web vypadal tak žůžo negativně, tak se na další obětování svého času pro Tvojí tvorbu nejspíš asi dobře vykašlu, protože jestli je tohle Tvoje představa poděkování za "obdržené připomínky", tak s mojí definicí vděčnosti se to rozhodně nepotkává.
19.1.2014 17:42 - York
Sirien: Pokud to chceš brát čistě podle "užitné hodnoty", tedy třeba podle počtu člověkohodin vygenerovaná zábavy, tak do hry vstupují i jiné faktory, než jen jak hra vznikla, jak je objektivně dobrá, nebo jak je autor erudovaný.

Roli určitě hraje situace, momentální zájem a trendy, propagace, podpora ze strany autorů a případně vydavatele, ale taky třeba chuť a ochota některých členů komunity se na "životě" daného titulu podílet. Starý dobrý dračák není starý dobrý proto, že by to byla nějak úžasná hra, nebo že by to byla hromada houserules ke známé hře (inspirované známou hrou to bylo, ale z jejích pravidel to přebíralo jen něco a nezřídka špatně).

Takže za mě: Příběhy mají určitě velký přínos i potenciál, autoři tomu prostě dávají hodně a je to znát. CPH je možná úžasný počin, ale jeho praktický přínos zatím moc nevidím. U ostatních věcí je ve hvězdách, jestli kdy k nečemu budou, ale to imho neznamená, že nestojí za to se snažit. I dvojka si zdá se našla své hráče, byť byly zdejší prognózy velice pesimistické. A vychází k ní doplňky a i o ty je zjevně zájem.

A pokud na tom chcete něco změnit, tak se obávám, že asi nebude stačit psát, jak je to špatné. Bude potřeba se sebrat a přijít s něčím lepším. Jestli to vznikne podle receptu "vytvořit houserules k existující hře", "přeložit a vydat známou existující hru" nebo jakkoliv jinak, je imho vcelku irelevantní a byť je úspěch některých variant pravděpodobnější než u jiných, žádná zaručeně neuspěje, pokud ji nikdo nezkusí.
19.1.2014 17:47 - York
sirien píše:
Když tak sleduju jak tam bez váhání cituješ ShadoWWWa, Gurneyho a Alnaga mimo kontext, aby tenhle web vypadal tak žůžo negativně, tak se na další obětování svého času pro Tvojí tvorbu nejspíš asi dobře vykašlu, protože jestli je tohle Tvoje představa poděkování za "obdržené připomínky", tak s mojí definicí vděčnosti se to rozhodně nepotkává.


Já si na tuhle studenou válku asi nikdy nezvyknu.

Rozhodně jsem to nemyslel tak, že "kostka je špatná". Byla to jen shoda okolností, že tady zrovna paralelně proběhla diskuse na podobné téma. Každopádně chápu, omlouvám se a odstranil jsem to.
19.1.2014 18:00 - sirien
Ad MODUS (čistě ze zvědavosti jsem neodolal)

a) autor by se fakt měl naučit používat nějaké rozumné IT nástroje (Google Drive, SkyDrive, DropBox...), protože uložto je fakt shit a zadávání capcha je opruz.

b) dávat si na to (c) zatímco to sdílím všem do ksichtu je fakt dobrej výsměch, autor asi ani netuší, jaké právní precedenty se u RPG ve světě ohledně tohodle ustálily... kromě toho si autor moc nepomohl, pokud je tak sebevědomej aby si tam dával (c), má očekávání se právě zdesetinásobila (i s tím že vím, že asi nebudou naplněna - už od první stránky mě tak autor dostal do upřímně jízlivé a škodolibé nálady)

c) centrální mechanika ukazuje, že autor asi ani nerozumí kostkám...

d) duše a vědomí jsou lol terminologie, fakt že jo :D Jen na první pohled mě napadá asi tak tisíc sporných míst mezi těmito dvěma atributy - což znamená, že 2/3 atributů, které hra zná, jsou určené nejasně, coooooool....

e) postižení autora dvojkovým dračákysmem je zlé... způsob používání termínu "zdroje" je poměrně úsměvná ukázka jeho neznalosti.

f) probohy SLOH - pasáž o talentech a schopnostech sem četl 3x než jsem pochopil, co chce autor říct. Rozdělování vět a strukturování textu není znakem primitiva, naopak...
add - a stejně jsem nepobral kde je vlastně řez mezi jedním a druhým...

g) princip hry je fakt špatnej... o házení nebo neházení rozhodovat na základě míry pravděpodobnosti (kterou systém samotný přitom definuje konstantami) namísto toho aby se o tom rozhodovalo podle herní zajímavosti možných výsledků (přičemž, haha, autor sám deklaruje, že Modus má být o tvorbě plynulého a zajímavého příběhu...)



Ok... pozitivní je, že to vypadá hratelnějc než DrD2, ale asi jen protože autor na 6 stránkách neměl dost prostoru k tomu to ještě víc zamotat a zmatlat. Myslím, že by si ušetřil dost námahy, kdyby šel hrát třeba FAE, pokud neumí anglicky (podle toho z čeho ta hra vychází očividně asi moc ne, nebo minimálně angličtinu ke studiu RPG moc nepoužívá) tak Alef0 už FAE přeložil do slovenštiny
19.1.2014 18:08 - sirien
York: Dračák netěžil z nějakých house-rules a podobně, dračák těžil z toho, že lidi neuměli anglicky, nebyl tu internet a západní produkce byla pořád jenom na západě. Z monopolu se roste snadno.

Že se lidé u hry baví a ocení, že je supportovaná atp. je roztomilé, jenže to o co jde je, jestli ta hra fakticky přináší něco, co by nedostali u jiné hry úplně stejně. Pokud totiž by mohli dostat u jiné hry v podstatě totéž, pak je hezké, že se u téhle hry baví, ale ta hra je de facto zbytečná - což je teda hlavně problém autora, pokud ten s tím dokáže žít, je to jeho čas a úsilí, které letí k čertu, že. (a doplňky které tvoří by klidně mohl tvořit i bez toho, aby měl nutně svou vlastní základní hru - spousta lidí tvoří doplňky ke hrám, které vytvořil někdo jiný a oni je jen hrají)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12603282928467 secREMOTE_IP: 18.117.182.179