Před časem jsme s Monodronem vedli debatu o tom, jak co nejsprávněji přeložit verše tohoto proroctví. Obrátil jsem se o radu i na rodilé mluvčí a tady je výsledek našich diskuzí.
Nebezepečí v zemi Nosos číhají na každém rohu, ale i všude jinde. Důkazem toho jsou v pravém slova smyslu zákeřné choroby, které se tam vyskytují. Dvě z nich jsou popsány zde.
Tento text je prvním z několika textů, zabývajících se tím, jak vytvořit fungující kampaň ve fantasy hororovém světě Ravenloftu. V sérii těchto článků rozpracuji rady pro DM, jak zabezpečit beznaděj a strach, hlavní to součásti Ravenloftu, jak udržet pozornost hráčů, a také poskytnu již odehrané a tudíž fungující dobrodružství. Toto je první z několika článků. Série bude pokračovat tak dlouho, dokud neskončí, nebo dokud o ni nepřestanete mít zájem. Další díl série nebudu psát, pokud se mi nikdo neozve, že ji napsat mám. Proto, pokud vás tento text zaujme, napište mi Váš názor, připomínky nebo otázky na email seb.chum@email.cz
Děkuji.
Před časem jsme s Monodronem vedli debatu o tom, jak co nejsprávněji přeložit verše tohoto proroctví. Obrátil jsem se o radu i na rodilé mluvčí a tady je výsledek našich diskuzí.
Nebezepečí v zemi Nosos číhají na každém rohu, ale i všude jinde. Důkazem toho jsou v pravém slova smyslu zákeřné choroby, které se tam vyskytují. Dvě z nich jsou popsány zde.
Jestliže má hra v hororovém prostředí probíhat delší dobu a hráče má stále děsit a zároveň bavit, je potřeba horor neustále „udržovat při životě“. Je třeba pokaždé přijít s něčím novým. Mám za to, že věci, které dále popisuji, jsou použitelné nejen pro horor, ale do hry jakéhokoli typu, do které je třeba vnést trochu mrazení v zádech.
Tento text je prvním z několika textů, zabývajících se tím, jak vytvořit fungující kampaň ve fantasy hororovém světě Ravenloftu. V sérii těchto článků rozpracuji rady pro DM, jak zabezpečit beznaděj a strach, hlavní to součásti Ravenloftu, jak udržet pozornost hráčů, a také poskytnu již odehrané a tudíž fungující dobrodružství. Toto je první z několika článků. Série bude pokračovat tak dlouho, dokud neskončí, nebo dokud o ni nepřestanete mít zájem. Další díl série nebudu psát, pokud se mi nikdo neozve, že ji napsat mám. Proto, pokud vás tento text zaujme, napište mi Váš názor, připomínky nebo otázky na email seb.chum@email.cz
Děkuji.
V září roku 2005 došlo k dohodě mezi Wizards of the Coast a White Wolfem o převodu práv na svět Ravenloft zpět na WotC. Do té doby White Wolf stačil vydat slušnou řádku příruček pro RL v systému d20.
Ravenloft je synonymem hororu, strachu a hrůzy. Být hrdinou na Ravenloftu většinou neznamená přežít, ale zemřít tak, aby to mělo smysl.. Ne, tak zlé to není. Nebo ano?
Nedávno jsem požádal tvůrčí tým Fraternity of Shadows o interview a tady je výsledek. Z některých se vyklubali docela vtipálci a největším překvapením je pro mně Sharon, o které jsem ani netušil, že se do FoS loni přidala.
Interview s P.N.Elrod, autorkou dvou stěžejních románů k hernímu prostředí Ravenloft (Já Strahd a Já Strahd: Válka proti Azalinovi)přináší, kromě informací o knihách samotných, velice zajímavý pohled na to, jak obtížné je vytvořit román dle požadavků TSR/WotC a s jakými problémy se spisovatelé musí vyrovnávat. Rozhodně to stojí za přečtení.
Rád bych vás tímto článkem uvítal na značně předělané podstránce věnované světu Ravenloft (RL). Určitě první, čeho jste si všimli, je nový design této stránky. Úmyslně je dost podobný hostitelské stránce d20 a umožňuje také stejně používat valnou část možností, které znáte z domovské stránky. Není to ovšem jediná změna, ke které došlo. Ale, abych nic podstatného nepřeskočil, tak to vezmu popořadě a nejdříve napíšu pár slov vzniku tohoto projektu www.d20.cz.
Jestliže má hra v hororovém prostředí probíhat delší dobu a hráče má stále děsit a zároveň bavit, je potřeba horor neustále „udržovat při životě“. Je třeba pokaždé přijít s něčím novým. Mám za to, že věci, které dále popisuji, jsou použitelné nejen pro horor, ale do hry jakéhokoli typu, do které je třeba vnést trochu mrazení v zádech.
V září roku 2005 došlo k dohodě mezi Wizards of the Coast a White Wolfem o převodu práv na svět Ravenloft zpět na WotC. Do té doby White Wolf stačil vydat slušnou řádku příruček pro RL v systému d20.
Ravenloft je synonymem hororu, strachu a hrůzy. Být hrdinou na Ravenloftu většinou neznamená přežít, ale zemřít tak, aby to mělo smysl.. Ne, tak zlé to není. Nebo ano?
Před časem jsme s Monodronem vedli debatu o tom, jak co nejsprávněji přeložit verše tohoto proroctví. Obrátil jsem se o radu i na rodilé mluvčí a tady je výsledek našich diskuzí.
Nedávno jsem požádal tvůrčí tým Fraternity of Shadows o interview a tady je výsledek. Z některých se vyklubali docela vtipálci a největším překvapením je pro mně Sharon, o které jsem ani netušil, že se do FoS loni přidala.
Interview s P.N.Elrod, autorkou dvou stěžejních románů k hernímu prostředí Ravenloft (Já Strahd a Já Strahd: Válka proti Azalinovi)přináší, kromě informací o knihách samotných, velice zajímavý pohled na to, jak obtížné je vytvořit román dle požadavků TSR/WotC a s jakými problémy se spisovatelé musí vyrovnávat. Rozhodně to stojí za přečtení.
Nebezepečí v zemi Nosos číhají na každém rohu, ale i všude jinde. Důkazem toho jsou v pravém slova smyslu zákeřné choroby, které se tam vyskytují. Dvě z nich jsou popsány zde.
Rád bych vás tímto článkem uvítal na značně předělané podstránce věnované světu Ravenloft (RL). Určitě první, čeho jste si všimli, je nový design této stránky. Úmyslně je dost podobný hostitelské stránce d20 a umožňuje také stejně používat valnou část možností, které znáte z domovské stránky. Není to ovšem jediná změna, ke které došlo. Ale, abych nic podstatného nepřeskočil, tak to vezmu popořadě a nejdříve napíšu pár slov vzniku tohoto projektu www.d20.cz.
Jestliže má hra v hororovém prostředí probíhat delší dobu a hráče má stále děsit a zároveň bavit, je potřeba horor neustále „udržovat při životě“. Je třeba pokaždé přijít s něčím novým. Mám za to, že věci, které dále popisuji, jsou použitelné nejen pro horor, ale do hry jakéhokoli typu, do které je třeba vnést trochu mrazení v zádech.
Tento text je prvním z několika textů, zabývajících se tím, jak vytvořit fungující kampaň ve fantasy hororovém světě Ravenloftu. V sérii těchto článků rozpracuji rady pro DM, jak zabezpečit beznaděj a strach, hlavní to součásti Ravenloftu, jak udržet pozornost hráčů, a také poskytnu již odehrané a tudíž fungující dobrodružství. Toto je první z několika článků. Série bude pokračovat tak dlouho, dokud neskončí, nebo dokud o ni nepřestanete mít zájem. Další díl série nebudu psát, pokud se mi nikdo neozve, že ji napsat mám. Proto, pokud vás tento text zaujme, napište mi Váš názor, připomínky nebo otázky na email seb.chum@email.cz
Děkuji.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<