Dalcor
22.3.2010 21:04
DnD Encounters
20.3.2013 18:16 - Shako
Postava pripravena. Ty predmety, ktere nam zbyli z predchozich her si mam nebo je mam pocitat jako jiz spotrebovane (strazici loutka a prach rezignace)?

No, necekam, ze by jsme to prohrali kvuli Treachery karet, takze jsem klidne pro - zvlast, kdyz jdeme v presile 5 vs Almi+Meldin :-D.
21.3.2013 11:31 - noir
V kolik hrajeme? Taky už má postavu hotovou - letmo jsem si prohléd drowy v builder a ten bard je dobře postavenej, čí to je práce? Treachery karty určitě jo, už jen kvůli tomu, že jsou tam ty extra úkoly...
21.3.2013 12:31 - Alnag
Noir: Hádej. ;-)
21.3.2013 12:38 - Almi
Hrajeme od 18. hodin. Přijedu autem, takže moje zpoždění nebude velké :)

Fajně, tak se těšte na treachery karty. Udělám to jako minule - několik koleček rozdávání, kde vám na ruce zbyde 5 karet, z nichž budete moci určitý počet použít ve scéně.

Předměty z přechozích her si můžete nechat, pokud se vejdou do kritérií mnou popsaných níže, nebo moc "nevyčuhujou".
21.3.2013 12:39 - Almi
Alnag píše:
Noir: Hádej. ;-)


lol! :D

Shako: Neboj, kdo umře, ten dostane Injury kartu. Přece vás nenechám vyváznout z pouhou smrtí. Jen si to hezky užijte... ;)
21.3.2013 12:47 - noir
Alnag: Bezva! Já to tušil... Ještě, že to Meldin vyvažuje postavou Garlaxe, to je zase postava jako do nějaké soutěže o nejméně optimalizovaného drowa v dějinách. Nebo něco jako mystérium - jak tento kouzelník mohl přežít tak dlouho?

Feat, který reálně přidá 4 zranění za den, to je bomba! Tři featy věnované na obrany. Nejdražší věc ve výbavě, jejíž daily poweru tato postavu vůbec nemůže použít. Level-upy investované do dvou vlastností, které postavě nepřinášejí prakticky nic - to je prostě dokonalé! A nakonec - nemaxovaná primární vlastnost?
21.3.2013 13:47 - Almi
Noir: Mnoo..nejsem si jistý, ale mám pocit, že Garlax je Smudova postava do drowích Encounters... :))
21.3.2013 14:01 - Alnag
No u toho Garlaxe je hlavně problém, že dva feat bonusy se nesčítají, takže +1 z Improved Defenses se nesčítá s +2 z Greater Fortitude. Tomu říkám fakt plýtvání zdroji. :(
21.3.2013 14:37 - Smud
Moje postava je Zarra, Garlax je opravdu Meldinuv. :)
21.3.2013 14:50 - noir
Má to magic missile, musí to být Meldinovo :)
22.3.2013 07:45 - Shako
Diky za hru.
Nejspis jsem to pojal moc po drowsku, takze jsem priorizoval vlastni preziti a ziskani golema pred zabitim Wizarda (resp. predpokladal jsem, ze splneni hlavniho ukolu zajisti zbytek druziny a naopak po jeho zabiti uz nebude cas hledat lebku a ovladnout golem - proto jsem chtel oddalit jeho zabiti). Pokud to nekoho na konci rozladilo, tak se omlouvam.

Nicmene tento Lair assault hodnotim jako vyrazne slabsi o proti tomu prvnimu (ohnivemu), ktery jsme hrali.
Mam nekolik hlavnich vytek:
1) Naprosto nesmyslne rozdeleni do dvou scen, mezi kterymi neni mozne brat kratky odpocinek (ze nelze prespat bych jeste pochopil), ale ty dve sceny byli naprosto oddelene od sebe - nic nas neohrozovalo. Nebyl jediny duvod (krom pravidel pro lair assault) si pred vstupem dolu neodpocinout. Kdyz to musi byt jeden encounter, tak nech to udelaji tak, aby nebyl cas na cokoliv jineho nez postup dale.
2) Nejjednodussi reseni fungovala, nebylo v tom zadneho hacku, naopak napaditost se tresta. Ala nejjednodussi je projit hlavnim vchodem, zapastovane jsou akorat okna. Od nepratel neni dobre utect/vyhnout se boji/zablokovat je, protoze Wizard si je stejne k sobe privola...
3) Par dalsich mensich vytek bych nasel, treba ze jsem nenasel svuj bicik. Nebo, ze lebka je na planu nakreslena graficky v jine mistnosti nez ve skutecnosti je.
22.3.2013 10:30 - Smud
Vcerejsi hra byla hlavne vyborna zabava :) Dlouho jsem se tak nenasmal! Dik vsem.
22.3.2013 10:46 - Almi
Hola, díky všem za účast, docela jsem si to užil.

Shako: Osobně si myslím, že jsi včera neměl svůj nejlepší herní den. To, jak jsi pojal svoje hraní (v první části ve studovně - ze začátku jsem to chával, pak už moc ne), v druhé části nepozornost (čím jsi nezaznamenal polohu lebky) se určitě muselo podepsat na tvém prožitku ze hry.

Opakovaně jsem zdůrazňoval před hrou i během ní, že vaše osobní úkoly jsou fajn oživení, ale nikoli primárním úkolem. Spoléhat na to, že to ostatní zvládnou beze mne, bylo cestou do pekel. navíc jsem se rozhodl splnění úkolu odměnit navíc AP, což ve scénáři taky nebylo. Protože si vážím dobrého hraní. A oceňuju, že třeba Beltar zabil Meldinovo postavu ve schvíli, kdy to vlastně nejméně vadilo a zároveň měl největší šanci na úspěch. A nejdřív se i zeptal, aby třeba družině něco nezkazil.

Myslím ale, že není třeba věšet hlavu, protože do hry jste šli bez jakékoli přípravy. Bez sladěných postav. Na netu neproběhla ani žádná diskuze ve stylu - já si beru to a to, takže ty si vezmi třeba tohle. Sice jsem ve finální střetu zapomínal házet spoustu útoků výtvoru na začátku každého kola, ale i tak to byl sakra těžký souboj, uznávám. A bez kreativního myšlení se to prostě hrubou silou vyhrát nedá. Stejně jako bez kapky štěstí.

K Tvým výtkám:

ad. 1) S rozdělením scén lze polemizovat, nemusí se to líbit, ale to je tak to jediné, co se s tím dá dělat. OSobně s tvojí výtkou souhlasím. Být to normální příběh, tak tam ten short rest je. Ale tohle je Lair Assault. S jasně danými pravidly na začátku, dopředu známými. Buď si jistý, že jsem hodně zvažoval povolit třeba nějakou formu short restu, ale nakonec jsem do toho nešel. Nechtěl jsem narušit koncept a vyladění celého questu. Navíc, jsou postavy, které by na short restu naopak prodělali (padli by jim stance atp.). To, že jsi k tomu neměl uzpůsobenou postavu je mi líto, ale já s tím nic nenadělám. Účelem nebylo, abyste to prošli v pohodě, ale aby jste si vyzkoušeli maximum toho, co lze.
V jiných Lair Assaultech třeba čas na oddchych není vůbec. Tady jste měli čas se zastavit, poradit se, vyslechnout Variel (jméno zavražděné dotyčné) a něco zjistit o tom, co vás čeká (třeba to, že je to celé jedna velká bouda a vy jste vlastně posláni na smrt, což by vám prozradil a varoval vás i jeden drow zavřený v mučírně, co jste ho nepustili (v tu chvíli jsem ale pochopil důvod a tak nevyčítám. Naopak oceňuju tíhu okamžitého rozhodnutí - pustit ho, ztratit čas a něco se dozvědět vs. nutnost v krizi zaútočit).

ad. 2) Jaká nápaditost? Troufám si říct, že jsem drtivou většinu dobrých nápadů ocenil (viz Noirovo salto mortale :); použití prestigination = neteleportovala se). A to i nad rámec toho, co mi umožňovala pravidla scénáře. Popravdě, nevím o žádném případě, kdy bych nápaditost neocenil, byť je možné, že jsem něco přehlédl.
Hlavní vchod byl zapasťovaný také, ale když jste to hráli, jak jste hráli, tak reálně hrozilo, že do toho baráku snad ani nevlezete a čas (reálný i herní) dál běžel - v tu chvíli jsem se rozhodl, že past ve vchodu nebude. Nic to výrazně nezměnilo. Ostatně - pravidla umožňovala průnik oknem, dokonce ho předpokládala. Ale - NIKDO snad nepoužil mage handu. Nebo ne rozhodujícím způsobem - k průniku potichu dovnitř. Rozbíjení oken kamenem - proč ne? Ale když vidím, že to ostatním bouchlo, tak to rozbiju hodem z dálky, ne? Odlákání pozornosti (rozbít oko ve vyšším patře) nikoho nenapadlo. Snaha o získání "jazyka", když jste Variel viděli v místnosti samotnou, nikoho ani nenapadla (neříkám, že y to vyšlo, ale byl by to zajímavý nápad). Prostě spousta taktických chyb, které vás ve výsledku stály zdroje, co v té těžší části viditelně chyběly. A kvalitní management zdrojů je podle mého v LA sakra důležitý.

Co se týče možnosti od nepřátel utéct/vyhnout se jit/zablokovat je - naopak bylo vidět, že když se na to jde chytře, funguje to. Byly to bruťáci. Jak jste si zjistili nenápadným listováním v bestiáři (jo, viděl jsem to :)) Ne někdo, kdo by vám bránil se hýbat (myšleno soldieři či kontroleři).
Na to, kolik vás šlo do finální místnosti (v reálu 2-3 postavy), jste to téměř dokázali. Pokud by vás tam šlo o jednoho víc, čaroděje byste dali. A nejspíš i konstrukt. Takže mám za to, že naopak fungovala chytrá řešení (viz Beltarův únik za dveře, použití tmy), nefungovala ta hloupá (neodemknout dveře kamarádovi, aby mohl utéct, nepoužít vybavení místnosti abych dveře zatarasil...) Oceňuji ale třeba to, že jste chytře nevyprovokovali diváky. Vůbec jste si v tom finálním střetu vedli dobře. Kdyby Beltara, Smuda a Alnaga podpořil někdo další (Noir chudák doplatil na svůj roleplay, až mi ho bylo líto - díky tomu se uzavřel v rohu a nedokázal utéct. A nikdo jiný prostě nebyl ochotný/schopný v danou chvíli mu jakkoli pomoci).

ad. 3) Tvůj bičík byl v mučírně, kde jinde bys ho hledal? :)) dal se taky najít v rukou jednoho z hostů na galerii (pokud by je někdo trochu víc prohlížel, zjistil by, že tam je třeba i zástupce jisté drowí frakce - sic!) Ale v posledních minutách hry jsem se soustředil už spíš na dokončení finální bitky, než na to, co se děje v okolí, přiznávám. I proto, že nás reálně tlačil čas.
A to, že je na plánku někde nakreslená lebka a ve skutečnosti je jinde..hmm..to jsi nemyslel vážně, že ne? ;-)) Tohle by vyřešil (a taky, že vyřešil, pokud si dobře pamatuju) jediný dotaz ke mně. Já jinak už nevím, jak víc zdůraznit, že se někde válí drowí lebka, než tím, že jsem tam mával rukama a přehrával scénu z Hamleta "Být či nebýt". Na to, že jsi seděle vedle mne...hmm.. :-))
Naopak - Flash Golema jsem dal schválně do místnosti, kde byla i lebka k jeho ovládání. Aby bylo oboje po ruce. Představa, že s tou lebkou ještě někam běžíte, abyste ji použili, mi přišla dost drsná na první zahrání.

Snad jsem nebyl moc drsný, vím, že po bitvě je každý generál. Ale LA počítá i s opakovaným hraním. A bylo by zajímavé, někdy zkusit odvetu ;-))

Noir: Tys to studoval, jak moc drsný je Kill the wizard dle hodnocení na forech, v porovnání s ostatními LA?
22.3.2013 10:50 - Almi
Smud: Jo, některý hlášky by se měli tesat do kamene. Namátkou Noirův údiv nad tím, že revenant žije i nějakou dobu po smrti :-)))

Jsem rád, že ses bavil. Ono to ve výsledku bylo hlavně o zábavě.

..a já se snažil být hodnej! Ale fakt je, že ta kostka, co mi jí Shako podstrčil, házela líp, než moje vlastní. Mohla za 4 ze 6ti kritik, co jsem ten večer hodil. To se mi normálně nestává. A kostky mi docela přáli...
22.3.2013 11:03 - noir
Taky díky za hru, já se omlouvám, že jsem za dobu nehraní trochu pozapomněl pravidla, hlavně ten pohyb kolem rohů - asi jsem jednou kvůli tomu blbě poradil Meldinovi...

Tenhle Lair Assault je pokládán myslím za jeden z těch nejtěžších; co jsem četl reakce hráčů, tak asi polovina se nedostane ani přes první scénu. Typický koment: "We’ve now made three attempts and have failed each time. At least we made it to the boss the last two times. The start of the second encounter is providing us with significant trouble."

-rozdělit postavy je drsné. Na našich postavách to tak úplně nebylo vidět. Ale na Lair Assaulty se dělají týmové postavy - t.j. všichni si berou tribal featy, které jsou účinnější, čím víc jich mají psotavy v družině. T.j. skupina je pak mnohem účinnější než jen běžný součet jejích členů. A taková skupina má pak rozdělená obrovský problém.

Ale bylo to zajímavý; mě bylo zase líto Meldina, který hrál asi tři kola, jinak zbytek hry umíral...Příště sedím vedle něj a zkusím mu třeba občas poradit, podle mě mu chybí znalost pár pravidel a dělá zbytečné chybky, které ho stojí život. Přitom třeba ten nápad s elixírem levitace při útoku psů byl skvělý a IMHO spoluhráči nedoceněný...

Chtěl jsem se zeptat - je nějaká šance, že by se hrál ten lítací Lair Assault? Mě tyhle hry baví, už jen proto, že jsou nárazové a většinou tak šíleně navržené, že je to, jak píše Smud,děsná sranda...

Na straně Almiho vidím jen jednu chybu, ale o to závažnější: dostatečně předem nenaznačil, že u Lair Assaultu není zase velká šance vyhrát :)
22.3.2013 11:53 - Beltar
Mě se to taky docela líbilo, i když Lair Assault obsahuje přesně všechno to, kvůli čemu jednou přestanu hrát 4.edici.
Příště bychom se, ale na to měli soustředit aspoň jako na cooperativní deskovku. Tomuhle hraní hrozně ublížilo to, že jsme předtím hráli za drowy, a ještě stále jsme se chovali stejně zákeřně.
Také z přežívání mrtvých jsem byl zmaten, jaktože se některé vzpamatovali (Shako) a jiné ne (Noir)? Kvůli tomu jsem Shaka dole odepsal, místo toho abych mu pomohl se z toho dostat.
Příště si určitě radší než Essential postavu zahraji něco co má možnost výběru. Asi svého oblíbeného Fighter/Clerica, který mi přijde jako postava co dokáže přežít...
22.3.2013 12:16 - Meldin
no já jsem se tentokrát i bavil když jsem byl dying. jako nejvtipnější hlášku večera bych viděl almiho několikrát opakovanou větu "já jsem hodnej DM" :D asi nám ji opakoval, aby nás ukolíbal...:D Taky byla perfektní hláška po tom co mě sejmul a já hodil kritiku na death save: "umožním ti za free akci spendnout healing surge" a hned na to mě sejmul podruhý. Almi prostě nic nedává jen tak :D

Noir: jj. pravidla znám jen ty základní a výjimečně i nějaký složitější taktický...rád si nechám poradit samozřejmě. nikdy se ale postavu nesnažím maximalizovat...přijde mi to takový až nereálný...v případě lair assaultu to ale chápu:)

Beltar: pokud jde o kooperaci, tak jsem si taky říkal, že je zvláštní, že mě nikdo nejde sebrat, to jak se ti nepodařilo mě vyléčit před tím domem, to byla samozřejmě jenom nešťastná náhoda :D

Shako: tvůj bičík bych s tebou rád vyměnil řekněme za jeden nebo dva lektvary. určitě bych vymyslel nějku důvěryhodnou storku jak se ke mě dostal :D
22.3.2013 12:26 - noir
Beltar: Jo, ten moment s oživováním jsem taky nepobral, ale v zájmu zachování plynulosti hry jsem to neřešil. Bral jsem to jako daň tomu, že nás bylo u stolu tolik, to je vždycky pro DM hroznej záhul...
22.3.2013 14:38 - Nerhinn
...no a co brýle?
24.3.2013 17:38 - Shako
Almi:
1) Pravidlum LA rozumim. Jen mi to obcas nedava logiku, takze nechapu, proc to pouzivaji jako namet u LA... proc to nevymysli jinak... ale to je jedno.
Ta "prilisna" preoptimalizovanot nutna pro hrani LA mi taky vadi. Pripada mi, ze system bez short restu poskozuje celou logiku a genialitu encounter a daily power v 4e.
Postavu jsem tomuto ucelu prizpusobil, treba vyberem daily utility powers, ktere davaji stance nebo jsou proste silnejsi nez at-will nebo encounter utility.... ale stejne je to divne.

2) Tvoji napaditost nebo ocenovani napadatosti ostatni nijak nekritizuju. Jen jsem si po tve upoutavce zadne zbytecne nasili predstavil cokoliv jineho nez 4 brutaky ve druhe scena. A v prvni scene mi prislo, ze se tak moc nedelo.

Zbytek radeji nekomentuju. Zustanu u toho, ze Tvoje hry se mi libi, ale tenhle lair assault mi nesednul a nemyslim si, ze to byla tvoje chyba. ;-) Naopak ten prechozi se mi libil vyrazne vic.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085589170455933 secREMOTE_IP: 18.217.7.193