Dalcor
22.3.2010 21:04
DnD Encounters
17.4.2013 09:39 - Beltar
Ahoj,
moc se omlouvám, ale vrátil jsem se do čech a už mě tu čekají dvě domluvené schůzky kvůli rekonstrukci, dnes a zítra večer, takže se musím z DnD s lítostí omluvit. :-(
17.4.2013 12:39 - Almi
ALL: Právě jsem mluvil s Nerhinn. Bohužel, ještě není úplně zdravá, takže určitě budeme tenhle týden hrát Encounters. A ten další taky (neb je Sethi pryč). Pak by zase případně byly 2x AE (pokud by nebyla jiná dohoda).

Shako teď zjistí, zda by se dalo hrát u něj a podle toho se uvidí, co a jak zítra. Je tu totiž varianta, že se dá hrát případně zítra i u nás, neb Soňa bdue v práci hluboko do noci :)
A Beltar, pokud zvládne zítřejší schůzku nějak normálně, klidně se může přidat později, bude-li mít čas a chuť.
17.4.2013 15:08 - Smud
Ok dejte vedet hned jak budete vedet vic, at se muzu zaridit s autem. Dik.
17.4.2013 15:40 - Shako
Zena bude zitra od 20h doma, takze pokud Sona prijde pozdeji, tak preferuji hrani u Almiho. :)
Pres vikend jsem predjednal hrani u nas. Pres cervenec a srpen to pujde urcite, temer i libovolny den v tydnu. Od zari se pak budeme muset prispusobit.
17.4.2013 15:56 - Almi
Shako: Fajně, myslím, že Beltar už (snad) bude v příštím týdnu funkční.

ALL: Zítra tedy hrajeme Encounters, a to u mne (Lamačova 908/23, Praha 5 - Barrandov). Zvonek nefunguje (stejně byste ho nenašli), takže mne prozvánějte :)

Budu zítra (asi) celý den doma, takže choďte kdy chcete...hmm..no, tak brzo zas ne ;)
17.4.2013 16:08 - Meldin
OK. Potvrzuju zítřek u Almiho :)
17.4.2013 19:41 - Smud
Taky potvrzuju zitrek. Almi, to jsou ty novostavby tam?

Tyhle?
18.4.2013 00:28 - Almi
Smud: Jojo, odkaz to ukazuje správně. Jen to už nejsou novovstavby..v pohodě zaparkuješ na tom parkovišti mezi domama. Teda - pohodlně, pokud přijedeš dřív, jak osm večer. Pak už se místo musí trochu hledat, ale pořád se dá zaparkovat vedle v ulici Grussova.

Kdo přijedete tramvají, tak stanice Polilinika Barrandov, a pak uďto skrz lesík ke mně, nebo kolem pomníčku mrtvé Aničky po chodníku Gabinovo ulicí na Grussovu a pak už je to za nosem. 5 minut chůze, ani ne.
19.4.2013 00:49 - Meldin
Almi říkal ať si na příští hru raději připravím jinou postavu, ale to dělat nebudu. Nechám to náhodě :)
19.4.2013 14:41 - Smud
Vcera jsme se poprve snazili bez skrupuli obetovat Targa pro dobro druziny, nepovedlo se. Ale pak se Targ obetoval sam hned v dalsim stretnuti :) Cili klasika!
19.4.2013 15:04 - Beltar
Co, CO, COOO? Se tam dělo? Vyprávějte, přehánějte!
19.4.2013 16:17 - Shako
Takova klasika. Pokazili jsem, co se dalo, tak jsme museli dvakrat bojovat. Tedy ne ze bychom proti tomu jinak neco meli. :-D
23.4.2013 08:53 - Beltar
Hola,
tak6e potvrzuji čtvrtek u mě. Jen malá poznámka, Eva byt vyhlásila za dietní zonu, takže bez chipsů a čokolád. (PS: nebude tam, takže když nezbyde dukazni material můžete jíst ;-D )
23.4.2013 11:12 - Smud
:D

Se ctvrtkem pocitam.
23.4.2013 20:16 - Almi
Meldin píše:
Almi říkal ať si na příští hru raději připravím jinou postavu, ale to dělat nebudu. Nechám to náhodě :)


..a jak si tu náhodou, prosím, představuješ? Nechci být jízlivý, ale měl bys být rád, že tvá postava přežila a byla pouze odvedena do Slave Pits. Pokud budete dobře hrát, se svou postavou se setkáš. Každopádně v nejbližší době se svou postavou nepočítej. Samozřejmě si můžeš zvolit, že tě dav na ulici roztrhal na kusy hned...

Beltar: Asi Ti už poreferovali ostatní. Ve stručnosti - postavy dokázali šikovně vykličkovat ze souboje poté, co se jim podařilo spustit alarm při vstupu do Demonspuru. Seběvědomá Mia odvedla družinu namísto dolů přes můstky pryč naopak nahoru do nitra Demonspuru. Tady se jim podařilo najít doporučovanou osobu drowím strážcem u vstupu, aby vzápětí zjistili, že je to Mozkomoří obchodník. Významká to figura místa. Bohužel u něj vyvolali podezření a jali se ho zabít. On byl jen level 14 elite controler a družině se podařilo v pořátku eliminovat jeho otroky, nicméně i on měl v záloze pár ošklivých překvapení. Takže hned první ranou zabil Galtar krásnou otrokyni..pak se otevřela nenápadná truhla u vchodu a začal závod s časem. Nakonec Galtar dokázal obchodníka porazit, když na bojišti už nikdo z jeho spolubojovníků nebyl. A ani nežil.
Elegantně si poradili s elfí otrokyní (pozdravuj u Eladrinů, bejby :)), nicméně přestože Mia a pár dalších mělo fajn plán a dokázali by z celé situace vybruslit asi i s výhodou, Tark se rozhodl dotyčného mozkomora zavraždit.
V následném souboji Mia vs. Tark dokázal dotyčný sice Mie chvíli odolat a tím zabít mozkomora (coup de grace ve finále + 3x 2 magic missile), aby byl vzápětí Tark předhozen Miou davu, coby sprostý vrah místního obchodníka.
V nastalé situaci, kdy je Tark (a) zabit na místě davem či (b) odveden do Slave Pen, družina se pokouší využít situace a prchnout dřív, než někdo bude klást nepříjemné otázky...zda se jí to podaří se dozvíme ve čtvrtek.

Bohužel bez Mii, nicméně s Thungilem a jeho novým duergařím kamarádem v podobě Galtara s fajn prstenem :D
23.4.2013 21:02 - Meldin
A pokud se nedohodneme jinak, tak bez meldina, protože nevím jak bysme zahráli scénku, kde mně mia předhazuje davu drovů bez mii. Nebo už se dnd hraje tak, že jedna postava prostě jen tak řekne že zabije jinou postavu ve družině??? A kromě toho už mně moc nebaví tahle družina kde se vraždí hráči mezi sebou...měl jsem stejné právo toho šmejda zabít jako ho mia nechat naživu...pokud si vzpomínám, tak dva hráči byli pro ho zabít, jeden pro za předpokladu, že ho nestrčíme do truhly a jediná mia ho chtěla nechat naživu...takže 3:1 Nebyl jediný logický důvod si ho nechat v zádech...pokud by byl nějaký zásadní důvod ho nechat na živu, tak bych očekával, že nám ten důvod mia řekne...pokud je to ovšem ostatním jedno a klidně obětují člena družiny bez otázek, tak už k tomu vůbec nemám co dodat ;)
23.4.2013 22:10 - Almi
Meldin: Máš opakovaně problém s tím, zahrát postavu příběhotvorně. To je asi největší problém všech tvých postav. Všimni si, že jsi opět vůbec nepochopil, co se stalo. A přitom to bylo snadné - všichni chtěli nějaké řešení. Mia vymyslela řešení příběhově zajímavé do budoucna (všimni si, že to nemuselo být DOBRÉ řešení, ale mělo k tomu předpoklad). Ty ses tomu postavil a chtěl ho zabít.

Zbytek nestál na tvé straně. V reálu byl neutrální, do vašeho sporu v tu chvíli nezasahoval.

Byl jsi to ty, kdo ho vyhrotil tím, že se rozhodl ho jednostranně zabít. V tu chvíli jsi vyvolal konflikt v rámci družiny s jinou postavou. Postavou asasinky. Postavy, která je v dané lokaci doma. Nevím, jaký jsi měl nebo máš plán, ale dopadlo to, jak to dopadlo. Jak jsi psal - svobodně sis zvolil nějaké řešení ale za ním je logicky následek.

Měl jsem za to, že na konci hry byla shoda na tom, co se stalo (tj. Mia tě veřejně označila za vraha). Už si nevybavuji, zda tě i vyvlekla ven nebo ne.

Ale v zásadě jsou 2 možnosti - buď zabijí/chytí jen tebe. Nebo zabijí/chytí z nějakého důvodu i ostatní. Je stejně pravděpodobné, že Mia uprchne (přece jen je drow) jako to, že ostatní budou díky tobě dopadeni.

Ostatní varianty mne momentálně nenapadají, ale rád si je poslechnu.

btw: Z hlediska příběhu jsem preferoval možnost, že tě hned nezabijí ale naloží s tebou jako s každým jiným "vzpurným" zajatcem, tj. skončíš v gladiátorské díře. Je to však jen výsledná aproximace z mnoha dílčích (mnou v duchu simulovaných) scén a přiznávám, že je tu významná možnost, že tě při reálném odehrávání zabijí. I prostě proto, že se tvá postava chová často nepředvídatelně.

PS: Co myslíš tím, že se hráči vraždí mezi sebou? Všimni si, že i v drowí hře, kde se to dalo čekat, byli všichni obezřetní a dali si sakra pozor, aby nepřekročili hranici. Kromě Tebe hned v první bojové scéně. Když už došlo na konflikt mezi postavama, odehráli to korektně, a jako vyvrcholení příběhu své postavy (souboj Beltarova žodláka vs. Smudovo kněžky).

V normální Encounters hře je mezi postavama spousta úžasnýho napětí. Rozhodně se nedají vztahy všech mezi sebou označit za idylické. Je pozoruhodné, jak Beltar třeba dokáže příběhově a hodnověrně manévrovat s trpasličím knězem Thungilem tak, aby nezaškrtil Miu :)) A naopak - jak si Mia dává sakra pozor, aby se nikdy nenašel žádný důkaz, když už něco provede. A jak do toho proradný bard vždycky elegantně ostatním zdůvodní, proč zrovna v tu chvíli "naoko" zradil...to je právě to koření hry.
Nalézt hodnověrné vysvětlení pro konání své postavy. Mám za to, že se obecně nedokážeš podívat na svoje postavy z jiného úhlu. Pochopit, že ostatní to třeba vidí jinak. A někdy přizpůsobit hraní své postavy tak, aby jsi z dočasné nevýhody získal později výhodu. Abys třeba i spolupracoval. Zkus se nad tím zamyslet, protože jinak si myslím, že o dost herně přicházíš.
Jak příběhově v interakci s ostatními postavami a NPC, tak i v soubojích.
23.4.2013 23:12 - Shako
Meldin píše:
pokud si vzpomínám, tak dva hráči byli pro ho zabít, jeden pro za předpokladu, že ho nestrčíme do truhly a jediná mia ho chtěla nechat naživu...takže 3:1 Nebyl jediný logický důvod si ho nechat v zádech...


Mia by mohla argumentovat úplně stejně. Dva hráči byli pro nechat mozkomora žít, když se to nějak dobře provede. A nutno říct, že Mia vymyslela plán, jak ho nechat žít. Čím se družinový plán ze "zabijeme ho" změnil na "ok, není potřeba ho dorazit".
Dokonce jsme ani nerozkradli jeho věci (ok, prohrabali jsme je, ale nic si nevzali) a z 5 otroků jsme zabili jen jednoho (nehoda v boji) a propustili jen jednoho (s tím Mia stejně nesouhlasila).
Měl jsem osobně za to, že jsem o tom debatovali dostatečně dlouho. Už předtím než začal samotný souboj jsme řešili, proč ho vůbec začít a čeho tím dosáhneme.

Pak najednou přišel Tark a odpálil dvě magické šipky do mrtvoly (místo aby ji prostě bodl dýku do srdce) před očima všech ostatních spoludružiníků, kteří právě dokončili plán, jak nechat "šmejda" přežít a urovnat s ním tu drobnou šarvátku.


Ke všem ostatním výtkám:

Drowí kampaně: Všichni jsme věděli, že je poměrně specifická - velmi zrádná, intrikánská... na rpg velmi kompetitivní, místo běžnější kooperativní varianty.

Současná kampaň: Líbí se mi, jak to hrajeme. Nebo aspoň libí se mi to víc než styl "jo, v družině jsme všichni kamarádi, i když se vlastně vůbec neznáme". Takhle mají postavy mezi sebou nějaký vztah a nemusí to být zrovna přátelský. Jsou i jiné důvody, proč drží, cestují a bojují spolu. A pokud chce někdo dělat něco proti "vůli družiny", tak to musí dělat tajně (Mia nejednou zabila postavu, která měla zůstat naživu), dobře si to obhájit (Thungil neustále opírá své, na družinu až příliš dobré, skutky o víru v Moradina) nebo za to nést následky (Rengo jako bývalý dračí přisluhovač).
Není to poprvé, co jsi v rozporu s družinou - viz tvoje neskonalá touha zabít Drowí kněžku, i když tě její ochránce přizabil už v kole překvapení (dostal si tenkrát kritikou ránu za 3/4 svých životů). Tenkrát si nedokázal prosadit svoji vůli proti vůli družiny, tak si ustoupil (trošku pod nátlakem). Nevidím velkého rozdílu oproti tebou popsané situaci a situacím předcházejícím... Tentokrát ses, ale pokoušel zabít šmejda asi 4 kola a muselo ti být jasné, že Mia je výrazně proti. A zbytek družiny se nijak nepostavil za tebe a tvůj názor, spíš podporoval Miu (aspoň slovně). Těžko to tedy mohlo být 3 (Tark + 2) proti Mie....


Meldin píše:
pokud je to ovšem ostatním jedno a klidně obětují člena družiny bez otázek, tak už k tomu vůbec nemám co dodat ;)


Z každého problému se dá najít cesta ven, ale pokud není vůle na tvé straně, tak je pro mě osobně zbytečné se pokoušet o záchranu tvoji postavy.
23.4.2013 23:31 - noir
Meldin: Hele, nic si z toho nedělej. On tohle bývá průnik spousty různých faktorů: mě se to stalo víckrát, že jsem si hrozně užíval postavu, kterou ostatní nesnášeli, případně jsem dotlačil postavu někam, kde už byla pro ostatní nepřijatelná. K DnD patří i smrt postavy - a myslím, že Almi to dokáže použít velmi příběhově a způsobem, který hru posune někam dál...
23.4.2013 23:34 - Meldin
Almi: přečti si prosím ještě jednou co jsem napsal. Evidentně jsi pár věcí vynechal...

Almi píše:
Všimni si, že jsi opět vůbec nepochopil, co se stalo. A přitom to bylo snadné - všichni chtěli nějaké řešení. Mia vymyslela řešení příběhově zajímavé do budoucna (všimni si, že to nemuselo být DOBRÉ řešení, ale mělo k tomu předpoklad). Ty ses tomu postavil a chtěl ho zabít.

ne nepochopil...viz výše...čekal bych že to mia objasní...to co udělala nebylo žádné řešení...nijak nezaručovalo, že mozkomor nespustí poplach jakmile se probere...

Zbytek nestál na tvé straně. V reálu byl neutrální, do vašeho sporu v tu chvíli nezasahoval.


Ano. byli ale neutrální až když došlo ke střetu mezi mnou a miou což je pochopitelné, protože nevěděli co mají dělat...možná čekali až jim mia objasní proč má mozkomor zůstat na živu...kdyby tam byl beltar, tak si odhaduju tipnout, že pro ho zabít by byly 4 hráči...

Almi píše:
Byl jsi to ty, kdo ho vyhrotil tím, že se rozhodl ho jednostranně zabít. V tu chvíli jsi vyvolal konflikt v rámci družiny s jinou postavou. Postavou asasinky. Postavy, která je v dané lokaci doma. Nevím, jaký jsi měl nebo máš plán, ale dopadlo to, jak to dopadlo. Jak jsi psal - svobodně sis zvolil nějaké řešení ale za ním je logicky následek.


tak tomuhle fakt nerozumím...

Almi píše:
Měl jsem za to, že na konci hry byla shoda na tom, co se stalo (tj. Mia tě veřejně označila za vraha). Už si nevybavuji, zda tě i vyvlekla ven nebo ne.


nevím kdo se s kým dohodnul...já jsem pouze slyšel jak mia říkala co se chystá udělat příště...nevím jak přesně to chtěla udělat a nevím jak by na onen konkrétní čin reagovali ostatní a NPC...pokud vím tak z místnosti jsme zatím neodešli.

Elegantní řešení by bylo ho strčit do truhly a nebyly by žádné stopy po mrtvole...když se zamyslíš, tak určitě přijdeš i na další řešení...

Navíc: proč by mě ostatní obětovali? aby si koupili čas až někdo objeví mrtvolu? to přece nedává žádný smysl!!!

Almi píše:
Ale v zásadě jsou 2 možnosti - buď zabijí/chytí jen tebe. Nebo zabijí/chytí z nějakého důvodu i ostatní. Je stejně pravděpodobné, že Mia uprchne (přece jen je drow) jako to, že ostatní budou díky tobě dopadeni.


to samé...jak by jim pomohlo mě obětovat? byli tam 4 a já nejmenší z nich jsem zabil mozkomora a oni tomu nedokázali zabránit...takovou pohádku by jim zbaštil kdo? a znovu: proč? protože se mia rozhodla?

Almi píše:
Nalézt hodnověrné vysvětlení pro konání své postavy. Mám za to, že se obecně nedokážeš podívat na svoje postavy z jiného úhlu. Pochopit, že ostatní to třeba vidí jinak.


jednání mojí postavy bylo standardní a logické...zabít hnusku, která spustí poplach, když jí necháme naživu...hodnověrně vysvětlovt by měla mia proč ho nehat naživu...ostatní to viděli stejně jako já...přečti si znovu že jsem psal, že pro zabití byli 3 jediná mia ho chtěla nechat naživu...

možná nehraju tak "diplomaticky" jako ostatní, ale aspoň je neobětuju nepřátelům. Nedokážu si představit jak by to mie mohlo "projít"...tohle už je fakt silný kafe...kdo bude na řadě další? :D :D :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083526849746704 secREMOTE_IP: 18.119.248.159