Dalcor
22.3.2010 21:04
DnD Encounters
18.8.2014 17:24 - Meldin
Dobře :)
18.8.2014 17:50 - Shako
Oni minule nezačali s novým příběhem? To se řešila jen tavérna?

Jinak je mi to jedno. 7 lidí se asi vleze (4x židle, 3x gauč).
18.8.2014 18:36 - Sethi
Tak Sethi bohužel ne :(
18.8.2014 18:52 - Almi
Sethi: to je škoda, zrovna jsem připravil takové hezky veselé vyprávění...

Shako: Nezačali. Řešila se jen taverna, která sice šla vyřešit během hodinky, ale to by v ní nesmělo být tolik lákadel a..chudák "Ash" :)

ALL: Protože tedy nebude Sethi, máte na vybranou ze dvou krátkých příběhů na jedno sezení.

První je svým způsobem docela brutální dungeon crawl, který prověří týmovou spolupráci a ukáže pár nových drsných hnusek.

Druhý je moc hezké a vtipné vyprávění, ideální k vínu a ukázce toho, co všechno 13th age geniálního dovede z hlediska vyprávěcích mechanik a skill encounterů (ale bojovat se tam dá taky, myslím že Shako si přijde na své :).

Uvědomuju si, že minule si spíš vyprávěli, nicméně - nač je nálada? Nemám problém je odehrát kdykoli i v budoucnu.

Na orky se těšte tak jako tak, o ty nepřijdete :)
18.8.2014 20:21 - Smud
Uprimne je mi to jedno, oboji zni skvele :) Zitra budu na 6tou u Shaka.
18.8.2014 20:26 - noir
Mě je to taky fuk, nechť se rozhodne Hostitel...
18.8.2014 22:38 - Shako
Právě jsem dovyprávěl jako GM a tentokrát žádné TPK, tak takže bych spíš zítra bych rozsekal pár hnusek, jak říkává Sethi.

Takže hlasuju pro brutální dungeon crawl.

Pro nově příchozí nebo zapomnětlivé - ještě stále Srbská 3, Dejvice, poblíž Hradčanské.
19.8.2014 06:09 - Beltar
Tak když nepřijde Sethi, tak já taky tentokrát ne.
19.8.2014 09:57 - Smud
^ to je proc jsem rikal ze je nas vzdy spis min, 3 nebo 4 :) Vzdycky nekdo odpadne...
19.8.2014 10:33 - Almi
Smud: No, co se dá dělat...

ALL: Přes víkend jsem trochu ležel v pravidlech. Pár změn, kterých jsem si všiml a které jsme hráli špatně nebo nepřesně:

1) Pokud dojdou léčivé vlny a je třeba se dál léčit, tak léčení přidá jen polovinu toho, co normálně a postava obdrží postih -1 do všech obran a do útoku, dokud si kompletně neodpočineš (long rest). Postih se načítá, pokud je třeba pálit víc a víc recoveries... (str. 169 pravidel vlevo nahoře).

2) Ongoing damage: zde děláme 2 chyby, resp. jsou 2 odlišnosti od 4e:
a) nejdřív dobrá zpráva - hráč dostane pokračující zranění až před koncem svého kola, nicméně dřív, než si na něj hodí (případnou) záchranu.
b) horší zpráva - jednotlivá pokračující zranění i ze stejných zdrojů se od hnusek (na rozdíl od efektů od hráčů, kouzel atp., kde není žádná změna) sčítají. Takže když Vás ifrít majzne ohnivým mečem 2x a má zranění třeba 10 dmg normálně plus 10 ongoing fire, tak máte rázem 20 fire ongoing. Tvůrci píšou, že je hra na to vyvážená.
Jako možnost pro DMa je občas spojit všechny možné záchranné hody do jednoho velkého savu (třeba i těžšího - má poznámka), aby byla zachována plynulost hry a zároveň zachován dramatický efekt.
vše viz str. 173 pravidel vlevo dole

3) Featy - zatím se nás to moc netýká, nicméně nějaké šampionské featy jsou už ve hře, tak vězte: pokud chcete šampionský feat, musíte mít adventure feat před ním, pokud tam je - str. 44 pravidel vlevo nahoře.
Adventure featů lze mít samozřejmě i více - je to i hezky popsáno na str. 43 vpravo dole - adventure featy jsou přístupné pro postavy na 1 až 10 úrovni. Šampionské pak od 5 úrovně a epické od 8 úrovně.

Doporučené pravidlo těžkých zranění:
Pokud někdo během bitvy půjde na 0 a méně životů, utrpí těžké zranění. To se projeví tím, že jeho maximální počet životů do long restu klesne o 2+level hp. Tohle snížení je kumulativní, ale nikdy ne víc, jak 1x za bitvu. Hodnota zkrvavení zůstává beze změny.

- tohle doporučené pravidlo se mi docela líbí; neříkám, že ho budu používat vždy, ale docela často ano.

Btw: k životům hnusek a postav vůbec - často (v diskuzích) kritizované pravidlo, že lze "zranit" hnusku i při missu je vykládáno tak, že životy reprezentují hodnotu, kterou je třeba dosáhnout k její eliminaci. Vůbec to neznamená jen zranění. To je příliš úzký pojem. Třeba škoda utrpěná hnuskou, pokud jí postava mine znamená jen to, že byla byla třeba vyvedena z koncentrace, rovnováhy. Sice jen maličko, ale i to se počítá.

Dočasné životy jsou také prakticky stejné jako ve 4e, jen jsou popisovány jako kouzlem dodaná odvaha, přítomnost ochranných duchů a cokoli dalšího, co si hráč vymyslí. Nesčítají se. A po bitvě nebo při hodu na iniciativu padnou na 0 (všimněte si, že pokud si někdo nakouzlí temporary hp před bitvou a pak se hodí iniciativa, tak o ně přijde).
19.8.2014 12:02 - Vojtěch
Ohledně hp je to asi problém toho nebulózního definování hp jako takových, co se táhne napříč edicemi. Osobně si to vykládám tak, že miss damage zahrnuje únavu z boje, kdy jde potvoru prostě utahat, i když uskakuje jako zběsilá, případně, že jí štěstí prostě dojde a poslední ráně pak už neuhne.
19.8.2014 13:53 - Almi
Vojtěch: Naprostý souhlas. Přesně takhle si to představuju. Jinak, díky Ti za to, žes mne přitáhl loni tou ukázkovou hrou k téhle super záležitosti :)

Nevíš, zda/kdy se dostane do Čech ofiko Bestiář či 13 True Ways?
19.8.2014 13:55 - Vojtěch
To je asi otázka na Sparkle spíš. Já už bestiář mám a cesty už asi někde cestují, protože jsem to nakopával...

EDIT: Jinak nemáš zač, bylo mi potěšením. Pokud by byl zájem, tak bych chtěl zkusit nějaké dobrodružství od Paiza konvertovat, takže jste zváni...
19.8.2014 14:17 - Shako
Haha, postavil jsem zase něco nového na večer... sice tam nebude Beltar a Sethi resp. Thungil a Mia, aby to mělo tu správnou štávu... což je velká škoda. Ale tak aspoň jsem navázal na Meldinovu postavu a dal jsem tam negativní vztah k Arcimágovi. :)

Už se těším.
19.8.2014 17:32 - Meldin
Shako: Bůh me chraň! :D

All: budu mít asi tak 15 minut zpoždění.
20.8.2014 10:35 - Almi
Díky za včerejšek, snad se líbilo těm co přišli. A ti co nepřišli, mohou jen litovat :)

Gratuluji k 5. levelu a Smudovi k prvnímu artefaktu ve hře :)
20.8.2014 10:46 - noir
Jup, bylo to samozřejmě super. A spříchodem 5. levlu a firebalu v Meldinově rukách to bude ještě zajímavější :)
20.8.2014 11:22 - Shako
Jojo, včera to bylo super... starý dobrý Rengo zase dal hned 80 dmg do Smudovi postavy v prvním kole prvního souboje. :) :-D
20.8.2014 13:18 - Meldin
Bylo to fajn. Příště tedy ve čtvrtek?
21.8.2014 09:47 - Almi
S příštím týdnem ve čtvrtek u Meldina nemám problém...

Smud: Jojo, Rengovo hody natural 1 a hned následovaná natural 20 byla úžasná :)

noir: Jsem na ten 5 level docela zvědav, tož vítajtě, šampióni :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.06338906288147 secREMOTE_IP: 3.145.66.241