York píše: Tenký klient - záleží na skillu hráče, postava sama má "dovednosti" typicky jen na boj a kouzla. Hádanky řeší hráč, NPCčka ukecává hráč.
Tlustý klient - na všechno jsou skilly postavy. Hádanka se řeší hodem kostkou a přičtením skillu/atributu*.
hm, já jsem vždycky měla za to, že tohle si určuje každý GM u svojí skupinky? Že to není obecná vlastnost pravidel hry, ale že konkrétní GM se rozhodne, že bude dlabat na IQ a charismu co máš na charsheetě a stejně si všecky ty puzzle a vyjednávání musíš odehrát?
Sparkle píše: hm, já jsem vždycky měla za to, že tohle si určuje každý GM u svojí skupinky? Že to není obecná vlastnost pravidel hry, ale že konkrétní GM se rozhodne, že bude dlabat na IQ a charismu co máš na charsheetě a stejně si všecky ty puzzle a vyjednávání musíš odehrát?
No... V DnD 1e žádný skilly nebyly, takže nebylo na co házet a odehrávat se to prostě muselo. V middslechoolu (TM) na to sice Gm dlabat může, ale není to pak úplně ta hra, jak je napsaná.
A ono teda navíc v middleschoolu (TM) tak docela neplatí, že hráči nic sami neřeší. Problem-solving je tam naopak typicky dost silným prvkem, jen se obvykle neřeší na úrovni ukecávaní konkrétních týpků a luštění konkrétních hádanek, ale o úroveň výš.
York píše: V DnD 1e žádný skilly nebyly, takže nebylo na co házet
Dalo se házet na vlastnosti. Při vyjednávání třeba na Charisma. Zloděj měl navíc zvl. schopnost pro vyjednávání, kde si taky házel. U hádanek se zase dalo házet na Inteligenci nebo Moudrost.
Že se to v old-schoolu často odehrávalo dle inteligence a výřečnosti hráčů je spíš o tom, že to tak tehdy hráče bavilo víc a pravidla nebyla tak formalizovaná jako dnes. Dnes má D&D desítky až stovky doplňkových modulů, tehdy si mnoho skupin vystačilo se základními pravidly a i sám Gygax říkal: "Použijte z pravidel cokoliv chcete a cokoliv zahoďte a nepoužívejte." Pravidla se hodně spoléhala na DM jako arbitra, mnohem víc než dnes.
hm, já jsem vždycky měla za to, že tohle si určuje každý GM u svojí skupinky? Že to není obecná vlastnost pravidel hry, ale že konkrétní GM se rozhodne, že bude dlabat na IQ a charismu co máš na charsheetě a stejně si všecky ty puzzle a vyjednávání musíš odehrát?
Je to obecna vlastnost hry, ale je to jedna z nejcasteji ignorovanych casti pravidel GMy. Pak to tu hru samozrejme rozbiji.
Mě se na tom hlavně líbí jak si někdo na RPGF vždycky začne mastit ego nějakými vlastními teoriemi a pojmy a až na pár světlých vyjímek to všichni jako správní kultisti naprosto nekriticky přeberou.
QuentinW píše: Počítám, že s thin clientem krom pár hipsterů nikdy nikdo nehrál :)
Oni už ke stejnému závěru došli i někteří lidé v jedné diskuzi na Storygames, takže očekávám že tak za cca 5 let na to někdo přijde i u nás :)
Píše: Mě se na tom hlavně líbí jak si někdo na RPGF vždycky začne mastit ego nějakými vlastními teoriemi a pojmy a až na pár světlých vyjímek to všichni jako správní kultisti naprosto nekriticky přeberou.
Tak když se s nima chceš nějak domluvit, tak ti nic nezbyde :D
Není, je to původní systém. Dungeon Crawl Classics původně vycházelo jako seriál dungeonů pro DnD 4e, ale pak udělali vlastní systém a to je to, co budete hrát.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<