sirien
14.1.2022 00:09
JaD tvorba: Bestiář
Google Drive

Typy bestiářů:
M = Mytologie - pokud možno věrné zpracování mytologických předloh do JaD bestiářů. "Pokud chci svět stylizovaný do X, tohle je můj základ".
P = Prostředí - Bestiáře pro konkrétní prostředí a jeho prokreslení. "Pokud chci hrát v Y, tohle je můj základ".
T = Téma - Bestiáře věnované nějakému žánrovému nebo příběhovému tématu. "Pokud chci hrát Z typ příběhu, tohle je můj základ".


Každý Bestiář by měl mít mezi 15-25 listy, tzn. 30-50 stránek v sazbě, ideálně tak něco mezi 15 a 25 individuálními potvorami (počítejte s nějakými těmi obrázky atp.)

Bestiář by měl obsahovat paletu CRek - od minionů přes střední monstra po dva nebo tři "bossy". Měl by obsahovat inspirativní střípky pro tvorbu světa (prostředí, ekologii...), vlastní popis monster z "jejich" úhlu pohledu (Volo style... ukazovat jejich perspektivu na svět) a možné zajímavé zápletky. Ideálně by se měly mixovat combat a non-combat encountery a užití monster.

Bestiáře na dané téma mohou mít více dílů - všechny ale musí mít stejnou osnovu obsahu. Jednotlivé bestiáře nemusí být kompatibilní! Pokud někdo zpracuje dryády v keltském stylu pro keltský bestiář a někdo jiný je zpracuje jinak pro slovanský, je to naprosto ok.




  • Městský bestiář
    • různé “levely” stráží. Různé formy pořádku (centralizovaný, gildovní, boháči…)
    • různí zločinci - kapsáři, zloději, vrazi, vyděrači/výpalníci, gangy…
    • obchodníci, zástupci gild - generátor osobností a přístupů
    • “Jack rozparovač” - běs. Popř. jiné urbanlegends - alchymista, krysodlaci…
  • Dungeon-crawl bestiář
    • Různí obří červi a jiné podzemní hnusky, masožravé houby...
    • Koboldi popř. jiní obyvatelé jeskyní
    • “Živý kámen” - útočící jeskyně…
  • Nepřátelské rasy
  • Námořnický
    • Různé mořské panny
    • Kraken
  • Slovanský bestiář (spojit s “lesním” bestiářem?)
    • Vlkodlaci jako bytosti - vlkodlaci jako alter-rasový rod (požehnání…)
    • Různé rusalky atp.
  • “Klasický” - Řecko-římský (+Egypt?)
  • Severský - ledoví obři atp.
  • Drakonomikon
    • Více dílů? Každý by měl pár různých kousků v jedné stylizaci prostředí (poušť, led, lesy…) nebo mytologie (čína, mezoamerika…)
    • Draci
    • Wyverny
    • Humanoidi (drakoniáni, půl-draci, degradovaní dragonborni, drako-koboldi…)
  • Nemrtví
  • Horor
  • ?? Vzušní (gryfové, pegasové, obří orli, supi… poletuchy… a podobná havěť)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #1
22.1.2022 00:15 - sirien
Ve složce Bestiáře (viz záhlaví) najdete složky jednotlivých Bestiářů.

Typové dělení viz záhlaví.

Mytologické bestiáře s chutí přenechám někomu, kdo má k dané mytologii vztah (já mám mytologie rád, ale nejsem hardcore fan žádné konkrétní...)

U Bestiářů Prostředí a Témat se klidně rád zapojím víc.


Obecně teď bych rád zpracoval cca tři na úvod (už jsem začal pracovat na městském, pak si vezmu ještě nějaké prostředí a téma - nebo dvě témata...) než se pustíme ve velkém do všeho okolo, ale pokud už teď víte, že vás něco zajímá, tak si tam klidně začněte tvořit - jen počítejte s tím, že půjde o drafty které se budou ještě přepracovávat (v tom jsme na tom stejně, hned co dodělám ty tři tak počítám s tím, že mi to porůznu rozcupujete - jen mi přijde konstruktivnější udělat základ a pak ho společně brousit, než abysme rozjeli série tříměsíčních diskusí o tom jak má vlastně všechno vypadat ze zelené louky)


V záhalví jsou nějaké myšlenky co mě napadly.
Autorská citace #2
22.1.2022 00:24 - sirien
add: nicméně, aby bylo jasno, pokud se někdo cítí na to že to zvládne beze mě (Elfaxiku...? :D ) tak vesele do toho - vemte si složku a nastřelte vlastní předtavu toho jak by věci měly vypadat. Dál pak můžeme navázat vzájemným porovnáním :)

Jen pokud do toho pudete tak to zkuste pojmout poctivě - porovnávat dva nástřely Bestiářů proti sobě a pak je zbrousit podle toho nejlepšího co nás v obou napadlo je fajn. Porovnávat komplet draft s náhodnými úryvky nástřelů by už fajn spíš nebylo.

...já to jakože táhnu na sebe, protože mám trochu dojem že tu všichni čekají na ten kick ode mě, ale pokud někdo začne kickovat a táhnout to sám, tak za mě jedině dobrý :)
Autorská citace #3
22.1.2022 10:21 - Pan Bača
Případné náměty/nápady na tvory psát přímo do těch dokumentů, nebo sem? Třeba nějaké najády, medúsa, gorgony nebo trihlavy pes (kerberos) do těch Řecko-římských apod.
Autorská citace #4
22.1.2022 10:23 - Pan Bača
Projdu doma Mertlíka a sepíšu možnosti, co všechno by se dalo použít. Ale je možné, že se to bude krýt i s Bestiářem v knize.. nevadí?
Autorská citace #5
22.1.2022 10:26 - Naoki
myslím že nápad je právě takový že to je chtěný - aby se dalo ukázat že medusa pojata čistě podle Ř-Ř mytologie je jiná než podle DnD
Autorská citace #6
22.1.2022 12:56 - sirien
Jak píše Naoki, určitě nevadí. Dávej to rovnou na drive.
Autorská citace #7
22.1.2022 13:26 - Pan Bača
Ok, zatím jsem tam naházel seznam, co jsem si vzpomněl z hlavy, ať to je po ruce.
Autorská citace #8
22.1.2022 20:59 - Log 1=0
sirien píše:
pokud možno věrné zpracování mytologických předloh

Smí se zmiňovat obří penisy?
Autorská citace #9
22.1.2022 22:15 - sirien
Log: ...zkus to, uvidíme, co nám u Skavena projde :D

(...jakože beru že tam je stylizační point... zkus to popsat nějak decentně.)
Autorská citace #10
22.1.2022 23:50 - Log 1=0
Tak nastřeleny čtyři asi nejslavnější helénské skupiny.

Blbé je, že spousta těch řeckých potvor je unikátních a vystupují v mýtech typu "velký hrdiny XYZ ji našel a zabil."
Autorská citace #11
23.1.2022 07:56 - Pan Bača
Log: Přesně to mi přišlo na mysl taky. Tohle by mohl být Bestiář pro epické úrovně:-)
Autorská citace #12
23.1.2022 08:44 - sirien
Log: to je obecný rys mytologických potvor a něco co patří ke stylizaci. Ostatně je to zmíněné i v JaD návodu k žánru.

Osobně bych to tam prostě natvrdo popsal plus bych přidal nějaké odpozorované rysy/pravidla/styl podle kterých daná mytologie svoje potvory tvoří. Bestiář klidně může být mix původních potvor (zachraň si vlastní Ariadnu!) a nových vytvořených na ukázku podle této logiky.
Autorská citace #13
23.1.2022 09:17 - pilchowski
Log 1=0 píše:
Blbé je, že spousta těch řeckých potvor je unikátních a vystupují v mýtech typu "velký hrdiny XYZ ji našel a zabil."

Na druhou stranu ji ten hrdina zabil poté, co desetiletí plundrovala široké okolí.

Jinak supr, taky zkusím přispět, vzhledem ke své odbornosti, k těm slovanským starožitnostem.
Autorská citace #14
23.1.2022 09:26 - Pan Bača
Pilchowski: zrovna jsem na tebe myslel. Napsal jsem do slovanského Bestiáře seznam, který by se dal dále zpracovávat - podle wiki, ale o většině jsem už slyšel;-)
Autorská citace #15
23.1.2022 14:50 - Pan Bača
Ovšem výzva pro pravidla a hlavně pro ilustrátora by byli storucí padesátihlaví obři
Autorská citace #16
23.1.2022 21:22 - Log 1=0
Pan Bača píše:
Ovšem výzva pro pravidla a hlavně pro ilustrátora by byli storucí padesátihlaví obři

Jak sis asi už všiml, výzva přijata, a za pravidla snad i pokořena.
Autorská citace #17
23.1.2022 21:49 - Pan Bača
Log: Všiml... a smekám :-) Tak teď se ještě těším na ten obrázek.
Autorská citace #18
24.1.2022 11:23 - Ugy
Jaká je představa rozsahu textu k jednotlivejm monstrům? Jako jestli je nějakej minimální a maximální rozsah se kterým se počíta?
Autorská citace #19
24.1.2022 13:10 - Ugy
Zkusil jsem nahodit jedno monstrum do slovanského bestiáře, tak až budete mít někdo čas a chuť tak na to mrkněte. Jakejkoliv feedback vítán.
Autorská citace #20
24.1.2022 13:21 - Pan Bača
Ugy: dopiš tam případně i odkud to je, možná se to nevyužije, ale mě by to zajímalo :-)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087293863296509 secREMOTE_IP: 18.223.114.142