sirien
14.1.2022 00:09
JaD tvorba: Bestiář
Google Drive

Typy bestiářů:
M = Mytologie - pokud možno věrné zpracování mytologických předloh do JaD bestiářů. "Pokud chci svět stylizovaný do X, tohle je můj základ".
P = Prostředí - Bestiáře pro konkrétní prostředí a jeho prokreslení. "Pokud chci hrát v Y, tohle je můj základ".
T = Téma - Bestiáře věnované nějakému žánrovému nebo příběhovému tématu. "Pokud chci hrát Z typ příběhu, tohle je můj základ".


Každý Bestiář by měl mít mezi 15-25 listy, tzn. 30-50 stránek v sazbě, ideálně tak něco mezi 15 a 25 individuálními potvorami (počítejte s nějakými těmi obrázky atp.)

Bestiář by měl obsahovat paletu CRek - od minionů přes střední monstra po dva nebo tři "bossy". Měl by obsahovat inspirativní střípky pro tvorbu světa (prostředí, ekologii...), vlastní popis monster z "jejich" úhlu pohledu (Volo style... ukazovat jejich perspektivu na svět) a možné zajímavé zápletky. Ideálně by se měly mixovat combat a non-combat encountery a užití monster.

Bestiáře na dané téma mohou mít více dílů - všechny ale musí mít stejnou osnovu obsahu. Jednotlivé bestiáře nemusí být kompatibilní! Pokud někdo zpracuje dryády v keltském stylu pro keltský bestiář a někdo jiný je zpracuje jinak pro slovanský, je to naprosto ok.




  • Městský bestiář
    • různé “levely” stráží. Různé formy pořádku (centralizovaný, gildovní, boháči…)
    • různí zločinci - kapsáři, zloději, vrazi, vyděrači/výpalníci, gangy…
    • obchodníci, zástupci gild - generátor osobností a přístupů
    • “Jack rozparovač” - běs. Popř. jiné urbanlegends - alchymista, krysodlaci…
  • Dungeon-crawl bestiář
    • Různí obří červi a jiné podzemní hnusky, masožravé houby...
    • Koboldi popř. jiní obyvatelé jeskyní
    • “Živý kámen” - útočící jeskyně…
  • Nepřátelské rasy
  • Námořnický
    • Různé mořské panny
    • Kraken
  • Slovanský bestiář (spojit s “lesním” bestiářem?)
    • Vlkodlaci jako bytosti - vlkodlaci jako alter-rasový rod (požehnání…)
    • Různé rusalky atp.
  • “Klasický” - Řecko-římský (+Egypt?)
  • Severský - ledoví obři atp.
  • Drakonomikon
    • Více dílů? Každý by měl pár různých kousků v jedné stylizaci prostředí (poušť, led, lesy…) nebo mytologie (čína, mezoamerika…)
    • Draci
    • Wyverny
    • Humanoidi (drakoniáni, půl-draci, degradovaní dragonborni, drako-koboldi…)
  • Nemrtví
  • Horor
  • ?? Vzušní (gryfové, pegasové, obří orli, supi… poletuchy… a podobná havěť)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #21
24.1.2022 13:40 - Ugy
Ok doplněno. Všeobecně s těma slovanskejma monstrama bude možná trochu problém v tom, že jeden název či jeho varianta používala pro mnohkdy lehce odlišný monstra. Nehledě na to že časem se ty názvy přenesly do jinejch kultur kde začali symbolizovat úplně něco jinýho.

Plus co jsem tak procházel ty echt slovanský věci tak je to všechno varianta všelijakejch důch a víl všemožnejch biómu (vesměs lesů, luk a vod) a všelijakejch ochranejch patronů a pak věcí spojenejch s osudem (sudičky a spol). Mě se to třeba neskutečně líbí. Ale myslím si, že pokud se budeme držet vyloženě tradičních slovanskejch monster/bytostí tak to narazí na trošku pokřivenou současnou představu vytvořenou primárně PC zaklínačem. Ale to je hodně osobní dojem, kterej může být namíle od pravdy.
Autorská citace #22
24.1.2022 13:46 - Aegnor
Co takhle čistě Magický bestiář? (Mágové, elementálové, džinové, víly ...; možná démoni a andělé ...)
Autorská citace #23
24.1.2022 13:59 - Pan Bača
Otázka je, jak moc zabrousit do literatury... třeba využít Červeňákova Černokněžníka? Tam je těch potvor dost, ale nakolik mají slovanský základ, to je dotaz na nějakého odborníka.
Autorská citace #24
24.1.2022 14:17 - sirien
Aegnor: Může být. I když je otázka jestli by si to neříkalo spíš o elementárlní? I když ve skutečnosti "summoning" bestiář by asi taky dával smysl.
Autorská citace #25
24.1.2022 14:20 - Aegnor
Já si nejsem jistej, jestli je v elementárním dostatečná hloubka.
Autorská citace #26
24.1.2022 14:33 - sirien
Si jí tam musíš kreativně vytvořit :)

Čtyři elementy, u každého můžeš mít tak 4-5 elementálů různého vzezření a chování (od čistě živlového sloupu ohně po zhmotného salamandra v podobě žhnoucí ještěrky, od nějakýho jiskřícího skřítka po lesní požár žijící v kráteru sopky...), pak k tomu přihodíš nějaké ty génie, pocestě můžeš rozvést mefity... IMO by to nějakejch těch dvacet třicet stránek dalo snadno.
Autorská citace #27
24.1.2022 22:24 - Tarfill
Dostal jsem nápad na tohle:
Mrazivý škrtič

Kam bych měl tohle zařadit? Severský bestiář?

Byl by nějaký feedback?
Autorská citace #28
24.1.2022 22:49 - Log 1=0
Myslím, že nemůžeme používat termín Yuan-ti. Použil bych všude Hadí lid, i s tím velkým H.
A ztratil 3-4 slova, co jsou zač.
Místo bonusu na nenápadnost bych mu dal Výhodu.
Nejsem si jist, jestli je skutečně nebezpečnost 3, ale možná jo.
To sražení bych dal ZH na Odolnost nebo Sílu. Obratnost jde taky, ale přijde mi méně intuitivní.
Autorská citace #29
25.1.2022 13:55 - Tarfill
Hmmm, jestli licence nedovoluje použití termínu Yuan-ti, tak to samozřejmě změním.
Jinak to sražení je schválně na Obr, počítám totiž, že pokud se s hadem družina setká, bude to nejspíše na nějakém místě, kde bude zároveň i relativně kluzko díky sněhu či ledu, takže obratnost mi ladí víc, než prostá síla...
Autorská citace #30
25.1.2022 15:31 - Chyba
Tarfill: Ty akce mají být jako vícenásobný útok, nebo samostatně (ať vím, jsetli říct, že se mi to zdá moc, nebo málo)
Místo zvíře bych dal obluda (to bývají tvorové pozměnění magií)
Autorská citace #31
25.1.2022 17:02 - Tarfill
Žádný vícenásobný útok nebyl zamýšlen, ale dal by se teoreticky umožnit. Jinak bych to nechal jenom buď a nebo...
Autorská citace #32
25.1.2022 18:11 - Chyba
V případě buď/nebo bych se nebál ty k6 předělat na k8, takto mi to připadá jako spíš dolní okraj Nebezpečnosti 3.
Autorská citace #33
25.1.2022 18:23 - Tarfill
Nebo naopak ponechat a změnit nebezpečnost na 2... na trojce se nelpí... :)
Autorská citace #34
25.1.2022 22:04 - Pan Bača
Tarfill: nebylo by od věci nechat v tom souboru komentáře.
Autorská citace #35
25.1.2022 22:09 - Tarfill
Já ale žádný nemazal...
Autorská citace #36
25.1.2022 22:16 - Pan Bača
Tarfill: ehm... myslel jsem povolit.
Autorská citace #37
26.1.2022 10:37 - Ugy
Tak jsem do slovanského bestiáře dopsal bludičku. Tak na to někdo kdyžtak mrkněte jestli má smysl tímhle směrem vůbec pokračovat nebo jestli se toho chce zhostit někdo jinak.

Jo btw někdo očividně zvedl hozenou rukavici na ilustraci toho mnohohlavého a mnohorukého obra https://www.deviantart.com/ashgreenx/art/The-Hecatoncheires-905023045
Autorská citace #38
26.1.2022 19:29 - Ugy
Sorry za doublepost. Udělal jsem bludičce a mavce nástřel statbloků. Tak bych poprosil někoho s lepším citem pro design těhle věcí aby na ně mrknul.
Autorská citace #39
26.1.2022 20:44 - Log 1=0
K Bludičce možná otázka k obecné filozofii - Bludičku v JaD máme (ppřeklad Will-o-Wisp), což je irelevantní z hlediska fluffu, ale je dobré mít mechanicky naprosto odlišné (neříkám upravené, říkám naprosto odlišné) potvory se stejným názvem?
A blbé je, že ta původní will-o-wisp vychází z Amerického folklóru, a absolutně by na ten slovanský (nebo spíše evropský, Britská will-o-wisp je skoro stejná) fluff neseděla.
Autorská citace #40
26.1.2022 20:52 - Ugy
Tak u většiny těch potvor (minimálně slovanskejch) existuje asi miliarda různejch názvů takže můžeme sáhnout po jiným "více slovanským" aby se to netlouklo s tou Bludičkou již v pravidlech. Otázka je pak jak to moc bude neintuitvní, že pod názvem např "světlíčka" je ve skutečnosti bludička a ještě vypadá jako hnusný batole s hořícím koštětem.

Plus na tenhle problém budeme asi narážet častěji např u vlkodlaků a upírů. Jako můžeme to všechno odlišit nazvoslovím, který bude více odpovídat danýmu folklóru tady např slovanskýmu, ale opět problém s neintuitivností.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074187040328979 secREMOTE_IP: 3.141.199.243