sirien
14.1.2022 00:09
JaD tvorba: Bestiář
Google Drive

Typy bestiářů:
M = Mytologie - pokud možno věrné zpracování mytologických předloh do JaD bestiářů. "Pokud chci svět stylizovaný do X, tohle je můj základ".
P = Prostředí - Bestiáře pro konkrétní prostředí a jeho prokreslení. "Pokud chci hrát v Y, tohle je můj základ".
T = Téma - Bestiáře věnované nějakému žánrovému nebo příběhovému tématu. "Pokud chci hrát Z typ příběhu, tohle je můj základ".


Každý Bestiář by měl mít mezi 15-25 listy, tzn. 30-50 stránek v sazbě, ideálně tak něco mezi 15 a 25 individuálními potvorami (počítejte s nějakými těmi obrázky atp.)

Bestiář by měl obsahovat paletu CRek - od minionů přes střední monstra po dva nebo tři "bossy". Měl by obsahovat inspirativní střípky pro tvorbu světa (prostředí, ekologii...), vlastní popis monster z "jejich" úhlu pohledu (Volo style... ukazovat jejich perspektivu na svět) a možné zajímavé zápletky. Ideálně by se měly mixovat combat a non-combat encountery a užití monster.

Bestiáře na dané téma mohou mít více dílů - všechny ale musí mít stejnou osnovu obsahu. Jednotlivé bestiáře nemusí být kompatibilní! Pokud někdo zpracuje dryády v keltském stylu pro keltský bestiář a někdo jiný je zpracuje jinak pro slovanský, je to naprosto ok.




  • Městský bestiář
    • různé “levely” stráží. Různé formy pořádku (centralizovaný, gildovní, boháči…)
    • různí zločinci - kapsáři, zloději, vrazi, vyděrači/výpalníci, gangy…
    • obchodníci, zástupci gild - generátor osobností a přístupů
    • “Jack rozparovač” - běs. Popř. jiné urbanlegends - alchymista, krysodlaci…
  • Dungeon-crawl bestiář
    • Různí obří červi a jiné podzemní hnusky, masožravé houby...
    • Koboldi popř. jiní obyvatelé jeskyní
    • “Živý kámen” - útočící jeskyně…
  • Nepřátelské rasy
  • Námořnický
    • Různé mořské panny
    • Kraken
  • Slovanský bestiář (spojit s “lesním” bestiářem?)
    • Vlkodlaci jako bytosti - vlkodlaci jako alter-rasový rod (požehnání…)
    • Různé rusalky atp.
  • “Klasický” - Řecko-římský (+Egypt?)
  • Severský - ledoví obři atp.
  • Drakonomikon
    • Více dílů? Každý by měl pár různých kousků v jedné stylizaci prostředí (poušť, led, lesy…) nebo mytologie (čína, mezoamerika…)
    • Draci
    • Wyverny
    • Humanoidi (drakoniáni, půl-draci, degradovaní dragonborni, drako-koboldi…)
  • Nemrtví
  • Horor
  • ?? Vzušní (gryfové, pegasové, obří orli, supi… poletuchy… a podobná havěť)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #1
22.1.2022 00:15 - sirien
Ve složce Bestiáře (viz záhlaví) najdete složky jednotlivých Bestiářů.

Typové dělení viz záhlaví.

Mytologické bestiáře s chutí přenechám někomu, kdo má k dané mytologii vztah (já mám mytologie rád, ale nejsem hardcore fan žádné konkrétní...)

U Bestiářů Prostředí a Témat se klidně rád zapojím víc.


Obecně teď bych rád zpracoval cca tři na úvod (už jsem začal pracovat na městském, pak si vezmu ještě nějaké prostředí a téma - nebo dvě témata...) než se pustíme ve velkém do všeho okolo, ale pokud už teď víte, že vás něco zajímá, tak si tam klidně začněte tvořit - jen počítejte s tím, že půjde o drafty které se budou ještě přepracovávat (v tom jsme na tom stejně, hned co dodělám ty tři tak počítám s tím, že mi to porůznu rozcupujete - jen mi přijde konstruktivnější udělat základ a pak ho společně brousit, než abysme rozjeli série tříměsíčních diskusí o tom jak má vlastně všechno vypadat ze zelené louky)


V záhalví jsou nějaké myšlenky co mě napadly.
Autorská citace #2
22.1.2022 00:24 - sirien
add: nicméně, aby bylo jasno, pokud se někdo cítí na to že to zvládne beze mě (Elfaxiku...? :D ) tak vesele do toho - vemte si složku a nastřelte vlastní předtavu toho jak by věci měly vypadat. Dál pak můžeme navázat vzájemným porovnáním :)

Jen pokud do toho pudete tak to zkuste pojmout poctivě - porovnávat dva nástřely Bestiářů proti sobě a pak je zbrousit podle toho nejlepšího co nás v obou napadlo je fajn. Porovnávat komplet draft s náhodnými úryvky nástřelů by už fajn spíš nebylo.

...já to jakože táhnu na sebe, protože mám trochu dojem že tu všichni čekají na ten kick ode mě, ale pokud někdo začne kickovat a táhnout to sám, tak za mě jedině dobrý :)
Autorská citace #3
22.1.2022 10:21 - Pan Bača
Případné náměty/nápady na tvory psát přímo do těch dokumentů, nebo sem? Třeba nějaké najády, medúsa, gorgony nebo trihlavy pes (kerberos) do těch Řecko-římských apod.
Autorská citace #4
22.1.2022 10:23 - Pan Bača
Projdu doma Mertlíka a sepíšu možnosti, co všechno by se dalo použít. Ale je možné, že se to bude krýt i s Bestiářem v knize.. nevadí?
Autorská citace #5
22.1.2022 10:26 - Naoki
myslím že nápad je právě takový že to je chtěný - aby se dalo ukázat že medusa pojata čistě podle Ř-Ř mytologie je jiná než podle DnD
Autorská citace #6
22.1.2022 12:56 - sirien
Jak píše Naoki, určitě nevadí. Dávej to rovnou na drive.
Autorská citace #7
22.1.2022 13:26 - Pan Bača
Ok, zatím jsem tam naházel seznam, co jsem si vzpomněl z hlavy, ať to je po ruce.
Autorská citace #8
22.1.2022 20:59 - Log 1=0
sirien píše:
pokud možno věrné zpracování mytologických předloh

Smí se zmiňovat obří penisy?
Autorská citace #9
22.1.2022 22:15 - sirien
Log: ...zkus to, uvidíme, co nám u Skavena projde :D

(...jakože beru že tam je stylizační point... zkus to popsat nějak decentně.)
Autorská citace #10
22.1.2022 23:50 - Log 1=0
Tak nastřeleny čtyři asi nejslavnější helénské skupiny.

Blbé je, že spousta těch řeckých potvor je unikátních a vystupují v mýtech typu "velký hrdiny XYZ ji našel a zabil."
Autorská citace #11
23.1.2022 07:56 - Pan Bača
Log: Přesně to mi přišlo na mysl taky. Tohle by mohl být Bestiář pro epické úrovně:-)
Autorská citace #12
23.1.2022 08:44 - sirien
Log: to je obecný rys mytologických potvor a něco co patří ke stylizaci. Ostatně je to zmíněné i v JaD návodu k žánru.

Osobně bych to tam prostě natvrdo popsal plus bych přidal nějaké odpozorované rysy/pravidla/styl podle kterých daná mytologie svoje potvory tvoří. Bestiář klidně může být mix původních potvor (zachraň si vlastní Ariadnu!) a nových vytvořených na ukázku podle této logiky.
Autorská citace #13
23.1.2022 09:17 - pilchowski
Log 1=0 píše:
Blbé je, že spousta těch řeckých potvor je unikátních a vystupují v mýtech typu "velký hrdiny XYZ ji našel a zabil."

Na druhou stranu ji ten hrdina zabil poté, co desetiletí plundrovala široké okolí.

Jinak supr, taky zkusím přispět, vzhledem ke své odbornosti, k těm slovanským starožitnostem.
Autorská citace #14
23.1.2022 09:26 - Pan Bača
Pilchowski: zrovna jsem na tebe myslel. Napsal jsem do slovanského Bestiáře seznam, který by se dal dále zpracovávat - podle wiki, ale o většině jsem už slyšel;-)
Autorská citace #15
23.1.2022 14:50 - Pan Bača
Ovšem výzva pro pravidla a hlavně pro ilustrátora by byli storucí padesátihlaví obři
Autorská citace #16
23.1.2022 21:22 - Log 1=0
Pan Bača píše:
Ovšem výzva pro pravidla a hlavně pro ilustrátora by byli storucí padesátihlaví obři

Jak sis asi už všiml, výzva přijata, a za pravidla snad i pokořena.
Autorská citace #17
23.1.2022 21:49 - Pan Bača
Log: Všiml... a smekám :-) Tak teď se ještě těším na ten obrázek.
Autorská citace #18
24.1.2022 11:23 - Ugy
Jaká je představa rozsahu textu k jednotlivejm monstrům? Jako jestli je nějakej minimální a maximální rozsah se kterým se počíta?
Autorská citace #19
24.1.2022 13:10 - Ugy
Zkusil jsem nahodit jedno monstrum do slovanského bestiáře, tak až budete mít někdo čas a chuť tak na to mrkněte. Jakejkoliv feedback vítán.
Autorská citace #20
24.1.2022 13:21 - Pan Bača
Ugy: dopiš tam případně i odkud to je, možná se to nevyužije, ale mě by to zajímalo :-)
Autorská citace #21
24.1.2022 13:40 - Ugy
Ok doplněno. Všeobecně s těma slovanskejma monstrama bude možná trochu problém v tom, že jeden název či jeho varianta používala pro mnohkdy lehce odlišný monstra. Nehledě na to že časem se ty názvy přenesly do jinejch kultur kde začali symbolizovat úplně něco jinýho.

Plus co jsem tak procházel ty echt slovanský věci tak je to všechno varianta všelijakejch důch a víl všemožnejch biómu (vesměs lesů, luk a vod) a všelijakejch ochranejch patronů a pak věcí spojenejch s osudem (sudičky a spol). Mě se to třeba neskutečně líbí. Ale myslím si, že pokud se budeme držet vyloženě tradičních slovanskejch monster/bytostí tak to narazí na trošku pokřivenou současnou představu vytvořenou primárně PC zaklínačem. Ale to je hodně osobní dojem, kterej může být namíle od pravdy.
Autorská citace #22
24.1.2022 13:46 - Aegnor
Co takhle čistě Magický bestiář? (Mágové, elementálové, džinové, víly ...; možná démoni a andělé ...)
Autorská citace #23
24.1.2022 13:59 - Pan Bača
Otázka je, jak moc zabrousit do literatury... třeba využít Červeňákova Černokněžníka? Tam je těch potvor dost, ale nakolik mají slovanský základ, to je dotaz na nějakého odborníka.
Autorská citace #24
24.1.2022 14:17 - sirien
Aegnor: Může být. I když je otázka jestli by si to neříkalo spíš o elementárlní? I když ve skutečnosti "summoning" bestiář by asi taky dával smysl.
Autorská citace #25
24.1.2022 14:20 - Aegnor
Já si nejsem jistej, jestli je v elementárním dostatečná hloubka.
Autorská citace #26
24.1.2022 14:33 - sirien
Si jí tam musíš kreativně vytvořit :)

Čtyři elementy, u každého můžeš mít tak 4-5 elementálů různého vzezření a chování (od čistě živlového sloupu ohně po zhmotného salamandra v podobě žhnoucí ještěrky, od nějakýho jiskřícího skřítka po lesní požár žijící v kráteru sopky...), pak k tomu přihodíš nějaké ty génie, pocestě můžeš rozvést mefity... IMO by to nějakejch těch dvacet třicet stránek dalo snadno.
Autorská citace #27
24.1.2022 22:24 - Tarfill
Dostal jsem nápad na tohle:
Mrazivý škrtič

Kam bych měl tohle zařadit? Severský bestiář?

Byl by nějaký feedback?
Autorská citace #28
24.1.2022 22:49 - Log 1=0
Myslím, že nemůžeme používat termín Yuan-ti. Použil bych všude Hadí lid, i s tím velkým H.
A ztratil 3-4 slova, co jsou zač.
Místo bonusu na nenápadnost bych mu dal Výhodu.
Nejsem si jist, jestli je skutečně nebezpečnost 3, ale možná jo.
To sražení bych dal ZH na Odolnost nebo Sílu. Obratnost jde taky, ale přijde mi méně intuitivní.
Autorská citace #29
25.1.2022 13:55 - Tarfill
Hmmm, jestli licence nedovoluje použití termínu Yuan-ti, tak to samozřejmě změním.
Jinak to sražení je schválně na Obr, počítám totiž, že pokud se s hadem družina setká, bude to nejspíše na nějakém místě, kde bude zároveň i relativně kluzko díky sněhu či ledu, takže obratnost mi ladí víc, než prostá síla...
Autorská citace #30
25.1.2022 15:31 - Chyba
Tarfill: Ty akce mají být jako vícenásobný útok, nebo samostatně (ať vím, jsetli říct, že se mi to zdá moc, nebo málo)
Místo zvíře bych dal obluda (to bývají tvorové pozměnění magií)
Autorská citace #31
25.1.2022 17:02 - Tarfill
Žádný vícenásobný útok nebyl zamýšlen, ale dal by se teoreticky umožnit. Jinak bych to nechal jenom buď a nebo...
Autorská citace #32
25.1.2022 18:11 - Chyba
V případě buď/nebo bych se nebál ty k6 předělat na k8, takto mi to připadá jako spíš dolní okraj Nebezpečnosti 3.
Autorská citace #33
25.1.2022 18:23 - Tarfill
Nebo naopak ponechat a změnit nebezpečnost na 2... na trojce se nelpí... :)
Autorská citace #34
25.1.2022 22:04 - Pan Bača
Tarfill: nebylo by od věci nechat v tom souboru komentáře.
Autorská citace #35
25.1.2022 22:09 - Tarfill
Já ale žádný nemazal...
Autorská citace #36
25.1.2022 22:16 - Pan Bača
Tarfill: ehm... myslel jsem povolit.
Autorská citace #37
26.1.2022 10:37 - Ugy
Tak jsem do slovanského bestiáře dopsal bludičku. Tak na to někdo kdyžtak mrkněte jestli má smysl tímhle směrem vůbec pokračovat nebo jestli se toho chce zhostit někdo jinak.

Jo btw někdo očividně zvedl hozenou rukavici na ilustraci toho mnohohlavého a mnohorukého obra https://www.deviantart.com/ashgreenx/art/The-Hecatoncheires-905023045
Autorská citace #38
26.1.2022 19:29 - Ugy
Sorry za doublepost. Udělal jsem bludičce a mavce nástřel statbloků. Tak bych poprosil někoho s lepším citem pro design těhle věcí aby na ně mrknul.
Autorská citace #39
26.1.2022 20:44 - Log 1=0
K Bludičce možná otázka k obecné filozofii - Bludičku v JaD máme (ppřeklad Will-o-Wisp), což je irelevantní z hlediska fluffu, ale je dobré mít mechanicky naprosto odlišné (neříkám upravené, říkám naprosto odlišné) potvory se stejným názvem?
A blbé je, že ta původní will-o-wisp vychází z Amerického folklóru, a absolutně by na ten slovanský (nebo spíše evropský, Britská will-o-wisp je skoro stejná) fluff neseděla.
Autorská citace #40
26.1.2022 20:52 - Ugy
Tak u většiny těch potvor (minimálně slovanskejch) existuje asi miliarda různejch názvů takže můžeme sáhnout po jiným "více slovanským" aby se to netlouklo s tou Bludičkou již v pravidlech. Otázka je pak jak to moc bude neintuitvní, že pod názvem např "světlíčka" je ve skutečnosti bludička a ještě vypadá jako hnusný batole s hořícím koštětem.

Plus na tenhle problém budeme asi narážet častěji např u vlkodlaků a upírů. Jako můžeme to všechno odlišit nazvoslovím, který bude více odpovídat danýmu folklóru tady např slovanskýmu, ale opět problém s neintuitivností.
Autorská citace #41
26.1.2022 21:04 - sirien
to je validní point i pro potřeby SRD atp.

Možná bych prostě používal nějaké tagy k odlišení a na samotná jména bych se vybodnul. Bludička a Bludička, mimo zdrojové materiály Bludička a [sl] Bludička.
Autorská citace #42
27.1.2022 13:29 - Ugy
Tak dokončil jsem rusalky, který společně s mavkama a bludičkama tak nějak tvořej jeden společnej celek tří nemrtvejch monster. Akorát teda u rusalky mám dost problem ji nějak rozumně nastatovat aby byla zajímává ve všech možných situacích. Nahodil jsem tam nějakej nápad toho co by pravidlově mohla umět, ale rád bych poprosil hive mind o menší brainstorming na téma jak co nejlépe vystihnout rusalku pravidlově.
Autorská citace #43
27.1.2022 21:09 - Log 1=0
Já se na to můžu...
V DnD se říká Sirénám Harpyje.
Autorská citace #44
27.1.2022 21:15 - ShadoWWW
Sirény měly rybí ocas. Harpyje mají křídla. V překladu Ronje se říká harpyjím větrnice. Naopak v slovanské mytologii se říká větrnici meluzína, což je zas něco jiného než harpyje. :)
Autorská citace #45
27.1.2022 21:21 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
Sirény měly rybí ocas.

Neměly.
Autorská citace #46
27.1.2022 21:24 - Pan Bača
Podle wiki:

Sirény byly v antice zobrazovány jako napůl ženy, napůl ptáci (podobně jako harpyje). Inspirací jejich vzhledu byli zřejmě někteří mořští ptáci.

Později, zhruba od 8. století však začaly být zobrazovány i jako ženy s rybím ocasem, tedy mořské panny. Česky se pak někdy označují jako ochechule.
Autorská citace #47
27.1.2022 21:29 - ShadoWWW
Jo, já je znám jako tu novější verzi (jen dvanáct set let starou :D).
Autorská citace #48
27.1.2022 22:50 - pilchowski
Pan Bača píše:
Česky se pak někdy označují jako ochechule

což je takovej vodní tvor... neboli mořská kráva... pak že není z čeho vybírat
Autorská citace #49
28.1.2022 07:12 - Pan Bača
sirien: jak moc je přípustné sahat do Bestiáře 5e? Spousta potvor byla vypuštěna, některé kvůli licenci, některé kvůli komprimaci. Chtěl bys, aby se dostalo i na ty vypuštěné, nebo raději hlavně vlastní tvorba?
Autorská citace #50
28.1.2022 09:35 - Ugy
Ještě dotaz na celkový uspořádání. Já zatím operuju s touhle představou tak ji kdyžtak opravte.

* Úvodní kapitola bestiáře - představení tématu nějaké obecné kecy o těch monstrech jejich prostředí atp
* Seznam monster s krátkým popisem na dvě tři věty, inofrmací o CR a typu prostš takovej přehled
* Jednotlivá monstra kde každé obsahuje popis a stat block

K jednotlivým monstrům mám pak drobnou otázku. Budem psát nějakej fluff text/in universe text jako maj třeba schopnosti v základních pravidlech (ten tou kurzívou). Třeba jen o rozsahu jedný dvou vět ke každýmu monstru?
Autorská citace #51
28.1.2022 15:24 - Pan Bača
já to raději napíšu ještě sem, ať to vidí všichni:

Asi bych se odklonil od zápisu v 5e, napsal bych "Drtivý zásah 3". a stejně tak i jinde (např. Sečný zásah 1k6 (3))
případně pro vizuální vedení oka bych dal kurzívou to "drtivý, sečný apod.)

Resp. celý zápis v 5e je např.:
Dlouhý meč. Útok na blízko zbraní: +11 k zásahu, dosah 1 sáh, jeden cíl. Zásah: Sečné zranění 9 (1k8 + 5), nebo sečné zranění 10 (1k10 + 5), pokud se použije dvěma rukama, plus nekrotické zranění 18 (4k8).

V JaD bych navrhoval:
Dlouhý meč. Útok na blízko zbraní: +11 k Útoku, Dosah 1 sáh, jeden Cíl. Sečný zásah 9 (1k8 + 5), nebo Sečný zásah 10 (1k10 + 5), pokud se použije dvěma rukama, plus Nekrotický zásah 18 (4k8).

To samozřejmě v případě, že nebude použit nějaký megaúsporný zápis jako v knize, ale tohle se určitě využije dál u překladů dobrodružství atd., tak bych si to rád ujasnil.
Autorská citace #52
28.1.2022 22:20 - Log 1=0
Dotaz do pléna - Skylu a charibdu chceme každou na jiném papíře nebo na společném? Sice každá má svůj mýtus, ale ty jsou krátké a pak už spolu hlídají úžinu a žerou námořníky. A každá jsou úplně jiná, ale 90% spotřebitelů "echt Helénského" bestiáře je bude používat spolu.
Autorská citace #53
28.1.2022 22:25 - sirien
To dělení na stránky ber volně. Chci aby to byla obecná forma, ale možnost, nikoliv omezení. Dá se s tím pracovat - dát je za sebe, udělat text to se přirozeně přeleje mezi stránkami atp.
Autorská citace #54
4.2.2022 14:56 - Log 1=0
Helénský bestiář:
Satyr 1/2
Harpyje/siréna 1
Nymfa 1
Kentaur 2
Prgas 2
Sfinx 2
Stymfalský pták 2
Amazonka 3
Minotaurus 3
Antaios 5
Kákos 5
Laistrigon 5
Gorgona 6
Chiméra 6
Kyklop 6
Hydra 8
Amazonská velitelka 9
Gigant 9
Královna Amazonek 12
Charybda 15
Skylla 16
Kerberos 22
Kétos 23
Hekatoncheiros 24
Typhon 30

Tím by byla první verze hotova (21 souborů, občas s více nestvůrami), ale je hlavně třeba, aby to po mě někdo prošel, zahladil texty, upravil formulace pravide, které vychází spíše z DnD, sjednotil formát, napsal úvod (nebo mi řekl, co v něm má být). A bude to.
Autorská citace #55
4.2.2022 15:08 - Pan Bača
texty určitě projdu, spousta formulací je dost kostrbatých ještě z překladu a rád bych to učesal
Autorská citace #56
4.2.2022 15:24 - LokiB
Omlouvám se za dětinskost, ale Prgas mě dostal :)

Na textu kouknu
Autorská citace #57
4.2.2022 15:35 - Pan Bača
Omlouvám se za dětinskost, ale na textu koukneš na co? :-D

budu rád, když to projdeš po stylistické stránce, víc očí víc vidí.
Autorská citace #58
4.2.2022 15:45 - LokiB
Je někde přehledový soubor, kde by se vyplňovalo kdy kdo co prošel?
Autorská citace #59
4.2.2022 15:54 - sirien
Ne. Nějaké přehledy začnu řešit až potom co se vrátím z hor.
Autorská citace #60
4.2.2022 16:01 - Pan Bača
LokiB: udělal jsem tam sešit, poznámky klidně dávej do něj (tabulky se mi na evidování oprav osvědčily víc než dokumenty)
Autorská citace #61
4.2.2022 17:28 - Log 1=0
Mimochodem, ti co se vyznají v pravidlech to mohou projít taky, nečekaně hodně těch potvor je ve skutečnosti nových.
Autorská citace #62
5.2.2022 09:00 - sirien
Pořád jsem ještě mimo, ale aby to nezapadlo - napadl mě ještě středověký Bestiář - taková ta klasická doba temna.

Plus pokud vás k tématu Bestiáře napadne nějaké kouzlo, magický předmět nebo obor povolání, tak to tam asi klidně jde dát taky - ale fakt to není nutné hrotit.
Autorská citace #63
5.4.2022 22:38 - Elfaxik
Tak jsem až teprve teď objevil, že je zde diskuze o bestiáři, budu se muset více zorientovat v D20 :D
Autorská citace #64
11.4.2022 23:00 - Aegnor
Mám myšlenku na snad zajímavou bestii do Draconomiconu.

Drakorozený Barbar, totemový válečník draka. Jeho poklad jsou spirituální úlomky různých draků. Zajímavý gimmick pro boj s ním je to, že dokáže z těchto úlomků vyvolat nějaké spirituální obrazy draků. Ale samozřejmě to moc nepoužívá, protože je to plýtvání jeho pokladem. Říkám si, že by mohl vyvolat obraz vždycky, když klesne pod nějakou hranici BV.

Každopádně, proč to sem píšu - dokázal by to někdo nastavovat na cca CR 10?
Drakorozený je hlavní protivník, obrazy jsou hlavně pro ozvláštnění a nějaké rozhýbání, takže spíše křehcí s větším poškozením.
Autorská citace #65
6.7.2022 12:52 - Log 1=0
Doplnil jsem statblocky do Hebrejského bestiáře
Popravdě jsem hodně refluffoval DnD potvory, takže pokud mi k některé napíšete, že by měla mít víc svého, tak to rád upravím. A není tam fluff, to čeká na Sirienovy instrukce.

kozí šedim 1/2
lilim s oslím zadkem 1/2
Škodivý šedim 1
Lilim s krásnou tváří 1
Lilim stělesnění chtíče 4
Stínový šedim 4
Tanin 5
Cherubín 6
Nephilim 9
Anděl 10
Drak 10
Azazel 11
Lilith 12
Trun 13
Seraf 16
Leviatan 17
Behemoth 17
Abadon 19
Asmodaj 20
Archanděl 21
Satan 30
Autorská citace #66
12.7.2022 22:29 - Log 1=0
Keltové už mají taky bezfluffový a nezahlazený bestiář. Využívám hodně anglický zápis, takže pokud někdo umí tohle vyslovit, a udělal český transkript, taky by bylo fajn (pokud se nedohodne anglický).

Merrow 1/8
Skřítek 1/4
Baobhan sith 1/2
Aes Síde 1/2
Dobhar-chú 1
Bánánach 2
Cat-sith 2
Kelpie Each-uisge 2
Selkie 2
Cú-sith 3
Pán Aes Síde 4
Bánší 4
Gancanagh + Lenean Shide 4
Buggane 5
Fuath 5
Ellén Trechend 6
Fachan 6
Černá Anis 7
Slaugh 7
Fomorian 8
Púca 10
Baethir 11
Oilliphéist 15
Autorská citace #67
14.7.2022 13:44 - Log 1=0
Severské statblocky, stejné okolnosti jako minule.

tilberi 1/8
Fossegrim 1/2
Gulon 1
Bysen 1
Nyx 1
Valravn 3
Hyldemoer 5
Draugr 5
Troll 5
Bergsrå 7
Jotun 8
Mylingar 8
Hulder 9
Sjörå 11
Ysätters-Kajsa 11
Hafgufa 17
Kraken 23
Jörmungandr 30
Wargr 30
Autorská citace #68
14.7.2022 23:36 - Log 1=0
Ostatoval jsem Ugymu Slovany, snažil jsem se držet "objednávky", co tam měl, a fluffu, ale ne 100%. Jako, jasně, ženemá cenu jet pure DnD style a přesnost se cení, ale místy to připomínalo seminárku ze slavistiky, je třeba do té historie i trochu hrábnout. Ale fluff se stejně bude přepisovat všude, takže to je asi jedno.

Bludička 1/4
Jezinka 1/2
Můra 1/2
Polednice 1
Půlnočnice 1
Pták ohnivák 1
Víla 1
Jezinka Bosorka 2
Vodní panna 2
Čert 3
Morous 3
Plivník 3
Ježibaba 5
Mavka 5
Upír 5
Hejkal 8
Rusalka 8
Oživlý strom 9
Vodník 11
Lešij 13
Kostěj 21
Autorská citace #69
14.7.2022 23:55 - sirien
jen pro záznam - topim se v GameCon finishi jak sviň, jako vždycky touhle dobou tenhle rok. Hned co GC skončí mám tohle jako horní položku todo.
Autorská citace #70
15.7.2022 09:05 - Ugy
Log 1=0 Diky za ostatování, já teď taky nějak nic nestíham. Jo to, že je to dost vytažený z různejch zdrojů a možná to připomíná seminárku ze slavistiky beru.
Autorská citace #71
15.7.2022 09:22 - Pan Bača
Připojím se až na kontroly, jen abyste věděli;-)
Autorská citace #72
15.7.2022 22:21 - Log 1=0
Ostatováno Velké Meziříčí... pardon Mezopotamie. Vymyslet fluff pak bude dost o kreativitě, o spoustě z nich se moc nedochovalo.

Kulilu 2
Lamassu 2
Kusarikku 3
Uridimmu 3
Mušḫuššu 4
Alû 5
girtablilu 5
Nebeský býk 5
Anzû 6
Bašmu 8
Ribasu 11
Palmový král 13
Ugallu 13
Ušumgallu 15
šeg-saĝ 16
Labbu 24
Autorská citace #73
16.7.2022 14:39 - Elfaxik
Co se týká fluffu, tak tipuji, že se chceme hlavně držet originální mytologie a jen to nějak zasadit do světa D&D. Dělat takové hybridy :D
Autorská citace #74
17.7.2022 18:03 - Log 1=0
Staty pro Orientální (arabsko-perský) bestiář. Lingvisty asi právě osypalo, ale u obou jsem toho našel moc málo na to, aby měli každý svůj, ale o pár kousků by byla škoda přijít, stejně jako o prostředí z Tisíce a jedné noci. Navíc je tam určité ovlivňování skrze islám. A hlavně, hráčům to bude nejspíše putna.

Almiraj 1/8
Peri 1/4
Chamrosh 1/2
Ghúl 1
Hatif 2
Mantikora 3
Qutrub 3
Sila 4
Aras 5
Nasnas 5
Dev 7
Tanin 8
Džin 11
Ifrít 13
Azdaha 16
Marid 16
Dandan 17
Falud-Zereh 19
Šejtán 20
Rok 21
Autorská citace #75
17.7.2022 23:06 - Log 1=0
Staty pro Generický Evropský středověk.

Homunkulus 0
Kostlivec 1/4
Mořská panna 1
Víla 1
Gryf 2
Lidožrout 2
Bazilišek 3
Vlkodlak 3
Ježibaba 3
Duch 4
Jednorožec 5
Obr 5
Vyverna 6
Golem 9
Anděl 10
Démon 11
Upír 13
Drak 24
Autorská citace #76
19.7.2022 20:24 - Jarik
Log 1=0
Z čeho čerpáš? Na mně to působí jak z těch knížek Mýty a legendy - a pak podle tématu nebo oblasti :D
To není negativní chvála, to je chvála plusová.
Autorská citace #77
19.7.2022 23:35 - Log 1=0
Ujdu tisíc mil do hor, do tajemné jeskyně, kde si sednu před sloupce věšteckých par, a poslouchám, co mi z druhé strany stříbrné opony vypráví tetička Wikipedie.
Autorská citace #78
20.7.2022 10:14 - Naoki
Autorská citace #79
20.7.2022 12:40 - Log 1=0
Zarvé ti nefunguje odkaz.
A zadruhé, tamby mohlo být tolik bizardností, počínaje lasičkou, co rodí ušima, alesem jsem záměrně dal takovou tu klasiku.
Autorská citace #80
21.7.2022 03:09 - Naoki
odkaz opraven
Autorská citace #81
27.7.2022 21:40 - Maelik
nejsou ještě někde ty texty co se komunitně sepisovaly k JaD bestiáři úplně na začátku toho projektu?

tušímže se o to tehdy staral wlkeR
Autorská citace #82
31.7.2022 21:20 - Log 1=0
Sirien si na Discordu objednal Pravěký bestiář. Tak jsem ho nastatoval.

Anomalocaris 0
Jaekelopterus 0
Jaekelopterus 1/8
Repenomamus 1/8
Obří škorpion 1/4
Velociraptor 1/4
Ještěrec 1/2
Obří vážka 1/2
Obří stonožka 1
Pteranodon 1
Ještěrec Válečník 2
Plesiosaurus 2
Stegosaurus 2
Kostlivec Stegosaura 2
Noční lovec 3
Ankylosaurus 5
Helicoprion 5
Salamandr 5
Therizinosaurus 5
Triceratops 5
Ještěrčí Arcikněz 6
Apatosaurus 7
Zombie Tyranosaurus 8
Tyranosaurus Rex 8
Ještěrčí Arcimág 12

Jak vidíte, je toho hodně, ale jestli by něco echt chybělo, lze to doplnit/nahradit (a je tam pár fiktivních věcí, a%t to nejsou samá zvířata).
Autorská citace #83
31.7.2022 21:36 - shari
Přidala jsem seznam potvor pro jihoamerický bestiář. Je to mix mytologií, které se v té oblasti nachází, což nevím, jestli je dobrý nápad, ale pochybuju o tom, že bych dala dohromady dost potvor (a informací o nich) pro jednotlivé mytologie.

Informace budu postupně přidávat, rozhodně budou potřebovat textovou úpravu, aby to vypadalo, jako že to psal člověk.

Je možné, že některé příšery ještě vyhodím, přidám, nebo jim změnim CR podle toho, jak budu schopná dohledat bližší informace.

Traíra 1/8 (Hejno traír 3)
Los Chinamitos 1/4
Alicanto 1/2
Lama vikuňa 1/2
Muki 1
Bezhlavá mula 2
Iara 2
Luz Mala 3
Trelke-Wekufe 4
Alo Nsoxoi 5
Saci Pererê 5
Pincoya 6
Yasí Yateré 6
Curupira 7
El Silbón 8
Kanillu 9
Cucuy / Cuca 10
Millalobo 14
Boitatá 15
Caleuche 18
Autorská citace #84
31.7.2022 22:54 - Log 1=0
(Abychom byli na stejné vlně, Shari plánuje zjevně ty potvory dělat od nuly, a ty CRka jsou to, co jim teprve plánuje dát. {Mimochodem, můj obdiv.} Já hlavně refluffuju, a seznam CRek tu dávám, až když mám všechny statblocky hotové. Takže ty potvory u ní a u mě jsou v dost jiných fázích vývoje. Což nic proti tomu, jen na to chci upozornit, aby to někoho nezmátlo.)
Autorská citace #85
8.8.2022 22:08 - Log 1=0
Sirien říkal, že mu není proti srsti přidávat po vzoru WotC k bestiářům dodatečné Hráčské rasy, pokud budou mít formu a úroveň JaD Ras. Tak jsem ke slovanům přidal Dhampýra.
Autorská citace #86
13.8.2022 00:11 - Log 1=0
Udělal jsem do keltského bestiáře rasy podvrženců a odnesenců, a při tom mi došlo, že tam nemáme ty klasické keltské víly, tak jsem je rovnou přidal.
Autorská citace #87
18.8.2022 15:09 - Log 1=0
Do pravěku jsem přidal Ještěrce a Nočního lovce jako Rasy.
Autorská citace #88
23.8.2022 19:25 - Elfaxik
Přidávám tu seznam jakžtakž plného Hororového bestiáře, ještě ho budu muset dobalancovat a trochu doladit, ale monstra by se už neměla měnit, pokud nebude u nich nějaký vážný problém, nebo nebudou sedět k tématu.

Parokor ¼
Mladý Okusovač ¼
Dospělý Okusovač ½
Hladový šeptač 1,2,3,5
Psohlavec 2
Dusoplicník 3
Vodobr Rohatý 4
Zrcadlová závist 5
Běsoliška 6
Časosliz 6
Tělvacizira 7
Polosférický lovec 7
Posednutý 8
Mrazivec 9
Oživlý grimoár 9
Krasoměnka/Krasoměnec 10
Skogyma 12
Stínoděs 12 (mimo doupě)
Stínoděs 13 (v doupěti)
Dřímající hvězda 14
Mazorkor 16
Nebaymma 19
Morost 24 (bez obelisku)
Morost 26 (s obeliskem)
Autorská citace #89
27.8.2022 20:04 - Elfaxik
Docela jsem zkoumal CR systém a jak ho teď chápu, tak to pesimistický pohled na hráče bez magických předmětů a kteří se snaží specializovat na jeden druh zásahu.
Napadlo mě proto dát monstrům ještě jednu hodnotu podobnou CR, která by ukazovala, jak budou monstra tuhá, pokud hráči budou obcházet její odolnosti a zneužívat její slabiny. Napadlo mě to nazývat tuhost monstra (TM).
PJ by tak mohl mít lepší odhad, protože by mohl znát jak pesimistický, tak optimistický scénář souboje a nebo CR pro zkušené hráče (či metagamery).
Hodnoty, které jsou podle mě na to vhodné jsou v DMG pro rychlou tvorbu monstra (s. 274). (jenom bych zaměnil hodnoty OČ za hodnoty Záchranných hodů).
Napadají mě dvě varianty, jak určit tuhost monstra.
První by pouze počítatala s obraným číslem a výdrží monstra. (vzhledem k tomu, že některá monstra mohou být glasscanon, tak by to mohlo být zavádějící).
Druhá počítala jak s výdrží monstra, tak s jejími útoky.
Autorská citace #90
27.8.2022 21:19 - Chyba
Za mě zbytečný. Přidá to jen další orientační číslo, kdy PH pro bližší představu stejně musí projít způsoby útočení hráčů a konkrétní staty potvory.
Autorská citace #91
25.7.2023 00:43 - sirien
Plánuju do 2 tejdnů dodělat městskej bestiář jako základní vzor pro další bestiáře - spolu s tím bych pro zájemce rád udělal call kde bych vysvětlil co a jak tam je a proč právě takhle, jak to případně dělat jinak - a jak naopak ne a proč.

Kdyžtak kdo má zájem mi pls v týhle tabulce vyplňte kdy byste mohli - je to týden 7-13. srpna.
Autorská citace #92
25.7.2023 10:21 - Pan Bača
bohužel, jsme na dovolené mimo republiku :-(
Autorská citace #93
25.7.2023 11:08 - Log 1=0
Nedá se z toho udělat záznam?
Tedy, já věřím, že se zúčastním, ale obecně by se to mohlo hodit.
Autorská citace #94
25.7.2023 11:32 - sirien
Dá - pokud to někdo umí, já to nikdy nedělal. Nebo to pro zájemce můžu zopakovat někdy jindy, klidně třeba v září, ale měl sem za to že se na mě tlačí ať to je co nejdřív :D
Autorská citace #95
26.7.2023 02:06 - Chyba
Mám dobrý program na snímání obrazovky, tak pokud u toho budu, tak můžu udělat.
Autorská citace #96
1.8.2023 23:28 - sirien
Dobře, tak dáme pondělí 7. cca... nevim, zvládáte od 18 hodin?
Autorská citace #97
1.8.2023 23:30 - sirien
btw. asi bude dobrý pokud si ten Městskej bestiář předem aspoň letmo pročtete - kapitoly 0-4 jsou hotový, kpt. 5 by měla bejt hotová nejspíš zejtra.
Autorská citace #98
4.8.2023 22:55 - sirien
Jen takhle na víkend připomenu, že by bylo dobrý kdybyste si ten bestiář aspoň projeli, ať víte o čem pak budu mluvit :)
Autorská citace #99
7.8.2023 06:39 - Chyba
Na čem to proběhne? Discord nebo něco jiného?
7.8.2023 12:22 - sirien
jj, asi udělám call channel na JaD discordu, bude nejsnazší
23.10.2023 22:18 - Log 1=0
Jeden češtinářský:
Zachovávají si části těla duální skloňování, i když jich je víc, než dvě?
23.10.2023 23:33 - Chyba
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14454889297485 secREMOTE_IP: 18.191.135.224