Otázka je, co budeme brát jako tvorbu světa. Hráči Omegy úplně běžně vytváří NPC své rodiny, přátel, učitelů, organizací, jejíž jsou členy, událostí, kterých se účastnili... Asi bych dokázal jít jednu postavu po druhé a říct, kdo nějaký takový prvek světa vytvořil.
Ve skupině, která hrála do minulého roku, to byl mistr tai-či, který byl jeden z prvních zakladatelů škol asijského bojového umění v USA (nejspíše ahistorické, ale pátrání na Googlu to přímo nevyvrátilo), jeden člen církve 13. zjevení, která taky reálně neexistovala, a jeden pokusný subjekt, který do hry zavedl zatím nepojmenovanou sovětskou organizaci, která dělá pokusy na lidech s konkrétním cílem. Jen čtvrtá hráčka si nic nevytvořila.
A tohle průběžně znamenalo i vytváření určitých souvisejících NPC a soukromých zápletek (které jsem tedy nedokázal úplně dobře využít, ale snažil jsem se).
Na kroužku mi tři kluci ze tří neustále vytváří okolní nebezpečí.
"Co kdyby tam žil medvěd, nebo drak? Co kdyby tady v té zóně (mapu vesnice i celé okolí nakreslila jedna hráčka podle požadavků těchto tří hráčů) byla radioaktivita? Není v tom lese nějaká jeskyně? Chci jeskyni."
Takže z něho pohledu bych řekl, že v průměru jeden až dva hráči ze skupiny chtějí vystupovat jako spolutvůrci světa sami od sebe, a prakticky nezáleží na jejich zkušenosti, ať jako hráčů, nebo dokonce jako Vypravěčů.