Zásadní neúspěch při útoku zbraní

Čas od času se prostě stane, že dojde k absolutně neúspěšnému útoku. Pokud dojde ke kritickému neúspěchu při útoku, nabízí se celá řada možností, ke kterým může při souboji dojít.
Napsal Vannax

ZÁSADNÍ NEÚSPĚCH PŘI ÚTOKU ZBRANÍ


--- Volitelné pravidlo pro souboje v AD&D ---

Čas od času se prostě stane, že dojde k absolutně neúspěšnému útoku. Stane se to v případě, že hráči nebo NPC padne při útočném hodu na k20 jednička. Běžně se v takovém případě hodí znovu k20 a pokud opět padne 1, tak dojde ke zničení zbraně.

Možná vám to takhle stačí, ale možná chcete svou hru opepřit dalším zpestřením. Pokud dojde ke kritickému neúspěchu při útoku, nabízí se celá řada možností, ke kterým může při souboji dojít. Můžete vynechat další hod k20 a místo toho provést procentuální hod. K tomu vám nabízíme následující varianty. Jestli patříte mezi záškodnické Dějmistry, určitě pro ně najdete využití:

ŘEZNÉ/SEČNÉ
01-30 Ověření Obratnosti, jinak zbraň vyklouzne z rukou a na 1k4 kol jí nebude možné použít, protože je 4k6 stop daleko od postavy.
31-60 Zbraň se zasekne a uvízne v nějakém předmětu v blízkém okolí postavy (například v podlaze, ve stěně, sloupu). K uvolnění zbraně je třeba provést ověřovací hod na Ohýbání tyčí. U zbraně je třeba provést záchranu proti zlomení/zničení zbraně
61-70 Zasáhne někoho v okolí v okruhu 10 stop od zamýšleného cíle.
71-80 Zasáhne přítele
81-90 Kritický zásah přítele
91-95 Zasáhne sebe
96-98 Kritický zásah sebe
99 Kritický zásah přítele, zbraň se zlomí (resp. postih -5 k záchraně proti zlomení zbraně)
00 Mimořádně bizarní rána, zbraň se zaryje do lebky majitele; okamžitá smrt.
BODNÉ
01-30 Ověření Obratnosti, jinak vypadne z ruky nebo vyklouzne při hodu
31-60 Stejné jako u sečných/řezných
61-70 Protivník automaticky získá iniciativu v dalším kole
71-80 Zásah přítele
81-90 Kritický zásah přítele
91-95 Zásah sebe
96-98 Kritický zásah sebe
99 Kritický zásah sebe, zbraň se zlomí (resp. postih -5 k záchraně proti zlomení zbraně)
00 Mimořádně bizarní rána, propíchne sebe; okamžitá smrt.
TUPÉ/DRTIVÉ
01-30 Ověření Obratnosti, jinak zbraň vypadne z ruky
31-60 Zbraň zasáhne nějaký předmět v blízkém okolí postavy (například podlahu, zeď, sloup). U zbraně je třeba provést záchranu proti zlomení/zničení zbraně
61-70 Zbraň upuštěná na nohu způsobí snížení pohyblivosti postavy na polovinu.
71-80 Zásah přítele
81-90 Zásah sebe
91-95 Kritický zásah přítele
96-98 Kritický zásah sebe
99 Zlomení zbraně (resp. postih -5 k záchraně proti zlomení zbraně)
00 Mimořádně bizarní rána, zasáhne se do hlavy (hod 1k100; 01-50 rozdrcení lebky, ztráta 1k5 bodů Inteligence; 51-00 Rozdrcení lebky, okamžitá smrt)
STŘELNÉ
01-30 Ověření Obratnosti jinak zbraň vypadne z ruky
31-60 Stejné jako u sečných/řezných
61-80 [Zasáhne nejbližší bytost u zamýšleného cíle
81-90 Zasáhne přítele
91-95 Zbraň se zničí (praskne tětiva, roztrhne se prak, dýka se rozbije na kusy, atd. atd...) U zbraně je třeba provést záchranu proti zlomení/zničení zbraně
96-98 Kritický zásah přítele
99 Zbraň se zničí. Bez záchranného hodu.
00 Bizarní nehoda. Zbraň se odrazí a zasáhne majitele do hlavy a způsobí okamžitou smrt.
Pokud vás tyto možnosti zaujaly a máte nápad, jak je adaptovat pro pravidla pozdějších edic D&D, podělte se o svůj nápad.
Na tomto příspěvku se podílel Nosferatu, „Olik“ A. Ringdal a Vannax.
Napsal Vannax 18.10.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 62 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.34220314025879 secREMOTE_IP: 3.80.85.76