Volná diskuze

Dalcor
15.8.2018 23:22
Narativní Wargaming - blíží se k RPG?
Zajímal by mě názor místního osazenstva na téma narativní wargaming. Kdysi dávno, figurky a hráčské deníky patřily k sobě. Ta doba se vrací a některé systémy přímo volají, nebo jsou určeny k hraní s figurkami.

A co obráceně. Může být scenario-driven wargaming, třeba i kooperativní řízený Umpire (Vypravěčem) blízko RPG?

V článku řeším preview hry Thud and Blunder, která je opravdu velmi zaměřená na příběhové hraní...
Autorská citace #1
15.8.2018 23:38 - Shako
O narativní wargamingu slyším poprvé. Ale potom všem propojování rpg, deskovek, larpů i wargamingu do různých mixů by to vlastně asi nemělo překvapit, že máme i kombinaci rpg-wargaming. Zvlášť, když je to návrat ke kořenům, jak zmiňuješ.

Zajímavé je sledovat ty postupy, ze kterého směru se ten "mix" blíží... Předpokládám, že hlavní rozdíl oproti rpg je tedy, že místo jedné postavy mám celou armádu (byť tedy předpokládám spíš nějaký menší oddíl). Moc jsem z toho článku nepochopil, jak se dá ve wargamingu levelovat... což bych asi chápal jako další rozdíl, že tam nebude možnost změny "postavy", jak pravidlově (expování), tak RP.
Autorská citace #2
15.8.2018 23:50 - Dalcor
Wargaming nerovná se Warhammer. Zapla´tpánbůh za ty dary. To je asi důležité říct. Ten článek je určen lidem co se ve Wargamingu trochu orientují. A máš pravdu v tom, že TnB je hra s malou družinou, nicméně se dá hrát i tak, že 1 hráč - 1 model. Akorát je to výrazně smrtelnější (z meritu věci) než Fighter s 80 životy ;-).

Nicméně především Man2Man skirmish hry (tedy hry kde se řežou jednotlivci a ne jednotky) řeší kampaně, levelování, přežití postav a jejich růst a podobně. Čili hry propojují scénáře do kampaně, které hrajete se stále stejnou družinou. Můžete si to představit jako d20 s featem Leadership, kde roli může převzít vůdce družiny. Stále častější je i hra PVE místo PVP a tak...
Autorská citace #3
16.8.2018 00:50 - Malabar
V poslední době hraju Warhammer Age of Sigmar a ve Skirmish hraní (třeba i s dalšími úpravami) je možné RPG odehrát. Alespoň pole mě. Hra se pak přibližuje více oldschool RPG, či pravidlově minimalistickému RPG. Asi to není uplně pro všechny, ale jistě si to najde příznivce :)
Autorská citace #4
16.8.2018 10:43 - Vojtěch
Já myslel že věci jako Necromunda, Mordheim, nebo Freebooter's Fate se k tomu nějak motaly, nebo to byly čistě skirmishovky (pravděpodobně jen osobní dojem) a Warmachine/Iron Kingdoms jsou tomu taky doela blízko. Nedávno byl v akci na Wargame Vault třeba Dark War. Battletech se kvůli možnosti zoomovat pravidla od pěšáka po impérium k tomu taky trochu propůjčuje.
Autorská citace #5
16.8.2018 11:48 - sirien
Píše:
Ta doba se vrací a některé systémy přímo volají, nebo jsou určeny k hraní s figurkami.

no nevim, spíš mi přijde že tenhle trend už kulminoval dřív a teď se od toho spíš zase dál odkláníme - i to DnD dalo od figurek z velké části ruce pryč a přešlo na "theater of mind".

Jinak toho že se RP principy začínají rozlejzat všude možně si všímám už dýl - že případně potkaj WG mě moc nepřekvapuje, já spíš pořád čekám až se narvou do nějaké úspěšnější deskovky.
Autorská citace #6
16.8.2018 19:45 - Element
Ve Warhammeru ted vysel "doplnek" kill teams, ktery se soustredi na skirmish par modelu. cca 5-20. a hraci jsou nabadani k tomu udelat si sve modely co nejvic unikatni, pojmenovat si je, vymyslet jim historii atd. jednotlive skirmishe/scenaria nejak pospojovat do kampani a hrdinove sbiraji zkusenosti. je to jen jeden z podporovanych stylu hrani, ale dovedu si predstavit docela dobre hodne si to riznout rpg. tim ze vstupni investice do kill teamu je cca petikilo a ne desitky tisic oproti armadam je to i celkem pristupne.
Autorská citace #7
16.8.2018 20:40 - Jarik
Já asi před 10 lety hrál BattleTech mixnutý s GURPS :)
Část mise s ehrálo podle GURPS, a když došlo na lámání chleba, tak jsme naskákali do MECHů a hurá na nepřítele.

Moje postava byl opilec vyhozený z akademie, uměl slušně řídit a používat lasery. Kolega byl machr na rakety a demolice.
Si pamatuji, že jsem měl sen (jako postava i hráč) si složit celého "lučního koníka". Pro hlavu jsme si šli přímo do výroby právě v RPG módu.
Autorská citace #8
18.8.2018 14:00 - Dalcor
Vojto Warmahordes je kompetetivni systém. Ten s narativnim Wargamingem nema nic společného :-) Obecně malé Skirmishovky k tomu vedou. Frotgrave je věc kde máte čaroděje sbírající zkušenosti (a používá k vyhodnocování d20). Malé Skirmishovky jsou k tomu blíže, než velké regimentovky. Ve Wargamingu jde především o příběhy jednotlivých scénářů - což jsou vlastně Encountery jak je známe třeba z DnD Dayů. Zrovna takové ty minidobrodružství z DND Days, nebo z Open Play jsou skirmish wargamingu už hodně blízko.

Battletech měl vlastní RPG Mechwarrior.
Deskovky jako Descent, Star Wars Imperial Assault mají levelovací prvky a příběhové kampaně.
Autorská citace #9
18.8.2018 21:22 - Vojtěch
Iron Kingdoms jsou RPG z Warmachiny a pravidla by k sobě měla být blízko, ne? Battletech je už nějakou dobu trochu víc sjednocený a RPG se přesunulo do A Time of War, nicméně i na úrovni základního Battletechu máš ve volitelných pravidlech možnost vést celou ekonomiku jednotky, dělat opravy mezi misemi, pro piloty sbírat XP a zlepšovat jejich vlastnosti, nebo dobírat nějaké ty perky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.054618835449219 secREMOTE_IP: 44.220.251.236