Obchody v zemi nejsou něco samozřejmého. Karavany nejezdí z města do města pro zábavu. Možná se to tak v mnoha světech jeví, ale zrovna v tom vašem by nemuselo.
Někdy to je jen tak, jindy to je v kontextu... ale někdy člověku prostě přijde na mysl něco, o čem ví, že to je dobrý nápad. Mě teď napadlo udělat sérii bulvárních článků jako materiálů pro RPG. V tomto článku bych ji rád uvedl, něco k ní řekl a popsal, jak s ní zacházet.
Technologie pohybu a komunikace přesahující rychlost světla jsou nedílnou sočástí sience fiction. Zde bych rád podrobněji rozebral různé možnosti jak je řešit.
Je asi logické, že každý DM se snaží vytvořit svět, který se mu líbí, tj. je podle jeho gusta, z jeho pohledu konzistentní a logický. Přestože se pohled každého z nás na logičnost některých věcí nutně liší :), myslím, že se najde dost společných věcí, které se vyplatí mít na paměti, když svět tvoříme... a provozujeme.
Všimli jste si, že v 90% SF mají na lodích umělou gravitaci, ale nevyužívají ji k ničemu jinému, než ke svému pohodlí? Ve skutečnosti s sebou gravitika nese spoustu problémů.
Zjistil jsem, že mám tilesech hrozný nepořádek a tak přemýšlím, jak je uložit. Viděl jsem na netu různé pořádače, organizéry. Jak je skladujete? Tak aby byly přehledné, k dispozici? Připravujete si tilesy předem, než se hráči sejdnou nebo improvizujete během sezení (a tudíž skvělé znáte všechny tilesy, které máte). Jasně, když se naskytne nějaká nenadálá situace, tak je třeba improvizovat, ale máte jinak bitevní pole již předem seskládané?
A co mapy? Malujete? Tisknete? Využíváte skleněnou podložku a píšete fixem? Vzpomínám si, že kdysi dávno jsme využili na grid cokoli (počínaje tužek, pouzder, krabiček,...), aby znázorňovaly všechno možné.
A co používáte jako znázornění nepřátel? Používám miniatures, ale nemám jich zase tolik. Proto využívám takové ty skleněné dekorativní pecky. Jak jste na tom vy ostatní?
Připravuju novej Dračákovej setting a přemýšlím, co sepsat o kulturách, aby se co nejlíp dostaly do hry a nebylo na to potřeba číst sáhodlouhý sourcebooky.
Překlad příruček Domains of Dread, Van Richten's Guide to Lich, Van Richten's Guide to Vampires a dobrodružství Adam's Wrath, Neither man nor beast, Touch of Death, Night of Walking Dead a From the Shadows.
Vysoké učení magické, jež sídlí v hlavním městě lidské magie, slavné stověžaté Bogomě, obsahuje všechny obory a všechna umění magická známá člověku. Vítám vás, mé budoucí kolegyně a kolegové, na první přednášce o umění navýsost vznešeném, precizním a váženém, na Umění tvorby divotvorných věcí magických. Výroba divotvorných magických věcí je předmět natolik obsáhlý, že má mnoho oborů a specializací. V mých hodinách se budeme věnovat oboru velmi praktickému a obdivovanému, totiž magickým dopravním prostředkům. Tomuto oboru předpovídám velikou a slavnou budoucnost, již teď začíná mít nepopiratelnou úlohu na chodu celého našeho Impéria - nechť nám císař panuje navěky!
Ve svých výkladech a přednáškách se budu opírat o díla mnohých mistrů, teoretiků i specialistů. Do samotného počátku si vám nicméně dovolím doporučit ke studiu dílko poněkud přístupnějšího charakteru. Ano, jedná se o slavné Manuskripty mistra Dorlanda, jehož texty o nejrůznějších magických předmětech jsou populární i mezi laickou veřejností. Na příští hodině proto již budu předpokládat, že máte nastudovaný Úvod do magických dopravních prostředků a následná pojednání o jejich základních formách a podobách. Pokud ho snad nevlastníte, Manuskript se v mnoha opisech samozřejmě nachází v naší VMP (Velkolepé Magické Knihovně).
Menší otázka k tLotR loru. Sice to není přímo RPG, ale stále je to fantasy. Mám dotaz ohledně těch zlých potvor, se kterými se světlá strana musela prát. V českém překladu jsou vždy tito zlí humanoidi označováni prostě jako "Skřeti" Kdežto v anglickém originálu se setkáváme s celkem třemi pojmenováními skřetů: "Goblin", "Ork" a "Uruk". Osobně se dají hezky rozeznat skuruti(uruks), speciální plemeno skřetů vypěstované ve třetím věku Sauronem, následně masově používané Sarumanem. Zato gobliny a orky nerozeznáte, v knihách byli goblini spíše jeskynní typ, kteří neradi lezou na slunce a žijí v Mlžných a Šedých horách. Orky jsme zas mohli vidět všude v Mordoru a celkově ve velkých Sauronových armádách. Jak to tedy bylo doopravdy? Knihy/Filmy.
Díky.
Pro nadcházející DnD 5e chystám nové tažení pro mou družinku, ale střetl jsem se s problémem kterému jsem doposud nečelil; mapa města.
Prozatím jsem to vždy dokázal nějak "ošulit", ale tentokrát se má celé tažení pro přibližně 10 úrovní odehrávat ve velkém městě a já za boha/bohy/démona nevím jak udělat důkladnější a podrobnou mapu. Nejsem zrovna zručný kreslíř...
Zajímalo by mě, jak se tu kdo vypořádal s tvorbou opravu dobré mapy města tak aby byla relativně přehledná a podrobná.
Na kostce jsem byl když vznikala, ale teď mám dlouhou odmlku a nejenže nesleduju kostku ale i současné RPG trendy (cože, renesance oldschoolových RPG, Markus hraje po letech DnD?). Sám hraju Pathfinder 1 a zkoušeli jsme STAR WARS od FFG.
Takže prosím omluvte pokud se ptám na věci co tu proběhly třeba nedávno.
Hrál někdo dlouhodobější kampaň v historickém setingu?
Mám na mysli spíše "filmovou" historii, než přísně přesnou, kde bych řešil pravděpodobnost úmrtí na chřipku v každé hře.
Rozjíždíme ve Wargamingu narativní what if kampaň v Rusku 1812 okolo střetu Wittgensteinova a Oudinotova sboru a přemejšlým, zda do toho nezapojit i nějakou RPG hru.
(spoily k seriálům ano, ale prosím nějak ohleduplně označit)
Teď sleduju Vampire diaries a napadla mě taková zajímavá věc - jak to je s věkem upírů a jejich silou? Resp. jinak - je starší upír nutně silnější? Tenhle motiv se tak průběžně vine spoustou filmů a seriálů (jinde ho naopak zcela ignorují) a mě napadlo kde se asi tak vzal. A zároveň by mě vcelku zajímalo, jak moc se ve kterém díle projevuje...
Pro potřeby této diskuse prosím NEpovažujeme teplý veverkožrouty s make-upem z třpytek za upíry a to v žádném významu toho slova ad1, ad2, ad3 (průvodní text), ad4, ad5, also notable, finaly ...end of stupid OT
Chtěl bych dát dohromady přehled statověkých titulů, a to světských, duchovních i vojenských, s rozdělením podle říší/oblastí, kde se používaly. Pomůžou i jednotlivé názvy (souvislosti si dohledám) nebo odkazy na online zdroje.
...přišlo mi, že tu tady tahle diskuse chybí. Navíc se může hodit v budoucnu, kdyby mi po dočtení nějaké desáté nebo dvanácté knížky třeba hráblo a rozhod sem se- well, zatim na to radši nebudu myslet, mohl bych se k tomu ještě omylem vyhecovat :D
Zdravím všechny!
Chtěl bych se s Vámi všemi podělit o svět, ve kterém již mnoho let hrajeme. Předpokládám, že skoro každý vypravěč již nějaký ten vlastní svět má. Důvod, proč by někoho mohl zajímat ten můj je především v kresbách lokalit. V odkazu dostanete jako ochutnávku mapu hlavního města.
https://ulozto.cz/file/GOxwDhoqVIV5/galenor-jpg
Pokud Vás to zaujalo a čtete dál, tak přiblížím, co mám v plánu. Chci na internet vystavit interaktivní mapu svého světa, která bude obsahovat lokální mapy a mapy měst, vesnicí a všeho, co se dá kde potkat. Taková věc trvá vytvořit dlouho. Zatím na tom pracuji něco přes rok, takže teprve dokončuju první oblast, ve které se nachází jedno království, obsahující 6 velkých map a 7 malých lokací (předpokládám, že přibude ještě tak 5 malých). Ke každé lokaci bude popis, jak se tam žije, kdo tam žije a tak podobně. Dále mám pro celou oblast vymyšlené úkoly, které se přímo či nepřímo točí kolem událostí tvořící kampaň.
Píšu to sem, abych zjistil, jestli o to vůbec bude zájem, a abych Vás případně navnadil.
Vytváření světů je oblíbenou činností. Přeci jen, kdo si někdy nevytvořil vlastní svět, ten snad jako by ne DMoval. Trocha námětů, jak postupovat při tvorbě světa, se ale určitě nikdy neztratí... třeba právě ve vašem novém světě.
Taky vám přijde děsně funny, jak se všechny ty rasy v SF hrozně kamaráděj? A napadlo vás někdy, co vlastně čekáme od toho že posíláme do vesmíru pozdravy?
Umělá inteligence je častým a sporným místem sci-fi světů, v seriálech i filmech ji můžeme nalézt v mnoha podobách. Herně s ní ale vznikají mnohé problémy, které bych zde chtěl rozebrat.
Myslím, že je načase udělat si diskusi o konspiracích, konspiračních hrách a o souvisejících zdrojích... takže tady je :)
(kdysi jsem měl na tohle téma i přednášku na Gameconu, tak až budu mít chvíli, tak sem toho napíšu víc... nebo když se tady toho dřív sejde hodně, tak možná sesmolim článek)
Od jisté doby si pohrávám v hlavě s takovou myšlenkou na setting. Resp. takový settingový template, nejsem si úplně jistý, jestli bych do toho chtěl zasazovat nějakou alter-realistickou hru nebo WoDčko, jiné urbanfantasy, divné scífko nebo co.
Doufám, že tahle diskuse bude delší, takže intro v prvním postu, ať se přes něj nemusí pořád scrollovat.
Krátké shrnutí - WWII: nacisté vyhráli, kontrolují Evropu, Hitler zemřel, došlo k reformacím...
...a co se dělo dál?
...se člověk rozhodl že byl stvořen špatně. Kyberware, bioware, nanoware, genetika a eugenika... cesty po kterých se člověk rozhodl jít za hranice lidskosti, k polobožství a božství.
U příležitosti pohledu na dnešní díl Anvalianina deníku mne tak napadlo... jaký máte vztah k Drowům event. jiným variacím klasických ras do zlé podoby? Myslíte si, že Anvalian je správný drow? Máte rádi Drizzta nebo ho nesnášíte?
Vždycky mě Asterion odpuzoval, ale chci se vydat na AsterionCon a rád bych nějaké malé intro - jaký je to žánr, co je na prostředí zajímavého, čím je typické, jak je široké, kulturní inspirace, literární inspirace, nezvyklé prvky (rasy, magie, mytologie, bohové)... dík
Vzhledem k tomu že se chystám konenčě připravit papírově i Urban Fantasy z prsotředí brna a na cestě mám Dreaming Cities, chci adventure připravit i jako pdf a na začátek chci použít introduction do tématu Urban Fantasy. Nějaký základ mám v Dreaming Cities, ale zajímal by mě přehled dalších Urban Fantasy systémů.
Děkuji za pomoc.
BTW předpokládám i True20 verzi ;)
Co je Urban Fantasy: Urban fantasy is a subset of contemporary fantasy, consisting of magical novels and stories set in contemporary, real-world, urban settings -- as opposed to 'traditional' fantasy set in wholly imaginary landscapes, even ones containing imaginary cities, or having most of their action take place in them.
Určitě nejsem první koho napadlo nehrát stále jen za klaďasy, ale i za ty postavy, které se běžně označují jako oponenti, protivníci, monstra, nestvůry apod. Mám teď na mysli tzv. "klasické" fantasy herní prostředí.
Pokud jste nad tím už někdy přemýšleli, máte nějaké postřehy, jak k tomu přistupovat? Zajímaly by mně obecné postřehy bez ohledu na systém. Nebo případně postřehy z nějakých her (pokud takové jsou), které se přesně na tenhle způsob zaměřují.
Víte, že náboženství ve vašem světě je. Ale je takové, jaké ho známe? Není přeci jen v něčem jiné, zvláštní? A pokud ne, tak proč ho trochu neozvláštnit!
V překladu herní prostředí; ale co se tím vlastně míní? Je to svět, kde se potulují vaše postavy, kde se odehrávají vaše dobrodružství. Pokusím se stručně popsat ty nejzajímavější.
Jaké herní žánry (fantasy, sci-fi atd.) a styly (důraz na akci, děj, psychiku postav atd.) preferujete, respektive byste preferovali u herního systému, který je v tomto směru bez omezení?
Udělal jsem na toto téma dotazník na Vyplňto - https://zanry-pro-deskova-rpg.vyplnto.cz/ - a moc bych vás prosil o jeho vyplnění. Sem můžete psát podrobnější a zasvěcenější komentáře, případně dotazy na mou osobu.
Děkuji
Zdravím, mám dotaz na Vás, sečtělejší hráče.
Chystáme se hrát low magic campaign, renesance, piráti a taková podobná verbež. Rád bych jí vedl s menším významem magie. Jsou někde oficiální pravidla pro low magic campaigne?
Máme hráče šťourali, tak bych si nerad vymyslel něco příliš proti pravidlům. Díky za tipy.
V této sérii naleznete různé pseudonovinové bulvární články, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.
Svět Forgotten Realms přečkal v minulém století jednu katastrofu za druhou, od Doby nesnází po Mor kouzel. Čas od času otřes změnil panteon, svrhnul národy a vládce, a dokonce změnil geografii světa.
Svět potřebuje hrdiny, aby zajistili, že úsvit nového věku bude jasný a plný naděje, kde dobro stále svítí proti temnotě. Nyní uposlechni volání a proměň svůj příběh v legendu!
--------------------
Tuto velkou změnu plánovali R.A. Salvatore a Ed Greenwood od chvíle, kdy v roce 2008 Mor kouzel "zničil" starý Forgotten Realms. Nyní přichází chvíle obnovy, do které jsou zapojeni samotní hráči a jejich činy ovlivní dějiny Forgotten Realms. Můžete se zapojit i vy!
již nějakou dobu hrajeme Dračí Doupě 1.6. a není to tak nějak ono.. Důvodem je asi to, že nemáme zajímavý svět, který by dotvořil kouzlo této hry a tak bych se chtěl zeptat, zda-li existuje nějaký svět, který je někde ke stažení a obsahuje i nějaká dobrodružství. Tak aby si PJ mohl jen přečíst dokument, lehce se připravit a rovnou se s hráči vrhnul do hry.
Původně jsem to chtěl dát do zajímavostí, ale myslím, že si to zaslouží vlastní téma. Aneb informace o tom, jak vypadal středověký či starověký svět co do detailů, zákonů, běžného života atp.
Doufám, že to třeba některým skupinám pomůže jako přehled pro větší realističnost jejich her.
Před nějakým časem jsem se pustil do překladu velmi staré příručky Moonshae, kterou napsal Douglas Niles někdy v osmdesátých létech. Je to až na jednu výjimku podle překladových klíčů pro ADnD i FR. (tou výjimkou jsou Naarodi, které jsem nějak nespolknul, tak jsem raději nechal Ffolk nebo Ffolkové)
Překlad je konečně hotový, ale trvalo to :) Hodila by se mi jakákoli pomoc, hlavně co se týče korektur a českých ekvivalentů. Přikládám i slovníček pojmů, které nejsou v překladovém klíči FR. Slovníček nyní zahrnuje snad všechny pojmy. Kdyby mi něco uteklo, dejte vědět. První kolo korektur jsem dokončil.
Dosud tu chybí diskuze o vlastní tvorbě světa/dobrodružství pro D&D 5e.
Co jsem pochytil, že většina hráčů 5e hrají oficiální dobrodružství. Zkoušel ale někdo z vás vytvářet vlastní dobrodružství, či dokonce vlastní svět v 5e? Pokud ano, podělte se o své zkušenosti, rady a nápady.
Všude se lze dočíst,že trpaslíci žijí zavření v horách a dolech. Je ale někde řešeno kde berou jídlo,dřevo,světlo? Je-li město,nebo vstup do něj umístěno v horách kde je stále sníh tak je nemožné vypěstovat obilí,chmel a vlastně cokoli. Také chov dobytka se zdá nemožný. Navíc v hoře asi bude dost zima takže se musí hodně topit a svítít a dovážet tolik dřeva v horách je dřina.
Jak to vydíte vy? Řešili jste někdy podobnou věc ve hře nebo jen čistě teoreticky ?
Zdravím. Rád bych si nechal poradit od zkušenějších hráčů. Chystám se se svými hráči začít novou kampaň, která by se měla odehrávat v pohraničních oblastech, která byli teprve nedávno osídlené. Hodně vzdáleně inspirováno Krvavým pohraničím, ale bez Pteranů. Na pozadí konflikt mezi staršími rasami a nově (jednu až dvě generace) přistěhovanými lidmi.
Kam toto nejlépe zasadit do světa Greyhawku? Greyhawk jsem si vybral proto, že bych rád se svými hráči odehrál sérii Against the Giant a Return to Temple of Elemental Evil.
Nebo je s Greyhawkem v tomto obtíž a je jednodušší vymyslet se vše sám (od toho jsem si už odvyknul, dlouho jsme hráli v FR)
Díky za odpověď a tipy. Kdyžtak i s odkazy na konkrétní část živého Greyhawku.
V této sérii naleznete různé pseudonovinové bulvární články, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.
Alnagův léta piplaný Opus Magnum! Vše co jste kdy chtěli vědět o Creetu a báli se zeptat. Příručky ke stažení, povídky, doplňující články, úchvatné mapy a další doplňky...
Poslední dobou mě chytl nápad hrát sezení v pohádkovém stylu : tedy že by svět byl poněkud ideálnější, než jsme zvyklí a všechno by bylo v pořádku. Říkal jsem si však, že by bylo třeba to zasadit do nějakého odpovídajícího systému; já však nejsem tak znalý a neznám jich mnoho. Jedna z otázek do diskuze tedy je, jaký systém pro to zvolit, jestli snad existuje přímo nějaký pohádkový.
Pak je taky otázkou jak budou vypadat další reálie a jak je řešit. Tzn. teoreticky odpadne spousta starostí s maličkostmi jako je jídlo, složitá politika a další.
Hral nebo primo vedl nekdo hru z prostredi Spellcrossu (stara pc hra)? Na jakem systemu jste to hrali? Jake byli postavy? Povedlo se vam navodit atmosferu puvodni hry nebo to spis byl velky masakr Other side?
Potřebuji radu - jaké zbroje používali arabští válečníci v období středověku? (Data obecně vztažná ke klasickým RPG). Extrémní pouštní teploty vylučují šupinové zbroje, kroužková zbroj se zdá technologicky mimo.
Překlad jedinečného, velmi obsáhlého a zevrubného článku S. John Rosse, který popisuje realistické základy každého fantasy světa! Založeno na historickém průzkumu složení obyvatel ve středověké Evropě.
Civilizované časy minuly. Rukou renegátského mága skončil život i vláda posledního následníka císařského trůnu. Lidská říše se rozpadla na jednotlivá království a rodová území a začaly boje o vliv, moc a vládu. Dvě století poté, v dobách kterou mnozí nazývají časem temnoty existují lidské země v relativním smíru, často ale přerušovaným krvavými boji mezi vysokými šlechtickými rody nebo boji s gobliny, gnolly a jinými divokými rasami nebo také bestiemi které se dnes volně potulují lesy jen nedaleko lidských obydlí…
Pro ty z vás, kteří jsou obeznámeni ze světem Pathfinderu. Co si myslíte o Menděvu? Můj osobní názor že to je Polsko/Litva v době teutonských krusád se vším co popisuje Sinkiewicz v Křižácích. Narozdíl od Brevoje kde jsme na pomezí povstání Bohdana Chmelnického...
Větší část severního a východního Golarionu má hodně slovanských prvků, ovšem slované, jako lidská rasa, zde chybí.
Ulfeni jsou germáni, Kellidé jsou keltové. Menděv, Brevoj a Iobaria jsou ale vysloveně slovanské. Z tohoto důvodu jsem trochu odklonil východní Ulfeny, dle vzoru jedno kolegy z Paizo messageboard je přejmenoval na Lavony a nechal je osídlit toto území.
Jak je to teď přesně s magií a světem ve Forgotten Realms? Prý v rámci spellplague arcane magie nefungovala, hodně mágů se zbláznilo a všechy magické temporary itemy byly zničeny. A navíc různě to hýbalo s kontinenty, země byly zničeny a podobně. Teď po sto letech se prý vše docela vrátilo do normálu podle dnd wiki, ale jak přesně? Je to stejně jako před ní, dají se komplet normálně craftit artefakty, castit podle libosti bez toho aniž by se z toho někdo zbláznil a svět nemá skoro žádné spellplague oblasti kde magie nefunguje? A co Halruaa, je to pořád jen wasteland? Platí to i pro lore, nejen pro herní mechaniky, takže např. Elminster už je opět v pořádku a Simbul také?
Obecně mám takový pocit, jako kdyby najedno FR byly post-apo, je to jen tím wiki popisem a teď je opět mýtická a pohádkovitější jako v 3e, nebo teď doopravdy má takový postapo feeling?
Tuší někdo, jaké hodnoty by mohly mít obyčejné stavby ve světě DnD? Když se vezme v potaz, že kvalifikovaný dělník si bere mzdu 3st denně? Tak jakou by mohl mít hodnotu dřevěný barák, jakou kamenný, třeba o rozloze 100 metrů čtverečních. Kolik by stálo vybudování palisád 400 metrů dlouhých a 2,5 metru vysokých?
Známe Deus Ex? Technologicky pohádkový globalizovaný svět na pokraji kolapsu; svět sevřený mnoha problémy, konspiracemi tajných organizací?
DX je některými považovaný za nej PC hru všech dob. (mnou považovaný za "shadowrun s duší" :) )
Sakraj, přes to všechno je hodně udivující, že na netu neexistuje (dohledatelná) papírová RPG adaptace DX. Teď, když vydání DX3 začíná pomalu klepat na dveře (2010?) je možná nejlepší čas na vývoj/vydání papírové RPG adaptace.
Téma jsem nakopl, tak do toho, diskutujte. Kdyby byl eventuální zájem, vůbec bych se nebránil zformování vývojářského týmu, který by na PnP RPG DX adaptaci zapracoval :)
Rád bych tu rozpoutal diskuzi, kde bych se chtěl seznámit s vaším pohled na zlo v herním prostředí, konkrétně ve fantasy. Kde již začíná, kde jsou jeho hranice a co všechno tam může patřit. A zda bude vládnoucí zlo vždy nesnesitelné pro občany, nebo pod ním mohou též vzkvétat.
Dovedlo mě k tomu uvažování nad magií, která jedny laká bádat a hledat, kde až jsou hranice poznání, čímž se mohou dostat na scestí a jiné přímo uchvátí temné školy, to vše v opozici proti klasickému zlu našeho světa, jako je násilí, vraždy, tyranie atd.
Nerad bych, aby se to zvrhlo na téma jak moc realistické je fantasy, protože já nikdy nehraji simulaci středověku, ale svoji představu fantasy světa. Příklady ze středověku a starověku mi nevadí.
Tím, že ve fantasy vystupují démoni, zlá božstva a celé houfy zlých bytostí, bych rád znal váš názor a uváhy, jak by vypdala fungující společnost, jejíž vláda by patřila ke "zlé" straně.
Příkladem nastartuji diskuzi.
Co je pro vás větší zlo a nebezpečnější pro řadového občana?
Tyran, který vládne městu železnou rukou, jakýkoliv odpor trestá vězením a nepřátelství smrtí, ale zároveň díky pevné vládě drží město svobodné a loajální armáda jej ubránila proti všem nájezdníkům.
Proti němu stojí kouzelník, který byl vždy spořádaný občan, příjemný na okolí, vlídný k poddaným. Nikdy nikomu přímo neublížil a je považován za hodného člověka. Ale miluje magii, miluje ji tak, že zkoumání jejích zákoutí a hranic podřídit všechen čas. Nakonec začal zkoumat démony a ve svém domě otevřel bránu do pekelné sféry, kterou démoni vstoupili do jeho domu. Zde se vymkli kontrole a z domu pronikli do města, kde jich část řádila a za velkých ztrát byla pobita a část někde zmizela, po pár měsících se městem začal rozšiřovat démonský kult, který jistě nemá dobré ůmysly..
Zajímalo by mě, jestli jste někde - jedno zda u nás či jinde - prošli zemí, o níž si řeknete: tak takhle vypadá Středozem, Zeměplocha, Západozemí, ad... Já osobně jsem vždycky za the best of považoval Nový Zéland, ale teď jsem se vrátil z norských Lofot a musím říct, že tam nejdete absolutně všechno, co si dokážete i nedokážete představit..
Hrdinové přicházejí do vesnice, trhovci zvedají ceny, hostinský svolává děvečky, kněz si mne ruce nad tím kolik kaplička vydělá na léčení a svěcení zbraní a vody... ehm.
Dech beroucí krása a vzrušující akce Ang Leeho filmu Tygr a drak je novou hvězdou školy divoce zábavných Hong Kongských filmů. Leeova směs stylu uměleckého filmu a bravury bojových umění nenadchla jen ostřílené fanoušky žánru, ale dokázala přimět k ovacím ve stoje i otupělé filmové kritiky a matadory filmového průmyslu.
Podrobný a zajímavý popis Havraní Královny, bohyně osudu, smrti a zimy, uvedl ve svém blogu A Butterfly Dreaming Scott Schimmel. Myslím, že je to zajímavý materiál nejen pro ty, kteří chtějí hrát služebníky paní osudu, a rozhodně stojí za přečtení. Z velké části se jedná o autorovu vlastní invenci, založenou na rozličných mytologiích, ze kterých byla Královna odvozena, ale to celé věci na kráse neubírá.
Zdravím.Nemáte někdo podrobnou mapu Faerunu?Na ogří zhoubě jsem sice nalezl mapu ale potřeboval bych nějakou více podrobnou.Take bych byl vděčný za jakekoli další materialy.Pokud něco máte pošlete to prosim na nahodak@centrum.cz nebo sem dejte link.Diky
V oddíle o taženích v příručce Dungeon Masters Guide je odstavec o stylu sword and sorcery. Je relativně krátký, ale dostatečně výživný na to, aby DMové začali plnit svoje tažení hromotluky a tichou smrtí. Nehovoří se v něm ale vůbec o mechanikách a tak tento článek nabízí náměty na změny v základních pravidlech, které změní moderní tón hry v něco archaičtějšího, chmurného a temného. Stejně jako u všech her na životní příběhy je vše upravitelné, vyberte si z článku, co se vám líbí.
Dotaz na adminy: co vsechno je potreba, aby i Eberron dostal vlastni zalozku, tak jak to navrhoval tusim ShadoWWW v jine diskuzi? Dotaz na vsechny: Meli by jste vubec zajem o samostatny projekt o Eberronu? A byli by jste ochotni nekdo ho spravovat, psat clanky ci prekladat zajimave materialy k nemu?
Není to tak dávno, co se tu objevil hezký článek o Raven Queen. Nemáte někdo něco podobného i o Sehanine? Ideálně v češtině. Případně jakýkoli materiál o této bohyni a jejích službnících? Potřebuji totiž studijní materiál jak pro sebe ( jako DM ), tak pro mou přitelkyni, která chce hrát elfí kleričku a jelikož naše parta s DnD teprve začíná a já si pro ulehčení práce zvolil jako startovací lokaci Fallcrest, tak jsem jí poněkud vmanipuloval tuto bohyni jako patrona. Proto teď každá rada dobrá. Dík.
V této sérii naleznete různé pseudonovinové bulvární články, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.
V této sérii naleznete různé pseudonovinové bulvární články, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.
V Bouřných horách je dobré mít se na pozoru před griffinem Bouřným. Na rozdíl od jiných druhů, jsou stáda Bouřných griffinů tvořena výhradně hypogriffy. Najdeme v něm hřebce, jeho harém a nedospělé potomky. Dospívající hřebečci se oddělují do stád, která se snaží ukrást mladé samice z větších harémů. Takové stádo hřebečků může být velmi nebezpečné.
V této sérii naleznete různé pseudonovinové bulvární články, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.
V této sérii naleznete různé pseudonovinové bulvární články, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.
Bratr momentálně řeší se svým Vypravěčem problémy které se vyskytují v jejich hraní a přivedl mě na zajímavou skutečnost, kterou bych nazval FORGOTTEN REALMS syndrom. Hrajete li FR, zjistíte že v každé i sebezapadlejší Dolní lhotě je bejvalej dobrodruh nejlépe na 15. úrovni. A Ať hajete sebehrdinštější hru tak vždycky vám dává rozkazy týpek kterej je pořád silnější... Nejedná se jen o d20 - bratr má čerstvou zkušensot s Exalted.
Jak se s tímto syndromem vyrovnávatě - hráči i vypravěči? Narazili jste na něj?
Srdce kobky, neboli také dungeon heart, případně tower heart: co to je, jak to funguje?
Připomínám: k vidění mohlo být ve skvostných hrách Dungeon Keeper, Overlord.
Poraďte prosím, jak se správně sluší hráčům do jejich hry naimplementovat srdce kobky. Přemýšlím o cucácích někde na 3. lvlu, kterým se v jejich zlobrodružství (neplést s dobrodružstvím) dostane do rukou pěkně zlem prohnilá kobka (avšak v čase zapomenutá, vyrabovaná do posledního pídě).
Srdce kobky: může jít o jakýsi "kotel", který, poháněn uvězněnými dušemi, bude věži a svému pánu propůjčovat magickou ochranu?
Případně, co takhle kondenzátor magie z okolí? Koruptor okolních duší? :)
Náhodou jsem na Hraj.cz, stránkách Blackfiru, narazil na přímo strašlivou SEBovou recenzi na FRCS. Jak jsem napsal v tamním kalendáři - je to sbírka polopravd, reklamy a demagogie. Nechce se mi celou recenzi rozebírat, ale co si o ní myslíte?
Zdravím.Svet warhammeru 40000 je opravdu rozmanitej a mě se ohromně líbí.A tak zde položím menší diskuzi na tohle tema zaroven položim několik otazek:-hrajete v tomto světě?Jestli ano tak za koho a jakým zpusobem(velke bitvy nebo osamele akce).
-kde se dají sehnat podklady pro vedení hry?(nejlepe česke stranky,anglicky moc neumim)
-kde se dají sehnat obrazky z tohoto světa
-kde se dá sehnat historie světa,duležití lidé a celkové fungovaní
+ další užitečné věci.
klidně sem napište i herní zažitky z tohoto světa
Díky předem všem kdo sem přispějí
Tak aby nám to tu během svátků úplně nestálo, mám do pléna takovou otázku... Hrajete rádi malé rasy (půlčíky, gnómy event. koboldy)? Proč je upřednostňujete před jiným nebo proč se jim vyhýbáte? Líbí se vám koncepce kočovných, zlodějských a zvědavých půlčíků z D&D, která nápadně připomíná šotky z nejmenovaného DnD světa? Nebo byste byli radši za mírně otylé, peciválné týpky pokuřující omamně-psychotropní látky před svou norou (styl LotR)?
Řešíme teď globální vzhled a povahu víry trpaslíků v typickém Dnd světě. Neboli spousta magie všude kolem, polyteismus s bohy, kteří mají své oblasti působení a rivalitu, základní polarita je na ose dobra a zla. A u trpaslíků jsme se nějako zasekli :)
Jak si představujete trpasličí náboženství? Kněze mají, i chrámy - Moradin u nich samozřejmě vede, Velký kovář, Tvůrce, stvořitel sedmi trpasličích praotců. Ale jaký je jejich běžný život, co je jeho náplní, jak vlastně kněží v jejich společnosti fungují, jak moc se trpaslíci modlí, jaké mají rituály, obřady..?
Vílí divočina je magickým, fantastickým odrazem Světa. Je domovem víl, eladrinů, divotvorných zvířat i šelem, hrstky elfů a mnoha dalších nepozemských bytostí.
Vítejte na přednášce o umění tvorby očarovaných a magických válečných strojů. Mé jméno je Dorland; oslovovat mě budete Mistře Dorlande. Až dokážete na poli konstrukčně-válečném to co já, i já vás na oplátku nazvu Mistry!
Poprvé vás dnes provázím historií elfí rasy na planetě Toril a kontinentu, který jsme pojmenovali Faerun, tedy elfí slovo pro nový domov. Společně se budeme ubírat a procházet důležitými událostmi elfích dějin. Místa a události spojené s životem první inteligentní rasy, která se procházela pod svitem Selune, samozřejmě mimo draků.
Jaký by mohl být fungující systém nakládání s kořistí ve větší skupině sdružené pod něčím velením? Celkem zažitá je představa pirátů, kteří po dobytí lodi náklad shromáždí a každej dostane podíl podle svého postavení, plus případně spešl zásluh.
Ovšem jak to děláte třeba v případě ozbrojené družiny šlechtice nebo jeho poddaných? Samozřejmě je jasné, že každý jedná dle své povahy, chmatáci si urvou maximum potají, ať je oficiální postup takový nebo makový. Ale tak mě jde o obecný princip.
Berete to tak, že zaměstnanec/poddaný by měl nějakou nečekanou kořist, velký nález, odnést svému pánovi, který rozhodne, co s tím a odmění ho (obvykle daleko méně, než je skutečná cena věci), anebo prostě u všech platí, urvi co můžeš a je to tvoje?
Podotýkám, že mě zajímá zajímá ono klasické středověké prostředí... a nemám na mysli dělení v rámci družiny postav, to je vždycky speciální případ. :)
Budu-li psát recenzi na Engel, bude Vás více zajímat prostředí hry, nebo aplikace D20 pravidel? Do jaké hloubky mám s popisem settingu jít? Chcete informace o všech produktech najednou nebo to rozdělit na Core Rules v jednom článku a sourcebooky Michaelites, Creatures of the Dreemseed a Pandoramicum v druhém??
Jen narychlo: Engel je postapokalyptické D20 zasazené do prostředí neofeudální evropy v roce 2654. Hru vydala německy germánská pobočka White Wolf (Feder und Schwert) a má celou řadu prvků společnou s WOD. Jedná se o D20 systém z DnD 3.0. Anglicky už nevychází německy i nadále.
Poté co Virus sv. víta vybije většinu lidstva vznikne nová andělská církev, které Bůh všemohoucí pošle na zem na pomoc 7 archandělů s jejich nebeskými armádami,, aby pomáhali lidstvi nejen proti kacířům, ale i proti stvořením Pána much. Hra s překvapivou pointou je zaměřena především na hraní andělů, ovšem nesoustřeďuje se ani tak na boj se Snovým zárodkem Pána much, ale spíše na vnitřní psychiku andělů ř zbývajících řádů vystavených denodeně temnotě vnější i vnitřní.
Neskutečně zajímavý temný a psychotický setting, který je navíc naprosto dokonale napsán (příkladem: bestiář obsahuje 15 stránek D20 statbloku a 120 stránek toho jak církevní expedice prochází územím kde je Snový zárodek a setkává se s jeho stvořením).
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<