Log 1=0 píše:
Ona blokace odstoupení je spíše pro tyhle situace:
Jasně. Tohle je ale vrcholná scéna, u které se, předpokládám, hráči domluvili, že už jedou do vyřazení.
Dokážu si ale představit scénu za začátku příběhu: "Zabili jsme otce, teď najděte syna a skoncujte to s ním!" Syn prohraje (ale stihne odstoupit) a někdo mu předtím, než ho chce definitivně zapíchnout, vezme pečetní prsten (jako "náhradní" řešení). Záporák se tak stává pánem celého panství, ale hrdina unikl (samozřejmě švihácky - svícny, lustry okna) a plánuje pomstu.
Ono jde o to, že u stolu všichni ví, že i malá naděje (která zůstala po odstoupení) je velká naděje a že tedy dost snižuje vítězství z "vyřešeno" na "dočasně vyřešeno". A zrovna hráči často v postavě záporáka vidí hlavní zdroj problémů a tedy jeho definitivní zabití jako cíl deklarují. Takže jsem jim odstoupení podal jako pravidlo, že odstoupený hráč si může říct jednu podmínku své prohry (ale vítěz si může vzít všehno ostatní). Většinou to znamená záchranu holého života.