Kultura

Autorská citace #1
24.2.2011 12:50 - Ebon Hand
Ty voe, to byly časy, byli jsme raneři a nic nebylo nepřekonatelný.
Super obrázek, trochu jsem uronil slzu. Na rpgf byly k Shadowranu moc pěkný diskuze hráčů.
Autorská citace #2
24.2.2011 14:25 - Aramon
Myslíte, že by ešte niekedy niekto bol ochotný preložiť tretí diel románovej trilógie z prostredia Shadowrunu (Nezačínejte si s drakem, Neprítele vybírejte opatrne) - Find Your Own Truth?
Autorská citace #3
24.2.2011 16:20 - sirien
Aramon: Myslim že ne. Naprosto otevřeně - ani to podle mě nestojí za to. Ok, bylo to z prostředí SR (místy kapku stylizovanýho oproti canonu, ale whatever), body k dobru. Ale celkově byla ta knížka podle mě dost nic moc. Zaprvé mě nezaujala sama o sobě, zadruhé překlad byl poněkud podprůměrnej

Ebon Hand: Ve skutečnosti to na RPG F tak růžový tehdy nebylo. Vim to moc dobře, protože moje moderátorské období na RPG F začínalo právě tím, že jsem dostal moderování SR sekce, až v návaznosti na to jsem se pak stal globálním moderátorem.
V té době bylo hrozně moc separátních SR webů (ve skutečnosti tehdy bylo hrozně moc RPG separátních webů obecně, k SR, DrD, DnD myslim taky... v té době vznikly i různé třídící pokusy, nějaké shrnující téma na RPG F, projekt rpgindex.cz (běžel donedávna) byl rozcestníkem asi 70 různých "významnějších" stránek...), valná většina z nich byly stránky určité herní skupiny, měly poměrně typově unifikovaný obsah - materiály které ta skupina používala, zápisy z her (většinou spíš chronilogický přehled), nějaká základní podoba diskusního fóra a podobně. Ostatně viz dodnes přetrvávající web naší skupiny F´inëalar: stinobeh.webzdarma.cz

Tyhle separátní SR skupiny spolu začaly postupně víc komunikovat, obvykle systémem vzájemných návštěv na webu té které sousední skupiny, probíraly se obvykle buď jednotlivé rozšiřující materiály a překlady, house rules, výklad toho kterého pravidla případně zápisy v kronikách ze hry té které skupiny.
Postupem času se tyto diskuse s části přenesly na RPG F, které v té době zažívalo první nárazové otevření se novým systémům. Na RPG F skončilo prakticky celé F´inëalar, z něhož tam někteří z nás byli už před tím, spolu s ostatními z nás tam pak přišlo i pár dalších a diskuse nějakou dobu žily. Ve skutečnosti jich však nebylo nijak závratně mnoho, těch zajímavějších (10+) stránek tam bylo jen pár.
Jednotlivé separátní SR weby postupně odumřely, převážně v návaznosti na to, že ty skupiny přestaly hrát případně začaly hrát něco jiného a nové SR skupiny už moc nevznikaly, nebo minimálně jejich členové nebyli online aktivní. Je to zhruba doba konce SR boomu u nás. Spolu s koncem SR období postupně odumřela i SR sekce na RPG F. Jako bývalý sekční moderátor pak pamatuji ještě tři její oživení - poprvé jsem ji totálně přeorganizoval když sem ji dostal do správy, nadhodil nová témata a ta se nějak chytla, sekce pak žila pár měsíců a znovu utichla, pak jsem proved nějakou tu nekromancii a nahodil další nová témata a sekce znovu ožila, ale méně než předtím. Její třetí oživení pamatuji již jako globální moderátor a neměl jsem na něm podíl, bylo spojeno s příchodem IV edice SR. Jestli ale mluvit o oživení si nejsem už moc jistý, šlo o takovou sérii kratších výštěků jednoho nebo dvou témat. Nakonec Markus po nějaké době celou SR subsekci (docela právem) zrušil a rozpustil do nadřazené sekce herních systémů (nebo do Archivu, nevim, jeho politka se v tomhle v průběhu času dost měnila)

SR diskuse na RPG F nicméně v žádném případě nebylo za žádného období možné srovnat s diskusemi o DnD, DrD nebo snad dokonce ani s diskusemi které se točily kolem GURPS (který u nás nikdy nebyl hraný v takové míře jako SR ve své zlaté éře)
Autorská citace #4
24.2.2011 17:37 - Ebon Hand
No, myslel jsem opravdu původní rpgf, před sekcemi, před reloadem, před tebou.. Kdy jsme kecali s pár hráči o zážitcích z her, o Seattlu, já o Praze budoucnosti. Ale nech to plavat.
Autorská citace #5
24.2.2011 18:01 - Colombo
nezahraje někdo SR v brně?
Autorská citace #6
24.2.2011 19:02 - Night of Triumphator
Poměrně nedávno jsem si koupil čtyřky (pravidla :-) ). Zjednodušené to sice je, ale žádná sláva. Setting je jedním slovem bomba - jestli budu hrát SR tak to asi hodím nějak podle pravidel WoD (podle Hunterů dodělám magii a implantáty)...

Nějak kolem silvestra jsem měl v plánu nějaké nostalgické sezení, ale spíše podle dvojek (bo dvojky zná každý).

Ebon Hand píše:
Super obrázek, trochu jsem uronil slzu.

Ten obrázek je z 4 vydání - edice k 20 letému výročí.
Autorská citace #7
24.2.2011 20:42 - sirien
Ebon Hand píše:
No, myslel jsem opravdu původní rpgf

...to které já bohužel nezažil a diskuse z něj v době kdy jsem přišel buď už neexistovaly vůbec, nebo zmizely postupně dřív, než jsem se k nim dostal :(

Night of Triumphator píše:
Setting je jedním slovem bomba

Je a není. Původní SR byl dělanej ve stylu cyberpunku, IV SR je dělanej ve stylu digitalpunku s dost výrazným vlivem transhumanismu. Je to sice stejný "svět" s jasným vývojem atd., nicméně je to dost rozdílný setting. Oba ty settingy mají něco do sebe, naprosto bez pochyby, ale i když se oprostím od svého vztahu k SRII/III, tak ten původní setting měl určité mě blízké devizy, který ten nový zcela postrádá (odtrženost většiny obyvatel toho světa od reality, nejistota, cizost spousty věcí, přetrvávající vliv generace která obývala svět před 2011 a generace, která byla touto přímo vychována...)

Night of Triumphator píše:
jestli budu hrát SR tak to asi hodím nějak podle pravidel WoD

Tohle je docela zábavná věta :) Vysvětlím jednoduše chronologií vývoje celé téhle systémové větve, která je hlavní představitelkou a vlastně základem dicepool systémů:
  • SR I, II
  • WoD 1-3 (oWoD)
  • /Exalted/
  • WoD 4 (4WoD/nWoD)
  • SR IV
Člověk, který navrhl systémovou podobu původního Shadowrunu (Tom Dowd) byl později tvůrcem systémové podoby Storyteller systemu. Původní STs je tedy přímým systémovým nástupcem Shadowrunu, autor vzal svou původní práci, přepracoval ji pro odlišný setting a hlavně vyladil a přidal nové prvky, některé změnil v návaznosti na zkušenosti z předchozí podoby. STs měl pak relativně ustálenou podobu, oddělila se alternativní, pokusná větev reprezentovaná systémovou mutací Exalted, ve které byly některé věci řešeny odlišně. Z této nechci říct přímo "slepé" ale spíš souběžné vývojové větve se některé věci přenesly do čtvrté edice WoD (kterou už měl na svědomí teda někdo jiný, ale návaznost je zřejmá) a některé odpadly. Když pak FASA předala SR dál a rozhodovalo se o budoucí podobě IV edice, tak se usoudilo, že starý "engine" už není možné pořádně "updateovat" tak, aby zapadal mezi moderní hry, a tak se karta obrátila - stejně jako byl STs designovým nástupcem SR, tak se nyní stala nová edice SR designově odrazila od místa, kam za svou éru došel STs.

Celkově se mi nový systém líbí mnohem víc, protože, ač ve své podstatě geniální a mě myšlenkově velmi blízký koncept, který byl v SR zaveden, ve svých počátcích trpěl strašným množstvím přehmatů a pokusů, které se neukázaly být směrodatné. Ostatně i 1-3STs byl místy problematický a teprve 4STs vytvořil skutečně uhlazenou a plynulou formu. Kdybych měl dneska hrát SR, jako odznova a ne jen jako nějakou nárazovku, tak asi vezmu pravidla IV edice, ale hru zasadím do prostředí před rokem 2060, tedy ještě před tím, než se vlády nad světem ujala generace vychovaná bez vazeb k světu před událostmi 2011.

Night of Triumphator píše:
Ten obrázek je z 4 vydání - edice k 20 letému výročí.

Ten obrázek se mi prostě líbil nejvíc z těch, které mi vyplivl puritanart ;)
Autorská citace #8
25.2.2011 10:16 - Ebon Hand
Sirien: Bylo smutný, že s reloadem byla smazaná většina zajímavých diskuzí. Pamatuji si, že jsem diskutoval s Shadowmanem a Arfindalem (nevím, jestli mu nekomolím nick) a pak taky přišla partička kolem tebe, kde krom Sethi byla ještě jedna slečna, která SR docela žrala. Ale všechno je smazaný.. vzpomínky jsou smazaný..proč mi to opět připomíná run?

Digitalpunk? asi jsem trochu zaostalý, ale můžeš mi podkrýt jaký je rozdíl proti cyberpunku?
Autorská citace #9
25.2.2011 10:24 - Colombo
V drátech?
Autorská citace #10
25.2.2011 10:31 - Sethi
Ebon Hand píše:
přišla partička kolem tebe

Myslíš, že Tukan ještě potřebuje boostit ego? =)
Autorská citace #11
25.2.2011 10:40 - Ebon Hand
Ty si mě odhalila. Zkoušel jsem, jak zareaguje. pšštt
Protože moc dobře vím, že z tý partičky si byla první regnutá ty. Odhaduji dokonce s několika měsíčním předstihem, než dorazil Tukan. :-)
Autorská citace #12
25.2.2011 11:19 - Sethi
Ve skutečnosti ne, přišla jsem až po Arfim a Umim (?). I když si matně vzpomínám, že jsem snad jeden čas Shadowrun sekci moderovala, v tom mám před Tukanem prvenství

[ego +5]
Autorská citace #13
25.2.2011 12:00 - Ebon Hand
Tak to já už si nepamatuji, že Arfindal byl z vaší partičky.
Měl bych si zálohovat myšlenky.
Dávám ti boost +10! :-)
Autorská citace #14
25.2.2011 12:50 - sirien
Ebon Hand píše:
Arfindalem (nevím, jestli mu nekomolím nick) a pak taky přišla partička kolem tebe

:D
Ne, trochu jinak. Já jsem byl z partičky kolem Arfindala :) Resp. jsem se na RPG F přihlásil a existoval tam krátkou chvíli asi dva roky předtím, myslím že i dřív než jsem Arfiho vůbec poznal, když jsme s kamarádem tehdy hledali nějaké věci ke GURPS, ale tehdy jsem neměl stálej přístup k netu a skrz RPG F sem se jen krátce mihnul, nabral co jsem hledal a zase odešel. Pevně jsem na něj přišel až když jsem tam "dorazil" za Arfindalem, Kryštofem (tehdy na RPG F Umijaky, dnes tam a zde občas jako Roner) a Sethi přičemž jsem si vytvořil i úplně novej login, protože jsem už vůbec netušil, co byl ten starej (vzhledem k tomu že ten starej měl 0 postů a byl nepoužívanej tak tipuju, že zařval velmi záhy při jedné z čistek neaktivních ID)

PS - pokud si nepamatuješ, že byl Arfindal z naší partičky, tak to znamená, že jsi nečetl Sethiiny zápisy z her, což je neodpustitelná chyba a mazej jí napravit :P

Ebon Hand píše:
Digitalpunk? asi jsem trochu zaostalý, ale můžeš mi podkrýt jaký je rozdíl proti cyberpunku?

Zjednodušeně si to můžeš představit jako rozdíl mezi Neuromancerem a Ghost in the Shell. Na první pohled a povrchně se to liší technologiema (kyberpunk je takovej... neelegantní, založenej na tom jak si to představovali autoři v ´80, dráty, hrubý implantáty a podobně, digitalpunk je modernější na pohled - bezdrátový, design obsahuje moderní minimalistické trendy. DP narozdíl od KP obsahuje koncept Augmented reality (plné propojení fyzického a digitálního světa, takovéto jak jdeš po ulici a zároveň s tím procházíš i digitální projekcí té ulice, můžeš si "rozbalovat" jídelní lístky které se Ti zobrazují nad vchody restaurací apod.)
Hlubší rozdíl (o který mi jde spíš) je pak ve vizi společnosti. KP i DP mají společné to že to jsou (standardně v základu) světy ovládané korporacemi, zájmovými skupinami apod., nicméně v KP byla tendence naprosto upozaďovat vládu, DP to naopak vládu vnímá jako důležitého hráče, jenom totálně prolobbovaného a prokorumpovaného. Běžný obyvatel DP světa je taky o hodně míň "v hajzlu" než běžný obyvatel KP - v KP byl každej doslova ve sračkách, buď na ulici závislej na drogách nebo se životem totálně diktovanym korporací, bez nějaké vize budoucnosti nebo naděje, v DP existuje rozsáhlá "střední třída" lidí co mají život relativně normální (dokud se nestanou součástí autorovy zápletky jako colateral damage, samozřejmě), i když z kontextu je pak ukázáno že jsou vlastně taky "tak nějak" v hajzlu (autor je obvykle ukáže jako jedince ovládané totálním konzumem nebo médii nebo tak něco)

Oba ty subžánry se od sebe liší na základě toho, v jakém kulturním kontextu vznikly. DP je vlastně přímým nástupcem KP, který se z něj vyvinul v ´90, když se technologie i společnost posunuly a některé vize (internet) dostaly konkrétnější reálnou podobu, čímž se KP čtenáři/divákovi z části odcizil, protože přestal mít ten nádech realistické možnosti. Rozdíly mezi KP a DP jsou pak v tom, že DP tahle místa kde vzniklo tření posunul k více uvěřitelné podobě.
Autorská citace #15
25.2.2011 14:32 - Night of Triumphator
sirien píše:
Je a není. Původní SR byl dělanej ve stylu cyberpunku, IV SR je dělanej ve stylu digitalpunku s dost výrazným vlivem transhumanismu.


pravda. Já to myslel obecně. Ale dvojkový setting jsem si svého času užíval více.
Autorská citace #16
25.2.2011 14:37 - Night of Triumphator
sirien píše:
Tohle je docela zábavná věta :) Vysvětlím jednoduše chronologií vývoje celé téhle systémové větve, která je hlavní představitelkou a vlastně základem dicepool systémů:

SR I, II
WoD 1-3 (oWoD)
/Exalted/
WoD 4 (4WoD/nWoD)
SR IV


Já vím. I když je základ SR4 hodně podobný STS, tak na STS jsem zvyklý. U SR4 mi pár drobností nesedělo.
Autorská citace #17
25.2.2011 15:12 - sirien
Na STs jsou věci které zase nesedí k SR. Třeba budeš potřebovat zvýšit základní úroveň backgroundů, možná dát o 1 dot skillů na skupinu víc, případně místo toho třeba 4 specializace. Neobejdeš se bez Armory I, Armory II, Dogs of War a Hunter (zvlášť ohledně mechaniky Tactics).

Extra problém budeš mít s resources, protože narozdíl od WoD (a dramatické atmosferické hry obecně) pro který je STs designovaný, v SR settingu je ze základu velmi intenzivně přítomný prvek peněz v absolutní hodnotě - ceny kyber/bioware jsou poměrně podstatná záležitost, stejně jako ceny speciálního vybavení - pro obojí je hladina rozlišení poskytovaná Resources příliš hrubá. Stejně tak pro potřeby vyjednávání o ceně zakázek, plateb informátorům atp.
Resources můžeš použít jako základní hladinu peněz pro tvorbu postavy a "standardního příjmu" mimo runy, jenže to zase a) nabourá meritovej systém (jednotlivé -warey případně sbírky zbraní a podobně jsou v STs vyjádřeny merity, nikoliv penězi, což by pro STs bylo divný). Kromě toho nrazíš na problém že příjmy postav z krdeží a velkých akcí nebudou odpovídat jejich Resources. V STs to není obvyklé, v SR velmi. Zvlášť se to projeví pokud ve skupině budou postavy s rozdílnou základní úrovení Resources (1 a 3, 2 a 4 a podobně)
Autorská citace #18
25.2.2011 16:11 - Night of Triumphator
Zatím se na SR v dohledné době nechystám. Použít systém z Hunterů mě napadlo, Armory taky. Dogs of War neznám vůbec. Problém s merity jako backgroundem mi taky vrtal hlavou. Hold to budu muset nějak testnout a pak ladit, ladit a zase ladit.
Autorská citace #19
2.4.2011 10:14 - Night of Triumphator
chystám se teď na kampaň podle SR4ed. Celkem by se mi hodil nějaký zjednodušený soubojový systém (házet na to zda se trefím, kolik zranění, porovnát brnění s damage zbraně + hod jak tomu odolá cíl je pro mě hodně zržující). Zkoušel jsem něco narychlo spíchnout, ale první verze mého systému měla několik chyb: vždy se podle něj vyplatí střílet dávkou, automaticky apod. bo drawback se v celkové rovnici vyruší.
Nemáte s tím někdo podobnou zkušenost (tj. jak urychlit souboj).

A jeden dotaz k settingu: považovalo by hnutí za práva orků film Pán Prstenů za rasistický? :-)
Autorská citace #20
2.4.2011 14:39 - sirien
Night of Triumphator píše:
považovalo by hnutí za práva orků film Pán Prstenů za rasistický?

Originál by prošel (jiná doba, kulturní záležitost atp.), nicméně remake by se mohl dostat pod salvu kritiky vy stylu snahy dostat slovo "cikán" z Kocoura Mikeše případně by mohla nastat nějaká funny situace jako teď ve filmu Thor, kde má Heimdalla, strážce Duhového mostu, syna devíti matek, jednoho z velmi významných Vikingských bohů... hrát černoch.

Na druhou stranu, Tir Teirngire by určitě pokradmu podpořilo nemalou částkou kampaň za věrné zpracování původní předlohy na základě kulturně-historických důvodů. Vlastně by se na tom dala založit i nějaká ta mise :D


Jinak SR IV jsem četl naposledy před několika lety, když vyšel, a od té doby jsem ho neviděl, takže si přesně nepamatuju mechaniku souboje, ale to co popisuješ mi zní spíš jako III než jako IV...
Vždycky můžeš zkusit adaptovat mechaniky z Exalted. Možná by mi pomohlo kdybys mi připomněl, jak přesně ta soubojová mechanika v SR IV vypadá

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.053984880447388 secREMOTE_IP: 100.28.0.143