Kultura

sirien
2.5.2020 14:32
[AW] Državy (holdings)
Jak se Jerson ptal na některé volby u držav (viz), tak mě napadlo, že by možná nebylo od věci mít téma, ve kterém by se shromáždily popisy různých držav - ať už přímo ze hry popř. nápady nebo koncepty nebo třeba i věci odjinud (knížky, seriály, filmy...) přepsané do AW podoby (zápisu atp.)

Detaily k državám kdyby se někdo chtěl podívat jsou případně tady a o nadpis níž (popř. u Barona) (Državu dál můžou mít ze zlepšení Psychouš, Dvoukolák, Magor a Sektář.)

Náhodné nápady se počítají, ale popis državy i s nějakými detaily okolo: co tam je za populaci, co je ekonomika državy, jaké tam jsou gangy, výraznější postavy - pro inspiraci pro ostatní jde zmínit VP i HP nastejno - co je v okolí državy, co jsou nějaké sousední državy... atd.

Pokud byste popsali državu přímo ze hry, tak by bylo super i napsat co bylo řečené na začátku a jak se država pak popisně / detaily rozrostla až později při hře.
Autorská citace #1
2.5.2020 19:22 - Jerson
My se ještě k tvorbě nedostali, jen jsme si ujasnili prostředí, že budeme hrát ve střední Evropě někdy v roce 2070.
Hráč Barona uvažuje nad nějakou klasickou vesnicí, já trochu popuetul uzdu fantasii.
Jako základ vesnice by byl vlak(y), nákladní a osobní vagóny, různě upravené, k tomu dvě lokomotivy na jeden vlak. Vesnice funguje v zásadě na zemědělství, ale taky že se přesune po kolejích na vhodné místo, ať už do nějaké vesnice, zastávky mezi loukami nebo na úplně volnou trať. Tam členové državy buď obsadí existující domy, nebo rozloží stany a vezené příbytky - ti "lepší" bydlí ve vlaku - a pomocí vezené mechanizace zorají a zasejou, případně vypustí dobytek na pastviny. Mají nějaká hnojiva a znalosti zemědělství, ale kašlou na dlouhodobější udržitelnost, prostě pěstují plodiny co půda snese, a když za pár let vyčerpají půdu v blízkosti, tak se přesunou zase dál. To znamená že vyhlédnou vhodné místo, prověří a případně opraví koleje, možná se pokusí dobrovolně nebo nátlakem vynutit průjezd, případně obsadí či přímo dobyjou cílovou vesnici.

V zásadě to může být střední až velká država, díky mobilnímu zázemí můžou mít i nějaké strojní zařízení, takže umí vyrábět ceněné věci, jejich gang bude spíše organizovaný a nejspíš dobře vyzbrojený, nicméně vozidel mimo kolejových mají jen pár, a vlak jako takový není vozidlo. Při boji o vesnici by asi měli běžný až mizerný pancíř, ale samotný vlak jako centrum by mohl být naopak obrněný (ale až poté, co budou donuceni opustit svá dočasná obydlí.

Taky by se mohly měnit parametry državy podle toho, kam zrovna jedou - nejde budou sloužit jako ochrana původního obyvatelstva, které pohltili, v nějaké větší zastávce by naopak mohli sami potřebovat ochranu.

Nevím zda je takový koncept čistě podle pravidel možný, ale pokud mi ho tu nerozcupujete, zkusil bych ho víc rozpracovat.
Autorská citace #2
2.5.2020 20:27 - sirien
Jerson: To mi přijde docela cool. A možný to je určitě.

Jen teda pokud nebudete dělat nějaký hodně velký downtimey, tak mám obavu, že s metodou obživy přijet - hospodařit na celoročním cyklu - přesunout se si těch přesunů zas až tak moc neužijete. Možná jeden, pokud začnete hru s tim, že se další přesun blíží.

Na druhou stranu kdybyste to hráli dlouho a jako sérii kratších, od sebe oddělenejch příběhů, tak to může bejt zajímavej způsob měnění prostředí - jakože 4-6 session v místě A, přesun, 2-3 v místě B... každá ta jedna kapitola by vyjadřovala nějakej moment "v další x-letce".
Autorská citace #3
31.5.2020 19:21 - Dukolm
Tohle je trochu okrajový a netradiční pohled na postapokalipsu ale Robin Hood (2018) - celý film jsem měl pocit jak kdyby se to hrálo v AW jen místo automatických zbraní měly automatické kuše.
Autorská citace #4
31.5.2020 19:28 - Jerson
Jo, z těch několika krátkých záběrů jsem měl podobný pocit, ale měl jsem lepší věci na práci než sledovat takovou slátaninu.
Autorská citace #5
21.6.2020 17:18 - Jerson
Vesnice Archa

Centrum je situováno v místě Strakonického hradu.
Jejím šéfem je plukovník Noe (HP).
Vůdce ochranného gangu je John
Šéf rozvědky je George.
Doktor je Paul.
Fixer se jmenuje Jessee Brown (HP).

Osada je dost početná, s velkým gangem, hrad slouží opravdu jako pevnost, a John, potažmo Plukovník má gang pevně v rukou. Nicméně výzbroj a technika je dost mizerná.
A osada je v zásadě lovecko - zemědělská. Plukovník do ní přijímá jen ověřené lidi, kteří můžou být přínosem pro společnost, a věří na vybudování nového světa podle starých pořádků, zejména podle starých knih, kterým strašně moc věří.

Že samotné pevnosti vedou jen dvě větší brány s mosty a pár branek, nicméně pole a loviště jsou v okolí, takže obyvatelé při práci potřebují ochranu. Většina domů Strakonic je totiž rozpadlá a zarostlá, a přebývají v nich lidé, kteří nebyli dost hodnotní pro vstup do osady.

V okolí jsou dvě větší osady.
Na východě Písek, obklopený pásem pouště, se kterým Archa udržuje opatrné příměří a sem tam obchod. Jednání obou baronů vypadá tak, že za oběma stojí třicet členů gangu, kteří hlídají pohyb členů gangu opačné strany, zatímco jejich baroni spolu mluví. V Písku má Noe zvěda.

Na západě jsou Horažďovice, podle zprávy zvěda plné mutantů.

Za Pískem se nachází jaderná elektrárna Temelín, sice nefunkční, ale obsazená jakýmsi kultem, který okolo reaktoru dělá pokusy s lokálním ovládnutím maelstromu šílenství. V vůdcem kultu byla v poslední misi navázána opatrná spolupráce.
Autorská citace #6
21.6.2020 18:11 - LokiB
To to johaniti ze Strakonické i Horažďovické komendy pěkně dopracovali :)
Autorská citace #7
21.6.2020 18:21 - Jerson
Volba na Strakonice padla při hledání vhodného hradu, hráč Barona je moc nezná :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071356058120728 secREMOTE_IP: 44.192.95.161