My se ještě k tvorbě nedostali, jen jsme si ujasnili prostředí, že budeme hrát ve střední Evropě někdy v roce 2070.
Hráč Barona uvažuje nad nějakou klasickou vesnicí, já trochu popuetul uzdu fantasii.
Jako základ vesnice by byl vlak(y), nákladní a osobní vagóny, různě upravené, k tomu dvě lokomotivy na jeden vlak. Vesnice funguje v zásadě na zemědělství, ale taky že se přesune po kolejích na vhodné místo, ať už do nějaké vesnice, zastávky mezi loukami nebo na úplně volnou trať. Tam členové državy buď obsadí existující domy, nebo rozloží stany a vezené příbytky - ti "lepší" bydlí ve vlaku - a pomocí vezené mechanizace zorají a zasejou, případně vypustí dobytek na pastviny. Mají nějaká hnojiva a znalosti zemědělství, ale kašlou na dlouhodobější udržitelnost, prostě pěstují plodiny co půda snese, a když za pár let vyčerpají půdu v blízkosti, tak se přesunou zase dál. To znamená že vyhlédnou vhodné místo, prověří a případně opraví koleje, možná se pokusí dobrovolně nebo nátlakem vynutit průjezd, případně obsadí či přímo dobyjou cílovou vesnici.
V zásadě to může být střední až velká država, díky mobilnímu zázemí můžou mít i nějaké strojní zařízení, takže umí vyrábět ceněné věci, jejich gang bude spíše organizovaný a nejspíš dobře vyzbrojený, nicméně vozidel mimo kolejových mají jen pár, a vlak jako takový není vozidlo. Při boji o vesnici by asi měli běžný až mizerný pancíř, ale samotný vlak jako centrum by mohl být naopak obrněný (ale až poté, co budou donuceni opustit svá dočasná obydlí.
Taky by se mohly měnit parametry državy podle toho, kam zrovna jedou - nejde budou sloužit jako ochrana původního obyvatelstva, které pohltili, v nějaké větší zastávce by naopak mohli sami potřebovat ochranu.
Nevím zda je takový koncept čistě podle pravidel možný, ale pokud mi ho tu nerozcupujete, zkusil bych ho víc rozpracovat.