Pravidla

krimi
15.9.2008 10:46
typ akce pro nabíjení luku
hledal jsem to v knihách 3E, možná jsem slepej, ale nikde jsem to nemohl najít...např. u lehké kuše na napsáno, že nabíjení se rovná pohybové akci, ale u luků ohledně typu akce při nabíjení není ani zmínka (a nenašel jsem to ani v seznamu jednotlivých akcí v tabulce 8-4)
znamená to, že mám brát nabíjení luku jako volnou akci? nebo snad akci podobající se tasení zbraně (což by alespoň znamenalo další důvod pro užití featu quick draw)
Autorská citace #1
15.9.2008 12:06 - JackPhoenix
Vytáhnutí šípu, zasazení do luku, míření a výstřel se všechno počítá do útoku lukem, tzn. standardní akce při 1 výstřelu za kolo, plná akce při více výstřelech.
Autorská citace #2
15.9.2008 12:14 - pipux
Z důvodů středověkých reálií (luk 8 střel/minuta, kuše 2 střely/minuta) se to pánové z WotC snažili ošetřit takto, jak říkáte.
Pořád je to ale děravý, vezmeme-li v úvahu tu dobu lovení šípu v toulci, natažení tětivy na rýhu šípu, plus zamíření.
Rychlostně, realisticky: kuše < luk < sečná zbraň (leda by se jednalo o nějaký moc postojový, technický sek). Takže tu pořád budou tací, co se budou cítit ublížení.
Autorská citace #3
15.9.2008 13:58 - Quentin
chces rict "leda by se jednalo o nějaký NE moc postojový, NEtechnický sek" ... to jsou ty pomale ;-)
Autorská citace #4
15.9.2008 15:42 - pipux
eeeh? tah, bodnice, nápřah, sek? no to trvá dlouho, hlavně u těch větších :P spíš když ho vezmeš "hruškou" do nosu, nebo obyčejně bodneš, toť je rychlejší
Autorská citace #5
15.9.2008 17:52 - Quentin
proc by tam pak ta technika byla?
kdyz bojujes bez postoje a techniky, tak si pomalejsi. Mas zaprahy, spatnou vzdalenost, vracis se pomalu, mizerne obrany....
kdyz bojujes predpisove, tak mas cepel porad na ocich, porad v pohybu, porad pripravenou k utoku a obrane. Jsi proste rychlejsi.
samozrejme muzes mavat jako magor rychleji, ale niceho nedosahnes.
Autorská citace #6
15.9.2008 20:45 - pipux
neřekl jsem nic o tom, že nemáš mít balanc :P
no, máš tyto tři atribůtky: balanc - síla - rychlost. najdou se pohyby, ve kterých máš více jednoho, v jiných více toho druhého ;) (a v bojových uměních to je ještě zajímavější)
technika není vše :P ... tedy je o tom dobře si zamečovat, a bránit se hezky; ale když chceš vyhrát, stačí jedna dobrá rána (hit n run taktika :P).
navíc, technika může někdy být kontraproduktivní - chlapík s katanou, který v jejich bojovém systému vede seky (střechy, býky) do točeného obloučku, namísto napřímo. instinktivně kryju učebnicový sek, ach ouha najednou - rameno bezpečný, ale vezme mi to do žeber/břicha :P
Autorská citace #7
16.9.2008 17:22 - LZJ
K původnímu tématu: V SRD 3.5 jsem našel, že vytáhnutí šípu pro luk je free (volná) akce. Tedy rychlost lukostřelce prakticky limituje jen to, kolik útoků za kolo zvládne a natahování ho nebrzdí.
Autorská citace #8
16.9.2008 18:02 - Quentin
pipux: co na to rict? Mel by si zacit vic sermovat. (nechci se dal handrkovat)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16894507408142 secREMOTE_IP: 3.228.24.192