Pravidla

sirien
26.4.2023 09:51
Autorská citace #1
26.4.2023 09:51 - Necromancer
Velice se mi líbí model RIVP (RIPV?) model. Něco v se dá snadno aplikovat na nováčky.
Jinak teda je docela obvious že obě zázemí jsou si hodně podobná, a liší se vlastné jenom ve schopnosti.
Autorská citace #2
26.4.2023 21:00 - Log 1=0
To nejsou dvě zázemí, ale jedno s variantou. Nevím, proč to Rob popsal takhle, asi mu to tak přišlo přehlednější, ale mně osobně to připadá spíše matoucí.

Je to samozřejmě jedno z těch zázemí a herních prvků, které si říkají o to, aby se klolem něj a příslušného hráče točila hra (poud ostatní nepříjdou s něčím podobným). Je dost otázka vkusu, nakolik vám podobná zázemí vyhovují. Mně osobně moc ne.

A tedy, dát někomu místo dvou libovolných jazyků (případně daných pomůcek) jeden z úzkého výběru, to je na to, jak málo mechanických výhod zázemí dává, solidní podstřel.
Autorská citace #3
27.4.2023 01:29 - sirien
Necromancer: jo, Rob to hodně převrátil do Fate style, což zrovna u RIVP s jeho IMO dost nezabroušeností v původní formě neni vůbec na škodu.


Log: V tomhle případě je dobré si všimnout data originálu, který Rob psal cca rok po vydání DnD 5e. Know-how k tomu systému tehdy nebylo zdaleka tak zaběhlé a hodně lidí - včetně Roba, zjevně - se k tomu systému tou dobou teprve poprvé nějak víc dostala a teprve se rozkoukávali. Plus again, Robovy blogy jsou často spíš koncepční nástřely bez dobroušení, to že tam je jen jeden jazyk místo dvou je easy to fix.

Otázka nicméně je - chceš to vůbec fixovat? Protože "turn bug into feature" je vcelku silná technika u RPG jak u world-buildingu (řešeno kdysi v nějakym taky přeloženym textu k BitD a polemice o "dírách" v tom světě typu "jak tam získávají jídlo?" kde je demonstrované že to je míň bug k fixování světa a víc inspirativní otázka na jeho další rozvoj) tak k postavám. Fakt, že takhle descendnutá bytost má právě jen ten jeden jazyk je ve skutečnosti zajímavej trait dokreslující blbé okolnosti toho descendu.


Jinak osobně nemyslim, že by to byl nutně char-centrickej background. Jasně, pokud ho dropneš do skupiny kde sou jinak postavy s mundane zázemim tak jo, ale kdyby někdo přišel na přípravnou session s tim, že chce hrát tohle - fajn, rád se přizpůsobim a vytáhnu něco podobnýho. Inkarnace fragmentu mocnosti, se kterou mám stále kontakt, je cool background pro černokněžníka, který je sám sobě patronem (nebo divine čaroděje, co čerpá moc ze svého původního já) - vyslaným aby intervenoval do čehokoliv, co se stalo s postavou descendnutýho kolegy. Level 1, protože je to teprve rozvíjející se zárodek toho co je zač. Mýtický hrdina, co se kvůli okolnostem situace vrátil ze záhrobí, přesně jak bylo prorokováno, udělá dobrej background pro non-castera. Level 1, protože návrat ze smrti ho připravil o většinu sil, které musí obnovit. Bude to dost Exalted style hra a DM to musí zvládnout zmanageovat tak aby to tak bylo cítit i na nižších levelech, ale to neni zas tak těžký.

EDIT: hm. Vlastně to zní dost epic a vcelku bych si to zahrál :D Ten moment kdy to dotáhneš na ten lvl 17 a v momentě kdy jsou hvězdy nakloněny v dramatickej moment castneš ten Wish abys do sebe povolal svojí původní podstatu, aby ses shiftnul na lvl 20 s full refreshem, abys v dalšim kole castnul ten Wish znovu a vytáhnul zbytek skupiny, takže démoničtí nepřátelé co měli skoro vyhráno najednou zjistí, že se karta zcela obrátila a najednou nestojí proti partě mocnejch, ale už prakticky doraženejch hrdinů, ale proti skupině právě (re)ascendujících a síly nabírajících bohů, je jen jeden z mnoha možných supercool momentů, co to nabízí :D /EDIT

EDIT2: Aniž bych chtěl spoilovat, tak mě teď tak trochu napadá jedna dost dobrá fantasy co sem čet, jejíž finále je vlastně dost v tomhle stylu :D /EDIT


A jinak IMO to jsou dvě zázemí - že si jsou podobná a že jedno může později switchnout do druhého na tom nic nemění, ta stylizace a z ní vzešlá podoba postavy jsou dost jiné aby to to rozdělení ospravedlnilo.
Autorská citace #4
27.4.2023 09:47 - RoVan
RPG často zpracovává příběhové koncepty, které hráči mohou znát odjinud, tohle mi evokuje hned několik v komunitě jistě známých příběhů/postav, krom toho ta implementace je docela široká. Od postavy inspirované jedním Nejmenovaným (pun intended) hrdinou z videohry Planescape: Troment, přes čaroděje který si postupně vybavuje paměť svých předchůdců (viz Duna).

S přihlédnutím k Logově komentáři bych se ale určitě ujistil s celou skupinou, jakou hru budeme hrát, je fakt, že ta postava může mít 'protagonist complex' Tady bych nechal větší epičnost i ostatním postavám u běžných zázemí (šlechtic je následník císařského trůnu atp.*), respektive bych ji po nich vyžadoval, protože se hráči často drží zbytečně u země.
Autorská citace #5
27.4.2023 11:39 - LokiB
RoVan: Nejdřív jsem myslel, že Nejmenovaným myslíš Voldemorta :D Na toho by to sedlo taky ...
Autorská citace #6
27.4.2023 14:40 - York
Přijde mi to jako cool nápad. Máte ale samozřejmě pravdu, že je ho potřeba použít s rozvahou.
Autorská citace #7
27.4.2023 14:55 - LokiB
York: no tak ta rozvaha by primárně měla obnášet úvahu, zda se do daného dobrodružství/kampaně takové zázemí hodí, resp. v něm nebude rušivé, a pak dále, zda kolem toho zázemí chceme stavět nemalou část příběhu.

S rozumným hráčem a GMem problém nebude. Za mě (podobné charakteristiky postavy jsem párkrát zažil) je riziko v tom, že si hráč postavy s takovým zázemím bude nárokovat větší část příběhu a větší pozornost GMa, než bude ostatním milé.

Jinak, Logu - v typických (ok, mně známých typických :)) DnD hrách nejsou jazyková omezení příliš významná a zde dostává hráč postavu, u které to omezení jazyka (mechanické) jednak smysl dává, druhak je to výměnou za "soft" velmi silnou roleplayingovou a storytellingovou charakteristiku.
To není špatná výměna, i když chápu, že z gamistického pohledu ti přijde nedostatečná :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.064589023590088 secREMOTE_IP: 44.220.44.148