Rytíř: Nemyslím si, že bych psal něco výrazně odlišného než tehdy, byť jistě chápeš, že to nemůžu srovnat. A navíc bych chtěl vidět, jak by se hráči tvářili na 3k6 třeba v nových SW, kde jsou výrazně vyšší obrany... (postava jako Darth Vader musí sama proti sobě hodit třeba 17 a víc, aby se trefila lightsaberem, tak to pak je docela problém...)
Corvus: Samozřejmě může být problém v kostkách, ale zkušenost mne naučila, že sdělovaný problém může být někdy problém jen zástupný. Zcela v obecné rovině, kostky jsou vhodný objekt zástupného problému, protože jsou jakoby mimo možnost ovlivnění. V takovém případě je ovšem změna vyhodnocování vhodná. Když hráči remcat přestanou, nejspíš to byly ty kostky. Když v tom pokračují a zaměří se na něco jiného, tak to může být jen další zástupný problém...
Jinak to shrnutí je dobré, v zásadě se shodujeme, já to jen psal víc obecně a i pro 3d6. V zásadě až na tvar křivky, míru "zcuknutí" a četnost jednotlivých hodnot není mezi 2d10 a 3k6 zásadní rozdíl.
Alek: To nemělo být o přesvědčivosti, to mělo být o tom, že je to vždycky něco za něco.
K take 10: No asi je jasné, že d20 + take 10 a d20 bez něj jsou dvě hodně různé věci. Rozumím tomu, že to někdo nepoužívá a rozumím i tomu, proč je pak větší tendence přejít na nějaké alternativní hody. Já osobně si myslím, že take 10 je vpořádku a je to jedno z těch závažíček pro které u mně třeba d20ka vede nad 3d6 variantou. Ale jak říkám, adekvátní "take 10" znamená hráče dobře zorientované v situaci činící kompetentní rozhodnutí. To je ale jen jeden možný styl hry...