Uz to mam vice mene nastudovane. Uvodni dojmy jsou opravdu velmi dobre. Rozhodne nelituji, ze jsem si je koupil. Jsem si jist, ze oba velmi dibre uziji, protoze obsahuji nekolik velmi dobrych napadu.
Napriklad v supplementu pro Cut-Up projekt* je alternativni vyhodnocovaci technika postavena na dadaismu. Kdy hrac podel hodnoceni traitu nahodne losuje vystrihana slova z nadpisu clanku z novin a tato slova naslene musi vyuzit pri popisovani sve cinosti, kterou overuje. Podle toho jak jsou slova adekvatne pouzita, jim vypravec priradi hodnoceni, ktera se sectou a reprezentuji, touto metodou nahrazene hazeni kostkami.
Krom knizka obsahuje nekolik zajimavych NPC a nametu do hry. Napriklad jednim z clenu Cut-up projektu je jeden herni designer Robert "Doc" Cross (je zaroven i spoluautorem tohoto rozsireni a hadejte kterou cast psal :) ) Prozradim jen tolik, ze Doc slouzi i jako rekruter novych agentu a rozhoduje se na zaklade toho, jak si pocinate pri jim vedene hre. Takze hraci hraji postavy v RPG, ktere si udelali postavy v RPG vedenem Docem a museji v roli hrat nejake postavy v nejake roli. A samozrejme timhle to nekonci, ale teprve zacina a nastartuje to nekolik udalosti, ktere se behem pozdejsich her jeste ukazi...
Mam uz presne vymyslenou Docovu ulohu v mem pribehu a jake dusledky na pribeh to bude mit. Jsem zvedavy, jak si s tim hraci poradi a jestli z toho nebudou na nastevu bohunic :).
Podobne na me treba pusobila kapitola z toho druheho supplementu u Tulpech. Absolutne genialni zalezitost, ktera nabizi hromadu ztajimavych myslenek. Treba co se stane kdyz se setkaji dva Tulpove a vedi to o sobe, apod... Proste to spravne OtE psycho.
Cimz se dostavam k tomu, v cem je hlavni sila OtE a na coz i tyto supplementy navazuji a tim je kreativitu podporujici pristup k settingu. Protoze uz jen jeho cteni vys inspiruje ke spouste skvelych napadu. Uz jsem to nekde psal, ze takhle mela byt delana mesta pro OtE. Krom toho ale ma OTE a i tyto dva jeho supplementy neco navic. A to je nesmirnou miru originality a "psychovosti" a velmi podporuji styl hry, ktery jsme si chtel vzdy zahrat. Styl vychazejici z filmoveho arthousu a z narocneho a scenare, ktery neserviruje divakum vse na podnose. Psycho hru, kdy hraci z otevrenou pusou odhali nejakou pointi, jen aby se dostali k pointe dalsi, ktera jim pusu otevre jeste vice a vsechny predchozi domneky otoci uplne naruby :). Hru ktera svou silenou jizde teprve zacina, v mistech kde vetsina her uz konci, nebo se tam ani nikdy nezacne. Ale zaroven hru, ktera je velmi promyslena, dava smysl a ma nejakou zajimavou myslenku.
(*pozn. pro neznale, ve zkratce: skupinka ochrancu nasi reality pred mocichtivimi spiknutimi - jejich zbrane jsou, nevypocitatelnost, nepredvidatelnost, chaos a tajemny pristroj umoznujici nahodne zasahy do reality - hlavni motto: Dadaismus je teorie, my jsme praxe)