Produkty

Vannax
18.3.2009 21:19
Může se to zdát jako trochu nadnesený titul vzhledem k tomu, že se jedná pouze od dobrodružství pro D&D. Ale když si uvědomíte, že většina oficiálně vydaných herních modulů vznikla právě k této hře, tak nakonec není až tak úplně od věci.
Autorská citace #1
18.3.2009 21:19 - Alnag
Tenhle článek jsem kdysi četl a protože některá dobrodružství jsem i znal přišlo mi zábavné, jak se neshodnu s názorem porotců.

Life's Bazaar z Dragonu je docela fajn.

Assassin's Knot byl kdysi na WotC zdarma ke stažení. Vypadal docela zajímavě.

City of the Spider Queen mi nepřišlo nic moc... zvláště kvůli onomu "vypíchnutému momentu". Asi mám jiný vkus, ale přišlo mi to jako overkill.

Forge of Fury - takový solidní dungeon crawl. Až na to, že cpát do každého dobrodružství draka (v předcházejícím Sunless Citadel je také), a to zvlášť do dobrodružství pro low-level postavy mi přijde na hlavu.

Return to the Tomb of Horrors - často citovaný Dungeon smrti. Na tohle jsem nikdy nebyl.

Return to the Temple of Elemental Evil - stěžejní moment - když zjistíte, že autor předpokládá, že postavy půjdou místnosti v určitém pořadí i když je možné i jiné. Myslím, že Monte Cook nesahá Gygaxovi ani po pás. Originální dobrodružství (které tohle recykluje) je lepší asi tak o 250%. Viz - Temple of Elemental Evil.

Každopádně díky za překlad Vannaxi. Spousta těch modulů je skutečně legendárních a přitom mám dojem, že je spousta lidí nezná. Stojí za to si je obstarat a prohlédnout. Pro inspiraci...
Autorská citace #2
19.3.2009 00:32 - JackPhoenix
Jen mám závažné podezření že Keith Baker není autorka ale autor...
Autorská citace #3
19.3.2009 01:25 - Colombo
nechci být negativista, ale ten tón, jakým je to psáno, mi připomíná zadní strany knih brakové literatury. Jak je v krátkosti napsáno, jak je to všechno skvělé, nezapomenutelné, úžasné, překvapivé, strašidelné, čťivé a jak se onen autor tímto zapsal do historie fantasy/sci-fi - fantastiky.
Autorská citace #4
19.3.2009 07:44 - Jerson
Tak jo, přečetl jsem si stěžejní momenty prvního a posledního dobrodružství ... a je mi jasné, že bez zažranosti do DnD od samého počátku by se mi asi nelíbilo ani jedno z nich.
No, zkusím si projít zbytek, třeba tam najdu něco zajímavého.

(Btw. paladinové si nesmí užívat? Proč?)
Autorská citace #5
19.3.2009 12:07 - Vannax
Ad Keith Baker: Phoenixovo podezření je správné. Měl jsem jenom utkvělou představu, že se jedná o holku, tak jsem se ani nenamáhal se juknout do gúglu. Opravím.

Styl: Jasně že je to laděné do přehnaných pozitiv. Už v úvodu článku na to upozorňují, že porotce vyzvali k tomu, aby i slovně vystihli, proč jejich volba padla právně na to dobrodružství. Autoři článku už pak jen použili citace. Navíc né všechno je vyzdvihované jako super věc. Stačí se kupříkladu podívat hned na modul na 30. místě: "....je nesmyslnou směskou náhodně poskládaných pastí..." To se určitě nedá brát jako superkladné hodnocení.

Principelně se mi ten článek zamlouvá nikoli proto, že je objektivní (do toho má hodně daleko), ale protože dává představu o tom, jaké milníky se v průběhu 30 let odehrály v přípravě a tvorbě dobrodružství. Ty totiž jsou spíše ve stínu daleko diskutovanějších pravidel, jejich změn a úprav.

Je jasné, že kdyby se to mělo hodnotit třeba podle hratelnosti, vyváženosti, věrohodnosti a záživnosti, tak (aspoň podle mého názoru) z téhle TOP 30 nezůstane kámen na kameni. Ale to už je úplně jiný hřiště.
Autorská citace #6
9.3.2011 16:20 - Bajo
Ha, to jsem ani nevěděl, že tu je překlad. Ze seznamu jsem hrál: THE GHOST TOWER OF INVERNESS a THE LOST CITY. A potom Gygaxovu původní část ToEE, The Village of Hommlet. Lost city jednoznačně nejlepší, jedno z nejlepších dobrodružství co jsem kdy viděl. S velmi originální pulpovou atmosférou a mnoha skvělými nápady.

Některé se v naši současné kampani blíží, tak jsem zvědav, třeba Castle Amber a The Forgotten Temple of Tharizdun (který jsem do kampaně použil jako alternativu k Chrámu živelného zla). Až hráči vyřeší chrám, cesta asi povede ke Queen of the Spiders, ale to ještě chvíli potrvá. Hráči jsou po půl roce v průměru na 5. úrovni :-)

Taky bych se chtěl někdy podívat na ty dobrodružství z dílny Judge Guild, v seznamu je DARK TOWER, mezi ty další legendární patří určitě Tegel Manor, Caverns of Thracia a Palace of the Vampire Queen. Nečetl náhodou někdo něco z toho?
Autorská citace #7
22.4.2011 11:24 - Bajo
Pokud někoho zajímá trocha archeologie, tak na svém blogu jsem včera uveřejnil recenzi na jeden z uvedených modulů a sice The Ghost Tower of Invertness (taky je tam recenze na The Village of Hommlet - původní část Tample of Elemental Evil). Některé další ještě přibudou, tak kdyby to někoho zajímalo, tak o tom dávám vědět :-)
Autorská citace #8
23.4.2011 10:47 - Bajo
Ještě malá poznámka k samotnému článku. Blackrazor v modulu White Plume Mountain je artefak - chaotický, +3 černý meč s vlastní inteligencí, který vysává duše poražených nepřátel a tím dočasně v boji zvyšuje svému nositeli úroveň a životy. Meč má ale svou vlastní vůli, takže je to předmět zrádný.
Autorská citace #9
15.7.2011 16:24 - Vannax
Díky Bajo, doplnil jsem do textu.
Bohužel jsem kvůli tomu i nechtěně rozhodil stránkování a nevím jak to v tom novém editoru napravit. Najde se někdo, kdo to umí?
Autorská citace #10
15.7.2011 16:33 - Alnag
Dal jsem to nějak dohromady. Snad.
Autorská citace #11
2.10.2014 15:01 - ShadoWWW
Hráli jste někdy někdo dobrodružství z "GAZ" série? Spadají tam tato dobrodružství:

GAZ1 - The Grand Duchy of Karameikos
GAZ2 - The Emirates of Ylaruam
GAZ3 - The Principalities of Glantri
GAZ4 - The Kingdom of Ierendi
GAZ5 - The Elves of Alfheim
GAZ6 - The Dwarves of Rockhome
GAZ7 - The Northern Reaches
GAZ8 - The Five Shires
GAZ9 - The Minrothad Guild
GAZ10 - The Orcs of Thar
GAZ11 - The Republic of Darokin
GAZ12 - The Golden Khan of Ethengar
GAZ13 - The Shadow Elves
GAZ14 - The Atruaghin Clans

Vychází teď nově v nové kvalitě na DnDClassics a mají velmi dobré hodnocení. Odehrávají se ve Známém světě v rámci různých monarchií a některé ty moduly mají i pirátský námět (lodě, moře, piráti, poklady...).

Vypadá to na pěkný zdroj inspirace, tak by mě zajímalo, jestli to tu někdo zná.
Autorská citace #12
2.10.2014 18:28 - chrochta
ShadoWWWe, to nejsou dobrodružství, nýbrž geografické moduly. Pár z nich mám (GAZ 2, 9, 12-14), chystám se na GAZ 5. Čtení dobrý, Stínoví elfové DOST překvapí svou netypičností - ale nezapomeň, kdy to vyšlo.
Autorská citace #13
2.10.2014 18:58 - ShadoWWW
Ta devítka mě láká nejvíc. :) Ale začnu od 1
Autorská citace #14
25.10.2014 20:13 - ShadoWWW
Poslední dobou mě čím dál víc fascinují moduly z dob TSR. Je fascinující, kolik inspirace v nich člověk i dnes neustále nachází. Momentálně čtu ravenloftový Islands of Terror (2e) a ten doporučuji všem, co hledají inspiraci pro hororový styl.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23103094100952 secREMOTE_IP: 3.227.233.6