Arten_CZ píše:
Bohužel v recenzi ale není napsáno, co je Fate a na jakých principech funguje, ani na jakých principech fungují Příběhy Impéria.
Všimni si, že v oddíle "Pravidla" hned v prvním odstavci je závorka, která končí slovy "nějaký čas zpátky". Vzhledem k tomu, že jsi očividně neregistrovaný (nick u postu kurzívou), tak si prohlížíš Kostku v základním skinu, tedy tato slova bys měl mít narozdíl od zbytku textu červenou barvu - jedná se o hypertext uplink na článek, v němž jsem FATE samotný* popsal před pár lety. (ten článek jsem psal dávno a nečetl jsem ho teď po sobě, tak nevím jakou má kvalitu, ale co jsem ho prolistoval tak vypadá vpohodě; ještě si ho přečtu a kdyžtak předělám)
Kromě toho recenze podle mě není útvar, v němž bych měl pravidla popisovat a vysvětlovat, na to v ní není dost prostoru, od takových věcí je analýza nebo stručný přehled nebo tak něco.
Do recenze patří spíš to jestli pravidla fungují nebo nefungují, jestli jsou složitá nebo jednoduchá, co řeší a co ne a to jsem do té recenze napsal: uvádím že systém je ořezán (tzn. logicky: pracuje pouze s minimem nejpotřebnějších mechanik, tedy rozhodně není rules-heavy), uvádím že řeší především tvorbu postavy a řešení konfliktů a pravidla pro magii (tzn. zaměřuje se na vykreslení postav a na rozřešení sporných situací, neobsahuje žádné podrobné prvky, konkrétní mechaniky atp.), píšu že systém je jednoduchý a je velmi dobře a srozumitelně popsán, zmiňuju že používá Conflict resolution a stručně tam načrtávám o co jde.
Co víc bys tam chtěl mít? Srovnej např. s
autorskou recenzí Střepů snů (Erric) s
recenzí Monte Cooks World of Darkness (Alnag) nebo s
recenzí Cadwalonu (Dalcor)
* respektivě jeho druhou, tedy poslední samostatně ucelenou, edici. Existuje ještě třetí edice, ale ta je taková... nesamostatná, jedná se o hru Spirit of the Century, v níž je FATE rozpracován dál a jinak a obecně se o této podobě mluví jako o třetí edici, ale existují i další hry které se od druhé edice dost posunuly (Diaspora) a které jsou od SotC odlišné... technicky tedy edice 3b nebo tak něco.
Nicméně pokud vám to tam tak chybí, tak zkusím jestli to zvládnu nějak stručně shrnout do odstavce nebo dvou, nerad bych to tím nějak moc natahoval.
Sparkle píše:
že málo lidí zvládne uGMovat viktoriánskou dobu
Nikdo Tě nenutí :) Pokud máš dojem že bys to nezvládla, tak se Tvoje hra bude prostě odehrávat v prostředí které se od skutečné viktoriánské Anglie bude holt lišit o něco víc. Upravit si prostředí je myslím to nejmenší.
Shako píše:
odkaz na typologii, odkud ty pojmy beres
Robin D. Laws;
Alnag, strana 2 (odkaz v zápatí na test k typologii se vážící je už bohužel neaktuální)
ShadoWWW: Díky