Produkty

Maelik
24.6.2022 17:33
Autorská citace #1
24.6.2022 17:33 - Necromancer
To dobrodružství je perfektní. Jednak je to konečně něco, co není pro prvňáčky, druhak je to space-horror a ten mám rád.
Nemyslím že to chce nějakou vlastní dlouhou recenzi, má to dvacet stránek, přečtěte si to sami. :-)
Nicméně! Oceňuji způsob psaní, co stránka, to akt. Popisy dostačujíci, sic stručné. nestvůy já rád, a prastaré zlo v podobě inkarnovaného šílenství? Skvěle podané. Celý tón hry je dost jasně dán už od začátku, a to šílenství je i celkem cítit. :-)
Autorská citace #2
24.6.2022 17:34 - Mrakomrak
Super! Dík za překlad!
Autorská citace #3
25.6.2022 14:39 - HD19
dobrá práce díky
Autorská citace #4
28.6.2022 11:17 - Maelik
Jinak jsem tenhle scénář ještě před jeho publikací testoval na skupině dobrovolníků a... finální boss je neuvěřitelný slogfest. Každé kolo si může vytvořit až 2 Tlamáče, a i když jich maximálně má pod kontrolou 5 a kultistů je jen 10... tak to v podstatě znamená, že se postavy musí prokousat přes nějakých 700 hp meatshield než vůbec můžou něco zkusit na bosse.

A na to že boss je inkarnované šílenství vlastně ani nic extra není. Drtivou většinu boje prostě jen střílí svoje laserové paprsky, protože nic jiného na dálku nemá.
Autorská citace #5
28.6.2022 11:41 - LokiB
Víc by mi k němu seděly i na dálku používané nějaké cílené Útoky šílenství, Mentální útoky, Vysávání inteligence / moudrosti ... atd atd. Lasery jsou nudné
Autorská citace #6
28.6.2022 11:46 - Maelik
tak tak.
To zní jako skvělý začátek konstrukce nového a lepšího bossfightu :-)
Autorská citace #7
28.6.2022 21:47 - Maelik
jinak by asi stálo za to zmínit, že boss nemá být ani tak inkarnované šílenství (byť pohled na něj šílenství působí), ale Prázdnota. Jeho cílem je uhasit veškerý život, světlo, teplo ve všech končinách mnohovesmíru.

Jak na to jde tenhle text? Má schopnost zhasnout všechny zdroje světla a pidat si tak +dmg k laserovému paprsku smrti.
Autorská citace #8
29.6.2022 12:48 - Markus
Hodil jsem Poslední oponu do Databáze RPG, tak kdyby se vám to někomu chtělo ohodnotit... ;)
Autorská citace #9
29.6.2022 16:17 - Jerson
Až si ji zahraju. I když, to zase bude hodnocení hry a ne modulu.
Autorská citace #10
5.7.2022 19:21 - sirien

Re-design combat encounerů

Scéna 4 (jeviště)

Na jevišti zůstal neuzavřený a nezrušený vyvolávací kruh mířící do míst za hranicí prostoru a času. Blízkost živých bytostí jej reaktivuje - po 3 kolech přítomnosti postav v lokaci se v kruhu znovuotevře portál, který začne pohlcovat okolní prostor a energii: začne vsávat světlo a místností jakoby začly procházet trychtýřové víry vsávající samotný prostor.

Při jakémkoliv výraznějším pohybu postavy (přesun o 1 sáh, bojová akce...) si hoď 1k4:
1 Síla pohybu postavy je vysávána. Pohyb čtvrtinovou rychlostí. Bojové akce selžou.
2 Síla pohybu postavy je vysávána. Pohyb poloviční rychlostí. Bojové akce získají Nevýhodu.
3 Prostor mezi posavou a cílem jejího pohybu jakoby zmizí a posava je urychlena. Pohyb dvounásobnou rychlostí - vyžaduje Záchranu na OBR SO 10 nebo pád (stav Ležící) a 1k4 Drtivého zásahu. Bojové akce mají Výhodu.
4 Prostor mezi posavou a cílem jejího pohybu zmizí a posava jakoby se teleportovala. Pohyb čtyřnásobnou rychlostí - Záchrana OBR SO 15 nebo Ležící a 2k4 Drtivého zásahu. Zásahy z útoků jsou dvounásobné.

Portálem nelze projít (nebo, pokud chcete být Tomb of Horrors style sadisti, tak ano, lze...) a nelze s ním ani nijak interagovat (je to prostě trhlina v realitě). Zničit ho lze porušením vyvolávacího kruhu a jeho symbolů, jeviště pod ním (a tím vyvolávacího kruhu) popř. Rozptýlením magie. (OSR vyjebávka: na kruh, ne na portál... non-OSR můžou i na portál, samozřejmě...)

Na konci scény si všichni hodí ZH proti šílenství se SO 8+počet kol, po který byl portál otevřen.


Bossfight

Žádný sanity check v úvodu scény (ale viz dále)

Prastarý má 2 Tlamáče, které bude používat k tomu, aby postavám zabránil dostat se k sobě.

Prastarý:
- Akce: Pozření. Útok na dálku, line of sight. Zasažené postavě se začnou urvávat kusy těla (sáry kůže, masa, skalpu atd.) a vznesou se k Prastarému - a ještě za letu jsou pořírány (alter. jsou požírány rovnou z postavy). Nekrotický zásah za 5k6 Bodů výdrže
- Akce: Pohlcení. Obnova 5-6. Z prostoru o poloměru 4 sáhy (jehož střed musí mít v line of sight) vysaje světlo a teplo. Na prostor až do začátku jeho dalšího Tahu padne tma. Tvorové kteří jsou uvnitř si musí hodit ZH na ODL (tvorové na hraně efektu si mohou volitelně hodit ZH na OBR, pokud spálí Reakci aby z prostoru uskočili) - při selhání obdrží Chladný zásah za 8k8 Bodů výdrže, při úspěchu za polovinu. Zasažení tvorové cítí zimnici, zabití tvorové jsou zmraženi.
- Legendární reakce: obětování kultisty. Kultista exploduje a jeho maso, vnitřnosti a tělní tekutiny se vlijí do vybraného Tlamáče, který si tím obnoví 20 Bodů výdrže
- Legendární reakce: Hladové hody. Prastarý projektuje svůj aspekt na okolní svět. 1 čtverec prostoru (podlaha, na které někdo stojí, sloup, za kterým se skrývá...) začne v podobě tlamy formujícího tekutého písku pohlcovat a požírat vše, co se ho dotýká. Postava, která se v něm nachází nebo která v něm skončí svůj Tah, musí uspět v ZH na OBR, jinak se stane Zadrženou. Zadržená postava může věnovat Akci svému osvobození a hodit si ZH na SIL. Při úspěchu skončí na vedlejším čtverci podle svého výběru a je Ležící. Při neúspěchu obdrží Zásah za 4k10 Bodů výdrže.

Poprvé, kdy je postava Zasažena některou z děsivých a realitu popírajících schopností Prastarého si musí hodit ZH proti Šílenství s SO 18.

V případě zájmu teoreticky může za několik Reakcí vytvořit nového Tlamáče, což může scénu trochu protáhnout atp. - ale záměr byl naopak tu finální scénu změnit z bashing festu na něco trochu stylovějšího, takže by se to mělo používat s rozvahou.



Tyhle dvě úpravy by měly výrazně snížit combatní "nakonec se hlavně třískáme po hlavě" nonsense styl příběhu a boostnout jeho děsivost a požírající aspekt prastarého v původně zamýšlené stylizaci. Asi to potřebuje testnout.


(Tvořeno s Maelikem)
Autorská citace #11
7.7.2022 08:27 - Naoki
Planuje se upravit pdfko a zasadit tyto zmeny do toho?
Autorská citace #12
7.7.2022 23:29 - Maelik
Takže:

Teď jsem dokončil playtest spolu s těmito změnami.

Výsledná doba hraní: 4 hodiny 30 minut
Počet hráčských postav: 3

Poznámky a pozorování:

* v tomhle počtu se hodně projeví množství sanity checků, které tu jsou roztroušeny. Jedna z hráčkých postav se dostala na 4 body šílenství ještě před bossem (na druhou stranu.. trochu za to můžou i kostky.. celý večer mu nepadlo na jakýkoliv save víc jak 3)

* Legendární akce: Hladové hody. Jeden save na chycení, další na to jestli unikne, nebo dostane dmg... pokryl jsem postupně požírajícími jamkami alespoň 20 polí, z toho jen jeden chytil postavu na dost dlouho aby dala dmg. Creepy to sice je, ale je to spíš otravné než nebezpečné. Po hře se jeden z hráčů ozval s tím, že by bylo dobré to dělat max jednou za kolo, ideálně jednou za dvě kola.
ad: změnil bych formulaci na "Na začátku svého tahu, takto zadržená postava utrpí zásah za XY výdrže. Jako Akci se může pokusit se vysvobodit pomoí ZH na Sílu. V případě úspěchu.."

* věc s banishmentem.... hráči mají celkem oprávněně pocit, že hodit na bosse banishment by ho mělo poslat kam patří. Milý boss má ovšem tři legendární odolání, takže si postavy ani neškrtnou. Je otázka, jestli tohle nějak neupravit.

* hráči se ve finální aréně rozhodli první umlátit dva tlamáče, než vůbec obrátili pozornost na Prastarého. Prastarý, jako Legendární akci, obětoval jednoho kultistu za druhým..... takže se celá věc protáhla. Když vstupovali do arény, na časomíře zbývalo 50 minut. Těch 50 minut nedělali skoro nic jiného než vyskakovali z jam a mlátili tlamáče.

* vyvolávací kruh ... je rozlití inkoustu regulérní forma jeho zničení? Obecně by bylo dobré si tady nějak definovat co je moc málo na to aby to odvedlo příslušnou práci a co je dost.

* chtělo by to předpřipravit pár vhodných efektů šílenství pro jednotlivé spouštěče. U zničení kruhu jsem trochu tápal jaký projev tam dát... nakonec jsem je nechal si hodit.


Toliko z prvních dojmů. Jeden hráč je citován, druhý utekl, jakmile johop postava padla do katakonie, a třetí mi prý napíše své dojmy zítra.
Autorská citace #13
7.7.2022 23:30 - Maelik
Naoki píše:
Planuje se upravit pdfko a zasadit tyto zmeny do toho?


Jakmile tu vypracujem nějakou verzi se kterou budem spokojení, tak ji přidám jako alternativní verzi ke stažení.
Autorská citace #14
7.7.2022 23:48 - sirien
Ad hladové hody... point byl že tím může hitnout postavu po její akci, čímž jí např. zkazí pohybový záměr do dalšího kola. Ale klidně se to dá dát za 2 Legendární reakce, to by pak mělo četnost seškrtnout samovolně.
Možnost že chycená postava dostane damage na začátku tahu a pak se může zkusit osvobodit je asi legit, otázka je jen aby to nebylo moc killing s tim damagem co to dává.

Banishment - je to Prastarej, ne nějakej blbej elementál nebo démon. )

Ad finální taktika... jako, jak píšeš, je to taktika. Já bych to neřešil, jiná skupina se může rozhodnout splitnout a někdo naváže tlamáče a další začnou mlátit bosse... další se může rozhodnout tlamáče ignorovat a natankovat bosse... další se může rozhodnout nějakou chytrou akcí nebo controlling kouzlem tlamáče eliminovat... tohle je preferenční, já se klonim spíš ke combat as war, takže mi tohle nevadí - jestli chceš víc combat as sport a ten souboj víc skriptovat a nevycházíš vstříc možnosti nějakou creepu odeliminovat bez jejího prosekání, tak to může být otravné no - ale já tyhle combat as sport skriptovat až tak dobře neumim, takže to moc nepomůžu.

Vyvolávací kruh - rozlití inkoustu je za mě legitimní záminka hodit si na skillcheck Mystiky jestli ho rozliješ na správně rušivé obrazce a runy :)

Skriptování spouštěčů... můžeš skriptovat default asi, proč ne. Já bych v rámci šílenství z prastarých s radostí házel a pak improvizoval fluff na výsledek hodu :)
Autorská citace #15
8.7.2022 00:06 - Maelik
sirien píše:
Ad finální taktika... jako, jak píšeš, je to taktika. Já bych to neřešil, jiná skupina se může rozhodnout splitnout a někdo naváže tlamáče a další začnou mlátit bosse...


hele já bych to neřešil... ale na gameconu se to prostě do toho 4h slotu vejít musí.

sirien píše:
Já bych v rámci šílenství z prastarých s radostí házel a pak improvizoval fluff na výsledek hodu


jo, jenže já jsem dost mizernej improvizátor. Takže si asi udělám nějakou tabulku. nebo tak. Pomoc je vítána.
Autorská citace #16
8.7.2022 01:22 - sirien
Na GC bych to spíš tlačil tak aby sem se k tomu final fightu dostal s trochou rezervy a v případě potřeby bych hráčům normálně řek, že maj vzít nějakou agresivnější taktiku, jinak to nedohrajete načas.
Autorská citace #17
8.7.2022 12:57 - sirien
Čaj - nepotřebuješ, max. 1. Stupeň

Zavřeno - přesvědčení, že mrtvoly jsou živé (včetně zabitých nepřátel)

Zvedá se opona:
Půlelf - Halucinace
Lidská žena - Apatie
Symbol ve zdi - krvelačnost

Přídavek
čtení run - Zapomnětlivost
efekt portálu - Roztěkanost

Magnum opus - Mánie

Š'golgg - ...fóbie, paranoia?



Tak namátkově co mi přišlo že odpovídá setupu. Ale musim říct že ta parita podnětu a efektu tady trochu ubírá děsivosti toho šílenství :)
Autorská citace #18
11.7.2022 00:32 - Maelik
Allright, druhý run:

* Byl tu paladin, který se neustále u každého savu ptal jestli je to kouzlo. Konkrétně je to otázka u Pohlcení a u blekotání u Čaje

* co se týče Čaje... byl jsem upozorněn na to, že historicky vzato, rektoři bývali učitelé. Takže jsem přišel s tím že předtím učila rétoriku.

* ukázalo se že parta melee focused characterů je proti bossovi který umí lítat...nešťastná.
Autorská citace #19
11.7.2022 00:55 - Maelik
feedback hráčů: tentokrát primárně na to téma, že celé divadlo je v podstatě zbytečné.. tj. nic se tam neděje (mimo sanity dmg pastí).

Also.. opět stížnost na četnost hloubených jam. Tentokrát je prastarý hloubil za 2 LA, ale i tak to znamenalo že každé kolo někoho připravil o akci. Což ve složení 2 paladini a 1 fighter bylo celekm podstatné. U 5 hráčů by to snad šlo, ale u tří... možná obecně to dát za 3 LA, útok za 1 (třeba jen za 2d8 místo za 5d6) a uzdravení tlamáče za 2.
Autorská citace #20
11.7.2022 01:23 - Maelik
And last, but not least... osobně bych změnil setup Přídavku. Vzduch se zavlní a portál aktivuje už v momentě kdy tam postavy hráčů vstoupí, ne až tři kola poté. Jednak by se stejně musely měřit akce, jednak to snad zabrání tomu aby tím sálem jen prosvištěli bez povšimnutí.
Autorská citace #21
26.7.2022 07:34 - Jerson
sirien píše:
Zasažené postavě se začnou urvávat kusy těla (sáry kůže, masa, skalpu atd.) a vznesou se k Prastarému - a ještě za letu jsou pořírány (alter. jsou požírány rovnou z postavy). Nekrotický zásah za 5k6 Bodů výdrže

Tohle je docela divné v JaD, když najednou ztráta BV je fakt strašné fyzické zranění místo nějakých nataženin a nataženin.

Maelik píše:
* ukázalo se že parta melee focused characterů je proti bossovi který umí lítat...nešťastná.


To se ukázalo i u nás po ta dvě kola. Já si tedy dvakrát seslal úder, takže alespoň něco, ale válečníky jsi tím efektivně odstavil a řekl bych, že jak se ještě tlamáč léčil, tak je to moc nebavilo.

Za mě je ten modul fakt jen jako výchozí materiál ke kompletnímu přepracování, a divím se, že se ti z něj podařilo při hře něco dostat.
Autorská citace #22
27.7.2022 19:45 - Maelik
Verze, která zahrnuje změny vzešlé z diskuze je online!

Píše:
a divím se, že se ti z něj podařilo při hře něco dostat.

well... hrál jsem to asi třikrát předtím, takže jsem to měl trochu natrénované.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13454794883728 secREMOTE_IP: 3.229.117.123