Střípky

Alnag
20.4.2009 17:21
Pokračování předchozího článku o nejhloupějších nestvůrách. Část druhá: rok poté. Jako obvykle obsahuje silná slova a není vhodné pro malé děti. (Ani pro velké děti, když už jsme u toho).
Autorská citace #1
20.4.2009 17:21 - Vannax
Opět díky, Alnagu, za pokračování. Hezky jsem si početl :)

Je fajn sledovat vnímání hry DnD od někoho kdo to popřádně ani nehraje. Ještě víc, než tenhle článek od Jareda, mě kdysi dávno pobavila „reportáž“ v časopisu Reflex, kde se jeden reportér se silně vyhraněnými názory snažil všem čtenářům vštípit, jak je hraní RPG her tupý, blbý, nesmyslný a úchylný. (Asi není náhoda, že autora toho článku vnímám stejně jako on RPG hry.)

K Jaredovu článku přidám svůj názor. Je jednoduchý vyjmenovat pár příšer z bestiářů a prostě říct: Tyhle jsou praštěný. V podstatě není ani potřeba některé vybírat. Ještě jednodušší je vzít celý bestiář a říct: Celý tenhle svazek je praštěný.

Problém je v tom, že nejsou uvedeny souvilosti, proč ta která nestvůra existuje, jaký má smysl a v jakém je prostředí. Někdo v diskuzi k předchozí části tohohle článku správně uvedl, že součástí popisu každé z nestvůr v DnD je také „Ecology“, tedy její přirozené prostředí. Například v tomto článku zmíněný „Piercer“, tedy plž imimtující krápníky, je hloupá příšera. Přitrouble vypadá to, že prostě jen čeká na to, až se pod ní někdo nachomejtne a pak na něj spadne aby se mohl přiživit. Co je na tom přihlouplého? Mimikry se používá naprosto běžně. Navíc když si vezmete takový klíště, tomu taky nejde o nic jinýho, než počkat na náhodnýho kolemjdoucího, aby z něj mohlo vysát krev a třeba přenýst trochu infekce. Není to stejně děsivý?

Mně osobně Piercer ani trochu nevadí, ale musím dodat, že nemám rád samoúčelně nafrkané potvory někam do jeskyně. Co tím myslím? Na příkladu právě Piercera třeba to, že jeskyně, ve které žije, musí mít potřebné prostředí – musí být z vápence nebo podobného minerálu, s dostatkem vody, která umožňuje tvorbu krápníků, neměly by chybět ani další věci jako lyšejníky, mechy apod. a co hlavně…. ostatní přirození obyvatelé takové jeskyně, tedy takoví, na kterých se piercer může běžně živit, nebo jejichž je potravou, dále pak různí mrchožrouti, kteří se postarají o zbytky po piercerově hostině, atd. atd….Pak takováhle nestvůra dává smysl.

Jiný příklad – Carrionette (já osobně jsem jí překládal jako Mrchoneta – tedy kombinace mrchy, mršiny a marionety, Alnag použil trochu eufemistický překlad Zdechloutka, která ovšem nevyjadřuje její bestiální povahu). Na první pohled je to ubohý příklad toho, jak z Pinocchia udělat obávaného protivníka, ale to jen proto, že k tomu nejsou známé souvislosti. V tomhle případě se nedá mluvit o přirozeném prostředí jako v u piercera, ale spíš o setting, ve kterém se nestvůra nachází. Mluvíme teď o Ravenloftu. Stačí si pročíst dobrodružný modul „The Created“ a souvislosti vzniku a významu Carrionetty budou rázem jasnější. Je pochopitelný, že kdekoli jinde musí taková postavička vypadat dost bizarně.
Mimochodem, to už taky někdo správně zmínil, že nejde bezmyšlenkovitě píchnout prstem do bestiáře a přiřadit do dobrodružství jakoukoli nestvůru, kterou právě najdu.

Tím nechci říct, že spousta z dalších zmíněných nestvůr nepůsobí trapně až blbě. Jen to, že vysmát se všemu jen proto, že to na první pohled vypadá blbě, svědčí jen o nedostatku informací.
Autorská citace #2
20.4.2009 19:08 - Fritzs
Vannax píše:
Například v tomto článku zmíněný „Piercer“, tedy plž imimtující krápníky, je hloupá příšera. Přitrouble vypadá to, že prostě jen čeká na to, až se pod ní někdo nachomejtne a pak na něj spadne aby se mohl přiživit. Co je na tom přihlouplého?


Třeba to, že ta příšera je neskutečně uncool. A i přesto se někdo věnoval tomu, že popíše, jak vypadá zevnitř (jakkdyby to někoho zajímalo). Kdyby mě todle předhodil DM, tak bych byl naštvaný...
Autorská citace #3
20.4.2009 19:25 - LZJ
No jo, no, každé monstrum se nelíbí každému ;-)
Pokud si chcete užít aspoň části těch potvor z článku, WoTC je upravili do 4e pro aprílové dobrodružství. Viz http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/duad/20090401.

Třeba Flail snail je rozšířen na Stale Trail Flail Snail. A má zajímavé schopnosti jako Flail Snail Wail, Stale Snail Trail a Flail Snail Fail
Autorská citace #4
20.4.2009 19:36 - Colombo
Píše:
Třeba Flail snail je rozšířen na Stale Trail Flail Snail. A má zajímavé schopnosti jako Flail Snail Wail, Stale Snail Trail a Flail Snail Fail

to zní jako nějaké fun karty z magicu:)
Autorská citace #5
20.4.2009 19:56 - Vannax
Fritzs píše:
Třeba to, že ta příšera je neskutečně uncool.

Nějak asi nechápu rozdíl mezi cool a uncool. V čem vězí?
Autorská citace #6
21.4.2009 16:35 - wlkeR
Moh' by někdo hodit odkaz na originální článek, prosím?
Jinak tenhle článek je užitečnej zejména právě pro vyhledávání totálních nesmyslů, který hodit na hráče, když vam lezou na nervy. Aneb Ragamoffyn navěky!
Autorská citace #7
21.4.2009 16:42 - Alnag
Odkaz je úplně na konci...
Autorská citace #8
21.4.2009 16:43 - Sethi
Autorská citace #9
22.4.2009 03:25 - bigbythewise
Papírový golem mě dostal. Ten předčí i toho sušenkového. :D
Autorská citace #10
22.4.2009 08:27 - Sethi
prvně jsem "sušenkový" přečetla jako "šunkový"... byla to krásná představa.
Autorská citace #11
23.4.2009 13:17 - Hugo
Jako humor je to dobré, ale člověk to nesmí brát doslova.

Mě spíš pobavilo to že autor nevěnoval toliko pozornosti podívati se zdali se v případech jemu neznámých nejedná taktéž o vykrádání nějaké mytologie, bají a pověstí (z.b. Sovomedvěd Owlbear a mýty severoamerických indiánů, případně Vargouil, dopr... jak se píše ta létající hlava, a mýty domorodců tuším že někde z jihovýchodní asie tamnějším známé jako Bes Jalok)

Jinak podobně jako Vannax nechápu rozdíl mezi "kůl" a "nekůl", nebo spíš kůl v plotě od nekůlu v plotě poznám, ale to asi zasejc nebude vono...
Autorská citace #12
16.6.2009 12:07 - j.
Myslim že létající hlava pocházela taky od Indiánů(asi z Kanady). Jinak pěkný, nejvíc mě dostal asi taky ten golem z papíru.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11709189414978 secREMOTE_IP: 54.90.207.75