Střípky

Autorská citace #1
26.3.2014 10:07 - Spize
Něco mi na tom nesedí. Pořád hodně vnímám mechaniky jako neutrálního arbitra a pokud tam to oživování je, tak by k němu DM neměl uměle* přidávat RP nevýhody. Hlavně pokud je to něco, co se děje častějc.

Ale fakt je, že nikdy jsme se nedostali tak vysoku úroveň, abychom s tímhlě měli problém, takže těžko říct. Oživení kouzlem jsem ve hře viděl jen jednou.
Autorská citace #2
26.3.2014 21:49 - sirien
Spize: no mě přijde, že mechanicky tam to oživování vůbec je, protože design pravidel (zejména dřívějších edic DnD) brutálně přestřelil mortalitu postav oproti běžným hráčským očekáváním / požadavkům. Protože hráčům začalo lézt krkem, že se piplají s postavou a tu jim pak někdo pravidelně sejme, přidali tam autoři resurrection mechaniku - ale už nedomysleli, že to je z extrému do extrému a smrt jako taková najednou naprosto přestane být hrozivá, protože nad ní hráči začnou mávat rukama s klidným vědomím, že být mrtvý je pro jejich postavy jen takový méně přijemný odpočinek a že je někdo stejně resurrectne, tak whatever.

Takže v praxi měly pravidla díru a autoři tu díru zaplácli záplatou, co je sama děravá úplně stejně - takže tohle je v podstatě návod na funkční záplatu nefunkční záplaty.

A musím říct, že mě se tam ty nápady docela líběj - každej z nich je docela příběhotvornej a inspirativní.
Autorská citace #3
27.3.2014 19:14 - chrochta
Na Ogrebane.cz je v jedné kronice ze Západního Vnitrozemí další případ vzkříšení. Jednu z postav zabili a její spolubojovníci ji nechali vzkřísit pomocí Tymořiny kněžky (byla patronku zesnulého). Tymora proti nebyla - jen nešťastník, který měl už od minula na krku jeden quest (najít poklad) za zbavení dost hnusné kletby, dostal quest další (stát se vlastníkem chátrajícího chrámu Vaukén) a upozornění, že jeden z nich musí splnit do konce roku.

EDIT: Chybičky se vloudily. Šlo o Lliru, prvním questem bylo stát se starostou Horské Hrany (Hill´s Edge), a do konce roku měl získat chrám a zprovoznit ho - proto začl shánět nějaký poklad.
Autorská citace #4
3.4.2014 22:46 - Gurney
Doufám že "Dějmistrovací" série bude pokračovat, protože se mi hodně moc líbí.

Spize píše:
Něco mi na tom nesedí. Pořád hodně vnímám mechaniky jako neutrálního arbitra a pokud tam to oživování je, tak by k němu DM neměl uměle* přidávat RP nevýhody. Hlavně pokud je to něco, co se děje častějc.

Já si naopak myslím, že DnD má hrozně moc věcí udělaných dost nudně a potřebuje trochu zapracovat na dodávání nějakých pěkných nevýhod jinak až příliš bezproblémově fungující magii. A čím častěji se to používá, tím naopak cítím potřebu aby to mělo nějaké alespoň rp nevýhody.

A obecně hráčům co moc argumentujou pravidly, zvlášť když předtím vysvětlím nějaký fluff a pak na jeho základě pak užívám comon sense, GMuju nerad.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16015696525574 secREMOTE_IP: 54.162.15.31