Tipy a triky

Itaen
20.11.2008 16:17
Jaké typy hráčů/postav nesnášíte?
Jaké chování vás zaručeně vytočí? U čeho máte vždycky chuť si vyrvat všechny vlasy v těle? A proč?

Přihoďte klidně historky z hraní :-)
Autorská citace #1
20.11.2008 16:20 - Itaen
Já osobně (hlavně jako DM) nesnáším typ "jdem dál". Tito hráči místo aby řešili questy nebo se snažili aktivně něco tvořit, tak jsou ke všem návnadám a vodítkům pasivní a opakují frázi "jdem dál", dokud na padesátý pokus nenajdou quest, který jim sejde. Jako DM mi to trhá připravené questy a jako hráče mě takoví spoluhráči nutí k prolévání jejich krve ve spánku...
Autorská citace #2
20.11.2008 16:48 - unknown
Itaen: to podla mna nie je chyba hracov ale sposobu spoluprace gm-hraci. co tak sa ich opytat co by radi riesili a potom im to ponuknut? potom ziadne "jdem dál" nebude.
Autorská citace #3
20.11.2008 16:49 - Corvus
to som bol ja. k topicu: ja osobne nemam rad ked niekto na hru ostentativne kasle ked prave reflektor nesvieti na neho. a ano stava sa to obcas aj mne.
Autorská citace #4
20.11.2008 16:50 - Itaen
unknown: Chtějí úkoly "vymlátit 100 skřetů, shrábnout milion zlatých, mít vlastní hrad a umřít"... Však už jsem tu družinu vyměnil po 3 sezeních, protože fakt nebyli pro mě. Bojkotovali cíleně moje připravené questy :(
Autorská citace #5
20.11.2008 16:51 - Itaen
Corvus: Právě... Nerad jako DM dělám moc ústupky a rozmazluju je.
Autorská citace #6
20.11.2008 16:56 - Corvus
Itaen: ja som myslel take tie veci ako citanie si casopisu ked prave iny hrac vyjednava alebo podobne veci.
no ak chceli mlatit skretov tak si im ich mal dat. ak ta take dobrodruzstva nebavia, dobre si urobil ze si s nimi hrat prestal.
Autorská citace #7
20.11.2008 17:23 - Itaen
Corvus: No ono s těmahle jeden koukal při hraní na formule :D To byla poslední kapka...
Autorská citace #8
20.11.2008 19:14 - Jerson
Nesnáším hráče, kteří chtějí mít tu nejsilnější postavu a přitom říkají, že nejsou munchkini. Naštěstí jsem si kvůli nim udělal pravidla, kde žádná nejsilnější postava není, takže jsou mi už volní.
Autorská citace #9
20.11.2008 19:43 - bigbythewise
Jerson píše:
..Naštěstí jsem si kvůli nim udělal pravidla, kde žádná nejsilnější postava není..


Tak to je na metál.
Autorská citace #10
20.11.2008 20:59 - karel
Nenávidim hráče kteří ví že mluví s hráčem a ne s CP.příklad.potkají se va hráči.jeden bohatý rytíř,druhý cgudý válečník.rytíř mu na dobre slovo pujčí 200 zlarých

U DM mi vadí když Dm dava do hry nepřátele ktere nemají hráči žádnou šanci porazit a pak to doslova idiotsky řeší on sám(neznámá síla,tajemná postava v kápi)
Autorská citace #11
20.11.2008 20:59 - karel
Dodatek:taky mi vadí Dm který neumí zabít hráče ani po hrubé chybě
Autorská citace #12
20.11.2008 21:45 - Malfin
To je zajímavé. zabíjíte často své hráče jako GM? Vyhýbáte se tomu?

Ale k tématu: Mě vadí hráči, kteří popisují vše co dělají slovy "běžné". Běžné oblečení, běžný les, běžný hospodský...
Na GM mi vadí, když je znechucen tím, když hráči udělají něco jiného než čekal. Nebo když své hráče terorizuje (dávná vzpomínka na jeden one-shot...brrr, chudák ten kluk co to hrál poprvé)
Autorská citace #13
21.11.2008 09:15 - Quentin
Me vadi drama na metaherni urovni. Mam rad, kdyz hraci i vypravec spolupracuji. Uplne potlaceni syndromu hraci versus DM. Takze mi samozrejme vadi paranoidni doupari, kteri si mysli, ze vypravec je proti nim. A taky mam alergii na true and only hardcore vypravece, kteri se vyzivaji v tyranizovani hracu.
Autorská citace #14
21.11.2008 09:53 - Itaen
Kubuline: Kdyz ma smrt prijit, tak prijde :-))) Jasny, ze je nechcu zabijet cilene, ale kdyz se neco fakt posere, tak je klidne podriznu jak podsvince :-)))
Autorská citace #15
21.11.2008 09:58 - Jerson
Kubulinek píše:
To je zajímavé. zabíjíte často své hráče jako GM? Vyhýbáte se tomu?

Hráče jsem ještě nezabil, i několikrát jsem k tomu neměl daleko :-)

Postavy už nezabíjím, dokud opravdu nemusím, a když, tak většinou kvůli příběhu. Tak jak jsou pravidla nastavená teď nemůže postava zemřít, dokud hráč neudělá fakt naprostou pitomost a ještě bude mít smůlu při hodu.
Autorská citace #16
23.11.2008 00:34 - pipux
Zabít (odvetičku za jejich neschopnost), či nezabít, toť má býti otázka tohoto večera ...

Ale to snad ne! Jednak můžeme něco vymyslet (ano, Jersone, jednak pravidla) - viz geniální řešení v Planescape:Torment (vždy v márnici :) ), navíc otázku bych postavil jinač: jak zabránit hráčům k tomu, aby byli zabiti (z odplaty)? ... protoe zabít hráče je to nejhorší, co mu může GM udělat.

Trávím trochu času přípravné hry s hráči o samotě - v diskuzi o jejich postavě popovídáme tak, aby oni měli (a) pocit o jedinečnosti své postavy, (b) představu jak odehrát, aby byl GM spokojen.




Itaen píše:
Chtějí úkoly "vymlátit 100 skřetů, shrábnout milion zlatých, mít vlastní hrad a umřít


stejně tak i

Itaen píše:
typ "jdem dál"


Začátečníci? :)
Autorská citace #17
23.11.2008 01:05 - Itaen
pipux: ano ano, posledni pulrok jsem travil tim, ze jsem zaucoval nove hrace do PnP RPG :) Je to zasluzna, ale docela vysilujici cinnost :) Nervy mivam pravidelne v kyblu...
Autorská citace #18
24.11.2008 13:55 - sirien
Karel: To je otázka social contractu. Třeba já většinou už hraju hry kde smrt postavy je něco s čím se nepočítá, hráči dál hrají jako by tam byla, ale prostě by to rušilo žánr a tak... na druhou stranu v takovém Shadowrunu třeba taková možnost prostě patří k věci.

Jinak se mi líbí Jersonův postup. Srali mě ti a ti a tak sem si udělal pravidla ve kterých mě neserou :D .

Já osobně nemám rád hráče kteří se jen tak vezou a nemají žádný vklad ke hře, takoví ti čistě reaktivní. Nevadí mi hráči kteří třeba čekají co ST vloží do hry a pak s tím nějak pracují v rámci své postavy, to je ok, i když ne ideální, ale hráči kteří se fakt jen vezou na čistém RR mi lezou krkem.
Stejně tak hráči kteří hru nějak ruší, ať už SMSkovánim, čtenim si nebo kecánim o něčem úplně mimo. K tomu se můžeme sejít v hospodě
Autorská citace #19
24.11.2008 16:45 - Jerson
Ještě jedna věc - když mě hráč fakt štve, tak se dá jeho postava zabít a pak nechat hrát dál. Ale to jsem používal spíše jako odměnu, a rozebíral jsem to loni, tak už to počtvrté nemá cenu.
Autorská citace #20
24.11.2008 18:59 - Lotrando
Píše:
Stejně tak hráči kteří hru nějak ruší, ať už SMSkovánim, čtenim si nebo kecánim o něčem úplně mimo. K tomu se můžeme sejít v hospodě


to bych vraždil :), poslední dobou to dělám tak, že si otevřu lahvinku dobrého pití a hráči hned zpozorní. Lehce pod vlivem totiž nějak ztrácím zábrany a umírá se :)
Autorská citace #21
24.11.2008 19:29 - Malfin
To u nás po otevření lahvinky ztrácí zábrany hráči a vypijí GM všechno...
Autorská citace #22
24.11.2008 21:05 - Count
Nikdy jsem němel rád podivíny, co si na hraní donesou zbraně a jiné rekvizity kterými se obloží, pak porůznu máchají a když se nudí tak dloubají do ostatních, protože se to následně zvrhne v bitku. Případně chytrolíny, kteří začnou rozebírat co že jim ta současná zápletka připomíná a ve kterém že filmu/knize to už viděli. Na fakt, že si partička se kterou hrajeme posledních 12 let okamžitě překřtí každé NPC co potkají jsem si už zvyknul. :-)

V jedné hře, kdy družina dost neúspěšně vyjednávala s místním zemanem, nakreslili na papír šibenici a pod to "Zeman je prase!" a když zeman (já)mluvil, máchali tou cedulí nad hlavou. Ale vrátil jsem jim to. Jeden z nich povýšil, stal se zemanem a v tu chvíli jsem tu již zapomenutou ceduli vytáhl zase já.

A co se týče alkoholu a hraní, uchytilo se u nás pěkné rčení - "Pojďte, opijeme gamemastera." Po pár pivech se pak celý večer třeba jen rabuje nevěstinec a všichni si užívají. :-)
Autorská citace #23
24.11.2008 21:11 - Malfin
V nevěstinci se dá rabovat? zajímavé.....:)

Já nemám přiliš rád, když hráči mluví do hraní druhým. "Teď by si měl zakouzlit to či ono.", "Jsi blázen? Použíj tohle." Toto má význam jen pokud hraje hráč nezkušený a sám si řekne aby mu někdo občas poradil. Máte s tímhle zkušenosti?
Autorská citace #24
24.11.2008 21:19 - Count
Kubulinek píše:
V nevěstinci se dá rabovat? zajímavé.....:)

Původně se tam jde za počestnou zábavou, ale když nějaká Mařka nechce dát a někdo se vztekne, pak lítají dveře oknem, sekery štípají nábytek i najatou ochranku a lepé děvy jsou vřeštící vlečeny na ramenou či za vlasy do sklepení a tam hromadně "ignorovány". Máme tu výhodu, že hrajeme samí chlapi a tak se žádná žena nemůže cítit ukřivděná naším občasným sexistickým řáděním.

Kecání do hry ostatním hráčům taky nesnáším. Nejčastěji když koná jedna postava a ostatní jsou na druhém konci města. Snažím se ho utnout hned v zárodku a nejlépe odtáhnout daného člověka bokem a ty ostatní poslat na kuřpauzu nebo načepovat další pivo. Separace zabírá nejvíc. Hráč je hned vnímavější a dokáže se nad problémem víc zamyslet, než když mu do toho kibicují ostatní.
Autorská citace #25
24.11.2008 21:24 - Itaen
Kubulinek píše:
Já nemám přiliš rád, když hráči mluví do hraní druhým. "Teď by si měl zakouzlit to či ono.", "Jsi blázen? Použíj tohle." Toto má význam jen pokud hraje hráč nezkušený a sám si řekne aby mu někdo občas poradil. Máte s tímhle zkušenosti?


No jasný...taky mě to štve. Ale zase občas je to veselý. Pamatuju na bodrého trpaslíka-válečníka, který ve velkých bitkách řval mezi sekáním na kouzelníka "Tak něco kouzli kurvaaa!!! Na co sebou taháš tu bychli?!"
Autorská citace #26
24.11.2008 21:27 - Malfin
Count: Tohle řeším přeseně tak: SEPARACE. Výhodou jsou pak dialogy mezi postavami, když se snaží vysvětlit to či ono co se odehrálo.

Minule se nám stala zajímavá situace, která tohle nepřími popisuje jak pak postavy reagují, pokud neví vše. V hostinci družina čekala až jim z mnišského řádu pošlou depeši o průběhu pátrání po zrádci. Do hostince přišla postava s depeší a předala ji ve dveřích mágovi. Ten ho poslal do výčepu čekat než napíše odpověď. V depeši stálo v ní: "Toto je ten špion. Snad by se jeho odhalení dalo využít." Mág ve spodkách popadl hůl a vyletěl ze dveří do výčepu. Za ním bojovník s mečem, také ve spodkách....takhle se družina seřadila na schodech...a začala zmateně přesvědčovat kluka, aby šel s nima nahoru...

Takové scény si jako GM užívám, proto pokud se něco děje a ostatní o tom nemají páru tak to hraju odděleně. Tohle není typický příklad, ale teď se mi tak vybavil.
Autorská citace #27
24.11.2008 21:58 - sirien
Píše:
Pamatuju na bodrého trpaslíka-válečníka, který ve velkých bitkách řval mezi sekáním na kouzelníka "Tak něco kouzli kurvaaa!!! Na co sebou taháš tu bychli?!"

To je kapku něco jinýho, ale je to docela cool :)

Jinak alkohol na hře fakt nemám rád. jedna dvě lahvinky vína za celej večer, ok, ale pivo nebo něco jinýho fakt nesnášim, buď se hraje nebo chlastá.

Ohledně překřtívání - tak přestaň tvořit jména, jen řikej "no, ten ten..." a nech hráče ať NPC pojmenují sami :) . Pokud budou pojmenovávat debilně, tak se toho chytni a řekl bych že po dvou sešnách kdy král říká "a lord Kokot vám zajisté pomůže s..." je to omrzí. (na druhou stranu je to vabank, pokud ne, tak potěš...)

Autorská citace #28
25.11.2008 08:20 - Quentin
Nemam rad tajnustkare, rad hraju otevrenou hru.

Konkrete nemam rad hrace, kteri hraji svine, ale nepriznaji to. Mnohem radsi se s nim domluvim, co a jak se bude dit, jake budou mit jeho svinarny nasledky apod. nez kdyz me nekde podrazi az za chodu. (myslim, ze tohle mam spolecne s pietou)
Autorská citace #29
25.11.2008 09:20 - Jerson
Konečně jsem si vzpomněl, jaké hráče nesnáším asi nejvíc - ty, kteří hrají "zajímavé postavy", přičemž zajímavost oné postavy je v tom, že má nějaké omezení, které vyžaduje pozornost ostatních a přidělává starosti, které nikdo nechce řešit. Schizofrenie a paranoia, nezvladatelné stavy, fobie z měst ... Zejména, když se tato podivnost objevuje v každé scéně, ve které je daná postava přítomna, nebo hůře když na základě této podivnosti bych měl vytvářet scény speciálně pro daného hráče.

Navíc většinou takhle hrají lidé, které nemám moc v oblibě a pak mi vysloveně kazí hru, kromě jiné i proto, že užírají čas pro sebe.

Kecání do hry se v mých hrách nevyskytuje, protože hráči netuší co ostatní postavy umí, takže když něco navrhují, tak jen jako postavy
"Tak ho ošetři, jsi přeci doktor, ne? - Ano, doktor práv."

Podrazáky taky nemám rád, i když v poslední době jsem se s žádným nesetkal, kromě Starcraftu, kde se mnou pěkně vyběhla Sathel, ale o tom ta hra byla.

A alkohol u hry nemám rád - zejména když si dva kluci přinesou lahváče, přičemž my ostatní nemáme potřebu ani chuť něco pít.
Autorská citace #30
25.11.2008 09:26 - Quentin
Na hre se nechlasta, ale kdyz si vsichni dame na zacatku panaka s pripitkem "At to krituje!", nebo si nekdo pritahne dva tri lahvace, tak se nikdo nezlobi
Autorská citace #31
25.11.2008 12:28 - Corvus
na vyhadzovanie hracov z izby aby nepoculi co sa v hre deje som uz davno prestal hrat. pride mi to blbe aby prisli o nejaku potencialne zaujimavu cast hry.
a kibicovanie mam rad ked je konstruktivne a s umyslom pomoct hracovi co nevie co dalej.
Autorská citace #32
25.11.2008 12:39 - sirien
Corvus: Já sem tam něco řešim odděleně, pokud mám dojem, že bude lepší když to do hry vstoupí pro ostatní jako překvapení, nicméně poslední roky to je spíš výjimečně
Autorská citace #33
25.11.2008 19:23 - karel
nemam rád hráče kteří se snaží hrt postavy ktere mají nějakou osudovou ránu(tenmý hodný elf,tajemný hraničář) a neumí to.Navíc na první hře všem vyzradí kdo jsou a tim si to sami kazí.
taky mi vadí "tajemňáci" tipu:-kámo,co to tam je?
-nechtěj to vedet
nebo: -kamo,kdo je ten týpek v rohu
-nechtěj to vedet
takovýho blbce bych nejradši kopnul.když to vim tak to řeknu a nehraju si na temnáho drsnáka.Prostě to řeknu a ušetřim ostatním pátrání

taky nesnášim hráče kteří hrají pořád ty same postavy.Ale pořád.Furt.Nikdy žádná změna.Uáááááááááááá
Autorská citace #34
26.11.2008 07:16 - wraiths
karel:Píše:
taky nesnášim hráče kteří hrají pořád ty same postavy.Ale pořád.Furt.Nikdy žádná změna.Uáááááááááááá
a copak ti na tom vadi? ja hraji porad zlodeje a nikdo si zatim nestezoval... me to bavi a "naplnuje" ;-),jsi prvni kdo od koho tohle slysim,ze to nema rad. vadi ti predvidalenost, nebo co?
Autorská citace #35
26.11.2008 07:56 - Quentin
Píše:
taky nesnášim hráče kteří hrají pořád ty same postavy.Ale pořád.Furt.Nikdy žádná změna.Uáááááááááááá

tihle hraci se podle lawse jmenujou specialisti (myslim) a ja s nima nemam problem. Navic i je casem stve, ze hrajou porad to same, takze se nechaji presvedcit k nejakemu twistnuti (nejaka necekana pribehova role, nebo nejaky ujety multiclass).

Ale kdyz nekoho bavi mag porad a porad dokola, tak budiz; aspon ho casem bude hrat dobre.

edit: tohle tedy plati u dnd. V indie hrach uz je to trochu na obtiz
Autorská citace #36
26.11.2008 11:09 - sirien
Specialista nemusí být nutně typ co hraje jen zloděje, spíš to je typ kterej hraje u každé postavy nějakou archetypální úlohu. Třeba hráč který vždy hraje někoho velmi inteligentního - ať už mága, vědce, hackera... aspoň tak to přišlo mě že to je myšlený
Autorská citace #37
26.11.2008 11:49 - Jerson
Mám dojem, že Karel myslí hráče, kteří přijdou na novou hru a vy už víte ... takže bude hrát vysokého zamyšleného mladíka v černém, který nemuví o své minulosti a má rád kočky. Nebojuje často, ale když musí, tak používá nějaké nenápadné, ale extra účinné zbraně. Ostatní si bude držet od těla a při třetí příležitosti se je pokusí podrazit, ale tak, aby to nikdo nepoznal.

V horším případě (a ve fantasy) to bude válečník s mečem a štítem, na kterém má polské barvy, vrhne se do každého boje, ale jinak nebude schopen se zapojit a tak zemře během tří hodin. (Tuhle postavu jsem měl ve třech různých hrách třikrát za sebou. Nakonec ho zabili hráčské postavy, protože mu dali tři metaherní šance, aby se přidal k družině, a on prostě ne.)

Takže ... tento odpor vcelku chápu.
Autorská citace #38
26.11.2008 12:47 - Lotrando
Mě přijde hodně odvážné tvrdit, že je většina z nás schopná hrát něco výrazně odlišného než obvykle hraje.
Autorská citace #39
26.11.2008 13:35 - Jerson
Mezi "výrazně odlišného" a "úplně stejného" je mnoho prostoru, takže si každý může najít své neoblíbence.
Autorská citace #40
26.11.2008 15:19 - wraiths
no ja se priznam,ze se me tohle tvrzeni Karla docela dotklo. Jersone to mu trosku podsouvas jak a co myslel. ja si pockam jak to okomentuje on.

Píše:
nemam rád hráče kteří se snaží hrt postavy ktere mají nějakou osudovou ránu(tenmý hodný elf,tajemný hraničář) a neumí to
jak poznas ze to hraje spatne? to je subektivni(hrajes to spatne protoze to ma byt tak a tak. cetl jsi prece tu knizku...). treba si to takle predstavuje,ze to tak ma byt. a kdyz mu vylozene das najevo,ze to nee a ze ho nejradej kopnes,mozna pokud jsi das cas a je to tvuj kamarad,tak mu reknes,co zkusit hranicare,takovyho-makovyho...co ty na to.usetris si nastvani ;). ja treba nikdy nechtel hrat na Drizzta(a mohl jsi jmeno klidne napsat a ne na to jit tak obsirne a tajeme),ale je spouta lidi co si to zkusit chce tak proc je hned takhle hendikepovat. Me se treba zrovna libi Enteri a uz parkrate jsem hral postavu mu podobnou(pisi podobnou protoze bych se asi stydel kdyby nekdo poznal co chci hrat za provareny charakter)
Jerson:me se treba cervena a bila nelibi,ale libi se mi zelena ,cerna a zlata. takze kazda moje postava ma kombinaci techto barev, je to spatne? a co je na tom spatneho? a potom kazda ma postava je svetlovlasa s zelenyma ocima, je to vada? a hraju jen lidi,je to spatne? zakazal by jsi mi u tebe hrani a procpak...
Autorská citace #41
26.11.2008 16:25 - karel
Jerson to vystihl dobře.Mě nevadí když hraješ jedno a to samí povolání(když tě to baví tak to hraj).Mě vadí,že ta postava je furt stejná,stejný zbraně,stejný názory,stejný věci,stejný všechno.já se divim že na všechny hry nepouživá stejnou postavu.ušetřil by nám všem plno času.
Já taky většinou hraju válečníky,ale každá postava je jiná(nebo se o to aspon snažim).Má jinou historii,výbavu,názory,jiný chování.
Autorská citace #42
26.11.2008 16:26 - karel
QuentinW:navíc mam pocit,že tu postavu hraje čím dál tím hůř
Autorská citace #43
26.11.2008 16:59 - Lotrando
Karel: Bob I., BoB II. ? To má tu výhodu ýe se pak můžeš schovat za hradbu z mrtvých Bobů, tedy bardů :)
Autorská citace #44
26.11.2008 17:01 - Tzara
Mne spis vadi, kdyz se hraci pri hre nesoustredi, odvadeji rec jinam, chodi pozde, nebo neprijdou vubec, jsou agresivni vuci ostatnim hracum ci DM, pokud jejich postava dostane v ramci hry "spravedlive zavyucenou".

Zkousela jsem hrat ruzne charaktery, ale zjistila, ze postavu s jinym presvedcenim, charakterem nez je mi blizky, jsem schopna a vlastne i ochotna vicemene presvedcive hrat jen v jednorazovkach. V nekolikamesicnich kampanich vzdycky sklouzavam k jednomu a temuz charakteru, ktery mi ale nejvic sedi a bavi me. Vycerpavalo by me ziti se zjistenim, ze postava-experiment, kterou si chci piplat delsi dobu, vlastne vubec neni podle meho gusta. Ac jsem si to zpocatku dozajista myslela.

Wraiths: Svetlovlasa se zelenyma ocima, rikas? Ne, to vubec neni vada, naopak ;o)
Autorská citace #45
26.11.2008 17:44 - sirien
Hm. To já mám za sebou docela dost rozdílných charakterů a docela mě baví zkoušet co všechno dokážu zahrát...
Autorská citace #46
26.11.2008 20:05 - Jerson
Wraithsi, asi takto - po deset let se všechny moje postavy jmenovaly buď Jerson Dewerex (když to byl spíše válečník) nebo Edward Talbot (když mělo jít spíše o vyjednavače). Taky jsem je hrál dost podobně, ale spíše proto, že jsem to bral jako jednu a tu samou psotavu v jiných světech.

Podobnost v tolika směrech, že ty dvě postavy nedokážeš odlišit.
Autorská citace #47
27.11.2008 08:08 - wraiths
karel: me napadla jedna vec, treba se s tou postavouý chce dostat na dalsi level. treba jsi mu ji zabil a on chtel vedet jaky to je dal... to jen premyslim,proc hraje porad identickou postavu :-/. a vi to ze se ti zda ze to hraje blbe? pokud mu reknes po hre co se ti zda spatny a je soudny tak se napravi. :) priznam,ale ze ja nekdy soudnej nejsem(Umbarani jsou hodni,Boromir je velkej hrdina a Arag je maslo,hejsek....doufam,ze to tu Rytir neobjevi. muhehe).
Jerson: co je to tolik? 60,70 charakterovych a telesnych... Za to ze ma nekdo mensi predstavivost,prece nemusi byt spatny hrac. ja si pamatuji kamarada co hral v DrD jen Krolly a hral je suprove. a taky se mi zdalo,ze je jeden jako druhej. a moc jsme se pobavili.dokonce dostal zkusenosti za to,ze otevrel dvere jinak nez ramenem(botou).
Autorská citace #48
27.11.2008 11:13 - Jerson
Wraithsi, však jsem taky nenapsal, že pokud někdo hraje jednu a tu samou postavu, tak je to špatný hráč, nebo že by to mě osobně nějak extra vadilo - jen že chápu, když to vadí někomu jinému.

Sám jsem měl averzi pouze k třetí verzi polského válečníka toho samého hráče, protože se ta postava vůbec nezapojila do hry. aLe i tak mi mnohem víc vadil přístup, kdy hráč "kvůli charakteru postavy" odmítá spolupracovat s ostatními a táhne se kus a nimi.

Čím se dostávám k hráčům, kteří toto dělají často - vytovří si postavu naprosto nevhodnou do daného světa a skupiny a pak ji hrají bez ohledu na cokoliv a při pokusu o přizpůsobení ublíženě říkají "Ale všechno chování odpovídá backgroudnu postavy tak jak jsem ho vytvořil, to je jeho charakter, hraju přesně tak jak by se zachoval."

Ne že by se mi to nestlalo také z opačné strany, ale pak jsem nezapadal do skupiny proto, že vypraněč nechal hráče, ať si vytvoří jakákoliv individua a s tak podivnými existencemi jsem nedokázal srovnat krok a styl, ani kdybych chtěl. Jenže když všichni ostatní mají vcelku normální postavy a jeden hraje exota, kterého odmítá pozměnit, je to opravdu těžké.
Autorská citace #49
27.11.2008 11:17 - wraiths
Jerson:ja to taky chapu, vytvorit s exota za kazdou cenu je hloupost. a dost tezky pro DM ho zapojit do hry.
Autorská citace #50
27.11.2008 11:19 - sirien
Je to hloupost ST že to rovnou nezatrhl, co si budem povídat
Autorská citace #51
27.11.2008 16:06 - pipux
Dovolím si shrnutí: kolektivní hra o kolektivních prožitcích si nezaslouží individualistu, který staví jen na svém blahu, na ostatní neohlíží :O

Malé zamyšlení: nějakou záhadou je tu jistá zatrvrzelost v těchto hráčícíh ... skupina jej napomíná, až jej vyčlení. On po celou dobu odporuje :O ...... proč?

wraiths píše:
Boromir je velkej hrdina

Skutečně, je ten nejlepší! :)
Autorská citace #52
27.11.2008 18:48 - Karel
Je fakt,že na konci se z Boromira stal Hrdina.Asi protože umřel.Ti kdo se nespojují se skupinou a jedou spíš za sebe jsou bud opravdoví samotáři nebo čekají že e jim stane podobna situace jako Boromirovi.Ale pochybuju,že by to Dm viděl stejně a dovolil jim v puli tažení stejnou hrdinskou smrt
Autorská citace #53
27.11.2008 20:32 - Jerson
Boromir je zlatá postava. Interaguje s ostatními, rozvíjí charakter, scény s ním jsou zajímavé a ačkoliv na sebe strávává pozornost postava, její hráč (tedy herec) má přiměřeně prostoru.

Naproti tomu takový Harry Potter je jednou nohou v této přihrádce.
Autorská citace #54
27.11.2008 20:42 - Itaen
No Boromir (a potažmo i Harry Potter) jsou docela mimo diskuzi, jelikož oni jako fixně dané a popsané postavy/herci jednají podle předem napsaného příběhu/scénáře, kterýžto u hraní PnP RPG není...
Teda v rámci srovnání jednání postav hráčů a postav filmu jo...Ale jenom lehce. Přeci jenom živé hraní je právě zajímavé tím, že se nejede podle scénáře :-)) Tudiž to asi nikdy nebude ideální, jako u pečlivě připraveného scénáře pro film...
Autorská citace #55
28.11.2008 07:57 - wraiths
Karel: ne protoze umrel,ale protoze je lidskej,uveritelnej a jak pise Jerson... zlata postava.

zkuste najit nejaky chyby na Aragovi,Potterovi? neco cim jsou tihle postavy slabi,nejaky kaz na jinak skvele vybrousenem diamantu(nejakou vlastnost).
Autorská citace #56
28.11.2008 09:47 - Itaen
wraiths: Chyby na Aragornovi a Potterovi bych snad ani nehledal. Podle mě jsou takoví, jaké si jejich knihy vyžadují, a jak je autor zapracoval do příběhu, aby tam seděli a plnili roli.
Autorská citace #57
28.11.2008 09:51 - Rytíř
Tzara mi mluví z duše:

Tzara píše:
Zkousela jsem hrat ruzne charaktery, ale zjistila, ze postavu s jinym presvedcenim, charakterem nez je mi blizky, jsem schopna a vlastne i ochotna vicemene presvedcive hrat jen v jednorazovkach. V nekolikamesicnich kampanich vzdycky sklouzavam k jednomu a temuz charakteru, ktery mi ale nejvic sedi a bavi me.


Na jednorázovce to ještě jde, hrát si na někoho jinýho, než sem já sám. Ale dlouhodobě to taky nedokážu. A upřímně řečeno, pochybuju, že někdo jinej jo.. Jen si to namlouvá ;)
Což samozřejmě neznamená, že musíte pořád hrát tu samou postavu! U každý prostě jen zdůrazníte něco jinýho; ale vždy něco z toho, co je vám vlastní. A stejně to při hodně dlouhým haní má tendenci sklouzávat do toho "archetypu", do stylu, který je danýmu člověku prostě vlastní.
Já sem třeba zjistil, že už nedokážu hrát někoho, kdo by se držel ve skupině zpátky a nechával jednat ostatní, když může něco udělat, popohnat sám :) A dává mi velkou práci, teď, nevelet a neúkolovat ty ostatní, když sem se zařek, že tahle postava bude jiná, ta prostě klasickej leader nebude! :)))
Jenže ono mě do toho okolí i nutí, jak hrajem pořád spolu, tak už podvědomě očekáváme nějaký chování od ostatních a není nám ani moc příjemný, když se to změní...

Když se vrátím k tématu, já vlastně ani nevím, jaký typ hráčů nesnáším, protože s cizími lidmi v podstatě nehraju a ty co znám, mi vyhovujou :)
Autorská citace #58
28.11.2008 09:52 - Rytíř
Jestli chceš Wraithsi hledat chyby na HP, máš ideální možnost - právě a jen kuli tomu jsem schválil článek Siriena, který se tomu docela věnuje ;)
Autorská citace #59
28.11.2008 09:57 - Jerson
Itaene, obě tyto postavy používám jako příměr, protože na rozdíl od postav v našich hrách jsme oba - Harryho i Boromira - všichni viděli v akci, takže se máme o co opřít.

Třeba kdyby někdo hrál postavu Harryho Pottera v mé hře, tak ho nakopu do zadnice - primadona, která má cool jizvu spojenou s tragickým osudem, všechno se točí kolem něj, všechno se mu daří, a co se mu nedaří, v tom mu pomůžou dva kamarádi, protektorský profesor, náhoda, on sám ... prostě nebetyčný rozdíl.

Dokonce i když srovnám hlavní postavy obou filmů, tedy Harryho s Frodem, tak Frodo je ještě stále přijatelná postava pro RPG, i když je příběh postaven na jeho cestě. Přesto ostatní dostávají dost prostoru a díky tomu Frodo z příběhu nevyčnívá. Vždycky je součástí skupiny, i kdyby jen dvoučlenné, na rozdíl od Pottera, který je sólista, i když má dva kámoše.

Takže asi takto.
Autorská citace #60
28.11.2008 09:59 - wraiths
Píše:
Vždycky je součástí skupiny, i kdyby jen dvoučlenné, na rozdíl od Pottera, který je sólista, i když má dva kámoše.
a o dost schopnejsi kamose! mozna kdyz se nad tim budu vice zamyslet tak asi nemam rad lidi co si nezaslouzi nic vlastni pili(vtipem), takovy ty 1000% klikare(pisi schvalne protoze 100% snesu),takovy ty vyvoleny z vyvolech.

Rytíř : dekuji zavrel jsi mi usta s Herrym,ale to nic nemeni,ze ho nemam stale rad a ani jeho pomatenou autorku. tak ten Arag. :P
Autorská citace #61
28.11.2008 10:02 - Itaen
Jerson: Jasný, chápu, jak to myslíš. Já tam prostě jenom vidím to, že ty knižní postavy by logicky nemohly fungovat ve hře nikoho z nás tak, jak jsou nalinkované teď.

Ale jinak jenom jako pozorování jejich chování v družině to beru :-)
Autorská citace #62
28.11.2008 10:17 - Jerson
Aragorn moc chyb mít nemůže už z postaty věci - žije příliš dlouho a většinu života strávil v nepřívětivých krajích, takže kdyby měl nějaké větší chyby, byl by mrtvý.

Spíše než vybroušený diamant mi přijde jako velký oblázek ze dna horské řeky. Z vnější strany ohlazený do hladka, takže nemá žádnou hranu, která by řezala. Pokud má chyby, tak buď jen v barvě na povrchu, nebo skryté uvnitř.
Autorská citace #63
28.11.2008 10:26 - wraiths
Jerson: takze myslis,pokud udela nejakou chybu tak se z ni za svou delku zivota poucil a mnohokrate ji napravil? alespon nejaky naznak zakolisani. ja beru spise jako ten oblazek Elronda...ten se mi zda mnohokrate vic clovekem nez Arag.
Autorská citace #64
28.11.2008 11:30 - Jerson
A nejsme trochu OT? Pokud to budeme rozebírat (nejsem proti), tak raději v nějaké vhodné diskusi.
Autorská citace #65
28.11.2008 11:30 - sirien
Náhodou, Potter neni až tak zlá PC. Pokaždý když udělá nějakej děsivej průser kvůli svý stupiditě tak maj ostatní krásnou zápletku kterou musej řešit. Stačí když se za premisu hry dá "Hrajeme skupinu schopnejch týpků, který pořád tahaj z průseru nemožnýho blba, protože ho velký čaroděj Brumbál potřebuje živého a zdravého jako klíčovou součást své vítězné intriky proti Zlu" :))
Autorská citace #66
28.11.2008 11:34 - Jerson
Siriene, pokud by hra byla takto postavená, tak proč ne. Ale řekni upřímně, jak dlouho by tě bavilo tahat blba hraného jiným hráčem z průserů, kdyby dotyčný tvrdil, že hraje normálně a žádné průsery nedělá?
Autorská citace #67
28.11.2008 11:36 - Rytíř
Araga bych raději rozebíral na Ardě.. ;)
Autorská citace #68
28.11.2008 11:39 - sirien
Jerson: Ve hře kterou bych bral odlehčeně, v rámci FATE kde bych mu mohl metaherně dělat průsery jako důsledky jeho jednání bych to myslim vydržel docela dlouho... :))
Autorská citace #69
28.11.2008 11:40 - thief
Rytíř: Málokdo se dokáže do hraní role položit tak, že vydrží celou dlouhou kampaň. Většina hráčů má svůj styl hraní, který většinou odráží i jeho vlastní přístup. Mám kámošku, která nikdy nedokázala udělat nic špatnýho (stejně jako v reálným životě). Když jednou hrála "evil" bojovnici, rozdávala část majetku chudým, nasazovala život pro členy party, apod.
Podobně tak Tzara vždycky hrála mrchy, který drží opratě družiny pevně v rukou a nezdráhají se skrytě obohatit na úkor ostatních, když je obratně vyargumentují. Její nejslavnější postava byla barbarská válečnice/šamanka s příležitostným kanibalismem. Kde se u této krásné, mladé, slušné a vlídné ženy stala chyba nevím. :-)))
Já osobně mám rád RP na různá přesvědčení, ale jsem jednoznačně v menšině. Ale i s různými přesvědčeními bych některé společné rysy neutajil. Vůdcovské vystupování, jít za svým "přes mrtvoly" nebo záliba v drahých špercích jsou příkladem.
Autorská citace #70
28.11.2008 11:42 - sirien
Musim říct, že partě se kterou sem hrál Pavučinu to nedělalo problém... Sathel, sama nijak nemilující demokracii, zvládla až do konce hrát prodemokratickou zarytou odpůrkyni Proganského magio-aristokratického absolutistického a zcela neetického a neférového zřízení :)
Autorská citace #71
28.11.2008 12:59 - Rytíř
Siriene, já taky zvládnu hrát mladýho naivního rytíře, kterej ctí starší a obdivuje je, i když jsem spíš realistickej cynik a nesnáším, když na mě někdo ve hře machruje.. :)))
A přesto všechno mám pocit, že je Erik hodně podobnej jinejm mejm postavám.

Je fakt, že mi to žíly netrhá a ostatním to (snad) taky neva, takže co :)
Autorská citace #72
28.11.2008 13:13 - wraiths
Píše:
Araga bych raději rozebíral na Ardě.. ;)
a ja bych ho radej nerozebiral nikde. :p

a zaver teda z kusu tehle debaty(co jsme rozpoutal) je. Rytir,thief(+nekdo z jeho bandy) + dalsi lidi na ktery jsem zapomel(a stava se mi to posledni dobou casto) hraji podobne postavy a nikomu to nevadi.takze nejsem "sam" a "za vokurku" kdyz to hraji podobne.
Sirien je jako vzdy superhero a zvledne hrat i "bejdzoranskou mouchu" a obklopuje se i podobnejma lidma. tem taky tenhle styl vyhovuje.
takze proc nadavat na to a to.obklopme se lidma s kterma nas to bavi a je. nikoho nic nevytoci :-)) (: "slunce v dusi" :)
Autorská citace #73
28.11.2008 15:51 - sirien
Já na nikoho nenadával, já jen oponoval tvrzení že se většina lidí uchyluje k jednomu typu postavy (a ne, nedohledávej to, nechci se hádat, prostě mi to tak vyznělo).

Kromě toho netajím se nijak tím že na delší hry mám radši postavy které sdílý určité obecnější vlastnosti, nebo spíše typy vlastností. Bylo by asi docela divné, kdybych neměl.
Autorská citace #74
1.3.2010 19:35 - Karel
Nemam rád přehnaní hraní postav.Vlastně mi vadí až moc dobrej roleplaying.Když nekdo natáhne bačkory je to škoda ale nebudu mít z toho doprese a nebudu to poržívat jako by to byla pravda.je to jen hra
Autorská citace #75
1.3.2010 21:43 - ShadoWWW
Přijde mi, že se to s tím RP někdy přehání. Viz jeden můj kámoš. Zapřísáhlý Dračákysta, co nehrál nic jinýho a ani nechce. Přes množství house-rules se dostal až do stavu totálního RP. Bohužel hraje PJ. A jeho hráči mají nejradši klasické vybíjení podzemí. Ukázka z jeho hry (ale průběh znám jen z jeho popisu):

Postavy navštívily věž upíra. Ten si zval jednotlivé postavy na soukromou audienci, aby se je pokoušel zlákat na svou stranu. Gamingově to fungovalo tak, že všichni hráči čekali za dveřmi. A zval si je do pokoje jednotlivě. V pokoji byla tma, jen pár rožnutých svíček a z reprobeden zněla hudba z Draculy. Nechal hráče napochodovat doprostřed. A pak kolem něj pomalu chodil a hrál až řekl bych psychologickou hru než hru na hrdiny. Zvlášť hráčky z toho dostávaly docela strach.

Hráči vůbec nechápali, na co jsou jim u takové hry 3 útoky za dvě kola, modré blesky, životy nebo kostky jako takové. Nejradši by hráli klasického DrDa. Řekl jsem mu: "Jako one-shot možná dobrý, ale jako hraní DrD mi to nepříjde zrovna košér. Nechceš přejít z DrD třeba víc na příběhovou hru - Fate nebo Střepy snů?" Nechtěl. Nechce se učit nová pravidla. Vždyť Dračák hraje už tak dlouho a pravidla má v krvi. (A přitom to není žádný Dračák, že?)

Kdysi jsme spolu hráli DrD, ale já jsem už jinde (u 4E :)). I když se nechce učit nic novýho, často spolu o RPG diskutujeme. Rád poslouchá, co se jak jinde řeší jinak než v DrD. Ale hru by si nezahrál. A už vůbec by si nepřečetl nová pravidla. Bohužel jsem kdysi udělal tu chybu, že jsem mu dal přečíst DrD+, abysme si ho zahráli... To ho totálně odradilo od zkoušení čehokoli jiného. Ani Fate na pár stran už nemá zájem číst. I když říkal, že 4E by možná někdy zkusil, že to zní zajímavě.

Jednou si mě pozval jako arbitra ke sporu s jednou hráčkou. Hrála zlodějku a nelíbilo se jí, že se nemůže naučit dovednost, se kterou by mohla léčit.
Můj kamarád jí oponoval, že léčení je schopnost povolání. A stejně jako nemůže kouzlit, nemůže ani léčit. I v reálu léčí doktor, ne jakýkoliv člověk.
Ona na to, že každý se může naučit první pomoc. Chtěli, abych je rozsoudil.

Řekl jsem, že na jeho místě bych povolil dovednost první pomoc, kterou by se mohl naučit každý a přidávala by 1k6 životů. Řekl: "Tak díky. Už tak si pořád na něco v pravidlech stěžuje. Ted bude ještě víc. Co s tím mám dělat?"
"Zkusit jiná pravidla," odpověděl jsem: "Třeba DnD 4E. Tví hráči mají rádi klasické dungeony, a přejítím na 4E byste mnohé vyřešili.
Autorská citace #76
2.3.2010 09:36 - sirien
Píše:
(A přitom to není žádný Dračák, že?)

Proč ne? Popravdě s nim souhlasim - proč by měl přecházet na FATE když mu to v DrD funguje vpohodě? (nebo na SS, který by pro podobnou hru byly naprosto nahovno, bez ohledu na to jak příběhově se tváří). Z toho co si popsal mi přijde, že se to s těma pravidlama trochu moc hrotí. Osobně mám momentálně víc problém s hráči, co jsou tak zažití v jednom stylu hry, že neumí už ani uvažovat o vyzkoušení něčeho nového ve chvíli, kdy věci moc nefungují, než s lidmi fixovanými na jeden systém.
Autorská citace #77
2.3.2010 20:02 - wlkeR
Myslím, že než se vrhnete na ostatní lidi, co vam lezou na nervy, je nutný zamést před vlastním prahem, takže:
- Nesnáším, jak jsem občas dělal naschvály spoluhráčům a bojkotoval jejich hru. Je to dětinské, vážně. Nejspíš toho bylo véíc, než si v téhle chvíli uvědomuju, ale příroda mě obdařila extra děravou hlavou.
- Nesnáším, jak jsem v "zájmu zachování rovnoměrného rozdělení síly" měl k družině na lv 6 NPCčka od lv 4 do 28. A bohy.
- Nesnáším, jak jsem nebyl schopen rozumného dialogu s hráčem, když se začal prát s hrou samotnou prakticky stejným způsobem, jako já předtím s jinou.

Toliko moje prohřešky. Není jich mnoho, ale jsou rozsáhlé a dosti vážné, řekl bych. A teď věci, co jsem potkal u jiných lidí:
- Nesnáším, když někdo lpí na nějaké zásadě, která brzdí hru.
- Nesnáším lidi, kteří mi vyhrožují, že pokud neudělám tohle nebo tamto, opustí hru (tož to já jim vyhovím, je-li požadavek rozumný, ale ty podmínky)

Tak, toliko zlostník. Musím říct, že po těch X letech jsme se s mojí bandou srovnali natolik, že tohle všechno probíhá v pohodě. Nakonec přidám jen jednu kuriozitu: Nemám rád DMy, co si své dobrodružství hrajou sami...
Autorská citace #78
5.3.2010 18:27 - C.E
Popravdě jsem býval Munchkin (a ten kdo tvrdí že jim nikdy nebyl, je jím dodnes), ale z tohohle neduhu jsem vyrostl a začal jsem používat nějak tak RP (ovšem z neurčitého duševního bloku nejsem schopen hrát hodné postavy). A z vlastní zkušenosti vím, že neexistuje dokonalej hráč či GM a proto jsem v celku tolerantní (teda až na výjimky).
Jako GM mne štve jediná věc: mimoherní (hloupé) vtipy které naprosto eliminují RP (a to znamená že nemam rád při hře jakékoliv zlepšováky nálady(lahváče, hyperaktivní RP typu pokud má postava někam jde já chodím taky, průpovídky, atd..)).
A jako hráče mám averzi vůči GM typu "vyber si co chceš všechno za výbavu a jaký máš level/rasu/povolání. Mne je to fuk, jelikož mí borci vždy budou lépe vybavený a na výším levlu.". To je lepší hrát z tuctem munchkinu kampaň(je celkem sranda je pozorovat, jak se chtěj pozabíjet kvůli magickému meči, který polovina ani nemůže použít) ,než jednou s tímhle GM.
Autorská citace #79
5.3.2010 21:26 - Martin Danielík
ja nesnasim rangeri ktery kdyz je nekdo u nich tak utikaj misto toho aby tasyli zbrane
Autorská citace #80
5.3.2010 23:13 - wlkeR
Já nesnášim lidi, co si neuměj ohlídat pravopis v takhle zrůdném měřítku...
Autorská citace #81
6.3.2010 01:29 - Quentin
Martin Danielik: Taky me to obcas stve. A nejhorsi jsou ti, co maji strelbu tak vymunchkinovanou, ze maji moc odstrelit kde koho v jednom kole a s radosti toho vyuzivaji kdykoli se objevi podezrele NPC.
Autorská citace #82
6.3.2010 01:51 - sirien
C.E píše:
Popravdě jsem býval Munchkin (a ten kdo tvrdí že jim nikdy nebyl, je jím dodnes)

většina lidí nebyla munchkiny. Neplést munchkin a powerplayer.
velká část holek okolo RPG nebyla ani powerplayery.
Autorská citace #83
6.3.2010 08:40 - Jerson
Nememám rád Vypravěče, kteří ve hře vyžadující číselně i schopnostně optimalizovanou postavu (aby vůbec přežila a mohla se uplatnit) hráčům říká "nebuďte powergamery, nemaxuje čísla, nechtějte co nejvyšší bonusy, roleplayujte - neúspěch je taky zábava."
Když nemám boostovat postavu, má hra umožňovat stejně zábavnou hru i se neoptimalizovanou a méně výkonnou postavou.
Autorská citace #84
25.8.2020 08:31 - Gurney
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.38613510131836 secREMOTE_IP: 34.200.252.156