sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
Autorská citace #1
28.9.2010 20:31 - sir thomas
Po prvním sezení mám pár připomínek.
  1. Chtěl bych se omluvit všem za to, že začátek nebyl tak plynulý, jak by mohl být a některé postavy se až tak nedostaly ke slovu. Zároveň chci všem poděkovat za to, že se v tom baru "klišoidně" sešli a rozsekli to.
  2. Vzhledem k tomu, jak ten stůl je velký, mě napadlo, že bychom mohli příště hrát "napříč", tj. já bych seděl na jedné širší straně a vy byste se naskládali k jeho druhé straně. Nevím ale, jak ti, co by seděli po stranách. Co na to říkáte?
  3. Budu rozdělovat zkušenosti za sezení. Jednu máte automaticky, ale k dalším se musím zeptat: Co se vaše postava během sezení naučila? Ještě se budu muset rozpomenout na roleplaying a takové věci -- možná, že by vám to mohlo vyjít kolem tří (zkušenosti za příběh teprve budou).
  4. Khardix (myslím) tak napůl nabídl, že sepíše nějaké shrnutí. Pokud se mu to podaří, připadá mi férové ho nějak odměnit. Ještě uvažuju jak -- nevím, jestli budu dávat herní zkušenosti nebo nějaké "body osudu" nebo jinou "příběhovou" výhodu. Každopádně, pokud máte nápad nebo názory, sem s nimi.
Ještě mě napadá, zkusím na net hodit pár diagramů, zvláště ty sociální se trochu zkomplikovaly.
Autorská citace #2
28.9.2010 22:58 - sir thomas
Tak jsem si v tom udělal jasno a kdyby vás to zajímalo, hodil jsem do materiálů mapu sociálních vztahů okolo vašich postav. Postavy a místa, která se nevyskytla nebo nehrála roli tam nejsou.
Autorská citace #3
30.9.2010 16:17 - sir thomas
Tak, protože se dlouho nikdo nehlásí, budu mít první připomínky já -- bohužel čistě mechanické a systémové, obě týkající se souboje.
Za prvé, upozorním na dva manévry: Dodge (plná obrana -- zdvojnásobí Defense, ale nesmí se útočit) a All-Out Attack (plný útok -- přidá 2 kostky k útoku, ale pak se nepoužívá Defense). Například plný útok měl smysl, když Carl útočil na znehybněného studenta.
Za druhé, pro všechny ty, které zajímají dotyky tak jako Jima, jsem materiály obohatil o souhrn mechanik grapple (opět český text s anglickým názvem).
Autorská citace #4
1.10.2010 10:00 - Jill
Já žádné připomínky nemám, jen chci upozornit, že jsem hodila "fun stuff", o který jsem byla žádána, do materiálů, jelikož jsem nevěděla, kam jinam to dát.
Autorská citace #5
1.10.2010 10:39 - sir thomas
Pěkné, moc pěkné. Jako bych vás (ehm, vaše postavy) před sebou viděl. Teď jen, který je Carl a který Carlos?

Jenom prosím všechny o odpověď (zatím ještě ne v rámci domácích úkolů, ale ať to nemusíme řešit potom, před hraním): Co se vaše postava v průběhu minulého sezení naučila? Je to za jednu zkušenost.
Autorská citace #6
1.10.2010 12:08 - Colombo
Jean-Pierre se naučil to, že se nemá zbytečně prát a příště raději rovnou střílet. Protože díky Kostkovému paradoxu ho přepere i nějaký zfetovaný student.
Autorská citace #7
1.10.2010 12:19 - sir thomas
Ha! První odvážlivec.

Je třeba říct, že příště se Jean-Pierre naučí, že MDPD nemá rádo, když po sobě lidi střílí. Ale chápu, že Jean-Pierre to tak vidí -- prostě, boj i se slabším protivníkem docela bolí (i když připomínám, Bashing se léčí rychlostí jednoho bodu za 15 minut). OK, schvaluju.
Autorská citace #8
1.10.2010 20:16 - Jill
No, já se tedy přiznám, že nemám moc představu, co se Jill tak mohla naučit - s přihlédnutím k tomu, že půlku hry prokecala (většinou o tom, co dělala Janet, kde je Janet a jak je Janet) a zbytek byla v bezvědomí.
(A mimochodem to úplně vlevo je Carlos a ta "pseudo variace na Oscara Wilda" má být Carl, ale opravdu nemám zdání, jak vypadá takový prodavač v obchodě s okultnem ...)
Autorská citace #9
1.10.2010 21:02 - sir thomas
Jill: Je třeba být inovativní. Například pokud vezmu ten bar, může se naučit, že si má vždy hlídat záda (i když uznávám, že do té situace jsem ji navezl jen proto, aby to bylo zajímavější).
Autorská citace #10
2.10.2010 11:47 - Jill
Dobrá tedy, Jill se naučila být pro příště opatrnější a podezřívavější.
Autorská citace #11
3.10.2010 19:46 - Macintoush
Carl se naučil třeba toto:
1)Dávat větší pozor na setru
2)Pistole by se mohla hodit i mimo obchod
3)Víc se zajímat o to, co prodává.
4)Když se nechá unést adrenalinem, testosteronem, alkoholem a kdoví čím ještě může se vám stát ledacos
Autorská citace #12
3.10.2010 23:53 - sir thomas
Macintoush: Pěkné, ale čtyři zkušenosti za to nedostaneš. :P Všechno je přijatelné, tak si z toho něco vyber (ano, zapisuju si to a když příště nepřijdete s něčím novým... ;)).
Autorská citace #13
4.10.2010 15:32 - Khardix
Jim se naučil nestát za dveřmi, když je někdo z druhé strany vyráží... a taky že univerzitní zabezpečení stojí za starou bačkoru ;-)
Jinak shrnutí děje bych rád pojal formou deníku/zápisníku, tož bych potřeboval datum toho dne, kdy jsem na podlaze servrovny našel ty divné čmáranice.
Autorská citace #14
4.10.2010 22:04 - sir thomas
Khardix: No, popravdě řečeno, přesné datum neznám, protože nic časového zatím nemám v plánu.

Řekněme někdy na jaře, před začátkem hurikánové sezóny. Takže konec května -- což poměrně dobře koresponduje s tím, že studenti dělají fakt bláznivé věci proto, aby prošli. Takže nějakého 25. 5. (Ručníkový den).

Mimochodem, tím, že jsme na jihu Floridy, si Jim kabátu a chladnějších období moc neužije. ;)
Autorská citace #15
5.10.2010 23:32 - Khardix
Cestování na motorce to jistí, tam je chladno vždycky ;-)
Autorská citace #16
6.10.2010 21:25 - sir thomas
Opět budu mít pár komentářů:
  1. Pokud máte nějaké připomínky, stížnosti, nebo rady, jak co zlepšit, pište. Když tak tu je tu PM.
  2. Zjišťuju, že ty necelé čtyři hodiny hraní jsou poměrně dobrý čas.
  3. Všechny musím chválit za roleplay. Musím říct, že v Jimu Phoenixovi už vidím budoucího Obrima -- ten přístup "není za co se stydět" byl dokonalý.
  4. Colombovi se veřejně omlouvám za to, že jsem ho moc nezapojil. Co se dá dělat, třeba příště.
Co se týče mých plánů do budoucna: Příště bychom nejspíše dokončili tenhle story arc (mám ještě pár překvapení) a pak začali další, možná trochu nebezpečnější. Loki se určitě ještě objeví.
Což mě napadá, pokud má někdo skvělý nápad na příběh, který by chtěl zavést do hry, hlaste se -- ale neznamená to, že si něco musíte vymýšlet, nebo "teď mě napadlo, mohlo by to být tohle" -- jen kdybyste opravdu toužili, aby se něco ve hře vyskytlo. Je mi jasné, že budoucí mágové touží po probuzení. ;)
Autorská citace #17
10.10.2010 15:29 - Macintoush
Carl se naučil, že pokud si chce něco nechat, měl by si to strčit do trezoru.
Ještě jsem do materiálů přidal svůj pokus o nějaký z těch Jimových (de)motivačních posterů.
Autorská citace #18
10.10.2010 15:45 - sir thomas
Nevím, jestli to bylo záměrem, ale zrovna to, že na obrázku je R. M. Stallman, mě docela pobavilo. A co se týče těch dvou mečů: http://xkcd.com/344/ (poslední rámeček).

Poznámka pro všechny: Až si budete zlepšovat postavu (dokupovat skilly, merity -- atributy ještě asi ne), napište to někam. Nejlépe přímo sem do diskuse, nebo na stránku postavy.
Zatím jsem si všiml, že Jim Phoenix má dopsaný svůj okamžik slávy (Fame 1).
Autorská citace #19
10.10.2010 15:56 - Macintoush
sir thomas píše:
Nevím, jestli to bylo záměrem, ale zrovna to, že na obrázku je R. M. Stallman, mě docela pobavilo.


ne byl to jen první člověk odpovídající Jimově popisu.
Autorská citace #20
10.10.2010 16:02 - sir thomas
Macintoush píše:
byl to jen první člověk odpovídající Jimově popisu

To je snad ještě lepší. :) No, Jime, jaký že je tvůj názor na Open Source?

Ještě ke zkušenostem -- to, co se postava naučila, většinou schválím, komentovat to budu jen v případě, že se mi to nebude líbit. Kdybych vám za to zapomněl přidělit zkušenost, můžete se odkázat na diskuzi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.05774188041687 secREMOTE_IP: 18.217.7.117