sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
Autorská citace #61
11.11.2010 09:27 - Khardix
Tak abych měl i ten poslední exp na probuzení ;) :
Jim se naučil to težší cestou, že když už leze do neznámého prostředí, měl by si značit cestu, aby z něj zase mohl odejít.
Autorská citace #62
11.11.2010 13:26 - sir thomas
Khardix píše:
Jim se naučil to težší cestou, že když už leze do neznámého prostředí, měl by si značit cestu, aby z něj zase mohl odejít.


Amen to that.

Mimochodem, pro to, jak najít cestu ven z bludiště doporučuju prostudovat klasika -- Jméno růže (prakticky tam jde o implementaci DFS).
Bohužel pro Jima, tohle je spíše obsaženo v dovednosti Science a ne Computers. Navíc bych tam asi dal velice slušnou šanci, že ho někdo objeví.

K řešení té situace jako ST asi budu mít poznámku, týkající se zákazu zkoušet další hledání. Osobně se chci snažit opakovaným hodům vyhýbat -- vlastně jsem z tohoto hlediska špatně vyřešil onehdá to lezení do okna u Johna Franklina. Prostě a jednoduše, pokud se nějaký hod opakuje, je to moje chyba, protože prakticky potřebuju, abyste uspěli a nevím, jak to řešit v případě, že se to nepodaří.

Pro příště chci v případě významných hodů zkoušet jít dvěma cestami -- pokud se postava rozhodne (a já budu souhlasit), že tady toho chce opravdu za každou cenu dosáhnout, dostane v případě neúspěšného hodu nějakou nevýhodu (například ta skvrna na zádech); v jiném případě prostě neuspěje a bude to muset řešit nějak jinak (a nebo se věnovat jiným věcem).

Nepopírám, že to taky mohlo být způsobené mým neporozuměním toho, co znamená, "zkusím najít cestu ven". Nebylo by to první nedorozumění v ten večer.

Pokud se vám to nezdá, diskutujte, mlčení budu považovat za souhlas. ;) To samé v případě, pokud máte nějaké připomínky nebo návrhy, v nejhorším případě si je pouze vyslechnu a zaznamenám.
Autorská citace #63
14.11.2010 20:11 - sir thomas
Komentáře ke středeční hře (pokud se něco nezmění) -- budoucí mágové nechť se připraví:
  • vymyslete si (pokud to ještě nemáte) jak bude vypadat váš nimbus
  • popřemýšlejte o vašem probuzení, respektive, co by mu mohlo předcházet (já osobně mám něco připraveno, ale pokud vás napadnou nějaké scény, zapamatujte si je)
  • pouvažujte o tom, jakým stylem budete kouzlit, co při tom budete dělat s rukama, jak budete provádět rituály, ...
  • zopakujte si základní systémy mágů -- myslím, že Spellcasting Quick Reference, Resonances a Creative Thaumaturgy by mělo stačit
  • přineste si nové deníky ;)
Náturu magie ještě trochu prodiskutujeme, ale chtěl bych, aby byla jedinečná a popisná, tj. každé kouzlo originál (dokud se nenaučíte roty, to jsem ještě zvědav, jak), u každého je třeba popsat imago (alespoň z počátku); víceméně aby se hrálo podle "creative thaumaturgy" a já se když tak podíval, jestli něco podobného už není v pravidlech. Alespoň takhle mi to sedí k téhle kronice.
Tady k tomu se může hodit projít si první dvě kapitoly Tome of the Mysteries, zvláště popis praktik, na které po probuzení dosáhnete.
Autorská citace #64
15.11.2010 20:53 - sir thomas
Povídka na pokračování -- jen pro inspiraci: http://forums.white-wolf.com/cs/blogs/fiction/archive/2010/11/08/strangeness-in-the-proportion-part-1.aspx

Takhle může fungovat například Mage sight (nejspíše arkánum Death a ne na úplně základní úrovni), či spíše kouzlo praktiky Knowing. Nebo nějaká schopnost ze Second Sightu...
Autorská citace #65
24.11.2010 22:19 - sir thomas
Pár komentářů a pár dotazů k zamyšlení (a nebo odepsání):
  • Objevily se první (a někdy úspěšné) pokusy o kouzla -- jak hodnotí tento prvek ostatní hráči? Není to moc rušivé? Z logiky postav měla nejspíše všechna nějaký smysl, v ději se určitě projevovala střídmě, otázkou je metaherní úroveň (tj. jak moc jsme to řešili u stolu).
  • večer v hospodě (o LSD jízdě ani nemluvě) byl poměrně zajímavý -- rozmyslete si, jestli by si i ostatní nezasloužili zkušenosti za RP (já bych minimálně navrhl Jill za studentku, která byla tak trochu, hm, v náladě)
  • bylo by dobré, kdyby si mágové, pokud chtějí používat Mage Sight, nějak rozmysleli, jak to bude vypadat, zvláště v případě Supernal Sightu a vidění Aury. Popravdě, "barevné kódy" mi přišly takové "divné"
  • a samozřejmě, pokud si chcete připsat zkušenost navíc, napište, co se postava naučila (určitě toho bude spousta)
EDIT:
  • Ještě co se týče magie ve hře -- jaký názor mají mágové (a potažmo ostatní) na její popisy?
EDIT 2:
  • Mágové, zamyslete se nad nějakou Dedication, ať máte alespoň malý zdroj many (děláte to pro sebe ;)), a jak k ní přirozeně dojdete. Viz úvod k Tome of the Watchtowers.
Autorská citace #66
25.11.2010 22:13 - Khardix
Mage Sight a Aury mi přišly docela v pohodě, pokud ale budeme mít všichni tabulku s překladem, tak bych barvy přeskočil a rovnou hlásil emoce. Barvy začnou mít význam v případě, že kód zná jeden a je schopen z toho vyvozovat. (Tu tabulku bych teda zatím neměl mít asi ani já, než se naučím, která barva co znamená.)
RP: Jill určitě, Macova snaha o odmítnutí byla také velmi hezká :)
Popisy magie začnu řešit od příště, kdy hodlám experimentovat s nově nabytými schopnostmi. Zatím to bylo vyloženě jemné přání, na které cosi zareagovalo.
Jinak se Jim naučil, že halucinace posledních pár dnů asi nebyly pouze obyčejnými halucinacemi a že by stálo za to zjistit, co všechno si z té dvoudenní jízdy vlastně odnesl :)
Autorská citace #67
3.12.2010 00:22 - sir thomas
Pokud má někdo z vás komentáře k minulé hře, komentujte: Mi osobně se například zdálo, že scénu s kočkou jsem trochu moc protáhl. Taky jsem si všiml, že poměrně dost času jste trávili hádáním se mezi sebou (samozřejmě ve hře). Mě tyhle scény ohromně baví sledovat, takže jim většinou nechávám volný průběh, nechci to nikam tlačit (zvednutá ruka Sama Benneta byla jeho, ne moje netrpělivost); ovšem pokud někdo máte dojem, že se moc vzdalujeme příběhu, můžu to trochu omezovat.

Na jedné straně bych možná do Vánoc a přerušení hraní rád dokončil alespoň jeden delší příběh a vyřešil Lokiho, na druhou stranu, nechci to zbytečně urychlovat -- důležité je bavit se, ne posouvat příběh jen pro to, aby se posunul.

Zcela nezávisle, co vlastně Jill udělala s tím medailonem? Nosí ho pořád u sebe?
Autorská citace #68
8.12.2010 17:12 - Khardix
Jim se posledně naučil, že na knížky, které dorůstají z krvavé lázně, není dobré bez přípravy sahat ani dvoumetrovou tyčí: můžete skončit na hromadě nepříjemných míst :)
Autorská citace #69
15.12.2010 10:43 - sir thomas
Během přípravy na hraní jsem zjistiĺ následující fakty, které by si mágové (a zvláště jeden z nich) měli zapamatovat:
  • veškerá protikouzla a odeklínání (dispell) stojí manu
  • Celestial Fire vytváří natolik velký projektil, že se počítá Defense
Zároveň jsem se rozhodl, že oba získávají jednu arkánní zkušenost (k ničemu vám zatím není, ale ono se to možná nastřádá).

Aby se ostatní necítili odsunuti na vedlejší kolej, přidávám, že od okamžiku, kdy se rozhodnete, že po Lokim z vlastního rozhodnutí půjdete (což se, doufám, v předchozích sezeních nestalo a rozhovor se Samem -- jedním i druhým -- vám to rozhodnutí ujasnil), můžete riskovat Vůli podle Hunterů.
Autorská citace #70
15.12.2010 21:15 - Khardix
Abych zase nezapomněl na učení: Jim se naučil, že lidská mysl má pravděpodobně sklon vytlačovat z paměti to, čemu daný člověk nevěří (odkaz na "Jaký oheň?"). Zároveň mu vrtá hlavou, proč si to kromě něj (který mimochodem na nadpřirozeno nikdy příliš něvěřil) pamatuje jen Kirros: copak oba dva nejsou taky lidi?
Autorská citace #71
31.1.2011 12:30 - Kirros
Tak co, kdy bude další hra?
Autorská citace #72
31.1.2011 12:48 - sir thomas
Budu hádat: Regulérní ne dříve než na začátku semestru.

Nějaká mimořádná:

Khardix (v organizační diskuzi) píše:
Jako Vypravěč se bohužel nenabídnu, na to mě vytěžují moji upíři a vlkodlaci docela dost, ale rád bych si něco z WoD zahrál zas jako hráč... a je mi celkem jedno co: Changelingové, the Possesed (z Inferna), nebo Huntery z vyšších Tierů (třeba Lucifuge), tam všude jsem našl postvu, kterou bych si chtěl zahrát :)


Já jsem na tom podobně, výmýšlet oneshot se mi teď moc nechce, chci v novém semestru Sunny Beach trochu nastartovat, takže zkoumám všechny možnosti.
Autorská citace #73
31.1.2011 19:44 - Khardix
OK, a kdy vám začíná semestr? :)
Autorská citace #74
31.1.2011 21:30 - sir thomas
Celé masárně 21.2. Neříkám, že jsem proti tomu, abychom se domluvili na něčem dřívějším (pouze o víkendech nemůžu); jen odhaduju, že se dříve všichni nesejdeme. Stejně tak, pokud někdo navrhne jinou hru -- může se stát, že ne všichni budou mít čas.
Autorská citace #75
1.2.2011 13:29 - Kirros
Kdyby byl zájem, jsem schopný nachystat jeden z mých vymyšlených a nikdy neodehraných příběhů, v termínu někdy od příštího týdne, nabízím tyhle settingy:
WOD:
Innocent + Assylum
Volání Cthulhu - příběh z Cthulhu mýtu s použitím pravidel WoD v současnosti
Mágové nebo Changelingové.

Scion:
Předzvěsti Ragnaroku - hráči hrajou potomky severských bohů

Exalted:
Cokoliv :)
Autorská citace #76
1.2.2011 21:22 - sir thomas
Já jsem pro každou špatnost. Dokonce i v těch Exaltech bych si něco našel, i když třeba za emáky hrát nemusím. Možná bych ale navrhl diskusi postupně přesunout někam veřejněji (třeba využít nWoD v Brně), protože nevím, kolik hráčů bude mít čas.
Třeba až poté, co se na něčem shodneme. ;)

EDIT: Teď, když jsem si přečetl, co všechno není povoleno při hraní Alchemicalů, myslím, že bych hlasoval i proti nim.
Autorská citace #77
2.2.2011 08:16 - Khardix
Beru mágy, beru Changelingy, když mě naučíte Scion/Exalted, tak taky beru :) Cthulhu - bojím se, že mám moc pročtený. Děti v Asylu - nevím, jestli by mě to bavilo.
Jinak s časem je to u mě pořád stejně - Po od čtyř, Út vůbec, St od tří, Čt od půl páté (a radši bych jindy) a Pá od půl třetí. O víkendech to bohužel nepůjde.
Autorská citace #78
2.2.2011 21:27 - Macintoush
Abych hledání termínu ještě trochu zkomplikoval, tak u nás na privátě bude kolem středu tohoto měsíce probíhat cvičná doba ledová, alias oprava kotle, takže bych to viděl bud na pondělí 7.2. nebo na pátek 18. 2. nebo nějaký čtvrtek či pátek v semestru.

Z toho, co zbylo va výběru (C:tL, Scion a M:tAw) mi nevadí nic, u Jill nevím, jestli by se jí chtělo do Mage.
Autorská citace #79
3.2.2011 00:47 - sir thomas
No, zde je obecná otázka: kde hrát? Možná, že když nebudou problémy s časem (škola končí; je třeba dříve skončit), budou menší problémy s místem; a pak ani s datem. Dále, změnily se u někoho časy, kdy může hrát o semestru?

Pokud bychom se ještě před semestrem sešli všichni i vícekrát, mohli bychom pokračovat v událostech v Sunny Beach. Ale určitě jsem pro nějaké zpestření.

Připouštím, že to domlouvání je teď takové ... zmatené. Z mých zkušeností ale vyplývá, že je třeba jednat rychle, protože jinak se nic nedomluví (respektive, vyzní to do ztracena).
Autorská citace #80
4.2.2011 09:34 - Khardix
Vzhledem k tomu, že má dělat Vypravěče, záleží to teď hlavně na Kirrosovi. Tož Kirrosi, kdy se bude hrát? A nešlo by zase hrát u vás na privátě?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.072703123092651 secREMOTE_IP: 3.12.108.18