sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
Autorská citace #21
10.10.2010 18:15 - Khardix
Jim se naučil, že oficiální autority (zejména MDPD) obecně nesdílejí jeho pohled na to, co je zrovna vhodné a správné udělat.
K OpenSource: Na notebooku Fedora, na domácím serveru Gentoo, sestře zprovozňoval Ubuntu... je nutné odpovídat? :D (pozn. pro nelinuxáky: výše zmíněné názvy jsou různé distribuce linuxu)
Demotivational: Jim je trochu méně fousatý... ale cítil by se poctěn :)
Autorská citace #22
13.10.2010 21:04 - sir thomas
Opět komentář ode mě: Mám pocit, že tohle sezení bylo asi tak zatím nejvíce povedené. Všichni, kdo měli vidět ducha (a i někteří další), ho viděli; všichni, kdo měli být pokousáni, byli pokousáni. A navíc, konec ponechal více otázek než odpovědí. Uvažoval jsem o druhé možnosti, souboji, ale nakonec jsem si řekl, že první příběh ještě nemusí být hození natvrdo do světa "za oponou", spíše by postavy měly přijít na to, že něco zvláštního existuje a po nějakém tom měsíci se na to raději snaží zapomenout.

Druhý příběh (doufám), už bude tvrdší.

Mám do budoucna ještě v úmyslu publikovat nějaké cizí postavy (třeba děvčata na privátu, tajemného kmotra-nekmotra "Sama", možná některé další), zkusit už konečně udělat nějakou jednoznačnou mapu města a propojit to sociální mapou s odkazy. Bohužel je to tak trochu ambiciózní; navíc mám o víkendu v plánu věci, které jsem před tím v plánu neměl. Takže uvidíme.

Technická poznámka: Pokud si kupujete nějaké nové schopnosti, apod. (zkušenosti máte koneckonců dost), zkuste to sem napsat nebo to alespoň publikovat u své postavy.
Pro mágy: možná ty arkánní zkušenosti trochu přehodnotím, takovým tempem byste se nemuseli nikdy nikam dostat.
Autorská citace #23
13.10.2010 21:07 - sir thomas
Ještě něco pro Carlose (z L4D wiki):
Autorská citace #24
13.10.2010 21:54 - Khardix
Moc hezká potvůrka... až jsem rád, že jsem měl tu čest jen s "neaktivní" :)
Jim se naučil, že studenti blbnoucí s okultismem velmi pravděpodobně nejsou největší hrozbou ve městě - dívčina se zlomeným vazem a zapálená kůlna značí, že ve městě je žhář a (pravděpodobně) vrah.
EDIT: S utrácením expů si počkám na přehodnocení Arcane expů. Když jsem si pořádně přečetl, za co jsou, tak oceňuji přehodnocení - to by jsme se k probuzení hrabali opravdu dlouho. Já bych to asi udělal tak, že bych stanovil počet jakýchkoli expů na probuzení (třeba těch 20 bylo celkem rozumné). Po jejich zaplacení bych pak počkal na nějaký vhodný herní okamžik (konfrontace s Abyssálem, zažití Lunacy apod.), který by "nakopnul" duši do vyšších sfér :-) Jinými slovy, hráč si Probuzení "předplatí" a probudí se při nejbližší vhodné příležitosti. Nicméně je to jen návrh (a pravděpodobně by chtěl doladit).
Autorská citace #25
13.10.2010 22:11 - sir thomas
Khardix: Dobře, že's s tím přišel -- tohle je přesně něco, co nespadá úplně do kategorie "co se postava naučila". Je to spíše něco, co se postava dozvěděla, co si vyvodila.

Možná, že v budoucnu se naučí, že větší nebezpečí nemusí být to, co je známé, ale to, o čem se moc neví.

Zkus, prosím, vymyslet ještě něco trochu jiného.

všem: Pokud se vám tohle rozhodnutí nezdá, pište, polemizujte.
Autorská citace #26
14.10.2010 19:10 - Night of Triumphatorr
Sice nejsem člen, ale musím uznat, že porstředí Miami ve vašem pojetí vypadá lákavě. Stejně tak jako popisy postav.
Autorská citace #27
14.10.2010 19:22 - Colombo
Pozitivní kritika je vítána. Ale o případnou negativní kritiku tu nikdo nestojí a takové posty budou okamžitě zmoderovány do pozitivního vyznění.
Autorská citace #28
14.10.2010 21:00 - Khardix
Hmm, tohle sezení jsem byl asi málo aktivní na přílišné učení... leda že by se za naučení dalo pokládat silné nabourání představy o světě. Sice jsem se s duchem setkal pouze zprostředkovaně (tzn. z vyprávění ostatních), ale když to tvrdili úplně všichni...
Autorská citace #29
14.10.2010 21:05 - Colombo
Khardix: Jim Phoenix se naučil, že všichni kolem jsou strašní magoři:D
Autorská citace #30
14.10.2010 21:43 - Colombo
Jean-Pierre zjistil, že ačkoliv někdo v oboru dlouhodobě pracuje, ve skutečnosti tomu nemusí rozumět. A věřit.
Autorská citace #31
14.10.2010 21:54 - sir thomas
Night of Triumphatorr: Hodně záleží na hráčích. Musím říct, že osobně mám občas takový dojem, že si ty svoje snad ani nezasloužím.
Khardix: Buď to můžeš přeformulovat na něco ve smyslu, že nebezpečí, o kterém víte nemusí být to nejhorší (i když to asi až do budoucna) ... A nebo si z té scény vzít něco jiného, například si může všimnout, jak reagují lidi v krizových situacích ("Hodím ji zpátky do ohně."), nebo jak rychle se dají zblnout (studentka, která ještě včera na nic takového nevěřila, vyzbrojená gládiem ...). Možností je více -- záleží, co si z toho Jim vezme.
Autorská citace #32
14.10.2010 22:44 - Khardix
Mno, kdybych myslel, že se jen dala zblbnout, tak bych se jim na to vykašlal... přece jen tam byl takové to "co kdyby".
Díky za návrhy, zkusil bych to teda formulovat takto: Jim se naučil, že v krizových situacích je třeba myslet rychle, jednat rychle a následky řešit, až na ně bude čas. "Hodím ji zpátky" byl výsledek bleskové úvahy, jestli se vyplatí volat policii, nebo radši ne - a s případnými následky se bude prát potom.
Autorská citace #33
15.10.2010 11:27 - Jill
Jill se naučila, že nic není tak, jak se zdá; i ty nejšílenější věci se mohou ukázat pravdivé a přestože si stále o ostatních postavách myslí, že jsou magoři, začíná mít nepříjemný pocit, že "zmagořila" taky. Když zrovna nebyla moc vyděšená na to, aby mohla myslet, pochytila pár supernaturálních věcí (že jsou dobří a zlí duchové, magické knihy, které fungují, něco z voodoo)- takže až toho nasaje ještě trochu víc asi jí budu muset pořídit aspoň tečku occultu. Dále se naučila, že dneska už člověk není v bezpečí ani ve vlastní posteli a až překoná existenciální krizi, způsobenou převrácením jejího světa naruby, půjde si nakoupit prášky na spaní a pistol.
Autorská citace #34
15.10.2010 11:51 - Kirros
Carlos se naučil, že i ta na pohled nejnevinněji vypadající bytost se může během jednoho okamžiku změnit ve vraždící bestii. Rozhodně to otřáslo jeho důvěrou v neznámé lidi a od doby setkání s tou ženštinou vozí v autě jeden ze svých rapírů.

Také zjistil, že se chová bezcitně k bytostem, které nepovažuje za lidi (nechme ji uhořet! - raději ji spálit v prach a ujistit se, že mu už neublíží, než aby jí dal ještě jednu příležitost). Carlos má svůj život rád.
Autorská citace #35
16.10.2010 21:55 - sir thomas
Macintoush: Tak jsem se díval na VII (kvůli té hypnóze) a doporučuju si přečíst Second Sight, stranu 66 (68 v pdf) -- merit Hypnotic Voice. Má to trochu jiné mechanismy (a je to silnější a dražší).

Možnosti jsou asi následující: Vezmeme Hypnózu z VII; vezmeme Hypnotic Voice z Second Sight; vezmeme Hypnotic Voice a uděláme z toho dvojstupňový merit (lehký trans na 3, hluboký na 4); a pokud se ti ani jeden merit úplně nezdá, řekni, jak si to představuješ, jak to s Carlem souvisí a něco vymyslíme.
Obecně se mi zdá zajímavější Hypnotic Voice, ale nechám to na tobě.
Autorská citace #36
18.10.2010 23:37 - sir thomas
Budu mít dotaz na ty, kteří se pohybují mezi smetánkou v Sunny Beach (tedy Jill a možná Kirros): Máte nějakou představu, jak to tam funguje? Jsou tam nějaké večírky? Bály? Kde?

Druhá otázka: Colombo mi připomněl, že by duch té chudinky by mohl mít nějaký větší význam v příběhu. Máte nějaká přání?
Autorská citace #37
20.10.2010 13:33 - Macintoush
Carl se naučil, že vážně existuje něco, co je schopné tvořit rudé nápisy na zdi a celkem dost lidí, kteří jsou ochtní, kvůli tomu ve tři ráno vstát a běhat po lese.
Autorská citace #38
20.10.2010 19:27 - Khardix
Všichni žijeme ve světě temnoty: Naše NPC skutečně existují! :)
Loki = tajemný zdroj okultní literatury
Alex = jeho "učedník", začínající okultista
Autorská citace #39
21.10.2010 15:31 - Kirros
Co se domluvit na tom co/jestli budeme hrát ve čtvrtek. Mě by nevadilo pokračovat v příběhu. Případně bych si byl schopný připravit oneshot Changelingů.

Edit: Aaa nebo mě napadlo, že bychom si mohli zahrát Scion. Běží to na velmi podobném systému jako WoD (Drama system) a hrají se tam potomci starých bohů v moderním světě. V základním settingu jsou na výběr panteony: Pesedjet (Egypt), Atzlánti (Aztékové), Loa (Voo Doo), Dodekatheon (Řecko), Aesir (Norsko) a Amatsukami (Japonsko). V případných rozšířeních pak Tuatha Dé Danann (Irsko), Nebeská Byrokracie (Čína), Deva (Indie) a Yazata (Persie).
Autorská citace #40
21.10.2010 15:40 - sir thomas
V příběhu klidně můžeme pokračovat, zatím ještě nejsme ve stádiu, kdy bychom potřebovali změnu; doufám, že přes víkend si toho zvládnu připravit více než obvykle. Ještě bych mohl zkusit odvést leda tak ty vlkodlaky, s tím, že bych převzal z netu už něco existujícího.

Jinak, hrát můžu cokoli, k čemu si nebudu muset číst moc pravidel. ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071261167526245 secREMOTE_IP: 52.15.70.191