sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
18.2.2012 23:01 - sir thomas
Díky. S těmi zápisky jsem si to myslel. A John se asi jen ocitl na papíře blízko.
15.3.2012 00:07 - sir thomas
Po krátké exkurzi do daleké minulosti, kdy člověk mohl být pánem svého osudu, se vracíme do šedivého Světa Temnoty. Budu k tomu mít pár komentářů (a teď doporučuju: nespěchejte, udělejte si čas a kafe, protože toho není málo).

První věc: Nejsem si jistý, jestli to tak bylo vždycky, ale všiml jsem si (hlavně teď u Exaltů, ale mám dojem, že i u WoDu), že hodně času trávíme vymýšlením vtipných hlášek a situací, obecně off-game (i když ne off-topic) konverzací, které trochu ruší strukturu příběhu. Takže se ptám: Zdá se vám, že tím trávíme moc času? Myslíte, že by bylo dobré to omezit nebo je to v pohodě? Nebo bychom si na to mohli udělat čas na konci? Zajímá mě čistě váš názor. Samozřejmě, otázkou je taky, jestli bychom to dokázali udržet.

Dále pár připomínek: Určitě si pamatujete, že jsme před nějakou dobou opustili systém Virtue/Vice (který jsme stejně moc nevyužívali) a na zkoušku hrajeme s Aspekty. Pročež připomínám Khardix (EDIT: teď jsem zjistil, že aspekty sice nemá všechny, ale má jich docela dost) a především Dráča zde mají mírné nedostatky. Takže by se nad tím mohli trochu zamyslet. Ovšem, kdyby někoho z vás napadlo něco, co by se hodilo k jejich postavám, podělte se. Možná by se taky hodilo připomenout si pravidla pro aspekty (s tím, že aspekt typu "vnitřní síla" nepoužíváme). Zkusím ještě ke zde napsaným postavám doplnit aspekty.

Pak bych chtěl připomenout, že budeme mít nového mága (předpokládám, že Dráča už má skoro našetřeno), takže tahle část je spíše na něj: Už mě napadlo něco málo s Probuzením (trochu jsem se nechal inspirovat jedním románem na pokračování, ve kterém vystupoval medik s podobnou profesí), ale návrhy klidně pište. Nebudu tomu věnovat tolik herního času jako mágům před tím, ale tehdy jsme měli celé jedno sezení jen s mágy. Taky je třeba říct, že Probuzení na cestě Olověné mince s sebou přináší určitou proměnu osobnosti -- doporučuju si přečíst příslušnou kapitolu v Tome of the Watchtowers. Taky by to mohlo souviset s volbou aspektů (viz výše). Beru na vědomí, že hledat čas při práci na diplomce není procházka rajskou zahradou, takže vyloženě požaduju pouze následující: ošetřit si technické záležitosti typu rozdělení teček do arkán, vymyslet nimbus a ujasnit si pravidla pro mágy (pokud nebudeš vědět, co můžeš udělat, máš smůlu) a jak George přistupuje k magii (podle toho posledního asi upravím Probuzení).
Jen pro referenci: Probuzení stojí 20 XP, začíná se z Gnózí 1, arkánami podle pravidel, bez rotů. Resistenční atribut (Composure) si nezvyšuješ, ale na jeho příští zvýšení máš 50% slevu (což platí i pro ostatní, ti toho, myslím, ještě nevyužili).

Poslední záležitost se týká Carla Marshe. Asi tak včera jsem zjistil, že k Disbeliefu se vztahuje podobná tabulka jako k Lunacy (a to bych čekal, že pravidla znám). Každopádně by potřeboval efektivní WP 8 (má kolik, 4?). Zároveň by z hlediska příběhu potřeboval trochu ochrany před Lunacy (která působí i při "zřejmě supernaturálních" Giftech). Samozřejmě, situace je výjimečná, protože téměř všichni mágové jsou hráčští. Navrhuju asi následující merit (upozorňuju velmi customizovaný -- kdo kdy viděl huntera s WP 4? -- kdyby měl být obecný, asi bych postupoval trochu jinak):
Pevná vůle *-*****
prerekvizita: být Carl Marsh
Efekt: Carl není platným cílem pro Disbelief, zároveň však kouzlo neničí tím, že v něj nevěří (ale pořád se počítá pro paradox a Improbable Magic). Taky se obecně nesnaží zapomenout nebo za každou cenu jinak vysvětlit magické jevy (ale paměť může být nejasná -- není to Eidetic Memory na supernaturální věci). Dále si připočítává bonus v počtu teček:
  • ke snaze vzpomenout si na událost, kdy se stalo něco nadpřirozeného
  • k efektivní WP pro odolávání Lunacy (a navc je tam ještě Hunterský bonus +3 při úspěchu na WP)
  • k odolání na mysl přímo působících supernaturálních sil (chtěl jsem aby to přidalo Carlovi na "tuhosti")
Samozřejmě hunter, který často spolupracuje s mágy nebo vlkodlaky bojuje proti své lidské přirozenosti, takže ho to mírně vyvádí z rovnováhy. Merit má následující drawback: Carl získává Mild Derrangement. Navrhuju něco jako Irrationality, kde se na spuštění hází pouze když se v okolí používá příliš mnoho příliš zřejmých supernaturálních schopností (jiná možnost je dávat postih k hodům na získání Derrangementů).
Celá tahle věc je k diskusi pro všechny. Máte necelý týden, než to zavedu do praxe. ;)

A to je tak asi vše, co mě v tuto chvíli napadá. Zopakujte si pravidla, zvláště pro ty věci, které chcete používat (a nebo to odimprovizujeme), a tak dále... ;)

Na co se v příští sezóně můžete těšit: Sam žádá o splacení dluhu. O co mu jde? Jaký je jeho vztah k Sáře? Co se skrývá v majáku? Co vlastně nabízel Loki drogovým dealerům? O Sunny Beach se začíná zajímat další frakce. Co jsou zač? Po čem jdou? A chcete to opravdu vědět?
15.3.2012 10:11 - draca
Dělám na semestrální projektu což je v podstatě 15-20 stran které ale patří příští rok do diplomky. Ja to vezmu ve zkratce pač musím teďka do školy až se vrátím a vzpomenu si tak doplním:

Off-game: Osobně s ním nemám problém. Problém s off-game konverzací na konci je ten že obvykle reagujeme na aktuální dění ve hře tzn. pak už to nebude tolik vtipné a zabavné. Na konec by spíš patřil off-topic. Nehledě na to ruku na srdce dokážete polknout tu naprosto boží off-game hlášku co vás napadla?

Aspekty pokusim se vytvořit (mírné nedostatky? co si pamatuju tak mám jeden z asi 5 nebo 6).

Našetřeno mám krom 1xp tzn. v podstatě hotovo. Arkány mám rozmyšlený (mám life kdo to nečekal?). Nimbus mám rozmyšlenej (opět souvisí se smrtí a životem). Co zhruba můžu dělat vim jenom ještě vymejšlim jednu tečku arkán takže tam si to budu muset doujasnit pač obě dvě volby jsou lákavý. Přístup z povahy zhruba tušim. Tome of the Watchtowers už jsem četl a úspěšně sem to i stihnul zapomenout takže přečtu znova. I když předtím jsem se spíš soustředil na probuzení.(sakra už jsem psal první proměnu)

Sakra my Samovi něco dlužíme?
15.3.2012 14:45 - sir thomas
Dráča píše:
Sakra my Samovi něco dlužíme?

Jo, to je ta jedna věc, co se George netýká. You're off the hook ... for now.

Off-game: Jde o to, že bychom se překonali. ;) Volba je hlavně sranda vs. drama. Každopádně, je to pouze otázka osobních preferencí, takže počkám, co napíšou ostatní.

Můžeš ten nimbus a přístup rozvést tady?
15.3.2012 18:52 - draca
Můžu.

Nimbus bych nejraděj viděl jako těžké světlo pomalu se točící v barvách světel na sanitce. V případě že je potřeba u toho zvuk tak jakoby z dálky je slyšet končící pípání přístrojů v nemocnici.

Přístup ze začátku nevěřícný a velmi rychle zvídavý co všechno s tím jde dokázat.
28.3.2012 14:54 - Macintoush
Carl se naučil, že slibovat někomu neurčenou službu, nemusí skončit až tak špatně, jak by čekal (alespoň zatím). A taky celkem pochopil, proč Sam chodí za ním.
28.3.2012 15:22 - sir thomas
Protože se všichni ostatní když jednají se Samem chovají jako úplní idioti? ;)
28.3.2012 15:34 - Macintoush
Úplnými idioty bych to nenazýval, hlavně proto abych při popisu jiných, horších situací (ano, bohužel i ty existují) měl kam klesat, ale v zásadě ano.
30.3.2012 23:42 - sir thomas
Pro jistotu připomínám, že pokud má někdo z vás pro svou postavu nějakou zvláštní agendu, zkuste ji sem napsat, ať ji můžu zapracovat do děje.

Co považuju za zvláštní agendu? To je trochu těžší -- v zásadě cokoli, co je do děje potřeba zvlášť zapracovávat. Prostě, napište všechno, co si myslíte, že se přímo nevztahuje k tomu, co se teď v Sunny Beach děje, ale přesto byste to chtěli co nejdříve vyřešit.
2.4.2012 17:29 - Macintoush
Carl se minule naučil, že svět je opravdu strašlivější a podivnější, než se na první pohled dá, a že člověk v něm rozhodně není nejmocnějším tvorem, což se nedá ignorovat a racionalizovat věčně, obzvlášť pokud k vám chodí tři i více denně. Tak a teď se bude učit, jak se z toho nezbláznit.

K tomu bych chtěl podotknout, že si beru pevnou vůli na dvou tečkách a suspicion k tomu, takže se to asi moc nezdaří. :)

Jo, co bych případně chtěl dělat. Prostudovat postupně všechny tři knihy, případně i další literaturu. Možná ještě něco vytáhnout ze Sáry, zjistit něco z jejího rodokmenu, nebo cokoliv co by dávalo nějaký smysl. Samozřejmě bych rád hodil řeč s Henrym Robbem. Jo a možná bych se ještě podíval na Jeana Piera (až příliš splňuje definici mága. Jo a v nejhorším případě bych zkusil něco dostat ze starého Tailora. - Je to toho dost a a obzvlášť ty poslední dvě nejsou asi na příští sezení, jen je sem píšu, neb na ně třeba dojde, pokud by k tomu okolnosti směřovaly, tak aby se neřeklo.
16.4.2012 09:44 - sir thomas
Vím, že píšu trochu pozdě, ale z minulého konce mi trochu nedošlo, kam chcete pokračovat dál. Mám sice spoustu různých směrů, ale možná by vám to smýkání vadit...

Takže: Jakým směrem se ve vašem vyšetřování chcete dál ubírat?

Mimochodem, Dráča by si mohl vymyslet, co tak strašně neodkladného musel George najednou dělat.
18.4.2012 13:29 - Kirros
Vzhledem k tomu, že píšu až teď tak na tvou otázku bude lepší odpovědět před hrou osobně.

Jinak Carlos minule poznal, že i z náhlých impulzů (seslání sledovacího kouzla), můžou vyjít plány, které v konečném důsledku vypadají rozmyšleně a mají větší užitek než bezhlavé jednání. Taky poznal, že Carl, kterého měl za nudného a přízemního dokáže mluvit rozumě (z Carlosova úhlu pohledu) - při debatě o etice a magii.
18.4.2012 13:49 - Macintoush
CGM se minule naučil, že ani po několika měsících a psostě společná akcí (včetně záchrany života) prostě nemůžete lidem věřit. (chápu, že to není pro budoucí hr zrovna přínosné, ale je to autentické zjištění postavy)
Jo a taky že občas daleko více zjistíte díky jednomu zážitku, než za několik dní hledání v knihách.

Co dál: rozhodně bych si přečetl zprávu o Petersonovi (uvídíme co z toho bude), a nějak bych se pokusil zjistit něco z místní drogové scény (ne osobně), a studiu knih a v případě velké krize Taylor (tak mě napadá, že se Samem se prokazatelně nějak znají) stále platí. Jo a H Robb stále platí.
24.4.2012 16:21 - Macintoush
Chtěl jsem upozornit na jednu věc, kterou dlouhodoběji vnímám. Zdá se mi, že postavy se poslední dobou stávají takovými komediálními až sebeparodickými. Pamatujete si taky, že na začátku jsme byli kompetentní drsňáci? Nebo se to zdá jen mně? Nemyslím nějakou zásadní změnu hraní, jen myslím jestli by nestálo za to posunout charaktery trochu více hrát jako dramatické postavy.

PS: Chtěl jsem napsat, co se March naučil v minulé hře ale není co.
24.4.2012 20:38 - Kirros
No popravdě to vnímám nejvíc u George, kterého pořád nevím, co vlastně by měl být a u Carla, u kterého mi přijde, že ho máš zajetého v takových archetypálních kolejích, ze kterých se odmítá vymotat. Jima do toho občas tlačíme pomocí Peer pressure - čekáme jak se bude chovat a on se tak chová. Ale zahraný mi přijde dobře. Co se týče Carlose tak bych byl rád, za nějakou zpětnou vazbu. Snažím se ho stavit do role Příležitostného hrdiny - takového, který věci řešit dokáže ale musí ho k tomu náhoda přivést.
24.4.2012 22:19 - sir thomas
Já mám dojem, že jsou za tím hlubší důvody (Kirros s tím peer pressure dost možná ťukl hřebík na hlavičku). Možná že to stylizujeme moc směrem situační komedie.

Takhle abstraktně se mi to ale špatně hodnotí, možná by to chtělo konkrétní případy chování. Nebo tomu zítra věnovat nějaký herní čas.

Jima se ale musím taky zastat, minimálně vás dostává do zajímavých situací, což je sice z hlediska postav na houby, ale já to oceňuju.
24.4.2012 23:26 - Macintoush
Kirros píše:
No popravdě to vnímám nejvíc u George, kterého pořád nevím, co vlastně by měl být


No, pokud už to hodnotíme konkrétně, ono to asi jinak nejde, tak tady dost souhlasím.

Kirros píše:
u Carla, u kterého mi přijde, že ho máš zajetého v takových archetypálních kolejích, ze kterých se odmítá vymotat.


Popravdě to vnímám tak poslední půl rok, že od odchodu Sama a Jill, kteří ho oba nějak posouvali a rozvíjeli už mu na tohle zbývá tak trochu Carlos a to je tak vše. Scény se Sárou takhle nefungují, v zásadě se v nich jenom lže. Paměť toho až tak moc nevyřešila a mám takový pocit, že se i přesto celkem jasně rýsuje linie mezi ním a zbytkem skupiny. Jak rozvíjet vztah s Jimem nebo Georcgem, aby to bylo pro hru přínosné netuším. A tak v součtu netuším co s Carlem dál a výsledkem je toto. (Tím neházím vinu na ostatní).

kirros píše:
Jima do toho občas tlačíme pomocí Peer pressure - čekáme jak se bude chovat a on se tak chová.



Zrovna u Jima mi ten posun v efektivitě přišel asi nejvýraznější. Na začátku hry nebyl zdaleka takový asociál a zvládal poměrně širší paletu situací, ale třeba je to jen vliv probuzení a dalších věcí a já to jen nechápu. Peer presure se dá samozřejmě omezit (U Jima i u ostatních)

kirros píše:
Co se týče Carlose tak bych byl rád, za nějakou zpětnou vazbu. Snažím se ho stavit do role Příležitostného hrdiny - takového, který věci řešit dokáže ale musí ho k tomu náhoda přivést.


Carlos z toho pro mě vychází nejlépe. Komedializace ho zasáhla asi nejméně. K obecné zpětné vazbě, občas mi přijde, že se u Carlose hrozně moc věcí odůvodňuje tím, že je Akantus.
11.6.2012 17:14 - sir thomas
Dneska mi skončilo období "(tři dny učení.zkouška)*", takže si můžu dovolit věnovat se i jiným věcem. Konkrétně, vypracoval jsem návrh jednoho oneshotu (teď ještě sednout a zpracovat to), který vám dávám k dispozici, pokud tedy budete mít zájem. Termín ještě nemám.

Studoval jsem trochu GUMSHOE a protože svět temnoty (tj. Esoterrorists) hrajeme pořád, napadlo mě trochu upravit Ashen Stars, tak aby to bylo přístupnější pro oneshot. Takže: téměř všichni znáte Firefly. A pokud ne, stačí shlédnout asi první minutu Serenity (když běžely v televizi, měly díly Firefly krátké mluvené intro, ale ani to ani intro Serenity nemůžu najít na youtube). Důležité jsou jen základní reálie. Existuje taky Serenity RPG, kde je "A Brief Guide to the 'Verse".

Premisa: Ačkoliv vám nikdo na Okraji neřekne jinak než "federálové", váš oficiální titul zní "licencovaní vyšetřovatelé". A přesně to jste. Když se stane něco, na co místní samospráva nestačí nebo co je příliš důležité, aby se jim to přenechalo, jste tu vy. Taky si vás občas najme někdo, komu záleží na tom, aby (jeho) spravedlnosti bylo učiněno za dost. Peníze se vždycky hodí. Aliance vám možná udělila licenci vyšetřovat (a v některých případech i soudit) kriminální činnost na Okraji, na palivo si však musíte vydělat sami. Pro některé vaše kolegy jsou peníze všechno a moc se neliší od těch, co máte stíhat a zatýkat. Pro jiné je roznášet spravedlnost a civilizaci za Centrální planety posláním. Ale všichni, kdo v téhle branži chtějí vydržet déle, musí být zatraceně dobří.

Vidím to tak na jedno, možná dvě sezení pro 4-5 hráčů. Hráli byste za tým vyšetřovatelů, který má za úkol ve jménu Aliance potírat kriminalitu v Okrajovém sektoru. Protože schopnosti by měly být rozděleny mezi postavy přibližně rovnoměrně a navíc, hádám, nikdo z vás nemá s GUMSHOE moc zkušenosti, viděl bych to tak, že postavám rozdělím role (face, bruiser, ...) a schopnosti (vyšetřovatelské i normální) a vy si je pak rozeberete. S tím že drive ("proč to dělám?") budou na rozebrání zvlášť. Zbytek (jméno, historie, názory, chování, vztahy, ...) by pak byl na vás (a u oneshotu to není moc třeba).

Co se týče pravidel, GUMSHOE je poměrně jednoduché, takže asi není třeba nic předem studovat. Poměrně zásadní jsou vyšetřovatelské schopnosti -- tady jsem uvažoval, že bych je i se základním popisem vytiskl jako kartičky (pokud se mi bude chtít do té práce navíc).

Názory? (doufám, že už máte zkoušky za sebou a tenhle post se tu neztratí)
18.6.2012 08:26 - Macintoush
ST píše:
Názory? (doufám, že už máte zkoušky za sebou a tenhle post se tu neztratí)


Kéž by.

Ale jo ta idea se mi líbí. Jak jsme na to m s dalšími hráči? Mám se zeptat Jill? Myslím, že by se jí to líbilo.

Teoreticky bych mohl 28. 6. a pak asi přes začátek července moc ne.

Jo a vypsali nám rozvrh, zatím se na hraní v mém rozvrhu nabízí pondělí, úterý a čtvrtek. Pokud by k tomu někdo měl nějaký názor tak ho zkuste vyjádřit do 25. 6., kdy si zapíšu semináře.
18.6.2012 21:49 - sir thomas
Popořadě.

Jill se určitě zeptej, klidně i dalších lidí, o kterých si myslíš, že by si rádi zahráli (a dojeli do Brna). To samé ostatní. Nakonec bude záležet na tom, kdy kdo bude mít čas. V případě hodně velkého zájmu (a pokud se mi první sezení povede) bych asi byl ochotný to vést i pro více skupin.

Co se týče termínu, tady se omlouvám, do konce června to asi nestihnu. Mám rámcovou konstrukci, se kterou bych asi byl schopný něco odvést, ale GUMSHOE pro mě vyžaduje trochu více přípravy. Hlavně mám ještě do školy jeden projekt a esej z lambda kalkulu.
Prázdniny ještě nemám rozplánované, ale mám dojem, že zatím mám víceméně celý červenec volný.

Další semestr: Zkusím se podívat, kdy byly v loňských semestrech předměty, co si chci zapsat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075468063354492 secREMOTE_IP: 3.14.11.50