sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
28.11.2011 12:29 - sir thomas
V rámci přidělování praktických zkušeností jsem uvažoval o taktikách a přečetl jsem si taktiky v HtV. Na tomto základě bych řekl, že taktiky mají asi následující mechanický význam:
  • rozšiřují pravidla pro Teamowork
  • udávají příklad, jak danou situaci řešit (např. Moral Support, který by určitě šel řešit pomocí "circumstance modifier")
  • navrhují zkrácený postup řešení problému, který by jinak obsahoval velké množství dalších hodů (je to vidět např. u Profiling, Measurements)
  • umožňují dělat hunterům něco, co by nebylo dost dobře možné, nebýt tréningu, nebo správných okolností
Přičemž, co se poslední odrážky týče, je to dost volné, protože to, co není možné udělat, závisí na domluvě hráčů se ST.

Můj celkový dojem je, že celkové použití taktik je spíše atmosferická záležitost než cokoli jiného, něco ve stylu "let's roll"; okamžiku, kdy hunteři všechno naplánovali, připravili a jde se do akce. Taky to má význam oblíbené techniky vypořádávání se s problémem -- což je taky záležitost typicky spojená s huntery (rozhovor "New Orleans, 89." "Ty myslíš, že nám na to skočí?").

Berte to jen jako takové krátké zamyšlení, jestli má pro nás cenu používat taktiky. Možná, pokud si vyvinete nějaký specifickou taktiku (miluju tento způsob nomenklatury), může se "upevnit" mechanicky, založením Taktiky.
30.11.2011 11:16 - sir thomas
Tak mě napadá, mám tady skvělou potíž pro Jima, bohužel v češtině to nemá ten správný zvuk:

"Curiosity killed the wizard."
6.12.2011 11:54 - draca
Tak sem znova úspěšně stihnul zapomenout na jednu věc (díky Khardixi za připomenutí). Jedná se o probuzení George jako Morose (Thyrsuse sem vyhodil přece jenom mohl by si přidělat chapadlo). Takže vaše názory připomínky atd.
6.12.2011 12:32 - sir thomas
Tak nakonec Moros?

Co se týče příběhu: Je pravda, že tady to více méně závisí na arkánách. S čím budu počítat, je že díky poměrně základním záležitostem Smrti a Hmoty se z George stane zatraceně dobrý vyšetřovatel (Carl a všechny CSI by mohli závidět). Druhá věc je, že se dost možná budete o trochu častěji potkávat s duchy (napadá mě pár pěkných) a Jeanem-Pierrem (Huzzah!). Výhoda mágů je, jak jsme se přesvědčili, že jsou tematicky poměrně univerzální.

Co se týče formálních náležitostí (na ty jsem úplně zapomněl), minulé mágy jsme hráli tak, že Probuzení odpovídá čtyřkovému meritu (tedy 20 XP; ano, vím, že Sleepwalker je trojkový a Proximus dokonce pětkový) a poskytuje poloviční slevu na další nákup resistančního atributu (Composure).

Tolik moje poznámky.
6.12.2011 12:47 - draca
Tak k těm xp to si teda ještě počkám (mám 17 k dispozici) Vyšetřovatel? to mě ani nenapadlo smrt je dobrá na okolnosti smrti ale momentálně mě nenapadá jak bude univerzální na další věci.

Thyrsus by mě sváděl k chapadlu a to fakt nechci
6.12.2011 12:58 - sir thomas
Okolnosti smrti ano, ale to často bývá ta nejdůležitější věc. Pokud se v tom těle nehrabal nějaký další mág se Smrtí. Hmota (na prvním stupni) je ještě mnohem užitečnějí. V zásadě to není nic, co by dobrý forenzní expert nedokázal, ale je to mnohem rychlejší. Většina stop je nějakým způsobem hmotných. Samozřejmě, u mágů je to často tak, že použití magie místo toho, aby otázky zodpovědělo, pokládá další, a to mnohem nepříjemnšjí.
13.1.2012 11:56 - Kirros
Možná jste si všimli, že vyšla knížka k mágům Imperial Masteries zabývající se tématem velmistrovství. Kdo by měl zájem nahlédnout můžu vám půjčit svou digitální kopii pokud mi slíbíte, že ji nebudete dál šířit.
14.1.2012 16:06 - sir thomas
Jen pro ty, kteří jako já vydání minuli a info hledali přes google, jmenuje se to Imperial Mysteries. Pro jistotu -- doufám, že nikdo z mágů ze Sunny Beach nepředpokládá dráhu Arcimága. ;)

Tím, že teď máme přestávku, možná někdo najde čas k reflexi, takže vám raději připomenu: Pokud máte nějaké připomínky ke hře, zvláště pak takovým zásadnějším věcem jako téma, atmosféra, nebo k tomu, co byste chtěli zažít v další "sezóně", teď je vhodná doba k tomu, nenechat si je pro sebe, protože je větší šance, že je zapracuju do svých plánů.
14.1.2012 19:53 - draca
No co k tomu říct mám a nemusim nic slibovat o nešíření.

Ja k tomu mám jediné, jestli se z Jima stane arcimág já mizim. Jeho názor na paradox je poněkud volnější a tohle no dopr....
15.1.2012 10:16 - Khardix
Buď klidný, přečetl jsem si Intruders - Encounters with the Abyss... manifestace a další paradoxy vynecháme :)
31.1.2012 13:27 - Jill
Milí spoluhráči, po delším uvažování, jsem se rozhodla s hraním skončit. Rozhodně to není namířeno proti nikomu z vás ani proti příběhu, který mě moc bavil. Je to čistě můj osobní problém, že mě hraní už neláká a nechci se k němu zavazovat v pravidelných časových intervalech. Moc se omlouvám za způsobené komplikace, ale přijde mi, že teď před začátkem dalšího semestru je na takový krok nejvhodnější doba - než rozehrát ještě další hru a pak si to rozmýšlet v průběhu. Abych mnou způsobené komplikace, co nejvíce eliminovala, představovala jsem si to tak, že bych s vámi třeba ještě dvě hry Sunny Beach odehrála, aby se to dalo s Jill nějak elegantně pořešit.
31.1.2012 14:39 - Colombo
I've seen enough hentai to know where this is going
31.1.2012 23:11 - sir thomas
Jill: To je rozhodnutí, které žádnému hráči nemůžu zakazovat, ani zazlívat. Bude to pro nás určitě škoda, ale nějak se s tím budeme muset vyrovnat. Děkuju, že to řešíš teď, určitě mi to ušetří množství problémů s přípravou.

všem (hlavně Jill): Tím, že posíláme do pozadí jednoho z protagonistů, zkuste promyslet (a popřípadě napsat sem), jak si představujete další vývoj postavy Jill a její roli v příběhu.
Samozřejmě, můžeme to udělat jako v případě Jeana-Pierra a improvizovat, ale teď na to máme čas a chci vám dát možnost nějak vyjádřit váš názor, abychom společně mohli vybrat nějaké vhodné řešení. A pokud bude mít Jill čas a zájem, odehrát to.
Taky bych chtěl probrat, jak budeme řešit to, že skoro všichni protagonisté jsou (budou) mágy a nakolik to chceme zohlednit v dalším směřováním. Je teda pravda, že většina důležitých kontaktů je přes Carla, ale...

Souvisí to spolu jen okrajově, ale pokud by někdo z vás, kdokoli, měl nějaký problém neosobního rázu týkající se našeho hraní, svěřte se. Pokud nechcete veřejně, je tu PM. Nejsem si sice příliš jistý tím, že bych byl dobrý ST, ale budu se snažit něco s ním udělat, i kdyby jen ho s dotyčným probrat. Mám pocit, že většina problémů je způsobena chybou v komunikaci (a ten zbytek tím, že někdo problém záměrně vytváří).




Colombo: Takový komentář bych čekal spíše od Dráči a ne, nemám v SB žádná nachystaná Cthulhoidní monstra. Dále to nebudu komentovat.
1.2.2012 00:52 - Colombo
sir thomas: v poslední době se dorozumívám jen pomocí internetových memů.
1.2.2012 23:39 - draca
Sir Thomas: Zrovna na tohle by mě takový komentář nenapadnul hrát vlkodlaky či čistě mády tak by mě taková věc napadnou mohla popřípadě exalty ale v SB fakt ne

Jak odklidit Jill popřemýšlím ji prostě baví být hunterem a mlátit ty obludy popřípadě ji odklidit. Osobně nerad zabíjím jen tak postavy přijde mi to moc definitivnílepší je uklizení do pozadí. Popřemýšlím jak i když musím tedka vymýšlet jednu veršovanku.
2.2.2012 12:04 - sir thomas
Dráča: To mě velmi těší.

Taky musím říct, že nejsem pro to, zabíjet postavu jen proto, že odchází hráč. Myslím, že na d20 o tom určitě musela být rozdsáhlá diskuse -- každopádně, smrt protagonisty by měla mít nějaké poselství. A pokud možno jiné než "svět je tvrdý, smiřte se s tím". Stejně tak by měla příběh protagonisty nějak naplnit.
2.2.2012 20:56 - Macintoush
Colombo píše:
V poslední době se dorozumívám jen pomocí internetových memů.

A neomezuje tě to v běžném životě. Bydlení s tebou musí vážně stát za to. :)
Jo a neboj hráli jsme v kuchyni.

Co se týče Jill, navrhuju nechat jí prostě odjet na prázdniny a vzhledem k rychlosti hry to budeme muset řešit až v poměrně vzdálené budoucnosti. Návíc s ní/ z ní můžou stát zajímavé věci v tom zahraničí.

Následuje trochu moc textu, ale na konci je shrnutí. Pro ty co se v neúčastnili minulé hry/pokecu, jde o to, že Carl se nám stane jediným nemágem ve skupině a ocitá se tak již v dost výrazné nevýhodě a navíce je tak nějak mimo v rámci skupinové dynamiky.

Ad Marsh inferiority problem, koukal jsem se jen ze zvědavosti na Mastigose a Thyrsuse (nikdo to nevykecejte Tajnémé Kabale Ascensionistů, vyhodili by mě :))
Vzhledem k tomu, že MtAw docela úzce spojuje osobnost mága s Pathem a Marsh je prakticky všechno, čím Thyrsové být nemají a sice by byl celkem vyhovující Mastigos, ale to by zas bylo takové klišé, že... Přísahám, že jsem tupostavu vytvořil, bez znalosti popisu klasického Mastiga, a to že ji splňuje ve všech bodech, je jen náhoda. A navíc mám až příliš rád jeho moralitu a tak. Jo a taky
by přišel o jakékoliv zbytky snesitelnosti jako lidská bytost.

Zjednodušené schrnutí posledního paragrafu: Marsh charakterově je málo Thyrsus a moc Mastigos a tak se Macovi nelíbí ani jedno. A obecně se nechce probouzet (bylo by to děšně klišovité a navíc by podle striktního výkladu pravidel měl přijít o svůj nejdražší merrit)

Dále je možno stát se sleepwalkerem, ale to stojí 20 expů, Wolfboolded mají tyhle bonusy už za 12 a jestě na to můžou balit holky a získat další merrity. Nemusel bych se vzdát svého Second sightového merritu (Hypnóza)?

Jo a jinak tak nějak nevím, pokud máte nějaký názor na tuhle věc tak ho tak nějak napište

EDIT: místo slova článek evidentně požívám paragraf, totální degenrace.
2.2.2012 22:43 - sir thomas
Nechat odjet na prázdniny je taky možnost. Ono v zásadě, pokud mi necháte volnou ruku, něco vymyslím. Ale možná se vám to nebude líbit. Takže vám dávám možnost psát takové věci jako "prosím, nezabíjet", "proboha, jen ne slashera" nebo "Barbara Gordon není dobrý vzor". Popřípadě taky "bylo by fajn mít někoho z okolního SB, s kým se normálně můžeme v hospodě normálně bavit", "líbí se mi, že Jill a její spolubydlící působí ve hře jako ... [prvek]" nebo "bylo by zajímavé, kdyby v další hře Jill působila jako...".

Marsh Inferiority Problem: Situaci můžeme řešit například i nějakým custom meritem (mimochodem, dokážeš si představit, co by se stalo, kdyby byl Carl Wolf-Blooded?). Je třeba si jen ujasnit, o co nám jde.
Pokud chceme pokračovat ve stylu, kdy mágové mají jen nějaké výhody v vigilu, konkrétně magii (a možná pronásledují nějaké svoje vedlejší cíle), a problém je to, že Carl nemůže tušit, čeho jsou ostatní asi tak schopni, v zásadě není problém zavést něco jako Psychic Resistance (SS) a říct, že prostě už je zkušený hunter a nevytěsňuje magické efekty z paměti. Plus by se mu hodil nějaký bonus do psychické odolnosti, například pro Lunacy.
S tímhle konceptem lze pracovat, různě ho měnit -- například, co se týče "známých" a "neznámých" mágů a podobně, přesných mechanismů lunacy, ... Osobně myslím, že Sleepwalker je jen zjednodušení pro mágy, že si nemusí dávat takový pozor na vulgární efekty. A to by nebyla taková sranda.
Pokud by bylo Carla selektivně posílit, aby se vyrovnal mágům, je třeba asi řešit trochu jinak.

Z hlediska srovnání s mágy, v zásadě to vypadá, že Carl se nejvíce činí sociálně a jako správný hunter má (a spravuje) kontakty na místní policii, místního bývalého huntera, místního ... spirituálního experta, ... Mágové zatím nevypadali, že je to moc zajímá.
Protože mám dojem, že jsme to ještě nikdy nevyužili, chtěl bych avizovat to, že co jsem říkal někdy na začátku, nepředpokládám sice nějaké hunterské organizace a jejich výhody (Endowmenty), to ti ale nebrání pustit se do něčeho sám (viz Deník Jacka Norrmana, jak tam dělal s tím focením upírů, i další věci). Prostě navrhni něco, co se hodí k postavě, nech se inspirovat příručkami hunterů a nějak to dořešíme. Hm, Sam by mohl být dobrý zdroj, ale asi za to bude něco chtít.

Ještě, co se týče hypnózy, vzhledem k tomu, že to není Psychic merit ani Thaumaturgic merit, je zavedený bokem, jsem si poměrně jistý, že by ho mohl mít i libovolný supernaturál. Otázkou je, na co by byl mágovi s Mind nebo upírovi s Dominate.







Komunikace s Colombem je nesmírně obtížná. Většinou spočívá v tom, že do něho tak dlouho hučíte a kladete správné otázky, až z něj vytáhnete něco, co vám dává smysl. Nejsem si jistý, jak to řešil na zkouškách.
18.2.2012 21:27 - sir thomas
Dneska jsem se pokoušel dělat si pořádek v zápiscích a našel jsem tam jména minulých hunterů v Sunny Beach, konkrétně tato:
John, Petersen, Rob
Bohužel, to je všechno, co jsem o nich našel -- pamatujete si, co o nich Zelený mozek říkal? A nebo je můžu libovolně permutovat (vím, co tam bylo za lidi, ale nevím, jaká jména k ním patří)?
18.2.2012 22:40 - Macintoush
Podle mé paměti: H. Rob (zapamatoval jsem si ten paradox) je ten co přežil, ale nechce o tom už mluvit. Peterson si psal zápisky, ale ty se někam ztratily. John ???

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065607070922852 secREMOTE_IP: 3.135.198.7