1.10.2013 17:13 - Assassin
Mapa v materiálech doplněna. Vaši aktuální lokaci najdete na severozápadě Faerunu. Pokud se někomu šipky neobjeví, nechť zmáčkne F5:P
1.10.2013 21:15 - hadrian
Díky Assassine, moc pěkné. To jsme došli skoro na konec světa :)
2.10.2013 23:27 - Assassin
Jména:
Oswaldova neteř Maralie
Ledová obryně Gerta
Asmodeovi uctivači Ashmadaiové
Drowí dobrodruh Jarlaxle
a to je asi vše, ještě připojím obrázek slečny Gerty
3.10.2013 00:26 - Nerhinn
A Kicva.
3.10.2013 15:24 - Nerhinn
Navrhuji změnit název skupiny na "Hasiči".
3.10.2013 19:54 - Assassin
7.10.2013 15:44 - hadrian
Získané věci z posledního hraní (přelet vzducholodí nad kukaččím hnízdem).

Každý sem napište,zda o nějaký předmět máte zájem, pokud bude více lidí toužit po jednom předmětu, ak se musí dotyční dohodnout mezi sebou. Hole bych prodal na prachy a rozdělil mezi všechny ,protože level 6 se špatně rozděluje - pokud nesouhlasíte, napište. Rozdělování končí v pátek 11.10. v 22:00.

Rare předměty:
Prsten eladrin ring of passage level 14 (rare) příspěvek od Erevana: Hirkal

Common, uncommon předměty:
Libovolný meč do levelu 16 (common, uncommon příspěvek od Erevana):
Kožená zbroj do levelu 16 (common, uncommon příspěvek od Erevana):
Amulet do levelu 13 (common, uncommon zbytky od skřeta z věže):

Hůl do levelu 6 (common, uncommon od mága z Thaye): na peníze pro všechny
Hůl do levelu 6 (common, uncommon od mága z Thaye): na peníze pro všechny

Hotovost celkem 11.000,- zl (příspěvky od Erevana a dvou mágů z Thaye): Pro každého včetně Peblíga 2.750,- zl - ty peníze si ještě nepište, po uzavření rozdělení napíšu součet a podíl každého z nás (případně s penězi za hole)

Speciální záležitosti:
Obrázek matky skřeta z věže v Kuldaharu (naštěstí very rare): Delgar
9.10.2013 17:10 - hadrian
Přidávám další zápis o Erevanovi a hořícím Letohradu. Prosím o připomínky, názory atd.
9.10.2013 17:14 - hadrian
Erevan, Žárná a hořící Letohrad

Iselore nakonec dal na naše přesvědčování a nechal Imaskarcanu rozhodnout a ta se vrátila k Peblígovi. Náhle se mi málem podlomili kolena a padla na mě nepřirozená slabost, nemohl jsem se hýbat a jenom jsem se třásl. Peblígovi začala Imaskarcana rotovat kolem hlavy čím dál rychleji a náhle se zřítil k zemi v bezvědomí. Nevím co jsme Allyks a Delgarovi udělali, ale místo pomoci nás začali svazovat. Až moje výhružky donutili Delgara provazy sundat. Peblíg po probuzení omámeně prohlásil, že ho varovala Imaskarcana, přichází něco strašného. A v tom jsme to uviděli.
Erevan obalený sněhem opravdu vypadal strašně obalený sněhem. Vzhledem k okolnostem našeho posledního setkání jsem se mu vydal naproti s obnaženým mečem a zeptal se ho zda přímo on osobně měl něco společného se smrtí mé rodiny. Řekl, že ne, ale Delgar okamžitě prohlédl jeho lži a vykřikl, že to on je pobil. Nepotřeboval jsem dvakrát pobízet a obořil jsem se na něj vším, co jsem uměl. Snažil se mě během boje přesvědčit, že bez souboje by to bylo pro mě „snadnější“, ale hnala mě zuřivost po jeho krvi. Tak strašlivého protivníka na duel jsem zatím nepotkal. Zkrvavili jsme se zároveň a já cítil, že nebýt hlasité podpory mých přátel, asi bych z tohoto souboje neměl šanci vyváznout. Nakonec jsem mu vyrazil zbraň a když padl na kolena, skopl jsem ho na zem a přišlápl ho k zemi.
Splnil co slíbil a řekl mi, že sice nezná jméno toho, kdo si přál smrt mé rodiny, ale že sídlí ve Stínopádu v pevnosti na území Havraní královny, kam se neodváží ani její služebníci. Víc nevěděl. Tiše jsem mu řekl, že už pro mne není užitečný a mečem zkrátil jeho život tak, jak on to činil svým protivníkům. Ale není konec. Pořád ve Stínopádu dlí duše mé rodiny v té tajemné pevnosti a nemohou odejít k předkům.

Po porážce Erevana jsme se šli ubytovat do hostince. Tedy ne všichni. Peblíg potom co se probral zíkal dost nepřítomný pohled (tedy víc nepřítomný, než obvykle) a s radostnými výkřiky vyrazil k Oswaldově vzducholodi a že má nápady (prý z vlastní hlavy), jak ji vyspravit, vylepšit a „optimalizovat“. Jeho nadšené štěbetání dokonce vylákalo na palubu Oswaldovu neteř Maralii. Oswald nám prozradil, že nečeká jen na dřevo na kormidlo, ale že kolem Kuldaharu zuří sněhová bouře, kterou rozpoutala stará a mocná kněžka Havraní královny Gerta žijící na jih od Kuldaharu.
Jakmile jsme se ubytovali v hostinci, promluvili jsme si o tom s Iselorem a ten potvrdil Oswaldova slova. Gerta je zimní obryně (zlí a pyšní netvoři) a poslední svého rodu. Její rod byl vybit vcelku mimochodem dobrodruhy v minulosti pomáhajícími Kuldaharu a ona jediná přežila a od té doby škodí Kuldaharu, kudy chodí. A ona chodí všude.
Před cestou jsme se zastavili ve věži mrtvého čaroděje Orricka a zeptali se jeho ducha, jestli se mu nedá nějak pomoci, ale jen kněz havraní královny by mohl. Prý Gertu zná, vyhýbali se sobě navzájem. A tak nám vzklíčil v hlavě plán, jak to vyřešit. No a když to nepůjde po dobrém… Přece jen se potřebujeme z Kuldaharu dostat.
A tak jsme vyrazili k brlohu zimní obryně Gerty, kněžky Havraní královny. Najít ji nebylo těžké, už zdálky jsme uviděli hřbitov a vchod do její ledové jeskyně. Gerta se nám zjevila v lidské podobě barbarské ženy s modrou kůží a ze začátku byla ledová, pyšná a nepřátelská tak, jako ledovce na jejích rodných horách. Ale pod přívalem úcty a, nebojím se to napsat, pochlebování začala naslouchat našim argumentům. Že už je čas zapomenout na staré křivdy, že Kuldaharští nechtějí žít ve válce s ní, že si přejí ukončit tu staletou záležitost. A Gerta, Correlone počaruj mě, souhlasila s podmínkou, že v Kuldaharu bude zřízena svatyně Havraní královny, Kuldahar se nebude rozrůstat a nebudou na ni posílání dobrodruzi. A dokonce prý vyrobí amulet, který ducha Orricka odešle do Letherny.

Když jsme se vrátili do Kuldaharu (a před tím osvobodili Orrickova ducha), rázem jsme se stali místní legendou. Kuldaharští přistoupili na podmínky Gerty a bouře utichla.
Peblíg nám radostně sdělil, že vzducholoď je funkční (Oswald si mrmlal pod vousy, že pomalu už neví, jak ji ovládat – nevím, jestli myslel vzducholoď nebo Maralii, která vrhala – neopětované – pohledy na evidentně umanutého Peblíga. Taky prý měl vizi od Imaskarcany, že hlubinní gnómové pod Žárnou ve smrtelném světě provolávali slávu Peblígovi a Delgarovi a dál, že viděl Illmadii stát právě na úpatí sopky. Teď už nás nic nemohlo zadržet v Kuldahar a Oswald nám na důkaz vděku nabídl cestu svojí jedinečnou vzducholodí.

Po cestě jsme uviděli obrovské spáleniště a na něm rojící se ďábly v množství, jaké jsme dosud neviděli. Zvědavost nám nedala a přistáli jsme opodál a vyrazili na průzkum. A šťastná náhoda tomu chtěla, že jsme potkali Mlhu. Znejistěl potom, co jsme ho přesvědčovali, aby se zamyslel nad svým posláním, zda jedna duše v pekle může vyvážit nespočet mrtvých, jejichž duše odejdou do hájemství Havraní královny. Řekl, že je toho na něj moc a musí si udělat pořádek v hlavě. Snad se rozhodne správně.
Mlha nám sdělil plán Ďáblů (hlavně Mephasma), že přispěchají na pomoc Letohradu a výměnou za záchranu desetitisíc životů si vezmou jen „pár“ duší. To ve mně vyvolalo odpor, nic nevyváží utrpení duší v pekle. Jak by mohli navíc vědět dopředu o nutnosti ochrany, když přece Žárná byla utlumena elfím kouzlem? Vydali jsme se s ním doprostřed sletu ďáblů přímo k rudému stanu, ze kterého zrovna vycházel červený čaroděj z Thaye, a v něm jsme uviděli Mephasma spolu se Skyllou! Byla jeho zajatkyní. Mephasm se svěřil se svým plánem na pomoc Letohradu a hlavně s tím, že mu dělá starost klika Asmodeových uctívačů zvaných Ashmadaiové. Na ně mají vliv právě červení čarodějové z Thaye (Ashmadaiové věří, že je v jejich držení Asmodeova hůl, magický předmět snad patřící kdysi samotnému Asmodeovi a kdo ji má, má vliv na ďábly, tedy na Ashmadaie). Allyks byla rozrušena přítomností Skylly a hned se ho otázala, za jakých podmínek by Skyllu propustil. Vydá nám prý Skyllu, pokud zabijeme červeného čaroděje co právě vyšel ze stanu, ale tak, aby s tím nemohl být spojován ani on, ani my. Allyks okamžitě přijala (mám pocit, že jak se něco týká Skylly má Allyks tendenci dřív jednat a až pak myslet, ale zrovna já bych neměl soudit). Vzhledem k tomu, že červení čarodějové si berou část duší na magické pokusy nám ostatním nečinil žádný problém také přijmout.
Vystopovali jsme je rychle. Zrovna přes mrtvolu ženy posílali zprávu někomu do Thaye. Zjistili jsme, že Jarlaxle (velitel skupiny dobrodruhů, kteří šli pod Žárnou spolu s naší známou Valindrou) byl zmanipulován a Valindra má prý hůl, ale že o tajemné osobě s nimi hovořící přes mrtvolu nemá prý nikdo tušení (zřejmě držitel pravé hole). Už se chystali na přesun, ale v tom jsme je napadli a dílem překvapení a dílem zručnosti, jíž jsme na cestách získali jsme je pobili tak rychle, že nestihli nikoho varovat. Jejich ostatky pak Delgar, pán ohně, spálil na popel. Mephasm nám potom vydal Skyllu a všichni jsme se vydali vzducholodí co nejrychleji k Žárné, abychom zabránili něčemu, co jsme pouze tušili z vize, kterou nám sdělil Peblíg.

Jakmile jsme dorazili k Žárné z výšky jsme uviděli na úpatí stát Illmadii u nějaké podivné krabičky. To muselo být ono! Ať už byla krabička cokoliv, muselo to nějak souviset s posledními události a vizí zachráněných hlubinných gnómů (známých také jako Svirfneblini). Popadl mě neklid a vyskočil jsem z gondoly a snesl se na nic netušící Illmadii a srazil ji proudem z nádoby tisíce vod k zemi. Z krabičky sálala pekelná moc nezměrné síly a já pozvedl svůj meč zářící silou astrálního moře a chystal se do ní udeřit. Correlone tisíckrát zatrať moje rychlé soudy, myslel jsem si, že nejlépe zničím pekelnou silou zářící krabičku právě mocí astrálního moře pulzující v mé zbrani. Neodradil mě ani děs v očích Illmadie a její hlasité „NE“. Zarazil jsem meč do krabičky a pak si nebe kleklo na poraženou zem. Strašlivá síla probudila Žárnou a zemětřesení nás srazilo na zem (mě i mé právě přistavší druhy). Láva se k nám nedostala, ale zasypala nás zem. Nevím, za jak dlouho nás lesní elfové vykopali ze závalu, ale potom, co jsem uviděl a co mi řekla Illmadia bych si býval přál, abych zemřel v závalu.
Illmadia dostala tu krabičku od ďáblů, měla zapříčinit porušení elfího kouzla v pravý čas a ohrozit Letohrad, pak by ďáblové jakože „pomohli“ a získali pak na revanš pár nevinných duší a ještě by se zvedla jejich reputace ve smrtelném světě. Zároveň tím chtěla Illmadia zničit dvě drowí města pod Žárnou.
Jenže potom, co jsme provedl bylo vidět, jak se zemětřesení prohnalo Letohradem, ze kterého i na tu dálku bylo jasně vidět obrovský rozsah škod, poničené domy i hradby a sloupy kouře zvedající se k obloze. Ano, tnutím svého meče jsem zachránil stovku hlubinných gnómů, ale i tisíce drowů a způsobil smrt mnoha tisíc lidí. Překazil se i plán Ďáblů.

Jako ve snách pro mě proběhly další události. Potrestání Illmadie mělo být dílem Liny s její spravedlnosti (tedy smrt). Allyks však vymohla výjimku s tím, že Illmadia byla vydána Skylle, aby ta získala eladrinní tělo. Já byl proti (Skyllin plán ve mně pořád nebudí důvěru), ale mé protesty byly chabé. Allyks prosadila, aby se Skylla dozvěděla o tom, že Asmodeova hůl je někde v Thayi a ne pod Žárnou, jak si Skylla i ďáblové mysleli a také jí to Allyks ihned sdělila. Skylla poté neprodleně odcestovala do Thaye.

Allyks zdá se dospěla, je sebevědomá a prosazuje své zájmy způsobem, který mě udivil. Ani jsem si nevšiml a ze zakřiknuté osůbky se stala sebevědomou dívkou. Ta změna se odehrála tak zvolna, že jsem si jí všiml až teď, až když mě šok vytrhl z mé samolibosti.

Stravuje mě hrůza z mého činu a pocit viny, jaký jsem ještě nezažil. Letohrad hoří, blíží se k němu pekelné hordy a má vůle se obrátila v prach. Musím to nějak napravit, musím pomoci Letohradu! Allyks se mi pokoušela říct, že náš příchod byl přece jen úspěchem, byť ne nejlepším možným. Že mrtví padají na hlavu ďáblů a Illmadie a já dokážu pochopit její logiku. Přesto to nijak neutišuje bouři výčitek v mé hlavě a v nitru cítím osten viny. Navíc jsem si všiml, jak zasykla, když Illmadie popisovala, jak to mělo zničit dvě drowská města.
Poprosil jsem ostatní, jestli půjdou se mnou na pomoc Letohradu a souhlasili. Vyrážíme k Letohradu a část z nás tam poletí na opravené Oswaldově vzducholodi.

V hlavě mi víří kaleidoskop myšlenek:
- Chci pomoci Letohradu, napravit, co jsem způsobil. Hrůza dusí mé myšlenky a dosud nepoznaná úzkost se mi zaryla do prsou. Dal bych nevím co za to, kdyby mě napadla nějaká myšlenka, jak jim pomoci co nejrychleji.
- Celé to byla past ďáblů a byť zpackaná, stejně ďábly přivede k Letohradu, který má poničené hradby a obráncům byly způsobeny strašlivé ztráty. Jsem si téměř jist, že neodtáhnou s nepořízenou, Mephasm je nemá jak udržet na uzdě a proč by to taky dělal.
- Jestli Mephasm zjistí, jakou roli jsem sehrál ve zničení jeho plánu, pak jsem si získal protivníka smrtelně nebezpečného a ohrozil tak i své druhy a zejména svého přítele Mlhu. Snad už s nimi není, modlím se za to ke Correlonovi.
9.10.2013 17:59 - Assassin
Paráda. I když pro Hirkala možná tolik ne:)
Díky.
Tři připomínky:
hadrian píše:
A dokonce prý vyrobí amulet, který ducha Orricka odešle do Laterny.

Letherny

hadrian píše:
ale jen kněz hhavraní královny by mohl.

Havraní

hadrian píše:
Swirfneblini

Svirfneblini
9.10.2013 18:02 - Nerhinn
Já bych snad pouze dodala, kdyby to někoho zajímalo, že víceméně všechno se minulou hru pro Allyks točilo kolem Skylly. To ona se Mephasma rovnou zeptala, co chce za Skyllu. Souhlasila s tím, že pro něj odpravíme čaroděje z Thaye, Skylle prozradila, že hůl není pod sopkou v držení Valindry, nýbrž v Thayi, a nakonec i byla pro to, aby Ilmadiino tělo dostala ona. S tím, že zdůrazňuji tělo.

Co se Allyksiny argumentace týče, tak se snažila Hirkalovi vysvětlit, že i když ne absolutním, náš příchod byl úspěchem. Kdybychom sem vůbec nezamířili, ďáblové by odpálili sopku a zničili tím podzemní gnómy. Kdyby se Letohrad nepodvolil, dopadlo by to pro něj stejně jako to pro něj dopadlo, a kdyby ano, Peklo by podvodem získalo nevinné duše. Mohli jsme sice být úspěšnější, ale stalo se. A podstatné je, že to, že Žárná vybuchla, není vinou Hirkala, nýbrž Ilmadie a pekelníků. Howgh.
9.10.2013 20:04 - hadrian
Assassin: všechno zapracuju, díky :)

Nerhinn: Dík za připomínky,určitě zítra zapracuju víc podíl Allyks, na vině je příliš mnoho děje posledně. Takže tvůj podíl zvýrazním.
Co se týče Hirkala a jeho pocitu viny - osobně s tebou souhlasím, ale Hirkal má tendenci být vztahovačný až hrůza a trošku sebestředný (možná až začne uvažovat klidněji, tak na to přijde, že vina je na Mephasmovi a jeho záludných intrikách). Navíc, jak jistě všichni víme, jedině trauma udělá z dobroruha hrdinu. ;-)

EDIT: Navíc jako hráč nejsem nerad - vytvořilo to pro mě velice zajímavou kulisu nepřehledných zmatků a zvratů kterými se proplétají intriky mocných. Poslední hra se mi fakt líbila :).
9.10.2013 22:46 - Nerhinn
Však v pohodě, aspoň se něco děje a Hirkal potřebuje trochu zvážnět. Tohle jsou věci, které mu Allyks řekla, ne příspěvek do diskuse o vině :) Snad bych ještě dodala, že když Allyks argumentuje tím, že jsme zachránili gnómy, nemá ve tváři tak suverénní výraz jako u jiných částí řeči (tj. slzy kvůli tomu, že by svirfneblini zemřeli spolu s dvěma městy plnými drowů, neronila. I když by to asi nahlas nepřiznala).
10.10.2013 10:27 - hadrian
Vše zapracováno (do změněného příspěvku 190) včetně Allyksina podílu a malého udivení Hirkala nad změnou Allyks. ;)
11.10.2013 07:39 - hadrian
Přidáno do článku.
17.10.2013 23:10 - Assassin
Tak zase malý slovníček.
Drowí renegát Imbross
Drowí velitel otrokářů Malaggath
Jinak asi nikdo novej, jestli jsem na nikoho nezapomněl.
Endrey: Jestli budeš potřebovat, napíšu ti i ty starý jména.
18.10.2013 09:55 - hadrian
Já sem tak zvědavej na to, co se dělo :). Už aby tu byl zápis. ;)
20.10.2013 17:31 - Endrey
Zapis bude, ale pockejte si jeste tak dva dny. Trosku nestiham. Zatim sem hodim jen loot.
Ten je nasledujici:
long sword: 3x +2 (max. l10); 1x +3 (max. l15)
short sword: 3x +2 (max. l10); 1x +3 (max. l15)
hide armor: 3x +3 (max. l13); 1x +4 (max. l16)
palcat: 1x (max. l14)
krouzkova zbroj: 1x (max. l14)
scimitar: 1x (max. l14)

Dale si skupinka rozdeli 12k zlataku.

A to je vse pratele:)
24.10.2013 18:49 - Endrey
Asi to nebudu mit tak hrdinsky sepsane jak Hadrian, ale snad to prezijete:)

----------------------
Dívám se na Hirkala a nevypadá moc dobře. Ti zabití lidi a zachránění drowové s ním asi hodně zamávali. No, snad se z toho dostane. Asi bude potřebovat nějaké vzrůšo, aby s ním vůbec byla řeč. Naštěstí šel s Allyks a Delgarem pěšky a já se mohl pěkně prolítnout na mé opravené vzducholodi. No, skoro mé, patří gnómovi Oswaldowi, kterej letí se mnou a svou neteří Maralii. A když už jsme u ní, nechápu proč se na mě tak zvláštně dívala, když sem opravoval tu vzducholoď? Nějaká divná. Nevím, ale teďka to zjišťovat nebudu. Mám tu ještě spoustu práce a hlavně, začínám pomalu vidět na Letohrad. Spíš to, co po skvělým tahu Hirkala zbylo. Jedna třetina města úplně v čudu a když se podívám na zbytek, tak už to taky zažilo lepší časy. Ze severu se tam ještě hrnou ďáblové a orkové, pro změnu z jihu jdou vidět nejaký dvě armády, asi lidí, ale težko říct, protože už je to dost daleko. V tu chvíli jsem si všimnul zbytku skupinky, jak si vyšlapujou. Nevypadali nějak utrmáceně, ale chtěl jsem vědět, jak na tom Hirkal je. Takovej tvrďák... Hodil jsem jim na zem lana, aby vyšplhali na loď a mohli jsme pokračovat dál. Když už lezou nahoru, všímám si nějaké malé tečky na obloze jak se k nám přibližuje. A najednou blik a vidím úplnou hrůzu. Jak se moje skvělá vzducholoď v plamenech řítí dolů. Vcuku letu to zmizí a já jsem opět na lodi a zbytek družiny pode mnou... Jako vždy. Beztak to má na svědomí moje skvělá koule. Ale radši vidině budu věřit a budu klesat. Ten zbytečnej šplh jim neuškodí. Možná se na mě budou dívat jak na blbce, ale to se na mě dívaj i tak. Takže směr dolů.
Tak už i vím, co je to za tu tečku, co k nám letí. Kostěnej drak!!!!! Co tady do pr..le dělá??!!! Sice byla ještě šance, že by to mohl být pozůstatek hodného draka, ale Allyks nás z toho hodně rychle vyvedla. Prej modrej. No, tak to jsme v háji.
A jsem bez lodě!!!!!! ONI MNĚ JI OBĚTOVALI!!! Někdo mě asi nemá rád. Jo a mimochodem, přežili jsme. Teda já, Delgar a Allyks. Hirkal nám odlítnul, i s drakem. Po chvilce drak přistál. Spíš bych měl napsat, že spadnul. Ale jak se dá čekat od Hirkala, tak ten řekne, že to všechno bylo plánovaný a předem připravený plán, který do puntíku vyšel.
Jedinej normální jsem tady asi jen já. Protože Hirkal je v depresi, Allyks má evidentní problém s osobností a o Delgarovi ani nemluvím. Ten vypustil fireball směr moje loďka, která byla plná extremně vybuchujícího plynu a ono to trošku sejmulo draka. Takže jsem ho v podstate zničil já. Pak jsme na draka zoufale vypálili několik šípů, šipek a kdo ví čeho. Ale Hirkal, kterej se chce asi zabít, se domluvil s Allyks, aby mu udělala stupínek, o který se odrazil, vyskočil, teleportoval a najednou byl na zádech té obludy. Tu v letu sejmul a v planovaným pádu přistál ve zříceninách Letohradu. Ješte, že nikdo neví, kdo jim to tam přistál...


Konec prvni casti... Za chvilu bude dalsi.
24.10.2013 20:38 - Nerhinn
Super! :)

Korekce:
-No, skoro mě -> mé
-Ale radši vidině budu věrit -> věřit
-ONI MĚ JI OBĚTOVALI -> MNĚ (zajímavé je, že skoro vždycky, když někdo zdůrazní text, např. tučným fontem nebo CapsLockem, udělá tam chybu. Ale to nic, na mě to pravidlo platí taky :D)
-Protože Hadrian je v depresi -> Hirkal
-Ješte že nikdo neví kdo to je... -> Ještě, že nikdo neví, kde to je... Nebo škoda, že nikdo neví?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.044229984283447 secREMOTE_IP: 3.145.17.230